Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door giuliettaevo
origineel gepost door 16v kadett c
daarom heeft subaru stikstofinjectie op de interkoeler
Dat is geen standaard auto dan…
Subaru heeft wel een waterspraysysteem gebruikt op de intercooler. Maar dat is ook wel nodig als je de intercooler op zo’n domme plaats monteert:o…. Hitte trekt omhoog en als je stilstaat met draaiende motor wordt bij een Subaru de intercooler flink verhit.:thumbdown
Hoe kouder de lucht hoe meer vermogen.:afro
in de goede oude tijd dat mn pa nog rallys reed voor mitsubischi nederland, hadden ze, toen ze met de lancer reden, soort van injectoren gebruikt die ijskoud water tegen de intercooler aanspoten.
Dit zit overigens niet in de Caravan maar in een c-coupe die verder ook helemaal af is, dus niks gedaan aan de rest is zeker niet waar…:o
Is een van de mooiste coupe’s die ik ken… Helaas is de eigenaar niet de vlotste en moet de auto nog steeds omgekeurd worden..het lijkt alsof er niks aan gedaan is, zal ik het zo zeggen, heb je toevallig een foto van de motorruimte, en complete auto? altijd interessant!!!
origineel gepost door giuliettaevo
jep, dichtgespetterd diff… echt sper is te duur, vooral omdat er vaker gezegd wordt dat het bij hoge vermogens ook niet heel blijft. en aangezien er meestal lomp gedaan wordt met deze auto’s doen we dat maar niet.En als je er aan gewend bent is het geen probleem. Je moet alleen de auto niet aan iemand anders meegeven als het regent of sneeuwt…
ik vind dat je met de oldi’s :p zuinig om moet gaan. vaak worden ze idd afgetrapt omdat er mensen bij zijn die geen idee hebben hoe hard het slijt en hoe zonde het is.
mijn ascona en coupe komen ook nooit buiten met de regen of sneeuw. alleen als het zonnetje schijnt!. in me ascona rijd alleen ik, en soms me papa!
origineel gepost door 16v kadett c
heyer zijn ook mensen die een v8 er inbouwen en een v6 de plaats is er wel
ik heb nu al een paar keer gezien dat ze een normaale filterbak er in heben
ik heb zelf al eens een keer een bak gemaakt van alu om de open filter af teschermen van de moter
en met een buis van voor dat die aleen koude lucht kreeg en het verschil is er echt
wand hoe meer koude lucht hoe beter die loopt pakt veel beter op en zo
ik heb wel foto,s voor maar is wel een gewoone c20xe
gr nicobij een c20xe is het belangrijk dat de inlaat koud is door de lucht, maar bij een turbo maakt dat inprinciepe niks uit want: de lucht die bij je inlaat komt, word gekoeld door je intercooler. is je intercooler groot genoeg heb je koude lucht waar jij het over hebt. snaps?
en @ vectratinus, geen van beide word daily!
voor daily heb ik een mitsubischi spacerunner op LPG :porigineel gepost door giuliettaevo
Waar denk je die originele bak te gaan laten in een c-kadett? :hmmzvriend van mij had dik 300 pk in zijn c-Caravan met LET en open filter.:thumbup
Wel een slimme oplossing met die turbo, scheelt een hoop gedoe met de downpipe. Wij hebben flink moeten vechten om iets moois te maken..



Ben je niet bang dat de R25 bak gaat ploffen? heb er niet veel goede verhalen over gehoord… En hoe hebben ze de cardanas gemaakt? R25 bak heeft toch zo’n rubberen donut?
Die Ascona is trouwens echt vet:wors
dat is erg strak gemaakt, zie ik het goed als ik zeg dat je een beetje van je blok heb weggehaald onder bij de pijlstok? je heb er zeker nog niet nog een liggen:p
wat ik dan wel jammer vind, zn mooie downpipe, en dan niks gedaan aan de rest:P en bedankt voor je reactie op mijn ascona!
over de as, is aangepast door vorige eigenaar, wat ik kan zien is dat ze hem hebben verlengt, ik denk dat ik die as nog wel overnieuw laat maken, deze is niet 100% in balans dus de auto wou nog wel beetje trillen.
klopt, als je een c20xe gebruikt met een 18s bak en 3″67achteras gaat top. vriend van me met zijn city heeft nu 15inch met 3:44 eind overbrenging, heeft zojuist 13inch ats gekocht en 3:67achteras.. maar met die coupe let vind ik niet fijn rijden, ik ben ook op zoek naar een mooie set 15inch.
oja overbrenging is 3;44 met 75%sper en r25 bak.
p.s als je 100% sper heb, zal het wel gelast zijn of niet :p
warme lucht? waarvan dan?
zoals je alles nu ziet , zo heb ik hem gekocht. alles is heel degelijk in elkaar gezet, maar niet netjes, tenminste dat vind ik.
bij mijn ascona heb ik nergens last van als je warme luchtbedoelt.
wel jammer dat je geen turbo meer heb, c20xe is best traag vergeleken met een c20let:p




bij deze wat nieuwe foto’s van vandaag, ik ben nu bezig met de motorruimte. de motor gaat eruit en de ruimte word opnieuw gespoten, morgen meer!



origineel gepost door Opel-Fanta
Die coupé heeft de rembekrachtiging achter de voorkant zitten, heb ik nog nooit gezien, cool.ja ik dacht dat het niks zou zijn, maar is super netjes gemaakt. komen nog foto’s van. ook is het uitlaatspruitstuk naar de turbo breder gemaakt voor het stuurhuis. ook netjes gedaan.
ik zat zelf te denken aan 15 bbs ofzo. met et 15. nu is achter et 3 dit vind ik iets te.
de motor moet er net zo netjes in komen als bij mijn ascona

me kadett c20let nu:

spec:
rondom schijven
gereviseerde motor:
– zuigers
– drijfstanglagers
– turbo
– c20xe inlaat en uitlaat nokkenas.
– grote intercooler.
– 75% sper diff 3:44
– r25bak
– corsa sport interieur.
– gte klok en meters.enz!
de motor word er morgen uitgehaald, alles word schoongemaakt en opnieuw ingebouwd.
wat denken jullie van de velgen?mvg mats




opel kadett c coupe c20let!
heb ik geen foto’s van, zodra me nieuwe inlaat klaar is zal ik ook van de kabelboom foto’s maken
weg gewerkt :p
klopt, deze ligt er precies recht in. ik heb bij deze alleen de kabelboom aangepast en wat kleine dingen, de motor heeft die jongen er zelf ingelegd, ik vind het wel netjes dat hij recht ligt. normaal licht de carterpan als het ware recht en de kop schuin, bij deze is dat andersom. tot nu toe nog geen problemen. ook ligt de motor bij deze redelijk ver naar achter. oja over de steunen, zijn zelf gemaakt!
morgen heb ik nog wel een aantal leuke foto’s denk ik:p
ps je ziet bijna net zoals bij de mijne geen kabelboom lopen,
er zijn toch wel meer personen die hun motorruimte graag showen?
iets anders leuks, een 2de auto namelijk.
origineel gepost door McLambo
Mooi Mooi!Had jij in de motorruimte op sommige plekken ook van die teermatjes zitten? Zo ja, zaten er nog lelijke plekken onder?
En wat voor grilletje is dat? Van Opel zelf?
ja gril is van opel zelf, gewoon zwart gespoten.
over de motorruimte, ik hebbe alle dempingmatjes, of tewel die teermatjes weg gehaald. ik had alleen een rot plekje bij mijn ruitenwisservloeistof bakje in het hoekje. oja achter de hoofdremcilinder heb ik het laten zitten












bij deze de foto’s van hoe me auto nou is op een paar kleine dingen na.
oja, ik ga vrijdag nog naar iets leuks kijken, later meer!mvg Mats
origineel gepost door McLambo
Als je een blok dat uit een voorwiel aangedreven wagen komt in een achterwiel aangedreven wagen hangt; hoe zit dat met het uitlaatspruitstuk? Zijn daar passende pijpen voor te koop? Of moet je dat allemaal zelf maken?zelf maken of kopen, risse motorsport heeft ze te koop. ik heb er ook nog een liggen voor een b ascona, een dikke.
bij deze de foto van de city van een vriend van mij. hier zitten ook aardig wat uurtjes in!

-
AuteurBerichten