Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Alle injectoren werken goed in de zin dat ze een klikkend geluidje maken als ik er 12 volt op zet. Er zaten er wel 3 vast en die heb ik met rustig tikken los gekregen. Ik heb niet getest of ze goed opengaan en of er een mooie nevel uitkomt.
Valse lucht heb ik denk ik niet, maar zou idd wel goede reden kunnen zijn, ik zal vanavond nog ff checken.
Ik heb dikkere pijpje gebruikt dan orig voor spruitstuk. 45 mm heb ik gebruikt, daarna 48 mm en verder 63 tot einde pijp. Ik weet niet of je ook voor een A Manta/Ascona 1 moet maken, maar ik vond het vrij krap door stuurstang, carterpan en de stabi stang. Succes iig!
Nou, de bedrading is nooit mijn favo onderdeel. Hij vonkt en de injectors werken, ik kan ze horen tikken af en toe. De motor slaat wel aan, maar gaat direkt kort veel toeren draaien en valt dan stil. Met gas geven kan ik voorkomen dat hij uitvalt, maar lager dan ca 2000 rpm komt ie niet, want stopt er dan mee. Is er iemand dit hier een verklaring voor heeft?
PS Ik heb de computer uitgelezen met een lampje en geeft alleen code 31, wat komt doordat hij niet liep tijdens het testen. Verder geen foutcodes dus.
Hier dan wat pics van het project:
Oude blok (2.0E):

Blok eruit:

c20XE aan getrag 240 van een Manta 18s:

Ophangen:

En erin lepelen:

Distributie eruit:

Nieuwe distributie en waterpomp:

Motorsteunen aangepast:

En eigenbouw

Onsteking naar voren gebracht:

Koelslangen:


Luchtfilter:

Uitlaatspruitstuk gemaakt:



Hoofdremcilinder van een Omega B 3.0 MV6:

Tot hier ben ik nu, volgende stap is de bedrading.
Mijn idee was om onder de stabi langs te gaan en dan direkt de uitlaat weer omhoog te laten komen dmv een bocht. Dus het laagste punt vd uitlaat is dan dus de bocht onder de stabi, de rest is dan weer op hoogte van de dempers. Omdat de stabi dicht bij het voorwiel ligt, verwacht ik op het eerste gezicht geen problemen met drempels. Ik hoop dus dat iemand hier dit ook al geprobeerd heeft en met welk resultaat.
Ziet er erg interessant uit, wil ik ook wel wat mee proberen!
Achteras Ascona 13s?
Is dat sterk genoeg voor een 2.4 met dubbele carbs?Ik ben een c20XE in een A Manta aan het inbouwen en bij mij paste de orig koppelingskabel ook niet meer. Ik heb een C kadett 1.2 kabel geprobeerd en past wel, deze is een stuk langer en hij loopt vanaf het pedaal om de motorsteun door en dan tussen het blok en uitlaat naar de bak toe. Ik denk dat dit bij een B Manta ook zou passen, als je een C Kadett kabel hebt of een maat of zo, zou je het kunnen proberen. Bij een A zit er in de motorruimte aan het brandschot een ijzeren bus van ca 3-4 cm, deze moet je dan weglaten.
Dank je!
Heb je dat ergens in een GM nr database gevonden? Zo ja, staat die ergens online?
Naar voren plaatsen is niet een van mijn voorkeuren als ik het zo lees. Niet vanwege het zwaartepunt en zo, maar omdat ik al een manta 18s carterpan en motorsteunen heb gekocht.
Die thread die @hanzzz aangaf had ik ook al gezien idd. Zitten wel mooie oplossingen bij, maar idd je moet dan wel zelf de steun maken. En pak je dan de orig xe stroomverdeler met een tandwiel erop gemaakt of bouw je de xe componenten over in een 18s stroomverdelerhuis? Je kan volgens mij niet de complete onsteking van een 18s gebruiken omdat de ring die door de Hall voeler draait anders is dan van de xe. Of je zou de 18s onsteking compleet kunnen pakken, maar ik weet niet of de 2.5 motronic een stuursignaal nodig heeft vanaf de stroomverdeler? Waarschijnlijk wel denk ik. Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar aanpassen vd kachel. Over enkele weken gaan de CIH en kachel eruit en ga ik ff goed passen met het xe blok en hoeveel plek er voor de stroomverdeler en evt kachel overblijft.
Weet je ook waarom die gaatjes er bij de een wel inzitten en bij de ander niet. Geven ze extra smering of zo?
Ik wil de dichte lagers in drijfstangen zetten met gaatje. Is het beter als ik gaatjes boor in de lagers of is dat niet nodig?
@JO1: Ik heb je foto met 16V bekeken en ziet er netjes uit. Maar waarschijnlijk past de Manta 18s carterpan niet meer als je het blok iets meer naar voren inbouwt?
@tcat: Is wel een idee omdat ik in de winter de Manta niet gebruik, maar in de herft ’s avonds kan het nog wel een koud zijn, dus ik wil wel iets van een kachel houden.Bedankt voor de antwoorden. Een polo verwarmingshuis heb ik ook wel eens gehoord, maar weet niet of dat ook voor een A Manta werkt.
Die aanpassing aan de achterkant van het blok is idd wel mooi, maar dit is high tech eigenbouw en is voor mij dus helaas geen optie.
Ik hoop dus dat er iemand is die al een c20XE in een A Manta ingebouwd heeft en die zijn ervaringen wil delen over de stroomverdeler.
u2u
2 mei 2008 om 22:58 In reactie op: opel GT 2.2i deelrestauratie (momenteel colorsanding en poli #17394485Bedankt voor je snelle antwoord. Klinkt als een goede tip voor als de bak open ligt. Ik heb ook nog een 5bak liggen die “vast” zit. Die wil ik ook nog een keer open maken. Misschien dat dat pijpje daar los geraakt is en tussen tandwielen zit.
2 mei 2008 om 20:00 In reactie op: opel GT 2.2i deelrestauratie (momenteel colorsanding en poli #17394483origineel gepost door gvy
Ik heb ondertussen een ander zwak punt van de getrag opgelost en er is nieuwe olie opgegoten.
Geert
Gaaf project man!
Je doet het allemaal erg netjes moet ik zeggen.Bij het doorlezen van je hele project zag ik dat je ook nog je getrag 5bak open gehad hebt. Ik moet de mijne binnenkort ook opengooien en vroeg mij af wat dat andere zwakke punt was wat jij hebt opgelost, zodat ik dat punt evt ook meteen kan doen.
Mooi project!
Past die 5bak wel in de tunnel? De tunnel ziet er niet erg groot uit.Bedankt voor je snelle antwoord, zal het idd ook ff vragen bij Big Opels.
Mocht iemand anders het hier nog evt weten dan graag….
Dat klopt, maar ik wil graag weten wat de lengte van een automaat of 262 as van een commo-a is, zodat ik weet of deze idd past. Ik heb geen as van een automaat staan en moet deze dus evt aanschaffen. Dus wil ik wel zeker zijn dat ie past.
Het heeft ff geduurd, maar ben nu eindelijk begonnen met de ombouw naar een 3.0E met 265 getrag in mijn commo a. Het blok en bak hangt erin en nu moet ik of mijn tussenas inkorten of eentje vinden met de juiste lengte.
Degeen die erin zat is 1.44 m tussen beide kruiskoppelingen, hart-hart gemeten.
Deze is duidelijk veel te lang nu. Ik had een gietijzeren 4-bak, dus helaas geen 262 4bak.
Mijn vraag is of iemand weet hoe lang een tussenas is van een automaat en van de 262 4bak?Ik heb een blokje staan nu en snel ff klepdeksel gelicht. Is een blok (3.0E) van rond 1986 denk ik en heeft hydro stoters.
Origineel gepost door henk 400rr
De CIH had officieel vanaf de 2.0 hadden ze hydraulische stoters en men zegt dat de 1.9 SR dit ook had (origineel). Degene die afwijkt hiervan is de 2.0EH en de 2.0Ei (i200 motor)De rest had vaste stoters, origineel dan, maar er zijn een hele hoop van die motoren de naderhand hydraulische stoters gekregen hebben, dit ivm het onderhoudsvriendelijke hiervan.
Je kan het zien met het deksel eraf, als de stoter zeg maar boven de rand uitkomt kun je het onderscheid zien, de hydro’s hebben een blauwachtig ringetje bij de kop, bij de vaste is dat dus niet zo, ook kun je hydro’s wat indrukken.
Betekend dit ook dat alle 3.0 liter blokken hydraulische stoters hebben? Ik wil er binnenkort een aanschaffen (3.0E), maar weet niet of sommige jaren met vaste of met hydraulische stoters uitgerust waren?
Bedankt voor de info! :thumbup
Hier kan ik zeker wat mee, zal binnenkort ff kijken wat voor 4-bak ik heb en aan de hand daarvan de juiste as kiezen of laten maken.
Ik was vergeten te vertellen dat ik nu een originele 4bak in de a-commo heb.
Als ik het goed begrijp moet ik dus een tussenas hebben van een automaat?
En maakt het ook nog uit of die van een 2- of 3-traps automaat is?
En is de uitkomende as vd bak hetzelfde van een 365, 4bak en van een automaat?Ik weet wel dat een manta 4 bak een kleinere as heeft dan een 4 bak van een E-rekord. De 4 bak van een rekord heeft dezelfde uitgaande as als de getrag 5 bakken.
Weet iemand welke as ik nodig heb voor een a-commo met een 3.0E en 265 bak?
-
AuteurBerichten