Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vanmiddag de ascona gekocht.
Auto is in redelijke staat. Lees niet echt heel mooi.
Alleen wat rottigheid aan de achterwielranden en aan 1 kant de achterste 20 cm dorpel.
Lekbakjes beginnen net te roesten.
Verder helemaal hard.
Distriebutie in 2010 vervangen.
Koude start diect starten.
Met een beetje werk nog wel een goede auto van te maken.Morgen of vrijdag ophalen en dan zal ik hier meer posten.
Trouwens mochten er nog geen gordels achterin aanwezg zijn?
Zijn deze dan een beetje makkelijk te vinden en aan te brengen?
Ik neem aan dat de bevestigingspunten aanwezig zijn?Ok.
Wat vind je zo op het eerste oog van de vraagprijs?
Opel Ascona 1.3 S (bj 1985)
€ 599,00
http://link.marktplaats.nl/627177473″ onclick=”window.open(this.href);return false;Ff kijken of dit werkt.
He wim,
Dit zijn mooie fotos ter verduidelijking.
Heb je toevallig nog op marktplaats gekeken.
Er staat ook een foto bij van het motorruim.
Ziet er erg knap uit, ook geen roest te zien bij de veerschotels.Wim,
Het schijnt inderdaad een 1,3s te zijn.
Je noemt nogal wat punten op.
Op de fotos lijkt het een erg knappe auto.
Maar eerst maar eens in werkelijkheid bekijken.Grt arnoud
Ik heb hier nog een omega 3.0 mv6 staan. Dit remsysteem moet standaard al veel meer kilos laten stoppen.
De auto is al grotendeels gesloopt en was tot voor kort een goedrijdende wagen.
Ook 5×110 naven.
Mischien het passen en proberen waard?
Eventuele prijs komen we wel uit..
Ik kom uit de omgeving van hoogeveen.Grt. Arnoud
Mooi fotos ook.
Straks een mooie motor in je cali.
Wordt vast een mooie calibra.Het verkoopt zeker makkelijker met een apk erop.
Kopers willen nou eenmaal kopen en direct rijden.
Ook als alles werkt gaat het beter ook de airco is daarbij best belangrijk.
Succes met verkoop.Willem, word helemaal top.
Lijkt op de fotos net of de kogel krom is, of deze iets naar rechts gebogen staat
Zal toch gezichtsbedrog zijn?Bij de parkeerplaats bij schoonhoven is ook een grasveldje, mischien dat die voor deze doeleinden gebruikt kan worden. Zit een apparte ingang geloof ik vanaf de parkeerplaats.
Als je het daar kunt organiseren kom ik ook even met mn MV6. Is nog geen 2 minuten vanaf mn huis.
Tijdje terug is daar ook een vw transportermeeting gehouden.
Grt. Arnoudwat bedoel je eigenlijk?
Als je bedoeld of het zin heeft om je wagen te laten uitlijnen, is het antwoord Ja zoiezo is het verstandig om dit af en toe te laten controleren.
Alleen moet je dit doen na het verlagen als je dat nog van plan bent.
3 cm verlagen kan nog met originele schokbrekers.
Bij de meeste autos kan dit tot ca 4 cm met de originele lengte van de schokbrekers.
De spiraalveer mag niet los komen te liggen tussen de houders als de auto geheel opgekrikt wordt.Ik heb wel eens gehoord van een bandenboer dat banden vaak gaan cuppen als de loadindex van de band te licht is voor de auto. mijn zwager had het ook met zijn mondeo van twee jaar oud.
Tot op zekere hoogte. maar dan moet de auto nu ook een stuk beter lopen.
De afgelopen koude weken werken absoluut meem et een hoger verbruik.met de temperaturen van de afgelopen dagen moet het wel weer normaal zijn. ook een schoon filter laat meer lucht door, doordat de luchtmassameter meer lucht meet zal er ook meer brandstof bijgespoten worden.
Mijn omega mv6 gebruikte met de koude vrieskou ook ca 15 liter op 100 km, nu weer normaal zo ronde 11liter.Groet arnoud
is het zeker dat de koppakking eruit ligt?
komt niet zo heel vaak voor bij deze motoren.
vaak is het de warmtewisselaar en wordt dit gezien als lekke koppakking.
grt arnoudvaak wordt ook de uitlijning van de auto vergeten met het monteren van de winterbanden.
de auto wordt uitgelijnd met de grote brede zomerbanden, en vervolgens worden er swinters kleinere wielen met smallere banden gemonteerd en zelfs vaak een andere et waarde. dan is het eigenlijk logisch dat je niet de optimale grip hebt met je winterbanden.
al ligt het dan aan de maat en uitlijning en niet aan het type band.
vraag dit maar eens na aan de bandenspecialist.Dit is wat mij deze zomer is verteld.
toevallig al de bougies gewisseld onderling. komt weleens voor dat een nieuwe bougie toch kapot is.
zelfde verhaal met de kabels. evn testen in het donker met een plantenspuit. als je dan vonkjes ziet weet je genoeg.zou mischien kunnen dat de banden oud zijn en dat het rubber ‘hard’ wordt.
Ikzelf heb net twee weken geleden mn oude michelins met 3 mm profiel gewisseld met goede firestone winterbanden, en ik kan je verzekeren dat het een enorm verschil is met de grip ook op licht vochtig en droog wegdek.
en dan bedoel ik dat de verse winterbanden veel betere grip hebben.
winterbanden met minder als 4 mm profiel hebben niet meer de eigenschappen als nieuwe. in duitsland worden de banden dan ook niet meer als winterbanden gezien.ik heb de winterbanden er nu net twee weken onder zitten. er wordt hier nog dagelijks gestrooid dus ze blijven er ook nog wel even onder.
ik wil mn zomervelgen graag een beetje netjes houden.
ik had al wel een poosje mn wintervelgen op de auto maar deze waren voorzien van 4 bijna versleten banden. toch maar een set firestone winterhawks erop laten leggen. in de maat 225-55-16.Ik rij nu zelf een tijdje in een omega 3.0 liter
let wel een omega is wat aan de zware kant.
met een 2.5 liter zijn ze niet zo vlot als een calibra.
Waarom niet even zoeken naar een mv6 (lees 3.0 liter) deze hebben toch zon 40 pk meer
Wegen evenveel, zuipen net zo veel en zijn nog luxer.(in mijn geval: memorie stoelen, niveaurgeling, xenon, stoelverwarming in de achterbank, bose soundsysteem, de onderzijde van de bumpers en skirts in kleur, etc,.
waar je wel op moet letten zijn de kleppendeksels en de uitlaatspruitstukken, deze willen nog wel eens gaan lekken, vooral als de auto een tijd heeft stil gestaan of weinig gebruikt is door de vorige eigenaar.
De distriebutieriem moet elke 60.000km of elke 4 jaar, dit zijn best wel prijzige operaties.(distriebutieset met spanrollen zonder montage ca € 345,00 euro)kan ook zijn dat je v snaar of multiriem een beetje slap is en als daar dan te veel water bij komt dat ie slipt en dat dan de dynamo bijna stil komt te staan, op dat moment is de laadstroom te laag en gaat dat lampje branden.
ja altijd leuk een memoriestoel aan de rechterkant. :???:
de mistlampen uit deze wagen zitten in mijn mv6. :thumb
deze sloperij zit zon beetje bij mij om de hoek.
gr. arnoudis het ook nodig om de spruitstukken opnieuw te vlakken? of kunnen er gewoon nieuwe pakkingen tussen. volgende week gaat de auto naar de monteur voor een nieuwe aircopomp, en dan kijkt hij gelijk als hij de pakkingen kan vervangen. als het dan makkelijker is om de motor er uit te halen dan ook maar gelijk de distributieriem?
volgens mij zijn deze motoren bijna gelijk als mijn 3,0 liter, daarvan zijn dit wel een aantal punten om op te letten.
kijk even naar kleppendeksels of deze olie lekken, luister even met een koude start of de spruitstukken niet lekken, of er geen vocht in de olie zit dan kan de oliekoeler lekken. wanneer is de distriebutieriem vervangen? deze moet elke 60000 of elke 3 jaar vervangen, en de draagarmrubbers willen wel slijten.
grt arnoud. -
AuteurBerichten