AsconaC

Aangemaakte reacties

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: C20ne Koolstof filter #17553945

    :D:thumbup @the aviator

    Ik zie er 2 slangetjes naar toe gaan, weet je toevallig ook waar die aan vast zitten.

    Stel dat je geen koolstoffilter op je c20ne hebt, is het dan verstandig er 1 tussen te plaatsen of maakt dat totaal geen verschil?

    Heb namelijk zo een koolstoffiltertje in de schuur zien liggen en heb er momenteel geen op mijn c20ne zitten.

    :hmmz

    In reactie op: C20ne Koolstof filter #17553942

    :hmmz dat is raar recht onder mijn stappenmotor zit helaas ook niks anders dan de benzinedruk regelaar.

    In reactie op: C20ne Koolstof filter #17553939

    Bedankt Opelkadetje

    Ik ga dat gelijk is nalopen bij mijn C20ne-tje.

    :thumbup

    In reactie op: C20ne Koolstof filter #17553937

    @opelkadetje – Weet jij toevallig hoe je de stappenmotor kan bewerken? Ik las namelijk dat je deze kan bewerken voor een betere verloop van je c20ne.

    Zit de koolstoffilter er bij elke C20ne standaard op?

    Heeft iemand hier toevallig een fototje van aangezien we nu 2 verschillende plaatsen hebben. :hmmz

    In reactie op: stationair toerental verstellen #17351878

    origineel gepost door sw16v
    haha laat m maar lullen hans. jij en ik weten wel beter….

    potmeter kan je niet draaien (zolang je hem niet bewerkt) en schakelaar kan je wel stellen maar is maar 2 standen stationair of vollast… kan je verder nix aan doen zoals jij bedoelt bbg hij meet dan nix wat je stationair toerental kan versteld.

    rij al een halfjaar met bewerkte stappenmotor en werkt perfect!

    Ik zou graag willen weten hoe je een stappenmotor kan bewerken. hoe gaat dit in zijn werk dan?:hmmz

    In reactie op: Kadett E GSI 8v en 16v voorremschijf en remklauw zelfde? #17513944

    origineel gepost door jblfreak
    klopt de eerste is met 2 pennen

    schijven zijn hetzelfde

    Heel erg bedankt iedereen:thumbup

    In reactie op: Kadett E GSI 8v en 16v voorremschijf en remklauw zelfde? #17513941

    origineel gepost door Govers
    Alleen eerste type 8v klauwen zijn anders…daarna zijn 8v en 16v gelijk

    Zijn de eerste type klauwen van een 8v degene met twee pinnen door de klauw heen?

    Het maakt dus niet uit welke schijf ik gebruikvan een 16v of 8v zit geen verschil in in grootte of dikte?

    In reactie op: Kruskas poelie Corsa B 1.4 loshalen #17514044

    origineel gepost door corsaracer
    ow en het verwijderen ervan gaat het makkelijkste met een luchtsleutel…..

    Weet je misschien ook welke maat dop je nodig hebt voor de krukas poelie?

    In reactie op: 276 graden nokkenas #17474863

    Cool :thumbup

    Ben heel erg benieuwd naar het resultaat Corsa_GSi, rij namelijk met ongeveer dezelfde set up.

    Heb je trouwens nog wat aangepast aan je c20ne voordat je de nokkenas geplaatst hebt? (klepveren enz.)

    In reactie op: 276 graden nokkenas #17474860

    Bedankt Corsaboy :thumbup

    Maar krijg ik echt 15 pk door een schrick nokkenas van 276 graden?

    Of wat kan ik verwachten. :hmmz
    Ik wil er wel graag alles aan doen om mijn hoge koppel in lage toeren te behouden.

    In reactie op: 276 graden nokkenas #17474858

    Nou hierbij dan de specificaties.

    c20ne standard
    Steuerzeiten-Dauer (Einlass): 274 graden
    Einlass öffnet vor OT: 23 graden
    Einlass schließt nach UT: 71 graden
    Auslass öffnet vor UT: 60 graden
    Auslass schließt nach OT : 35 graden

    Schrick 276 nockenwelle
    Nockenhub (Ventilhub) E/A [mm]: 7,3/7,1 (11,8/11,5)
    Öffnungs-winkel E/A/Spreizung: 276/272/110
    Steuerzeiten °KW Eö-Es – Aö-As: 28-68 66-26
    Ventilhub in OT E/A [mm]:1,4/1,3
    Ventilspiel E/A[mm]: hydr.

    Op de site staat 15-17Pk erbij
    Seh zuigers leveren dat ook volgens vele

    Als er een keuze gemaakt moet worden tussen beide wat zou dan de meest voor de hand liggende keuze zijn

    In reactie op: Benzinedruk regelaar #17470189

    Misschien nog een heel klein vraagje. Ik heb nu een regelbare benzinedrukregelaar gekocht die je in kan stellen op stationair en op boost waarde.

    Ik weet dat het verstandiger is dit in te stellen m.b.v. een bank maar weet iemand toevallig op hoeveel bar ik de regelaar ongeveer in moet stellen? (stationair ?bar en boost tot max 3bar?)

    :hmmz

    In reactie op: Benzinedruk regelaar #17470185

    Heel erg bedankt voor de informatie experts king:

    Dat zijn precies de vragen waar ik antwoord op wilde.

    Super :thumbup

    Misschien nog een heel klein vraagje. Ik heb nu een regelbare benzinedrukregelaar gekocht die je in kan stellen op stationair en op boost waarde.


    @Corsaboy

    Ik weet dat het verstandiger is dit in te stellen m.b.v. een bank maar weet je toevallig op hoeveel bar ik de regelaar ongeveer in moet stellen? (stationair ?bar en boost tot max 3bar?)

    In reactie op: Benzinedruk regelaar #17470176

    Heel erg bedankt voor de informatie Robbyrood :thumbup

    Is het verstandig de benzinedruk op mijn blok op 3 bar te zetten.

    Specs c20ne:

    Irmscher inlaat
    Lexmaul uitlaat
    Openluchtfilter
    Gasklep gecleaned (alle onnodige slangen eraf)
    Gechipt 7000 toeren.
    Open uitlaat tot sebring demper

    Moet ik hier trouwens ook andere injectoren voor gebruiken die meer in kunnen spuiten?

    In reactie op: Injectoren van een 16v in een 8v? #17394322

    Dus in principe heb je geen 16v injectoren nodig maar is het verstandig om je brandstofdruk te verhogen.

    Stel dat ik dat wil doen hoe weet ik hoe hoog ik mijn brandstofdruk mag zetten en op hoeveel staat de brandstofdruk standaard?

    Weet je toevallig ook wat een de juiste brandstofdruk is als je een irmscher inlaat en lexmaul spaghetti hebt met een rechte pijp naar achter?

    In reactie op: Injectoren van een 16v in een 8v? #17394320

    En als je er een grotere luchtinlaat op hebt (Irmscher, Lexmaul enz.) in combinatie met open luchtfilter en ook een spaghetti.

    Merk je dan veel verschil?

    In reactie op: Gasklephuis cleanen (afdoppen) #17392433

    Ben benieuwd naar de :kewlpics:)

    In reactie op: Motronic ECU C20NE 1991 in 1987 #17392547

    OK bedankt :thumbup

    In reactie op: DDV Chip Goed of slecht #17392523

    Ik heb zelf nog geen snelle nokkenas is dit heel erg i.v.m. het chippen?

    In reactie op: EGR klep op een c20ne #17392422

    :) gelukkig maar lees er namelijk allemaal nare dingen over

    bedankt sw16v :thumbup

    In reactie op: Verschil Lexmaul en Irmscher inlaatspruitstuk #17391197

    Bedankt voor je reactie corsaboy,

    Maar kan ik met zo een inlaat spruitstuk rekenen op extra vermogen in de hoge of lage toeren?

    En wat bedoel je precies met “ze trekken heel anders”

    :)

    In reactie op: stationair toerental verstellen #17351869

    Hoi

    Heeft iemand misschien een fotootje van een octaan stekker aangezien de mijne ook echt laag in zijn toeren draait.

    :wors

    In reactie op: Show hier je ascona #17303531

    Origineel gepost door D-Rekord_Wil
    nou ja, hij loopt altijd dat kon je van die k*t manta niet zeggen die ik had
    daar heb ik meer langs de weg gestaan dan erop gereden

    :thumbup Hahahahahah Geef je groot gelijk

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)