Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
7 april 2011 om 19:38 In reactie op: gezcoht met spoed!!: raamrubbers en Zwarte midden console as #17850774
jaa die bedoel ik, alleen dan de rubbers!
kachelhuis opnieuw maken, zodat je een ruimte krijgt onder je paravan..
voor foto’s zie mijn topic. Asconac20let!gr mats en voor foto’s of verdere vragen even u2u, kan ik je wat dingentjes doorsturen!
@ iedereen bedankt voor de reacties :D
Maandag breng ik hem terug naar de spuiter, dan wordt ze helemaal afgewerkt, alles nog xtje afgesteld en diep gepolijst zodat er absoluut geen struktuur of iets in de lak zit,
gr mats
Tuurlijk, ik had hem ook voor 2000 euro kunnen laten spuiten, en dan valt over 3 jaar me lak er af en komt de roest terug. nu kost het me veel meer, maar heb ik wel een auto die super strak in de lak staat, die niet zo snel gaat roesten en die netjes blijft en niet verweerd. Ik wou hem eerst bij iemand anders strak laten maken, en spuiten, dat kosste me 2250.
toen ben ik hier naar een spuiter geweest, die hebben heel de carrosorie blank gemaakt, alles netjes afgesteld, met koper gelast, wielranden van binnen en buiten dubbel gelast met dubbele plaat en antiroest troep er tussen, wielkasten gedaan, motorruimte, volledige binnenkant van de auto etc,
het is maar waar je voor kiest.. als je toch besluit om bijv de auto naar zoveel jaar weg te doen, zou ik niet voor de duurdere spuiter kiezen!
Veel succes verder met je project!! hou het in de gaten!
hallo.
ik heb even je vragen doro gelezen op je laatste 2 pagina’s.
ik had ook een rotte rand onder in mijn deur. 1 deur is nog gered, hier heeft de spuiter een nieuwe onderplaat opgemaakt, deze dubbel gelast (binnen en buiten) ik had wel heel mijn auto blank geschuurd voor het gewenste resultaat. Bij mij in de buurt zit een hele goede spuiter, ik denk dat je voor 3000 euro (als je hem zelf strak maakt) een super nette ascona hebt. bij mij koste het iets meer omdat ik hem helemaal blank heb gemaakt, en alles wou gespoten hebben ( motorruimte, deuren van buiten en binnen zo ook motorkap en koffer, binnekant auto helemaal laten spuiten, alles strak laten maken, er nieuwe wielranden in moesten etc etc)Ik ben gister avond bezig geweest met het opbouwen van mijn deur, hier zat geen raam mechanisme of slot of iets ook maar in, dit allemaal er in gezet, stelt niks voor. Het enigste wat echt een kl*te klus is, is het raammechanisme er goed in krijgen en afstellen.. vooral als je dit voor de eerste keer doet!
ALs je vragen hebt, kun je altijd reageren in me topic, of u2u iof via je eigen natuurlijk!
Veel succes verder, Leuk om te zien dat ik niet de enigste ben die een ascona netjes wil hebben!!
bij deze een plaatje van de auto, ben nu bezig met de deuren…

wat denken jullie van het volgende, ik wil absoluut koude lucht bij mijn luchtfilter. dus heb een soort airbox princiepe bedacht. daarbij komt er aan de zijkant nog een slang in, die er constant koude lucht inblaast via de grill.
bij deze wat plaatjes:



dat kabeltje is van je drukregelaar, wel even aansluiten. oude stekkertje eraf knippen en 2 nieuwe amp stekkertjes eran zetten, rood rond. heb ik ook gedaan. wel stukje krimkous erover voor afdichting.
ascona, vandaag voor het eerst proefrit gemaakt,
Vandaag de eerste proefrit gemaakt, wat een geluid! als de turbo op gang komt echt geweldig.. heb weer met een lach een proefrit over het industrieterein kunnen maken. ook is de motorruimte nu zo goed als klaar met nog een paar kleine details.
bij deze wat foto’s:







zo was het 1 jaar geleden

Haa!
leuk om te zien dat de motor ruimte van de kadett er nog goed uitziet!
als die nu op 1,0 turbodruk loopt kan geen kwaad, het enigste wat je misschien heb gedaan is een vacuumslang bij de waste-gate aansluiting perongeluk heb los getrokken!,
anders controleer het ronde potje waar de 2 vacuumslangen van de turbo naar toe lopen!gr mats
Me schatje loopt weer, naar 8 maanden stil te hebben gestaan. heb ik alleen de oliedruk plunjer even los moeten maken en achter bij de brandstofpomp was een slangetje niet goed. toen gestart en hij klinkt echt super! heel erg donker! ben benieuwd als ik een proefrit kan maken
bij deze wat plaatjes!:



super dat je hem aan het lopen hebt!!
ga zo door! ik neem aan dat je alles nog netjes gaat afwerken :Pbij deze weer eens wat nieuwe foto’s, lambda sensor zit gemonteerd in voorpijp. mijn pap heeft echt super nette uitlaat klemmen gemaakt. uitlaat schuift nu in elkaar, hangt strak in de rubbers en is volledig van rvs. helaas hebben we het co2 gelast en niet tig.. ook heb ik heel erg goed spul gevonden voor een hitteschilt, dit heb ik via een raceteam weten te bemachtigen! ok heb iik nieuwe brandstof leidingen gelegt. van koper met een krimpkous erom heen. de brandstofpomp houder is verzinkt, alles voorzien van nieuwe boutjes,filters,rubbers,ringetjes etc!
bij deze wat plaatjes:








hai rene,
ik denk dat iedereen hier wel een andere mening over heeft, ik had ze echter niet aangesloten op mijn turbo, deze heb ik er nu afgehaald en gecontroleerd, is geen schade te bekennen, terwijl ik mijn turbo aardig aan de bak liet gaan. als je niet het maximale uit je turbo gaat halen, kan je ze eraf laten, tuurlijk de slijtage wordt iets hoger omdat de turbo wat warmer wordt. van de andere kant, de olie van de motor koelt de turbo ook.
ik heb voor mijn garrett turbo wel waterkoeling slangen gehaald, maar ga ze nog niet gebruiken. ik heb importeur garrett NL gebeld, deze zeggen dat de waterkoeling puur ter levensduur is en als je het maximale uit een turbo gaat halen het dan wel verstandig is om te gebruiken.
Mijn motor heeft 2 ton gelopen, de turbo dus ook want deze is nooit vervangen, en de waterkoeling zat er al niet meer op toen ik mijn motor kocht…
ddus zeg het maar. ik zeg: lekker er af laten! maar dat ism ijn mening
@ coot, zit nu helemaal vast, dit was om ffies snel foto’s te maken :p
bij deze, mijn pap is bezig geweest met de downpipe, en ik vind dat hij dat super heeft gemaakt:
bij deze wat plaatjes:

hierbij wat foto’s van het interieur.
alles is heel erg stoffig, dus daar niet op letten:pde afdekking voor achter is van mdf, met daaronder foam voor isolatie en geluid.
over het houd hebben we SKY getrokken, wat goed matcht met de hemel en het carbon.bij deze:



pezen gewoon kopeN!! spuiten is niks. hoekjes moet je gewoon je oude gebruiken., die wel opnieuw spuiten MATzwart..
nieuwe voorruit erin gezet met pezen, alleen de hoekjes nog.
en hoedeplank bekleed.. wat een k*t werk :p


wel updates, geen foto’s haha:p
bij deze:
oja vanaf 4 feb t/m 14 feb geen updates omdat ik dan in spanje zit.. -> http://www.matsvdbrand.nl




mooi spruitstuk, heb je ook een foto dat je het hebt afgelast.
en over die kart, die is alles behalve proffesioneel, sorry dat ik het zeg.. kon het even niet laten.
dit was misschien een prof.kart 15 jaar terug.het is inderdaad een crossblok. tegenwoordig hebben ze allemaal ori.125schakel blokken met +/-45pk UNTUNED!!
en wat glenngsi zegt, is geweldig voor op het industrie terein:D
veel plezier ermee!
hallo.
graag gedaan, nou voor de voorruit, dat kan ik je misschien na vandaag vertellen..
gr mats
echte zwarte raampezen, gekocht via MP, zowel voor voor als achter. Bij deze verkoper heb ik ook die hemel gekocht.. zit mooi met zijn prijzen, goed mee te communiceren en snel thuis :D
bij deze weer wat nieuwe plaatjes.
in het echt ziet het er wel veel netter uit dan op de foto… best irritant zn felle flits..




Had hem eerst redelijk zitten, toen zij een monteur bij me pa dat het anders moest.. Stelt niet zo heel veel voor
Vooral geduld! En het was een nieuwe 400 hemel -
AuteurBerichten