Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
tot en met maandag geen updates, zit in spanje voor het karten..
via speedan! op maat besteld
waar mijn kabelboom in zit is geen tape, maar een soort krimpkous die je open kan rollen. heel appart spul, werkt super! daarbij, op de foto van de motor in de auto, dat is alle bekabeling die er te zien zal zijn :D :D
bij deze weer wat foto’s. kabelboom aan de motor is nu klaar. alle sensoren,meters,dynamo,vacuumslangen alles is gepast en zit op zn plek. daarbij is de kabelboom breuk vrij!
motor is even in de auto geweest en kan worden afgemaakt.
bij deze wat pics…






gister en vandaag veel gedaan, motorruimte weer beetje netjes gekregen, na gebruik van heel veel commedant en wax.. daarbij inlaatspruitstuk gereinigd waardoor ik er achter kwam dat er een tweetal scheuren in zaten :S alles beetje vet vrij gemaakt, kabelboom uitelkaar gehaald, zodat die dalijk precies op maat ligt, zonder ook maar een breuk of slecht contact, daarbij worden ook alle pinnetjes in de stekkers vervangen en opnieuw ingevlochten. morgen worden alle steuntjes, boutjes etc naar de verzinker gebracht :D en nu weer foto’s :P
oja, weet iemand een oplossing voor die achterlijk lelijke stationair regel klep, wil hem het liefst eraf laten, maar dat kan natuurlijk niet??






das echt een naai streek van dat bedrijf..
succes ermee!!!!Eerst wordt dat gelast waar ze bij kunnen, en dan halen ze het er op de flens en collector los.. Daar kun je namelijk altijd bij. Vervolgens lassen ze alles af. Cilinder per cilinder weer op collector en flens. Het wordt natuurlijk niet op het blok gelast maar los.
Er zit namelijk een stripje vast aan de flens naar collector, want dat is de plek waar de turbo kom te zitten.spruitstuk toch nog maar wat aangepast, cilinder 1,2 en 4 waren zo goed als even lang, maar 3 was veel korter. nu 3 en 4 omgedraaid, alles wat dichter op elkaar en bijna een gelijk aantal qua lengtes voor alle cilinders.
bij deze wat plaatjes, ik laat het tig aflassen, want dit is natuurlijk niet zo mooi..



ahh oke, ja hoe het bij de c-kadett precies zat met drukgroep etc weet ik niet meer, ik weet alleen wel dat het mechanische/schakeltafel niet vast zat aan de koets maar aan de bak.. puur om het probleem van uit de versnelling schieten te voorkomen.
zit wel wat verschil in, 3 is het kortst, maar dit is bij een geblazen motor niet zo belangrijk als bij een atmosferische!
succes daarmee,
ik zie dat je het schakelmechanisme vast op je tunnel hebt gemaakt, ben je niet bang dat die dan uit de versnelling schiet. omdat motor en bak in rubbers hangen, en je nu een vast punt hebt gebruikt?? daarbij was het misschien makkelijker als je een 240 bak had gebruikt.. ik had op mijn c-kadettje ook een r25 bak, maar kon wel het ori.vliegwiel gebruiken.
veel succes ermee!! hoop snel wat foto’s te zien, en bedankt voor je reacties! zo leuk als er meerdere een ascona met een let motor bouwen:D respect!
[rquote=1827857&tid=117950&author=McLambo]Mats, je bent officieel tot kunstenaar verheven!!!
ff proefdraaien met dat plakband? LOL :P[/rquote]
haha tnx:D ben benieuwd als alles klaar is:D
Ik wens iedereen alvast een goed,snel,gelukkig 2011 toe, en dat iedereen er iets moois van mag maken!
hier foto’s van hoe mijn spruitstuk er ongeveer uit zal gaan zien :D





haa jeroen, bedankt voor de flens!
vandaag helaas geen foto’s heb half van de dag ziek op bed gelegen, dus niet gewerkt aan me auto..
morgen weer!
uhm, zelf schoongemaakt met een staalborstel op een freesje! en de bouten voor mijn remmen bij fabory!
bij deze weer wat nieuwe pics, heeel veel gedaan vandaag! lekker gewerkt! en oeeeh wat zijn me remmetjes toch lekker onder die oranje koets en witte wielen :$ (l) :P










[rquote=1825419&tid=117950&author=Rik Ophuis]Hij wordt steeds mooier :thumbup
Ik vind de wielen echt heel mooi (en ze zijn volgens mij ook nog mooi licht/sterk ook):wub
Heb al gekeken maar ze zijn er niet in exact het zelfde model in 17″. Zoek een setje in 17″ omdat hier makkelijker/goedkoper/meer banden voor te koop zijn (vooral slicks).[/rquote]echt super licht zijn ze niet, wel erg stevig met een hele dikke rand. daarbij hebben ze ook weinig inhoud.
de mijne hete MO1681, als je dezelfde wilt in 17, zul je de MO1781 moeten hebben. ik heb de velgen gehaald bij korstbanden in fijnaart!
zoals je ziet, kan ik morgen alles afwerken met bodyspul XD, en met een beetje geluk krijg ik morgen mijn bouten voor remmen en voortrein binnen!


achteras, zou je qua versteviging bijv dikkere steekassen kunnen gebruiken, ter verbetering van je remmen zou je klauwen en schijven kunnen monteren. en evt een stalen staartstuk. verbetering voor plezier, zou ik een sper nemen!, wat voor motor ga je gebruiken? c20xe?? c20let? 3.0 24V :( :P
kijk en geniet:P tenminste dat doe ik :D
[/img] [img]





jaa, ga daar maar vanuit…!!
[rquote=1825478&tid=117950&author=Keesjr]Lekker bezig met je Ascona, zien we je in 2011 nog op een circuit rondgassen??[/rquote]
dankje Rik!!, heb nog even wat bij jou afgekeken, zie onderaan de foto’s
[rquote=1825419&tid=117950&author=Rik Ophuis]Hij wordt steeds mooier :thumbup
Ik vind de wielen echt heel mooi (en ze zijn volgens mij ook nog mooi licht/sterk ook):wub
Heb al gekeken maar ze zijn er niet in exact het zelfde model in 17″. Zoek een setje in 17″ omdat hier makkelijker/goedkoper/meer banden voor te koop zijn (vooral slicks).[/rquote]hij heeft een volvo diff :$



gefeliciteerd met je zoontje!
-
AuteurBerichten