Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
owh en @ vectratinus, ik heb het probleem al gevonden, bij deze de foto’s:p
zo kocht ik de ascona, de c20xe is er wel al uitgehaald.





toen ben ik de motorruimte schoon gaan maken. ik vind dit leuk om zelf te doen, en heb met behulp van wat verfafbijt,slijptol,veel schuurpapier, enz dit strak gekregen voor het spuiten (valt op de foto’s niet heel erg goed te zien) en voor mij paste het niet in het budget om dit te laten doen. en het resultaat is erg erg mooi geworden.












http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/419500-opel-ascona-c20let-holland.html
hier staan al wat foto’s op.en @ johani500driver, ik ben al een tijdje 18, dus ik rijd er wel mee. alleen vanwege het fijne weer hier in nederland staat de ascona nu warmpjes binnen.
origineel gepost door vectratinus
als je hulp nodige heb met je foto,s geef maar even een gilgr
GIL! :p
welke maat foto’s want 320×340 is te groot en 150 x 112 ook
mvg mats

origineel gepost door hillclimber16V
Ik ben heel geinteresseerd in de voorrem setup
opzoek naar meer remkracht dus had ik graag
een foto gezienIvan
morgen zet ik er meer foto’s op.
ik kan je wel alvast het volgende vertellen:
remschijven van een honda accoord/prelude uit 1988 (voorzijde) van brembo heb ik gepakt. hierbij heb ik het naafgat groter laten maken en 4 nieuwe gaten laten boren.klauwen van een volvo 240/244 turbo. dan heb je 4 pots girling klauwen. hierbij moet je de bevestiging van klauw aan fussee 2 mm laten afdraaien, omdat anders je schijf niet in het midden staat. je kan hierbij remblokken van ferodo pakken, maar die vielen mij tegen enheb nu remblokken van ap racing.
op papier: 1900 sr uit 1977, gekocht met een 2.0 16v (c20xe) maar deze had oliedruk problemen, bleek later door de kleppendeksel te komen ( dubbele ruimte zat vol met troep wat in de oliepomp kwam waardoor plunjer vast ging zitten).
nu:
c20let vmax chip.
qsp large intercooler.
400cc injectoren.
3,8 brandstof druk.
18s getrag bak.
turbodruk meter, temp meter, mengsel meter.
binnekort dan andere inlaat.
motor ruimte is gespoten bij schade bedrijf.
uitlaat met 1 eind demper. pijp dikte is 73 als ik me niet vergis!onderstel:
extra korte koni’s voor (gele)
gele koni’s achter.
honda accoord 1988 geventileerde schijven voor (brembo)
volvo 240 turbo 4 pots klauwen voor (girling)
powerflex rubbers/bussen onder de hele auto!.
versterkte draagarmen en ophangen onder de hele auto!.
dikkere stabi voor (blauw gecoat, zo ook achterstabi en panardstang)
bmw 316 achter remschijven.
Mercedes 123 type klauwen achter.
gevlochten remleiding vanaf hydraulische handrem tot achteras.
remdrukverdeler.
hydraulische handrem.
nieuwe remleiding onder de hele auto.
azef 16 inch et30, bandenmaat 225 x 40/16
alle draagarmen,stabi’s,stangentjes is gestraald,daarna verstevigd en gecoat of gespoten!.
Recaro gsi interieur in nieuwstaat.
kabelboom zeer netjes weg gewerkt!.auto heeft slechts 57k gelopen.

oke,
intercooler die erop zat was test model btw, er zit nu een grotere op!.
inlaat word een inlaatcollecter, berekend en hoop die deze week af te hebben.
specs van mijn ascona:op papier: 1900 sr uit 1977, gekocht met een 2.0 16v (c20xe) maar deze had oliedruk problemen, bleek later door de kleppendeksel te komen ( dubbele ruimte zat vol met troep wat in de oliepomp kwam waardoor plunjer vast ging zitten).
nu:
c20let vmax chip.
qsp large intercooler.
400cc injectoren.
3,8 brandstof druk.
18s getrag bak.
turbodruk meter, temp meter, mengsel meter.
binnekort dan andere inlaat.
motor ruimte is gespoten bij schade bedrijf.
uitlaat met 1 eind demper. pijp dikte is 73 als ik me niet vergis!onderstel:
extra korte koni’s voor (gele)
gele koni’s achter.
honda accoord 1988 geventileerde schijven voor (brembo)
volvo 240 turbo 4 pots klauwen voor (girling)
powerflex rubbers/bussen onder de hele auto!.
versterkte draagarmen en ophangen onder de hele auto!.
dikkere stabi voor (blauw gecoat, zo ook achterstabi en panardstang)
bmw 316 achter remschijven.
Mercedes 123 type klauwen achter.
gevlochten remleiding vanaf hydraulische handrem tot achteras.
remdrukverdeler.
hydraulische handrem.
nieuwe remleiding onder de hele auto.
azef 16 inch et30, bandenmaat 225 x 40/16
alle draagarmen,stabi’s,stangentjes is gestraald,daarna verstevigd en gecoat of gespoten!.
Recaro gsi interieur in nieuwstaat.
kabelboom zeer netjes weg gewerkt!.auto heeft slechts 57k gelopen.
ik ben niet zn held in forum’s maar hier een linkje naar de mijne.
mvg Mats
http://matske-vdb.hyves.nl/album/43683654/ascona_c20let/ubqEc7Pu/fotos/795483326/0/k2_c/de ascona staat nu warm binnen, en word voorzien van een nieuwe inlaat.
-
AuteurBerichten