Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Probleem is opgelost
de dingen die via mijn stuur te bedienen zijn werken allemaal prima daar nie van.
kan dat niet zijn dat het gaspedaal op de opcom gewoon onder de cim valt, want via de pedalen test krijg ik gwn de foutcodes van de koelwatertemperatuur sensor en die van het gaspedaal.Haasje17,
Zou je mij misschien nader kunnen toelichten over die cim modificatie en hoe ik deze moet uitvoeren.
Mijn astra komt uit midden 2005. Dat zou dan te maken hebben met die storing in het gaspedaal denk je. En met die senor, zou die fan dan aankunnen gaan in koude toestand doordat hij niet goed is geoxideerd. Ik heb een week gelegen nieuw koplampen ingebouwd en daardoor moest ik de temperatuurstekker in de bumper losmaken, kan het miss daaraan liggen? Zou je me miss een pm kunnen sturen. Merk dat jij hier wel veel vanaf weet. Alvast bedankt.Heb net even met vrijhoeven gaspedaal en niets hoeft te worden ingeleerd. Dus dan maar een andere halen en erin bouwen. Ik heb dus gisteren voor de zekerheid even met opcom uitgelezen om checken of het nu miss niet iets anders dan het gespedaal is. Foutcode U2139-71 Invalid Signal from CIM (Steering Column Module). Als ik de foutcode opvraag via de pedalentest krijg ik ECN112008. Dit is dus gen het gaspedaal. Maar nu. Tot mijn verbazing zag ik nog een foutcode. ECN011508 en P0115-71 Engine Coolant Temperature Range/Performance. Wat kan dit zijn?? Mijn temperatuursensor werkt gen, want in de testmode op mn bc stijgt mijn temperatuur mooi tot 92 en vanaf dan begint deze te dalen. Dus mn thermostaat werkt ook. Wel is het zo dat mn fan van de radiateur soms waait ondanks dat de auto gen koud is.. Dus daar moet de fout liggen. Kabel tussen de fan en ECU, of fout in de ecu zelf. Hmm ik weet het niet meer. Wat denken jullie?
Of de positiesensor van he gaspedaal. Dat bedoel ik in ieder geval. Kweet niet of dat anders is.
Dat heeft me iemand bij de dealer verteld dat dat kan.
Gelukkig heb ik een opelwinterplan afgesloten, de accu mag dus van de winter wel ff kapot gaan. :jerry
haha het gaat om het antenne rubber, daar zijn er twee van die heb ik op die vorige pagina gepost.
Miss iemand die weet welke van de twee ik nodig heb.Iemand die miss weet welk rubbertje van de twee ik moet bestellen?
De mijne wil ik namelijk zsm vervangen.Iemand enig idee welk rubbertje ik nodig heb voor de antenne van mijn Astra H GTC. ik heb de normale antennen zonder gps.
Deze:
http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Opel-Astra-Corsa-SMALL-BASES-Roof-Aerial-Antenna-Rubber-Gasket-Seal-/400466835288?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d3daef758″ onclick=”window.open(this.href);return false;Of deze:
http://www.ebay.co.uk/itm/Astra-Combo-Corsa-Van-Roof-Aerial-Antenna-Rubber-Gasket-Seal-Dichtung-/360671665730?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item53f9b4de42″ onclick=”window.open(this.href);return false;@Simaan
haha snap ik, vind het zelf ook leuk om aan mn auto te werken, ben ook steeds iets aant het vernieuwenDie rook moet haast wel van de koppeling komen toch? Vgm kan er geen rook uit een versnellingsbak komen, of heb ik het mis. Ben benieuwd wat er aan de hand is.
Ziet er super uit! Kon je niet beter gelijk een OPC kopen, gezien het feit dat hierin meer geld aan kwijt gaat denk ik zo.
dat was mijn laaste optie idd, vind zelf de half beige wat luxer en sluiten mooit aan bij de overgang van mn auto naar dakhemel (auto is zwart en hemel beige)
aangezien weinig autos dat hebben denk ik dat dit enkel bij de cosmos verbouwd werdook helaas niks
:( :( :( :(klein gunnewiek hebben ook alleen de zwarte :(
onderdelenzoeker.nl heb ik geprobeerd en wacht ik de reacties af
bedankt voor de reactiesIemand die miss nog wat weet, ik hoor het graag!
bij de dealer kost het ong 110 euro, heb al nagevraagd
kwas van de week bij vrijhoeven maar die hadden ze enkel geheel in het zwart (helemaal prefect overigens)
maar ik heb de ander soort nodig helaasHmmm ik denk dat droogblazen en vervolgens heel erg goed afdichten met kit/silicone of dergelijke beter zou zijn.
Bij mijn astra h zijn ze ook vochtig van binnen, wat bij mij is, is dat er vlekken ontstaan doordat ik de lampen aanzet en het vocht gaat verdampen. Dus maar nieuwe koplampen van Hella besteld in duitsland.
Nee hoor
http://www.oliehandel.nl/viscositeit/5w30?filters%5Bcategory%5D%5B%5D=41596
welke heb je precies, staat ook bij iedere soort beschrijving bij als je erop klikt met uitgebreide eigenschappen voor wat enal
5w-30 is goede olie, wordt ook door dealers gebruik en heb hem in mijn z20lel turbo ook.
Wel moet je even nagaan welke je er nu in hebt zitten, de samenstelling moet wel hetzelfde zijn, het merk is niet zo heel belangrijk, wel altijd a-merken gebruiken zou ik adviseren.Van welke auto is dat filterhuis, of welk model is dat zegmaar. En welke filter zal ik dan kopen, green performance of k&n?
@iquick wrote:
Dat wat jij hebt gedaan is interval reset, bij mij gaf die ook precies 30000km aan na een reset. Zolang jij je beurten uitvoert is er niks aan de hand. Wat dat servicelampje betreft, soms gaat die uit bij contact aan en soms blijft die branden en gaat het pas weg wanneer je de auto start, dit heb ik laatst ook opgemerkt. Dit komt waarschijnlijk doordat er een foutcode in zit die niet meer aanwezig is. Dus de code zat er in maar bestaat niet meer, bijv. de storing in het elektronisch gaspedaal die je had, die was aanwezig, je hebt de stekkers schoongemaakt en alles functioneert nu naar behoren dus is de code niet meer aanwezig maar de foutcode zit er nog in, klaar om gewist te worden, als je een niet meer aanwezige foutcode wist, dan gaat dat lampje dus ook uit. Moet je maar eens proberen.
Nou de eerste keer brandde het contant, toen was het het gasklephuis. Daarna was hij helemaal weg, maar na een dag kwam hij weer terug en brandde constant tijdens een paar kilometer waarna die weer enkel bij contact aan brandde. Dat was dus die foutcode van het gaspedaal die was verdwenen maar nog niks was gereset. Daarna hebben we hem uitgelezen en zagen we de foutcode, ondanks dat tie weg was toch maar even stekker schoongemaakt en alles is weer super! :D
Denk dat de openluchtfilter eerder je lmm naar de klote helpt, en een gesloten filter koudere lucht aanzuigt gezien het feit dat deze de lucht van voren haalt en niet uit de motorruimte, een highflow aanzuig heb ik al namelijk. Enige wat voor de openluchtfilter is is het geluid volgens mij dus.
-
AuteurBerichten