Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die buis is topspul !
lichtgewicht en super sterkAlleen de dure (fia) rolkooien worden van dat soort materiaal gemaakt
Die komen zaterdag pas, eerst moet ik hem in het buitenland halen.
Hier hebben wij ook nog wat vandaan, niet voor onze ascona, maar voor een andere
http://www.assink-products.nl/Webwinkel-Category-106204/25Crmo4-buizen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
en als je het dan goed wil doen, kun je ook nog tussenstukken plaatsen
http://www.assink-products.nl/Webwinkel-Category-105893/Frameonderdelen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Trouwens jammer dat je je kooi gekocht hebt, ik krijg van de week een andere ascona binnen, met Safety device rolkooi erin (gekeurd en wel) :D
ja klopt
Maar waarom zou je dat willen ?
ga je ook rallyrijden met de auto ??En er komt een hoop werk meer bij kijken,
begrijp me niet verkeerd, het is jouw auto, maar als ‘straat/circuitauto’ heeft het echt geen nut.idd gewoon vastbouten of vastlassen, die extra verstevigingen hebben toch weinig tot geen nut,
@origineelste wrote:
even en citaat
van rallyastra
er komt een extra klasse in de Nederlandse rallysport, namelijk de max klasseja … da’s de klasse HM ;)
Ziet er allemaal erg goed uit,
gaat vast goed komen met opbouwen.Alleen de kooi, ga je gezeur mee krijgen
Jullie zullen vast en zeker in de klasse HM gaan rijden, en daar zijn de regels voor de kooi iets strenger
wij hebben nml ook de kooi moeten aanpassen voor die klasse
ondermeer met een kruis in het dak, en een stang bij de A-style
Of een knaf/fia keurmerk
Wij hebben dit bij moree laten doen, die kan je er zeker meer over vertellenOk dat wou ik weten omdat die tand wiel kapot is
We hadden verschillende bedrijven gemaild/gebeld voor dat tandwiel maar de meeste wilden ook weten welke versnelling dat was zo dat ze iets makelijker zoeken konden BEDANKT :Dtrouwens die explorer klopt zeker niet 100% :D
Rik
Weet jij toevallig welke versnelling dit is
kijk op de foto bij de pijl

Dat bedrijf uit engeland had ik al gemaild, nu afwachten en hopen dat het iets word
Zf zelf heeft geen onderdelen meer van oude bakken, die hebben ze allemaal overgedaan naar een ander klein bedrijf, en die heeft bijna alles, op dat onderdeel na :(
Nog een hele zoektoch zo :hmmz
Laten maken kan een optie zijn, maar wel erg duur, kunnen we beter een nieuwe bak kopen..
Maar het kan toch niet zo wezen dat er voor dit type bakken, die enorm veel gebruikt worden geen onderdelen meer voor te krijgen zijn ??Zijn er verder nog adressen bekend ??
In belgie, duitsland of engeland ??We hebben nml een tandwiel nodig, en die kunenn we nergens krijgen
Gaaf !!
ga het zeker volgen !@GSE wrote:
Mmmm ik heb een Opel Monza met een 85amp dynamo en ik heb hier een Holden V8 liggen met precies dezelfde dynamo maar dan ook 85amp deze is 1 op 1 uit te wisselen met de Monza dynamo,maar in Australie kun je 120amp dynamo,s krijgen deze moeten 1 op 1 passen met de dynamo,s die in een Monza GSE/Senator CD geleverd zijn…
http://www.ebay.com.au/itm/VS-Commodore-Genuine-Bosch-120Amp-5-0L-V8-Alternator-/140509466124?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item20b7044e0c” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb al lang niet meer naar de wisselkoers gekeken maar de aus dollar zal wel 70 cent zijn=300×70 cent=210€ ex opsturen en invoer belasting zit je rond de 300€ gok ik.
Maar kijk ff of dat model dynamo in Europe te krijgen is,kan je veel schelen maar der zijn zwaardere dynamo,s die 1 op 1 passen das zeker..
Bedankt voor het uitzoek werk
dit zou ook een mooie optie kunnen wezen, zo ver hadden we nog niet gedachtBedankt voor de reactie !
Ik denk dat het best moeilijk gaat worden om een goede Monterey te vinden
3 december 2011 om 15:12 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948644Als je echt wil dat ie sneller word, heb je zeker minimaal 800 euro nodig
een ander nokkenasje merk je opzich ook niet heel bijster veel van
verwacht niet opeens 100 pk extra ofzoMaar begin een met dubbele 45 webers, laat die goed afstellen door een expert (bv Freddy cane)
dan begin je er wat van te merken,
Maar dan ben je ondertussen al meer dan die 800 euro kwijt..De vergelijking met haverkate bedoelde ik meer met het klasse verschil.
Dat je met een Opel motortje van 2.0 liter nooit Haverkate bij kunt houden.
Niet dat je dat moet willen, maar zit toch wel iets wat verschil tussen zullen we maar zeggen.Voor de experts hier, weet iemand wat het kost om een Knaf certificaat op je rolkooi te krijgen ??
We komen waarschijnlijk wel ff die kant op 6 november.
hangt er nog een klein beetje om, maar zal vast goed komen.Maar om mee te kunnen doen aan de hm klasse, heb je een kooi met certificaat nodig,
of een kooi zoals staat beschreven.
en allebei hebben we niet, we moeten ook een kruis in het dak hebben, maar dan moet waarschijnlijk het dak van de auto eraf, en dat gaan we echt niet doen, dus dan is certificeren de enige oplossing..
en er moet nog een pijpje tussen gelast worden, voor de wedstrijden in Duitsland.er kan zeker een 2.4 in, maar als je alleen nog maar in het bezit ben van een short rally licentie mag je alleen nog maar met max een 2 liter rijden, alles wat er boven ligt maar echt niet,
en reken dat ze dat wel gaan nakijken, met de voor keuringen.
Dus dat is te tricky !Maar is die uitbouw niet gewoon in de I2000 homologatie gehomologeerd dan ?
(weet het nr ff zo niet) dit lijkt me tenminste, maar goed die homologatie’s van tegenwoordig :hmmzHet is hier wel rustig met ontwikkelingen, maar we zijn erg druk ;)
soms te druk..Maar we zitten te denken aan de klasse hm.
omdat we al redelijk die kant op gaan met de opbouw van de auto.
Alleen er moeten nu weer grotere remmen op, en die hebben we net gekocht.
en we moeten de kooi laten certificeren,
maar we zijn nog behoorlijk aan het twijfelen, ook omdat we nu nog een shortrally licentie hebben, en je maar met een 2 litertje mag starten, en dan kom je natuurlijk lang niet mee, tegen bv de bmw van haverkate, of de ascona van averdijk of die van jullie.
Kijk, niet dat we zozeer in de top willen rijden, maar met een 2 litertje kun je het wel op je buik schrijven.de kans is groot dat we gewoon volgend jaar een jaartje in de ha 15 gaan rijden, zsm de eu licentie pakken,
en dan volgend jaar de boel gaan verbouwen voor de hm klasse,
maar aan de andere kant, kun je het beter nu doen, want nu ligt alles open :D :D
We zijn er nog behoorlijk hard over na aan het denken !Maar hoezo moet de uitbouw gehomologeerd zijn in de klasse hm ?
je mag toch aan beide kanten 10 cm breder worden ??
@pastra je mag zeker komen kijken, iedereen die geintreseerd is mag komen kijken !
de koffie staat altijd klaarVoor degene die het leuk vinden om ons te volgen,
kijk dan op http://www.vanbeek-autosport.nl
Binnenkort zullen we hier foto’s neer plantenJammer van de sponsor, Jammer dat rally zo’n dure hobby is.
Maar een leuk seizoen met sommige uitstapjes in het buitenland, is ook erg leuk !
De Ebr lijkt me ook een super rally, we wilde er heen dit jaar, maar helaas voor de Nederlandrally gekozen.
Belgie was mooier geweest, maar zo te lezen heb je weer wat werk voor de komende dagen ;)Ik zal Meijers eens even bellen binnenkort over de homologatie, ben best benieuwd.
Maar aan de andere kant wil ik ook graag de klasse HM afwachten
die regelementen worden ook deze week bekend,
heb al wel wat van de concept regelelmenten gelezen, e ndat zag er goed uit, maar je weet natuurlijk nooit wat de knaf er nou weer aangedaan heeft..Maar gaan jullie met de ascona wel in Hengelo rijden ??
haha die willen wij ook wel hebben,
maar meijers vertelde pas nog dat ie de i400 gebruikte, vandaar mijn vraag.
maar weet jij zo welk nummer homologatie het is ? die toevoeging ?Hoe was het in Belgie ??
de i400
moet je dan ook geen i400 uitbouw hebben ?Met welke homologatie gaan jullie rijden ?
ivm de throttlebody ?Jij mag altijd langskomen frederick ! ;)
bier staat al koud :thumbup -
AuteurBerichten