Ascona20E

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 244)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563334

    Die buis is topspul !
    lichtgewicht en super sterk

    Alleen de dure (fia) rolkooien worden van dat soort materiaal gemaakt

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563329

    Die komen zaterdag pas, eerst moet ik hem in het buitenland halen.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563327

    Hier hebben wij ook nog wat vandaan, niet voor onze ascona, maar voor een andere
    http://www.assink-products.nl/Webwinkel-Category-106204/25Crmo4-buizen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    en als je het dan goed wil doen, kun je ook nog tussenstukken plaatsen
    http://www.assink-products.nl/Webwinkel-Category-105893/Frameonderdelen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Trouwens jammer dat je je kooi gekocht hebt, ik krijg van de week een andere ascona binnen, met Safety device rolkooi erin (gekeurd en wel) :D

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563323

    ja klopt
    Maar waarom zou je dat willen ?
    ga je ook rallyrijden met de auto ??

    En er komt een hoop werk meer bij kijken,
    begrijp me niet verkeerd, het is jouw auto, maar als ‘straat/circuitauto’ heeft het echt geen nut.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563321

    idd gewoon vastbouten of vastlassen, die extra verstevigingen hebben toch weinig tot geen nut,

    In reactie op: Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar #17956293

    @origineelste wrote:

    even en citaat
    van rallyastra
    er komt een extra klasse in de Nederlandse rallysport, namelijk de max klasse

    ja … da’s de klasse HM ;)

    In reactie op: Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar #17956291

    Ziet er allemaal erg goed uit,
    gaat vast goed komen met opbouwen.

    Alleen de kooi, ga je gezeur mee krijgen
    Jullie zullen vast en zeker in de klasse HM gaan rijden, en daar zijn de regels voor de kooi iets strenger
    wij hebben nml ook de kooi moeten aanpassen voor die klasse
    ondermeer met een kruis in het dak, en een stang bij de A-style
    Of een knaf/fia keurmerk
    Wij hebben dit bij moree laten doen, die kan je er zeker meer over vertellen

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565514

    Ok dat wou ik weten omdat die tand wiel kapot is
    We hadden verschillende bedrijven gemaild/gebeld voor dat tandwiel maar de meeste wilden ook weten welke versnelling dat was zo dat ze iets makelijker zoeken konden BEDANKT :D

    trouwens die explorer klopt zeker niet 100% :D

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565512

    Rik
    Weet jij toevallig welke versnelling dit is
    kijk op de foto bij de pijl

    In reactie op: Zf Versnellingsbak onderdelen #17963619

    Dat bedrijf uit engeland had ik al gemaild, nu afwachten en hopen dat het iets word

    Zf zelf heeft geen onderdelen meer van oude bakken, die hebben ze allemaal overgedaan naar een ander klein bedrijf, en die heeft bijna alles, op dat onderdeel na :(

    Nog een hele zoektoch zo :hmmz

    In reactie op: Zf Versnellingsbak onderdelen #17963616

    Laten maken kan een optie zijn, maar wel erg duur, kunnen we beter een nieuwe bak kopen..
    Maar het kan toch niet zo wezen dat er voor dit type bakken, die enorm veel gebruikt worden geen onderdelen meer voor te krijgen zijn ??

    In reactie op: Zf Versnellingsbak onderdelen #17963614

    Zijn er verder nog adressen bekend ??
    In belgie, duitsland of engeland ??

    We hebben nml een tandwiel nodig, en die kunenn we nergens krijgen

    In reactie op: Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar #17956268

    Gaaf !!
    ga het zeker volgen !

    In reactie op: Grotere Dynamo voor de Ascona #17954742

    @GSE wrote:

    Mmmm ik heb een Opel Monza met een 85amp dynamo en ik heb hier een Holden V8 liggen met precies dezelfde dynamo maar dan ook 85amp deze is 1 op 1 uit te wisselen met de Monza dynamo,maar in Australie kun je 120amp dynamo,s krijgen deze moeten 1 op 1 passen met de dynamo,s die in een Monza GSE/Senator CD geleverd zijn…

    http://www.ebay.com.au/itm/VS-Commodore-Genuine-Bosch-120Amp-5-0L-V8-Alternator-/140509466124?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item20b7044e0c” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Heb al lang niet meer naar de wisselkoers gekeken maar de aus dollar zal wel 70 cent zijn=300×70 cent=210€ ex opsturen en invoer belasting zit je rond de 300€ gok ik.

    Maar kijk ff of dat model dynamo in Europe te krijgen is,kan je veel schelen maar der zijn zwaardere dynamo,s die 1 op 1 passen das zeker..

    Bedankt voor het uitzoek werk
    dit zou ook een mooie optie kunnen wezen, zo ver hadden we nog niet gedacht

    In reactie op: Monterey kopen #17954580

    Bedankt voor de reactie !

    Ik denk dat het best moeilijk gaat worden om een goede Monterey te vinden

    Als je echt wil dat ie sneller word, heb je zeker minimaal 800 euro nodig
    een ander nokkenasje merk je opzich ook niet heel bijster veel van
    verwacht niet opeens 100 pk extra ofzo

    Maar begin een met dubbele 45 webers, laat die goed afstellen door een expert (bv Freddy cane)
    dan begin je er wat van te merken,
    Maar dan ben je ondertussen al meer dan die 800 euro kwijt..

    In reactie op: Mijn Ascona’s 2.5l en Rallyauto #17581544

    De vergelijking met haverkate bedoelde ik meer met het klasse verschil.
    Dat je met een Opel motortje van 2.0 liter nooit Haverkate bij kunt houden.
    Niet dat je dat moet willen, maar zit toch wel iets wat verschil tussen zullen we maar zeggen.

    Voor de experts hier, weet iemand wat het kost om een Knaf certificaat op je rolkooi te krijgen ??

    In reactie op: Mijn Ascona’s 2.5l en Rallyauto #17581539

    We komen waarschijnlijk wel ff die kant op 6 november.
    hangt er nog een klein beetje om, maar zal vast goed komen.

    Maar om mee te kunnen doen aan de hm klasse, heb je een kooi met certificaat nodig,
    of een kooi zoals staat beschreven.
    en allebei hebben we niet, we moeten ook een kruis in het dak hebben, maar dan moet waarschijnlijk het dak van de auto eraf, en dat gaan we echt niet doen, dus dan is certificeren de enige oplossing..
    en er moet nog een pijpje tussen gelast worden, voor de wedstrijden in Duitsland.

    er kan zeker een 2.4 in, maar als je alleen nog maar in het bezit ben van een short rally licentie mag je alleen nog maar met max een 2 liter rijden, alles wat er boven ligt maar echt niet,
    en reken dat ze dat wel gaan nakijken, met de voor keuringen.
    Dus dat is te tricky !

    Maar is die uitbouw niet gewoon in de I2000 homologatie gehomologeerd dan ?
    (weet het nr ff zo niet) dit lijkt me tenminste, maar goed die homologatie’s van tegenwoordig :hmmz

    In reactie op: Mijn Ascona’s 2.5l en Rallyauto #17581534

    Het is hier wel rustig met ontwikkelingen, maar we zijn erg druk ;)
    soms te druk..

    Maar we zitten te denken aan de klasse hm.
    omdat we al redelijk die kant op gaan met de opbouw van de auto.
    Alleen er moeten nu weer grotere remmen op, en die hebben we net gekocht.
    en we moeten de kooi laten certificeren,
    maar we zijn nog behoorlijk aan het twijfelen, ook omdat we nu nog een shortrally licentie hebben, en je maar met een 2 litertje mag starten, en dan kom je natuurlijk lang niet mee, tegen bv de bmw van haverkate, of de ascona van averdijk of die van jullie.
    Kijk, niet dat we zozeer in de top willen rijden, maar met een 2 litertje kun je het wel op je buik schrijven.

    de kans is groot dat we gewoon volgend jaar een jaartje in de ha 15 gaan rijden, zsm de eu licentie pakken,
    en dan volgend jaar de boel gaan verbouwen voor de hm klasse,
    maar aan de andere kant, kun je het beter nu doen, want nu ligt alles open :D :D
    We zijn er nog behoorlijk hard over na aan het denken !

    Maar hoezo moet de uitbouw gehomologeerd zijn in de klasse hm ?
    je mag toch aan beide kanten 10 cm breder worden ??


    @pastra
    je mag zeker komen kijken, iedereen die geintreseerd is mag komen kijken !
    de koffie staat altijd klaar

    Voor degene die het leuk vinden om ons te volgen,
    kijk dan op http://www.vanbeek-autosport.nl
    Binnenkort zullen we hier foto’s neer planten

    In reactie op: AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT #17776906

    Jammer van de sponsor, Jammer dat rally zo’n dure hobby is.
    Maar een leuk seizoen met sommige uitstapjes in het buitenland, is ook erg leuk !
    De Ebr lijkt me ook een super rally, we wilde er heen dit jaar, maar helaas voor de Nederlandrally gekozen.
    Belgie was mooier geweest, maar zo te lezen heb je weer wat werk voor de komende dagen ;)

    Ik zal Meijers eens even bellen binnenkort over de homologatie, ben best benieuwd.
    Maar aan de andere kant wil ik ook graag de klasse HM afwachten
    die regelementen worden ook deze week bekend,
    heb al wel wat van de concept regelelmenten gelezen, e ndat zag er goed uit, maar je weet natuurlijk nooit wat de knaf er nou weer aangedaan heeft..

    Maar gaan jullie met de ascona wel in Hengelo rijden ??

    In reactie op: AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT #17776826

    haha die willen wij ook wel hebben,
    maar meijers vertelde pas nog dat ie de i400 gebruikte, vandaar mijn vraag.
    maar weet jij zo welk nummer homologatie het is ? die toevoeging ?

    Hoe was het in Belgie ??

    In reactie op: AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT #17776887

    de i400
    moet je dan ook geen i400 uitbouw hebben ?

    In reactie op: AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT #17776885

    Met welke homologatie gaan jullie rijden ?
    ivm de throttlebody ?

    In reactie op: Mijn Ascona’s 2.5l en Rallyauto #17581531

    Jij mag altijd langskomen frederick ! ;)
    bier staat al koud :thumbup

    In reactie op: 2/3 September ADAC Rallye Blankenheim #17897537

    @Peter_89 wrote:

    Welke Mini?

    Je weet toch wel welke mini jonguh
    je blijft ook een tukker he :jerry

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 244)