Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb wel eens ergere gezien.
de mijne gaat nog beter worden, omdat ik een andere inlaat ga gebruiken zie je bijna geen kabels meer :Peen vriend van mij heeft een kadett c city met 16v 2.0 deze hebben we er samen ingelegd, zal daar ook foto’s van maken.
mvg Mats
origineel gepost door vectratinus
ja dat klopt meer grip hoeveel pk zit je nu met je ascona280 pk
wil richting 310 pk gaan.gr mats
en @ rik ophuis, ik heb bij mijn voortrein die ronde stoters, of het eind van je veerweg zeg maar, afgezaagd en een rond plaatje opgelast, zodat hij bij max in veren hier ook niet tegen aan komt. ook zijn mijn wielranden om gezet. ik heb voor de extra korte koni’s als ik max stuur, en max veer raken mijn banden de wielrand net niet.
en betreft achter, de mijne is niet super hard achter en springt niet.
wat ik weet vanuit de kartsport bijv, is frame laag achter meer grip. inprinciepe kan dit met een auto het zelfde werken. als je kont hangt, heb je, lijkt mij meer druk op je achterwielen dus meer grip.
nou, mijn bodum is gewoon origineel, heb ik niks aan gedaan. alleen achteras, voortrein, alle stangen, remleidingen,klauwen,schijven zijn allemaal vernieuwd of gestraald en gecoat. het meeste werk was om alles vet vrij te maken en de oude tectiel te verwijderen. met de achteras ben ik toch wel een dagje zoet geweest. dus echt 10 uur. maar die is nu wel naar mijn zin. en over je vraag over de motorruimte, deze heb ik helemaal schoon gemaakt met verf afbijt, wasbenzine,thinner en nog meer troep. daarna alles gelijk geschuurd met waterproef korrel 400.
toen is hij naar de spuiter gegaan die heeft er een hele dikke laag grondlak op gezet, en op sommige delen een soort van kit gespoten, dat is dat korrelige wat je ziet. en toen een laag oranje lak erover.
nu ben ik bijna klaar met mijn inlaat, en zodra die helemaal klaar is, en werkend word de auto op nieuw gestript en spuit klaar gemaakt.
de lijstjes worden dan weg gehaald, en de gaten gedicht. de antenne komt op het dak, en de raamlijsten worden zwart i.p.v chroom
mvg Mats
bij deze weer wat foto’s
me nieuwe inlaat word as dinsdag gelast, en hoop ik dan zo snel mogelijk af te maken, meteen alles netjes weg te werken en te testen. ik zal dan als de inlaat beter is etc, word de auto gestript en hopelijk voor maart 2010 gespoten. dan is het als het goed is ook weer wat beter weer om met me ascona te rijden!.bij deze:















@ rik ophuis! de vraag over remblokken is nu vort duidelijk! dankje.
hierbij weer wat nieuwe foto’s. deze foto’s zijn van de ophanging en remmen.
je kan op de foto’s zien dat mijn auto aan de onderkant heel erg dik in de textiel zit, ik weet niet precies wat voor tectiel het is, maar het voelt aan als modder. heel appart! aan de onderkant moet ik, nu nog steeds de brandstof leidingen vernieuwen. en de brandstof pomp,filter etc even fris maken.heeft iemand nog originele of imitatie voorschermen liggen zonder antenne gat?, en ik ben nog op zoek naar een i200 of 400 interieur!

























.
Volgens mijn bescheiden mening moet je een Manta/Ascona/C-Kadett zeker niet te stug proberen te maken aan de achterkant, omdat dit het rijgedrag/wegligging/rondetijden zeker niet ten goede komt (heel anders dan bijvoorbeeld bij FWD’s en onafhankelijk afgeveerde achterkanten).
mee eens, mijn voorkant is redelijk stug. achter niet. toen hij achter wat stugger was hij veel minder stabiel. ik zie wel vaak bij rally auto’s zoals kadett,manta en ascona dat de achter kant vaak er bij hangt zeg maar. komt je dit bekend voor?
en ik gebruikte geen ferodo’s 2500 maar ferodo sport of premium, echt slechte blokken kwam ik achter:p
Quote:origineel gepost door McLambo
Soort van koelings tunnels zoals de OPC’s hebben?Wat een gevaarte zeg zo’n hydraulische handrem! :o
En al die blauwe stangen zitten er normaal gesproken niet op, maar is extra versteviging als ik het goed begrepen heb?Ik zie trouwens ook dat je vooraan niet al de rubbers voor powerflex hebt vervangen?
Niet alle rubbers zijn te krijgen. de rubbers die er zijn heb ik. en net zoals bij mijn draagarmen aan de voortrein die hebben ze niet, tenminste ik kon ze niet zo 1,2,3 vinden.
en die blauwe stangen zijn de originele achter stabi en panardstang. die andere is een iets dikkere voorstabi.
oja, zoals jullie kunnen zien gebruik ik nu gewoon geventileerde schijven. met omp blokken en 4 pots klauwen. toch als ik hard moet remmen als ik boven de 160kmh rijd, merk ik dat me remmen gewoon veel te heet worden en hij minder begint te remmen voor. nu zat ik zelf te denken om koeling erop te maken, icm gegroefde schijven.
ik heb dit probleem pas sinds de omp racing blokken, want met de ferodo’s remde die voor geen meter!
bij een gewone 16v past er dan een gewone sfi vervanger op, nu met mijn turbo motor is dit ook makkelijker omdat ik meer ruimte heb bij mijn inlaat enz.
ook is mijn auto vrij laag vind ik. ik vond dat hij niet mooi op zijn wielen stond dus kwamen die plaatjes wel mooi uit hij staat nu goed op hoogte. achter 58 cm aan hoogste punt wielkast, en voor op 57,5cm als ik me niet vergis
bij deze nog wat foto’s









origineel gepost door Rik Ophuis
Mag ik vragen waar die dikke stabilisator aan de voorkant vandaan komt / verkrijgbaar is?Hoe dik is deze i.v.m. 22mm van standaard Manta GSI?
Interessant:hmmz !
Heb ik niet……
de mijne is 25mm, waar hij vandaan komt weet ik ook niet, zat namelijk al bij de auto.
mvg Mats
bij deze weer wat foto’s
de 4pots remklauwen zijn van een volvo 240 Turbo van het merk girling NIEUW
de 2 pots remklauwen zijn van een mercedes 123 type van het merk Ate NIEUWde Remschijven voor zijn van een honda accoord uit 1988, van het merk brembo.
de remschijven achter zijn van een bmw 316 e30 uit welk jaar weet ik niet precies. van het merk Ate.remblokken voor zijn van omp racing, en achter van ferodo.
zit een remdrukverdeler tussen, anders constant blokeren voorwiel, en omdat ik een hydraulische handrem gebruik, altijd wel zo makkelijk.de draagarmen zijn zo als je op sommige foto’s kan zijn gestraald en verstevigd, en meteen voorzien van paarse en zwarte powerflex bussen/rubbers.
bij deze:















origineel gepost door Manta 24V
Doe je reactiestangen aan 1 kant niet in de powerflex bussen anders scheuren ze af/door. Monteer bijvoorbeeld 1 uniballuit je opmerking haal ik dat je hier ervaring mee heb?
ik heb er nu 3000km mee gereden, de auto gaat elke week op de brug en heb nog geen scheuren of breken gehad!mvg Mats
origineel gepost door McLambo
Waarmee heb je die diverse moterdelen weer zo mooi goud en zilver gekregen? Of zijn dat nieuwe onderdelen?en zo te zien moest er hier en daar een gaatje gelast worden in de motorruimte. Was dit lastig?
de meeste onderdelen zijn gestraald, en dan gespoten in grondlak,lak,blanke lak. en dingen zoals wastegate etc zijn geschuurd.
er zat bij mij rechts voor een gat, dit was redelijk eenvoudig dicht te lassen. links bij het ruitenwisservloeistof reservoir zat een gat, deze was iets moeilijk om dicht te lassen vanwege de vormen.
ik zal morgen foto’s plaatsen van de ophaning etc.
mvg Mats
p.s ik gebruik gewoon een standaart achter as met 3:67 overbrenging, wel is het staartstuk balk of hoe je die ook noemen mag, verstevigd en voorzien van powerflex rubbers. Ik heb nog geen problemen gehad. en op mijn advies van papa, niet vol weg trekken bij stoplichten in zijn 1 en er zal weinig kapot gaan.:p
origineel gepost door GTvirus
Bedankt voor de info!
Succes met de inlaat, pas je hiervoor de originele inlaatbuis aan, of gebruik je hiervoor wat anders?
Waar las je het mee dan?originele flens, deze is afgezaagd en hiervoor heb ik pijpjes gemaakt. diameter van de pijpjes is 42 x 1,5 deze heb ik heet gemaakt en over een malletje geslagen. hierdoor heb ik een ovale vorm. aan de ronde kant van de buisjes heb ik een rand geslagen, hierdoor heb ik een halve kelk!.
ik kan het zelf niet lassen, dus laat ik het tegenover ons, bij VA engineering Aluminium lassen.
mvg Mats
origineel gepost door bettus accu
hee man.!je hebt het allemaal leuk voor elkaar! allemaal zeer mooi gedaan!
enne ff trugkomend op de sper..,
me vader heeft nog een ascona b achteras(3.67) met sper.
ik kan vragen of ie hem weg wilt doen…. zat hij wel aan te denken geloof ik.
groetjes
Zeer interessant!!!
laat maar iets horenhierbij een foto van me inlaat, de bak is wel al anders gemaakt, maar je heb er idee bij van hoe het gaat worden:

origineel gepost door GTvirus
Mooi project:wors
Als ik het goed heb gezien heb je de steunen en de karterpan van de 18S gebruikt, kwam je daar goed mee weg aan de turbozijde?
Ik dacht zelf dat het niet zomaar pastte, moest je er nog aanpassingen voor doen?
Misschien heb je daar ook nog wat foto’s van?
Wil zelf nog steeds de C20LET in de Opel GT plaatsen!
Moet helaas zelf nog wat meer geduld hebben daar er zeer binnenkort een baby afgeleverd wordt.
Hou het nu nog maar ff bij foto’s en smullen.ja, ik heb mijn voortrein aan de linker zijde aan moeten passen. hier heb ik een kleine inham gemaakt, omdat anders me turbo hotpipe niet uitkwam. en ik heb idd de steunen en carterpan gebruikt van een 18s. alleen heb de steunen wel aan moeten passen.
mvg Mats
origineel gepost door vectratinus
der is zeker niet bezuinigt op de ombouw naar c20let maar heel netjes gedaan heb je nog verdere plannen met de asconaJa zker, ik ben nog dringend op zoek naar een sper, want die heb ik helaas nog niet. ben nu bezig met een andere inlaat, en word nog gebankt. mijn plan was eigenlijk om de auto te laten spuiten deze winter, maar de inlaat vond ik leuker om te doen dus.
hierbij foto’s van de motorruimte terug van de spuiter. de kabelboom van de autozelf ligt hier netjes op zijn plek. heeft me wel wat uren gekost om hem netjes te krijgen. ik heb wel alle amp stekkertjes en slechte kabels vervangen. wel zo origineel mogelijk!







origineel gepost door rico523
Je vader heeft ooit nog een kennis van me meegeholpen om een c20xe in een Manta te krijgen, das al een jaar of 15 geleden, toen een c20xe in een Manta nog iets aparts was!
Vandaar dat ik meteen de link naar jou legde.Mooie Ascona trouwens!
gr’s Rico
kloptklopt. mijn vader heeft dat gedaan van 1990 tot en met 1998. zijn laatste was een goud/bruinige B ascona turbo.
En bedankt!!
Quote:origineel gepost door McLambo
Impressive!.Het interieur is inderdaad nog heel mooi. Zat dat in de wagen toen je hem kocht? of ergens gevonden? Waar vindt je nog zo mooi zou je zeggen.
Dat stralen van het onderstel, dat is zeker noodzakelijk omdat je anders niet overal goed bijkomt? Zat er veel roest op?
Ik dacht, als ik toch bezig ben wil ik het ook ineen x goed doen. ik heb btw een pagina aangemaakt met alle foto’s erop. en mijn ascona is aan de onderkant strakker dan de buitenkant als het waren. daar ben ik van een kant wel blij mee van de andere kant is het wel kl*te.
origineel gepost door rico523
Heet je vader toevallig Mark van den Brand, voormalig navigator van Hans Stacey?gr’s Rico
ja zker!
foto van de oude c20xe:

foto’s van aankoop c20let:




Toen begonnen met het opknappen van de onderdelen. ik heb de zuigers,kleppen,nokkenassen etc mooi laten zitten. wel heb ik de turbo eraf gehaald, 2 nieuwe tapeinden erin gezet, nieuwe pakkingen. zo ook bij de inlaat. en de motor is natuurlijk voorzien van nieuwe distributie, v-snaar, bougie’s, de koppeling en drukgroep.












eindresultaat c20let:


-
AuteurBerichten