Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat is het verschil dan precies tussen de commo A en rekord C vooras? De fusees wist ik wel, maar zijn er nog meer verschillen dan?
Ik heb het in het recente verleden ook geprobeerd met een Manta 18s ontsteking, maar zonder succes. Uiteindelijk heb ik het binnenwerk van de c20xe verdeler overgezet in de 18s verdeler. Toen werkte het wel.
@VideoRipper wrote:
Of, als een nieuwe transponderchip te duur is, de werkende chip
uit de sleutel halen en naast de zend-ontvanger plakken.Das een goed idee idd :thumbup :thumbup :thumbup
Nou we zijn donderdag weer verder gegaan en hebben de accupolen 10 min losgehad en de reservesleutel geprobeerd. Met de reservesleutel start hij goed en blijft hij lopen! Na wat googelen heb ik gevonden dat dit vaker voorkomt door bijvoorbeeld de sleutel te laten vallen. Dan kan de code in sleutel veranderd/verdwenen zijn. Het blokje loopt super nu, dus de eigenaar is in zijn nopjes!
Bedankt voor alle reacties en het geven van tips!
Klopt zit op de motor met 2 van die dikke stekkers erop, heb het idd niet duidelijk gezegd :???:
De kabelboom en sensoren heb ik geen verschil in gezien. Ik zal donderdag de ecu nog ff checken en vooral of de bedrading en stekkers goed zitten.
Bedankt iig voor het meedenken!! :thumbup
@Haasje17 wrote:
ECU wisselen maakt niks uit, maar als het lampje knippert en je omschrijving dat is de startonderbreking, dan start hij gaat het lampje knipperen en slaat die af. Lijkt erop dat je dus juist niet de oude ECU maar die van het nieuwe blok hebt gebruikt.
Ik heb nog wat flink rondgegoogled en dat knipperen van het lampje geeft idd aan dat hij in de startonderbreking staat. Veel mensen hebben dit als ze hun sleutel hebben laten vallen bijvoorbeeld. Wij hebben de oude ecu nog in de auto zitten, welke dus prima zou moeten werken samen met het oude contactslot en sleutel.
Daar heb je gelijk in, maar volgens mij is dat alleen belangrijk als je een ander motortype inbouwt. We hebben een identieke motor ingebouwd, dus dan moet je gewoon je oude ecu kunnen gebruiken lijkt mij.
@Commodore A wrote:
Hallo Arv, heb jij het schakelmechanisme ingekort van de Getrag 265 voor in het originele pookgaat van de 4 bak? Zo ja hoe heb je dat gedaan?
Gr. Commodore ASorry voor de late reply, had je bericht niet eerder gezien…
Ik heb het schakelmachanisme gewoon origineel gehouden zoals die vd Senator af kwam. Om dat ik een Commo heb van voor 1970 had ik een hele smalle kleine tunnel. Zodoende heb ik een tunnel van een B senator ingelast, en het gat rondom de pook aangepast op de plek van de pook zelf.
Bedankt voor de tips! Hier kan ik wel wat mee. Ik had een set bougiekabels liggen van een rotor onsteking, maar die passen niet op de dis bobine. Wel weet ik dat er ook rotor onstekingen bestaan met een andere plug op de verdeelkap, welke hetzelfde is als de dis bobine.
Ik heb mijn dis bobine bijna op dezelfde plek zitten als @2000 (bedankt voor de foto!). Dus ik ga voor de mv6 kabel!
Injector is reeds vervangen en loopt stukken beter! Alleen liep helaas mijn brandstofpomp vast na ca 1 km, dus echt goed getest is ie nog niet. Van het weekend de pomp maar ff vervangen.
Schitterend project! Dit is echt zeer grondig en netjes aangepakt!
Wat is eigenlijk de kleur van een commo hemeltje normaal gesproken? Spierwit of toch iets creme? Op de foto is het moeilijk te zien.
Heb gisteravond nog ff snel de injectors getest en 1 injector geeft geen sproeinevel, maar een gebonden straal. Zou dit voor het stotteren kunnen zorgen?
Eindelijk na de vakantie weer een update. Alles zit nu goed gemonteerd en hij loopt. Stationair ietsje hoog (1100 toeren), maar daar kijk ik later nog wel naar. Het enige probleem nu is dat hij stottert bij het rijden, zeker als ik veel gas geef. Als ik hem doortrek tot bijv 80 en dan die snelheid aanhou, stottert hij niet meer. Dus alleen bij het optrekken. Kan dat komen doordat mijn injectoren vast zaten en nu niet genoeg benzine meer kunnen geven? Of is dit een typisch ontstekings probleem? Ik heb de onsteking van de c20xe in een behuizing van een manta 18s ingebouwd en naar voren gebracht om de verwarming te behouden. Nu kan ik de onsteking draaien om hem af te stellen, maar als ik dit doe terwijl de motor draait, merk ik geen verschil. Komt dit omdat de computer het onstekingstijdstip aanpast? Iemand tips?
Blok hangt er nu zo in:


Ander blokkie erin en is weer levend!
Niet zo erg toch??Ik heb net het 4e blokkie in 4 jaar erin gehangen, en elke keer is het weer zo lekker as ie weer goed loopt!
Goed bezig! :thumbup
Ik heb de motorkap kabel zitten nu, dat een pielwerk om achter de pedalen langs te gaan!
@Maartuh: Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vraag mij af of een c20xe in een kadett ook geen kachelkraantje heeft? Of heeft deze standaard een luchtklep?Iemand die weet door welk gat de motorkapsluitings kabel gaat?
En of de bypass in het koelsysteem echt nodig is?
Ik ben nog een probleempje tegengekomen. Ik weet niet meer door welk gat de kabel van de motorkapafsluiting moet. Ik heb hem een paar maanden geleden eruit getrokken en ik zie geen gat zo snel. Het enige wat ik kan bedenken is dat deze kabel door hetzelfde gat als de km tellerkabel gaat?
Thanx :thumbup Bovenste plaatje had ik al zelf opgesnord, onderste komt wel van pas denk ik.
Ik vraag me nog steeds af of en waarom die bypass erin moet? Als je kachel warm moet worden stroomt het meest via de bypass weg ipv via kachel radiator te gaan. In onderstaande schema’s is er geen bypass, dus niet nodig???


Of is het alleen nodig bij gebruik kachel afsluiter?
Ben nu bezig geweest me het aansluiten van de verwarming. Wat een krappe bende met die koelslangen! Het gaat wel lukken maar echt ruim zit het niet. Dit komt doordat er erg weinig ruimte tussen de achterkant vh blok en het verwarmingshuis is.
Als de verwarming aangesloten is ga ik weer kijken naar het stationair toerental.
Ben net ff wezen proberen en toppert :thumbup loop prima nu!
Hij loopt alleen een beetje hoog stationair 1200-1500 toeren.
Weet iemand of en hoe je dit kan afstellen? Ik kan het niet echt makkelijk in de haynes vinden.LFR en klopsensor zaten goed en de stappenmotor weet ik niet hoe die is.
Nu die loopt kan ik alle bedrading intapen en netjes afwerken. Daarna remsysteem afronden en vullen.
Ook moet ik de linker chassis-balk bij de bekende plek onder handen nemen, heb al zitten hakken en stukkie weggeslepen en vanbinnen is het zoals altijd botte ellende.@16v kadett c: Je hebt gelijk! :D Ik was deze vergeten mede doordat de aansluiting bij de inlaat een beetje verstopt achterin zit. En ook omdat ik het remgedeelte later wou doen als het blok al liep. Ik heb de slang net al aangesloten, maar kon niet meer starten doordat ik eerder vandaag de accu zga leeg gestart had. ff aan de lader en morgen als ik tijd heb ff proberen. Ik hoop dat dat alles was. Nu eerst ff :sleeping
@Hulkie: Heb jij de uitlaat direkt na de stabi ook weer omhoog gebracht of heb je hem recht doorgetrokken naar achter? Ik heb nu meteen een bochtje omhoog gemaakt waardoor de pijp alleen direkt onder de stabi laag zit en verder dus niet.Leuke bak, wel veel werk idd, maar je bent goed bezig zo :thumbup
Dat schuim is trouwens purschuim uit de bouw, zet alles lekker vast, maar houd ook water vast. Je had dus mazzel dat het metaal eronder niet verroest was. Ik ben het vaak tegengekomen in dorpels, met erg veel roest eromheen….
-
AuteurBerichten
