Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
26 november 2015 om 06:46 In reactie op: New Vivaro 2015: kinderziektes en voor verbetering vatbaar #18291738
Zoals ik schreef ging mijn richtingaanwijzer niet meer uit na een bocht, de garage had er maar liefst 3 X terug komen voor nodig voordat ze dit konden repareren.
Dus de claxon van het vorige type was nog zieliger?
Haha, dat klonk dan helemaal niet!
Ik vind dit al een zielig ding, maar dat komt goed.
Ik heb gisteren een tweetonige (gelijktijdig) van 112 dB gekocht. Moet even een droge dag afwachten om te monteren.
Ook de witte H4 halogeentjes zijn al gekocht.
Claxon, aansluitmateriaal en 2 witte H4 halogeen voor €34.24 november 2015 om 05:04 In reactie op: New Vivaro 2015: kinderziektes en voor verbetering vatbaar #18291736Nu ik fatsoenlijk geluid uit de radio installatie heb (na investering van €599), Opel een nieuwe Bluetooth microfoon monteerde en nu eindelijk mijn richtingaanwijzers weer uitgaan na een bocht, heb ik nog de volgende punten die aandacht behoeven.
Het geluid van de radio staat standaard zeer zacht als je de telefoon opneemt, dit zal verholpen moeten worden via een software up date vanuit Opel neem ik aan?
Het is natuurlijk belachelijk dat je het volume op max moet zetten als je een oproep beantwoord.
En zelfs dan is het nog maar net te verstaan!Ik wil de lampen uit de koplamp gaan vervangen, de dagrij verlichting is wit LED, in de frontbar zitten ook witte LED’s maar de gewone koplampen zijn ouderwets geel licht….
Zo lelijk!
Voor €13 koop je wit schijnende lampjes,moet er alleen nog even achter zien te komen of het H4 of H7 is.
In het instructieboekje kan ik het niet vinden dus zal ik even een lampje moeten demonteren.Ik wil een tweetonige toeter monteren, het huidige toetertje laat mensen lachen als ik hem gebruik…..
Als ik toeter moet iemand weten dat ik het ergens niet mee eens ben!
Hij/zij moet niet gaan lachen!
Ik heb al gehoord dat de claxon het makkelijkst te bereiken is door linksvoor het binnenscherm achter het wiel te verwijderen.En Jean Marc,
Nog de armleuning laten verstellen?
Mij bevalt het nog steeds goed.
Merk wel dat mijn elleboog een flinke “deuk” maakt in de armleuning.
Dus zal het schuimrubber tzt wel vervangen moeten worden vrees ik.
En dan leunt mijn elleboog nu nog minder (onder een andere hoek) op de leuning dan voorheen voordat de leuning 5 cm hoger stond!De achterste speakers zijn nu ook vervangen, prima geluid nu, ik ben tevreden!
De dealer heeft de microfoon voor de bluetooth verbinding vervangen, die werkt nu ook goed, zelfs bij 160 km/uur ben ik nu goed verstaanbaar.
Nu nog afwachten of de geweldige Opel organisatie iets gaat verbeteren aan het belachelijke feit dat je eerst het volume flink verhogen moet voordat je de bellende partij verstaan kunt.Ik zit nu met de 140PK biturbo tussen de 1:10 en 1:11,5 afhankelijk van de ritten.
Als ik veel op de snelwegen zit rijd ik minder zuinig, en zonder de ECO knop omdat er dan echt totaal geen power in de hogere snelheden is te verkrijgen.
Zodra ik van de snelweg af ga druk ik de ECO knop weer in, zeker tijdens het optrekken heb je dan toch power genoeg meestal.
Verder doe ik geen enkele moeite om zuinig te rijden dus ik vind de resultaten acceptabel.@Michel03,
Hoe het allemaal aangedaan weet ik niet, geen verstand van.
Ik weet wel dat de nav 50 eruit is geweest en dat de combi (versterker/subwoofer) is aangesloten op deze nav 50.Idd Mulders in Tiel.
Dit is echt mijn eerste positieve ervaring met het garage gedeelte van deze dealer.
De Vivaro heeft nu voor de 2e x een hele dag daar gestaan om dingen in orde te maken die volgens afspraak gewoon hadden moeten functioneren bij de aflevering op 01-09.
En nu zijn ze nog niet klaar!Hoe ze het gedaan hebben weet ik niet.
Wel dat het een paar uur werk was!
Mijn garage heeft de armleuning 5 cm hoger gezet.
Hij kan nog wel omhoog, maar als je hem naar beneden doet stopt hij 5 cm hoger dan voorheen.
En dat zit veeeeeeeel lekkerder!
Eindelijk ook eens iets waarover ik tevreden kan zijn met deze dealer!@ Johnny0503,
De versterker/woofer is een Ampire Active 8 pro.
Dit is een combi en is idd aangesloten op de Nav 50.Als dat ding in het dak recht boven/voor mijn gezicht geen microfoon is….., wat zou het dan zijn?
Er zitten draadjes aangesloten, zit een roostertje voor, dit is gewoon een microfoon hoor.
Maar het is idd niet gek dat het ding zo’n belachelijk slechte geluidskwaliteit geeft.
De ruimte tussen het metalen dak en de hemelbekleding is natuurlijk gewoon een klankkast.
Ik las hier ook al ergens een tip over het plaatsen van isolatiemateriaal om de microfoon heen.
Dat zou idd deze klankkast wat kunnen verminderen.4 oktober 2015 om 05:27 In reactie op: New Vivaro (2015) L2H1 2 schuifdeuren: filmpje bergruimtes #18297704Ik ben wel zoooo benieuwd of iemand dit interessant vind…..
:sleeping :sleeping :hmmzRichting NAV 50 linksboven babbelen?
Bij mij zit de microfoon in het dak, recht voor/boven mijn gezicht.
Je denkt toch niet dat ik met mijn hoofd in mijn nek (gezicht naar boven) als een malloot richting dat microfoontje ga babbelen omdat Opel geen fatsoenlijke microfoon plaatst?Vooralsnog ga ik er van uit dat ik van Opel een zwanenhals microfoon krijg, zo niet, dan laat ik dat bij mijn audio expert doen.
Zoals eerder gemeld heb ik de speakers voor laten vervangen en een subwoofer/versterker geplaatst onder de voorstoel/bank.
Het resultaat is verbluffend!
De audio expert had verwacht met de versterker de frequenties van de achterste speakers te kunnen verbeteren maar dit is niet gelukt.
Nu gebruik ik dus tijdelijk (tot hij passende speakers voor achter heeft gevonden) alleen de voorste speakers in de deuren met separate tweeters.
Het geluid is nu al 200% verbeterd!
Zodra je de fader ook maar 1 tikje naar achteren verplaatst wordt het geluid gelijk weer zeer blikkerig, zo slecht is die Koreaanse zooi!Ik denk dat ik bij deze audio expert ook een zwanenhals microfoon laat monteren om de telefoon verbinding te verbeteren.
Zelfs als ik 40 km/uur rijd ben ik niet te verstaan aan de andere kant van de lijn.
Zo’n ding zou iets van €60 kosten.Voor wat betreft de armleuning.
Mijn garage gaat de gehele stoel uit elkaar halen om de armleuning zo in te stellen dat deze 6 cm hoger komt.
Hij kan dan nog wel naar boven maar niet meer zo ver naar beneden.
Trillend stuur heb ik nog geen problemen mee, staat ook nog maar 2500 km op.
Geluidskwaliteit pak ik zelf aan door er een fatsoenlijke set speakers en een versterker in te laten plaatsen.
Voor de microfoon kwaliteit ben ik van plan om aan te sturen op een externe microfoon, deze kan dan worden gemonteerd tegen het plafond en kan dan naar beneden worden gebogen als je erin moet praten.
De huidige kwaliteit van ontvangst, ook aan de andere kant van de lijn is echt schandalig slecht!!!Is er al een dubbel din systeem dan?
In deze pasvorm….Heeft er al iemand ervaring met een betere geluidskwaliteit voor de bluetooth verbinding bij een gemodificeerde luidspeaker situatie?
Ik vind de kwaliteit belachelijk slecht!
Ook ikzelf ben slecht te verstaan voor degene die ik bel.Gelukkig bepaald een ieder voor zichzelf hoe hij/zij lekker zit en hoe hij/zij zijn knieën en armen wil houden tijdens het rijden. :thumb
Mijn Vivaro staat nu 1400 km op en je kunt al zien dat de vloermat het niet lang gaat uithouden….. :swear
Mijn Vivaro gaat 1 oktober naar de audiospecialist om de slechte geluidskwaliteit te verbeteren.
Er komt een 4 kanaals versterker inclusief subwoofertje onder de bijrijdersbank.
De voorste speakers worden vervangen voor 2 kanaals ( met tweeter).
De achterste speakers blijven in eerste instantie nog zitten, ze gaan proberen die te verbeteren door de frequentie aan te passen.
Kosten € 500 EX BTWBij de volgende afspraak om de restpunten van mijn Vivaro te verhelpen gaat de dealer mijn armleuning 5 cm hoger zetten, dan kan hij nog wel omhoog gezet worden maar niet meer lager.
Zoals nu is de leuning veel te laag.
Eigenlijk vind ik ook dat het stuur net niet ver genoeg naar beneden en naar me toe kan.
Maar goed, het is beter dan helemaal niet verstelbaar.:thumb
Ik had het ook graag gehad maar ja, shit happens!Ik zal nog eens proberen te reageren, kijken of ik weer een opstel van 5 kantjes als onnodig antwoord krijg…..
Als het goed is staat de Vivaro nu in Rotterdam, MET LED!
Volgens de verkoper zijn de LED problemen voorbij.
Week 33 kan er dan worden afgeleverd, alles erop en eraan.
Uiteindelijk 3 maanden later als de eerste voorspelling.@ Jean Marc,
Sorry, maar als je nu denkt dat ik jouw mening zò belangrijk vind dat ik dit hele verhaal ga lezen heb je het mis.
Ik geloof niet dat ik me tegenover wie dan ook hoef te verantwoorden waarom ik van een Mercedes R naar een Vivaro overstap.
En als iemand dat wel vind is dat geheel zijn probleem!
Ik denk dat ik het recht heb om goed op de hoogte gehouden te worden als ik ergens dik €30.000 in investeer!
Als dan blijkt dat Opel zijn zaakjes biedt voor elkaar heeft ondanks het feit dat de optielijst betrekkelijk klein is vind ik dat een slechte zaak, helemaal als ik wordt voorgelogen!
Dat hoef jij niet met mij eens te zijn, dat is totaal onbelangrijk.Zojuist bevestigd gekregen dat mijn Vivaro in Luton op de parkeerplaats staat, eind volgende week in Tiel bij de dealer.
Nou ja, dan ben ik 3 weken aan boord dus hebben ze de tijd tot 18-08 om alles erop te bouwen (sidebars, frontbar met LED, dakrails en dakspoiler) en ook nog even de bus weg te brengen naar een externe inbouwer voor de parkeersensoren voor.
De velgen heb ik al gebracht bij de dealer, daar zetten ze de sensoren in en dan zou het allemaal goed moeten komen.Dan is er iig nog iemand tevreden.
Als ik niet perse de 6 zitplaatsen nodig zou hebben zou ik een New Vivaro bestel kunnen krijgen als vakantieauto.
Schiet ik natuurlijk niets mee op, wel voldoende laadruimte maar 3 kinderen thuis moeten laten.
Ook de Zafira Tourer heb ik niets aan, veel te weinig bagageruimte en dan ook nog eens veeeeeel minder comfort als ik nu heb……
En de Zafira mag mijn caravan van 1800 kg niet trekken. -
AuteurBerichten