Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo de uec is gereinigd. Alles goed doorgeblazen en ingespoten.
Deze week nog mn oude gaspedaal erin zetten (deze is namelijk minder versleten) en die die ik nu erin heb zitten verkopen. I ben benieuwd.Jupp, ik heb al contact gehad met iemand op het forum die dat heeft gedaan. hij heeft het schema en stuurt het naar me door indien nodig. Eerst probeer ik het gwn met contactspray, dat was bij hem al de oplossing, zo niet wordt het doorverbinden of een andere uec. Vnvd ga ik aan de slag.
Kun je verder uitleggen wat ik moet doen, dat wat ik in mijn vorige post vroeg met dat kruisen.
Ik zelf denk aan corrosie in de contacten omdat mn dekselpin van de uec was afgebroken. Ik heb dat ooit opgemerkt en een nieuwe gekocht en niet gecheckt voor vocht etc.
Indien er niets openstaat is hij als het goed is al geweest.
Over de UEC, hier zat ik ook al over na te denken en heb al het een en ander gelezen.
Eerst wil ik even de contacten reinigen met contactspray. Daarna las ik ook nog iets over contacten kruisen (mannetjes en vrouwtjes kruisen) en de contacten naar elkaar toebuigen ofso maar kweet niet wat daarmee bedoeld wordt. Kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen?Ik heb bij de dealer nagevraagd en mijn CIM is in 2011 bij een km stand van 90k gemodificeerd zei de medewerker van opel vriens.
Graag hoor ik wat zij hebben gezegd en wat nu het resultaat van beslissingen wordt.
De mijne gaat voorlopig nog niet weg, dus kmoet het op een of andere manier oplossen. Tis nie zo zeer dat er altijd wat is met mn H, maar tis gwn altijd hetzelfde dat terugkeert en dat is tamelijk klote. En om nu naar de opeldealer te gaan hmm kweenie, beter miss een specialist die van de elektroniek vandeze auto alles weet, maarja vind die maar eens.
Service lampje brand dan. Gisteren kwam die op tijdens het rijden, maar het rare was dat hij niet in de noodloop schoot. Paar meter verder starte ik hem opnieuw en het lampje verdween als hij aan stond. Sleutel in contact zetten en dan staat tie er. Ik dus uitgelezen en verwijderd. Over een week of 2 komt tie toch weer terug. Maar die storing van de tempsenor en de cim geven zelf geen lampje. Enkel indien die van het gaspedaal erbij komt. Die van de tempsenor en die van de cim waren er vorige week ook, toen had ik hem zonder reden uitgelezen en kwam die gwn tegen, dus die van het gaspedaal was er toen niet. Dus heeft dat gaspedaal geen samenhang met de CIM ofwel, immers komen ze niet tegelijk op. Gaspedaal echter nooit zonder de CIM storing gehad.
Hmm het is wel zo dat ik mn cc nauwelijks gebruik omdat ik vrijwel weinig snelweg rijd. Ook net voordat de foutstoring kwam heb ik hem zeker dagen of een week niet heb gebruikt. Nu is de vraag wat ik als volgend kan doen. Sws hou ik die codes in de gaten om te checken of ze tegelijk opkomen. Zal wel weer een week of 2/3 duren. Maarja wat daarna, nieuwe cim? nieuwe hendel? Ik heb werkelijk geen idee. Wat kan er anders nog mee te maken hebben, dus was kan in verban met dit nog kapot zijn?
Soms wordt naar mn volgende cd gegaan terwijl die die aant spelen is nog nie afgelopen is. Heel raar is maar 2 keer gebeurd ofso. Maar ik zie verder geen foutmeldingen dan die van dat gaspedaal, de tempsensor, cim module en die connectie met dat ehu. Ik heb werkelijk geen idee, het belangrijkste vindt ik nu even dat gaspedaal want daardoor komt dat klote service lampje. Die tempsensor vervaag ik en dat is 1 probleem weg hoop ik. Ik weet niet of die storingen eventuele samenhang met elkaar kunnen hebben. Onder de CIM zelf zijn geen foutmeldingen. Ik wordt het echt beu onderhand. Jouw gaspedaal weer wel goed Astra-H? Ik weet echt geen raad meer, weet iemand iets toevallig?
De gaspedaalstoring komt altijd bij Engine, die van de CIM bij ECU.Net even alles met opcom langs geweest en nog deze storing tegengekomen bij het Display.
U2201-00Hallo allemaal,
Vandaag weer de storing van het gaspedaal teruggekregen. Ik ben het onderhand echt kotsbeu. Dat ff die k*t storingen ophouden. Maarja de storing p01120-08 is weer terug ondanks ander gespedaal. De CIM storing en de Koelwatertemp. storing is ook weer terug. Sensor ga ik morgen vervangen. De CIM-modificatie is geweest zei mn dealer omdat dat in het systeem stond. Maar nu weet ik echt geen raad meer wat dat gaspedaal betreft. Ik weter echt niet verder meer.
Bedankt voor de reacties.hahaha, ik heb dat ook, vroeg me al een tijdje af wat dat moest voorstellen
toch wel een geniaal idee te noemen, geen mens die zoiets kan verzinnenEsp gaat enkel uit indien je de sportknop 10 sec ingedrukt houdt, dan verschijnt in je kilometerteller ESP OFF
Ik rij handgeschakeld en kan zeggen dat er niets beters is dat dat. Enige waarop ik zou overstappen zou een smg-versnellingsbak zijn van bmw met flippers aan het stuur. Heerlijk zon 2.0 turbo met hand bak. Mooi warm rijden en daarna flink in de toeren zitten. Genieten…. :wub
De fun erin ontdek je pas later, goed warm rijden en flink in zn toeren gaan klappen. Maar als ik jou was zou ik dan gewoon voor een automaatje gaan, 1.8, trekt nog wat lekkerder door ook. Wat het verbruik betreft hangt echt van de rijstijl af. Ik kan met mn 2.0 turbo op de snelweg 1 op 14 rijden (dan moet ik me wel netjes aan maximum snelheid houden), stadsverkeer lukt 1 op 11 ook wel. Maar ik kan ook makkelijk 1 op 5 rijden als ik constant blijf trappen. Tis maar net hoe je rijdt en hoeveel geld je over hebt voor een hele hele hele hoop plezier.
Een gtc met welke motorinhoud gaat het eigenlijk worden>
Ik heb even voor je gegoogled en ik lees een en al slechte dingen daarover, zowel bij opel als bij volkswagen. Maar waarom zou je voor zoiets gaan, gewoon lekker zelf schakelen met koppeling, is toch niet zo een probleem om dat te doen. En anders gewoon voor een automaat gaan, maarja of dat nou leuk rijden is laat ik onbeantwoord.
Noord-Brabant. Maar 15 euro is wel een zeer goede prijs. Denk niet dat ze hier goedkoper zijn moet ik eerlijk zeggen.
De ruitjes grill is van de facelift versie. qua vorm zijn de hetzelfde.
Kvind de nieuwe persoonlijk totaal niet mooi, ook de standaard boven grill.
Die met horizontale strepen beneden en een opc grill boven in de beste combo. Dat vind ik dan.
Wat wil je voor de grill uitgeven? Bij mij in de buurt liggen er zat.13 november 2013 om 12:21 In reactie op: Knipperlicht zijpaneel Astra J vervangen/demonteren #18191666In de rijrichting duwen en naar buiten klikken vanaf de kant die naar de achterkant wijst. Dat s tenminste zo bij de gtc. Weet niet of dat voor de hatchback en de sports tourer ook geldt.
13 november 2013 om 10:36 In reactie op: Knipperlicht zijpaneel Astra J vervangen/demonteren #18191664Welk knipperlichtje heb je? Zijn namelijk verschillende bij de astra j
Bij mij was de fout echt maar 1 keer en gelijk weer weg. Denk dat die CIM fout daarvan kwam, kan haast niet anders. Nu ik toch een opcom heb hou ik mijn foutcodes om de tijd wel bij :D
P.S. Weet iemand toevallig hoe je aan kunt zetten dat het piept als je je gordel niet om hebt. :hmmz
Allereerst had ik de genoemde storingen onder het kopje ECU verwijderd maar niets hielp. Aut in de noodloop. Dus ik moest wat ondernemen en dus heb ik een nieuw gaspedaal gehaald en die erin gezet. Niets hielp. Maar daarna..
Ik zat een beetje op opcom rond te neuzen.
Onder het kopje Engine in opcom waren twee storingen mbt het gaspedaal. En eentje van die koelwatersensor die ook bij het kopje ECU stond. Dus ik had die allemaal verwijderd en tadaa. Auto is gemaakt. Geen een storing meer, ook niet met de pedalentest. Gaspedaal zorgde dus voor noodloop en servicelampje. De koelwatersensor ga ik nog even nachecken en goed schoonmaken, immers doet tie het goed. Even kijken of daarvan in de toekomst nog een storing komt, anders vervang is die even. Wat die CIM foutcode betrof in het kopje ECU, is denk ik de cruise control, die ging namelijk een keertje niet aan, na uit een aanzetten van de auto weer wel. Dus ik ga even langs de dealer om voor die CIM-modificatie te checken en die uit te laten voeren indien nodig. -
AuteurBerichten