Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Intussentijd de tank vervangen omdat deze lek was.
In de vervangen tank zat reeds een vlotter en ik hoopte dat deze het goed zou doen.
Dat is dus niet zo.
Nu loopt de benzinemeter alleen op met een bocht naar links daarna zakt ie weer terug.
Nu moet ik opzoek naar een goede radiateur. Deze lekt een paar drupjes per dag.
Tevens zijn de bougiekabels bijna vergaan. Dus hiervoor ook maar verse opzoeken samen met de verdelerkap en rotor.
Zo langzaamaan wordt het wel een goede betrouwbare opel.Ik heb dus een andere tank gehaald bij de opelist.
Deze eerst geborsteld en in de zinkspray en tektiel.
Afgelopen zaterdag eronder gezet en toch een lek in de oude tank.
Precies tussen de linker ophangbeugel sijpelde, drupte de benzine door een dikke roestblaar.
Nu alleen nog een goede vlotter erin want deze doet wat vreemd.
Ook gelijk een goede kachelmotor meegenomen en gemonteerd.
Deze doet het ook weer goed.Willem
Ben ik ook net achter gekomen.
Zie mijn andere topic.Lijkt mij sterk dat de auto later is omgebouwt naar een solexcarb.
Ook omdat de solex een retourleiding naar de tank heeft en volgens mij een varajet niet.
Ik heb dus ook een dubbele aansluiting aan de tank.
Ook zit er een sticker in de benzinedeksel waarop staat dat er normale benzine getankt dient te worden.
Is het niet zo dat de s motoren beter op super liepen?Grt. Arnoud
Ja zo kun je het ook bekijken.
Heb nu ook een handchoke, is wel wennen om hier juist mee om te gaan..
Het is dan wel geen snelheidsmonster maar kan best wel meekomen met het verkeer. Loopt ook wel vrij vlot 140kmhBeetje jammer..
Toch 15 pk verschil..Willem
Hier staat 13*1498528
Geen s en geen n.
Welke type motor heb ik nu?He willem dat is die laatste code
13* nog wat.
Weet jij wat dit inhoud?Net nog eens gekeken.
Er staat voorop het blok bij het oliefilter zeg maar alleen 1.3
Bovenop het blok staat het motornummer dit begint met 13*en dan een aantal nrs.
Wie weet wat dit inhoud?Dezelfde vraag komt doordat ik dit op mn telefoon doe. Gaat soms niet helemaal goed als ik op de terugknop druk.
Er staat alleen 13 op het blok.
Mijn ascona 1.3s van 85 heeft een sticker in het benzine deksel waarop staat dat er normale benzine getankt dient te worden.
Kan gewoon ongestript.
Gestript levert wel meer op maar dan moet je echt niks beters te doen hebben.
Kg prijs is hoger maar je gooit natuurlijk ook al wat kilos weg als je gaat strippen.Die slangen had ik eerst inderdaad niet gezien maar dat is het niet.
De tank is echt lek.
Ik kan morgen een andere halen bij de opelist.
Maar danmoet ie er nog onder.Ik breng het altijd naar zuidwolde.
Is intusse al wel weer een paar maand terug en de oud ijzer prijzen schommelen nog best wel.
Maar komt ook niet op een paar cent aan. Ik bedoel er juist mee dat bijna alles wat er van een sloopauto af komt toch noch geld opleverd.
De resten van mn omega brachten bij elkaar toch ruim 150,00 euro op aan oud ijzer.
Dat waren dan onder andere alle deuren en voor en achtersubframes en kabels.
Zelf een versleten accu leverd nog een paar euro op.Je kunt de auto ook schorsen als hij jonger is en dan het kale karkas naar de sloop.
Het mooiste is een auto die ouder is dan 15 jaar. Dan kun je het kenteken opsturen en de laatste resten kunnen dan naar de oud ijzerboer. Daar krijg je dan ook nog wat voor.
Wel kabels en schroot scheiden. Kabels zijn toch zon 1,50 per kg.
Ik haalde uit mn sloop omega meer dan 20 kg draad.Zekere een mooie wagen.
Ik dacht inderdaad ook dat de verkoper hem eigenlijk niet wou verkopen..
Ik zal komende week eens kijken naar die geschakelde + achter de teller.
Kan ik gelijk de benzinemeter bekijken.
Waarschijnlijk ook direct maar een nieuwe accu want het vrouwtje moet nog wennen aan de handchoke en na 3 x starten is de accu leeg. 3x starten is dan incl het verzuipen…
Zal morgen ook de laadstroom nog ff nazien.
Eerst maar eens weer onder de wol waar ik vandaag de hele dag al heb doorgebracht.
Maar ik ben dit ziekzijn nu wel zat..Arnoud
Alweer een hoop tips!.
Lampjes in dashboardkastje en onder de motorkap zijn reeds aanwezig.
De kachelmotor draaide ontzettend zwaar, daardoor zal de weerstand dan wel doorgebrand zijn.
Draait nog niet superlicht maar hij doet het eerst weer.Ah de opelist. Ga ik eens kijken.
Dat denk ik wel, De krim is ja vlak om de hoek…De trekhaak is ook meer voor een fietsenrek en afen toe een karretje haardhout.
Wat wil je ervoor hebben?Met die weerstand dat dacht ik al..
Die draden zal ik eens nazien.
Is wel handig als de radio uitgaat bij het uitzetten van de auto.Ik vond in de kofferbak ook een draad met constante voeding.
Waarvoor ligt dezedaar? Kan ik hier zo plug and play kofferbakverlichting op maken?Oh ja ik moet ook de benzinemeter weer aan de praat zien te krijgen.
Ik heb er nog niet naar gekeken maar ik denk dat ik bij de tankvlotter moet beginnen met zoeken?
Een niet werkende benzinemeter is wel een beetje vervelend…Ik reed met mn mv6 ook gemiddeld 1 op 9, korte afstanden.
Lange afstanden makkelijk 1 op 11/12.
Dit was een 3,0 met automaat van 99. Station uitvoering.Vandaag de ascona opgehaald. Rijdt werkelijk goed op de snelweg terug ondanks zn 4 bak.
De 1.3 is wel niet de snelste maar snort rustig door.
Gelijk en andere binnenverlichting gemonteerd en de kachelmotor gangbaar gemaakt.
Ik ga toch nog opzoek naar een betere kachelmotor omdat de eerste stand het niet meer doet.
Vanbinnen maar eens opgepoetst en uitgemest. Jeetje wat was dat ding smerig van binnen.
Zon auto knapt er echt van op als ie weer schoon is van binnen.
Nu nog van buiten poetsen.Ik kon geen geschakelde voedingsdraad vinden voor de radio. Hier ligt alleen een constante stroomdraad
En er moeten nieuwe luidsprekertjes in het dashboard.
Passen hier standaard luidsprekers in?
En snel opzoek naar een trekhaak.Ok.
Niet aan gedacht. Ik heb nog binnenverlichting liggen met leeslampjes van een omega.
Kachelmotor ga ik opzoeken hier in de buurt op de sloop.
Trekhaak zal ik ook eens achteraanbellen.En de slechte plekken eerst maar even in de tektiel tot na de winter.
Intussentijd even inlasdelen opzoeken.
Zijn de achterschermen nog nieuw te koop?Ik ben alvast opzoek naar wat onderdeeltjes.
Binnenverlichting, het glas is helemaal gebroken.4 standenSchakelaar van de aanjager, deze heeft sluiting. Kan mischien ook de ventilator zelf zijn.
Op stand 0 blijft de zekering erin en op stand 1,2 of 3 brand de zkering door.Trekhaak. Voor deze sedan.
-
AuteurBerichten