Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2012 om 22:12 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059255
arnold kadett
Deelnemer:wors :wors :wors
dat gij dat aandurft
zal dit topic zeker gaan volgenarnold kadett
Deelnemerdeze kadett had minimaal de cross nog wel ingekunt ;)
maare waarom doe je een e kadett weg om een manta terug te kopen :wtf :wtf
arnold kadett
Deelnemerzo zonde van zo,n motorke
die omega heb ik medelijden mee ik cross in e kadettjes ;)arnold kadett
Deelnemerik kan wel een evt wel een blokje voor je inbouwen ;) voor een schappelijk prijsje
kom uit friesland net over de grens bij groningenmvg arnold
arnold kadett
Deelnemerik heb een astra staan een c20ne uit 91 die ik slopen ga die ecu moet gelijk wezen toch?
gewoon een drie rijers ecu voor een c20ne dacht ikarnold kadett
Deelnemerheb ik wel liggen waar kom je weg?
arnold kadett
Deelnemerik ben van het niet te fijn schuren je ziet vaak bumpers en motorkappen waar de lak los laat
maar dat van dat kleur verschil in de bumpers valt mij ook altijd op helemaal bij audi
het is indd beter om fijner te schuren dan schuurkrassen in de lak
ieder heeft er zijn eigen kijk op :thumb
succes in iedergevalarnold kadett
DeelnemerKadAstra-EF wrote:Ik weet nog wel sloperijen met E kadettjes maar bij de laatste (Jagersma, Grootegast)
Waren er 3 van de 4 foetsie.jagersma heeft alleen een 5 deurs 1.6 staan op het moment alle 2 deurs gaan meteen de cross in
ik heb nog 2 bijna complete slopers staan die de cross ingaan dus heb bijna alles wel
kom e uit de buurt van friesland ?arnold kadett
Deelnemertanden van de f18 en f16 zijn gelijk ik hang ze beide altijd achter 1.8 16v (cross)
jammer dat je overweg woont ik heb wel aardig wat goeie f18 en f16 bakken liggenarnold kadett
Deelnemerschuren voor de grondverf kan zelfs met 240 primer 360 voor de lak vanaf 400 met water
scotchbrite is indd ideaal voor de bumpers als ze nog zwart zijn
als je ergens een beschadiging of een kaal stukje heb moet je zeker kunstof primer gebruiken anders krijg je een soort haartjesgr arnold
arnold kadett
Deelnemerwat is het verschil dan tussen de f16 en f18? behalve 100/150 euro?
beide zijn cr/wr bakken en verhoudingen zijn bijna gelijkarnold kadett
Deelnemerhad ik gewoon als nog een f16 of f18 bak erachter gezet
f16 bak kost ong 50 euro en zijn er in verschillende type,s (verhoudingen)
waar een f18 op past past ook een f16 opgr arnold
arnold kadett
Deelnemerhttp://www.waldnet.nl/wn/vraagaanbod/122820/Astra_cabrio_zo_meenemen_.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
of gewoon deze kopen voor een appel en een ei en je dakje overzettenarnold kadett
Deelnemer@Vinci wrote:
@jblfreak wrote:
hoezo langere steekassen
ik rijd zelf met me v6 met vectra A assen
me ophanging is normaal gebleven en me bak zit op dezelfde plek
Ik heb hier een steekas van een Astra F liggen van de bestuurderskant en die is 8mm langer als mijn Kadett steekas. Nou is dit voor gewoon straat gebruik niet zo’n probleem, maar er zijn er meerdere waarbij dit mis is gegaan in de cross en op het circuit. Dit is trouwens ook al een paar keer voorbij gekomen hier op het forum en al velen hun zegje over gedaan…. Ik geloofde het eerst ook niet, dacht dat ik mooi een reserve had liggen, maar heb hier het harde bewijs en heb ze naast mekaar gelegd, zit toch echt die 8mm lengte verschil in!
Het is dus niet zo dat het niet kan, maar het wordt wel afgeraden. Volgens mij is te kort ook nog erger dan te lang… (dus Kadett assen in een Astra F)
Als ik het complete subframe inclusief draagarmen van de Astra F pak dan verbreed ik de voorkant dus eigenlijk met 16mm totaal…
Bovendien zie ik in de foto van de Astra die ik hier boven heb gezet volgens mij dat de as aan de bijrijders kant zo eentje is met een tussen ophang punt. Dus vraag me af of een steekas van een Kadett die uit één stuk bestaat niet het subframe gaat raken?
als je alleen onder verbreed (16) mm komt dan je wiel niet scheef te staan?
bovenin kan je hem nergens verstellen en onderin wil de voorpoot ook niet verstellen
hebben dit met de cross ook vaak dan scheurt deukt de bodem bij de draagarm bevestiging misch max 1cm
en dan staat het wiel scheef omdat je hem boven niet bij kan stellen (breder zetten)
dit lossen wij vaak op door een fusee kogel verder naar achter te zetten maar voor een straat auto?
mischien met astra g of zafira voorpoten ? die kunnen wat heen er weer dacht ik
evt ruimte in de steekas kan je opvullen met m30 ringen ;)arnold kadett
Deelnemer@rvdheuvel wrote:
Hallo mijn naam is Rik.
Bij deze show ik mijn kadett!
Hij was erg rot maar heb hem samen met me pa gerestaureerd en laten overspuiten! :D
Hij was eerst grijs.




indd een hele mooie strakke bak
in mijn ogen precies goed niet te… en super kleurtje :thumbarnold kadett
Deelnemermooi hoor :thumb :thumb
vind die rode astra,tjes super
die auto van jou heeft de velgen van spacekeek nodig ;)groetjes
arnold kadett
Deelnemerwrss met water koelvloeistof mag niet en dat spul wat wel mag is heel duur :swear
100 gr is best te doen hoor!
veel lager zal je hem niet krijgen op een zware (zand) baan ook met olie koeler niet
die slangen van je olie koeler komen op je oliefilterhuis
een keer te diep in het zand of je aandrijfas van die kant knapt en ze knikken of breken af
gaat je vast moter blokjes kosten
zoek maar een standaart klasse auto op de cross met een olie koeler ;)temperatuur tot 110 gr gaat best goed na de manche weer netjes terug laten koelen voordat je hem uitzet
en uiteraard zorgen dat je knappe water slangen hebt (siliconen)gaat wel lekker hard zeker zo,n corsa met een 8v
gr arnold
arnold kadett
Deelnemerhij heeft in ieder geval weer genoeg motivatie om deze weer goed klaar te maken :jerry :jerry
arnold kadett
Deelnemerindd
even laten een beetje warm laten lopen
en indd zorgen dat er nergens geen vonk is
de compressie verhouding zou ik zo niet weten maar is vast wel te vinden
heb mijn motorke ook een revisie gegeven maar die liep meteen goed met weinig rook
je zet wel alles in elkaar met olie dus kan hier en daar nog zitten wat hij opbrandsucces
arnold kadett
Deelnemerzou maar wat rustig rijden in het begin ;)
maar mag eigenlijk niet roken heb je de compressie al getest?
als dat goed is zal je in de kop moeten zoeken denk ik (klepseals) ofzogr arnold
arnold kadett
Deelnemerstonden even bij de nieuwe opel zafira te kijken van een kamaraad :wub :wub
mooie opc trouwens :D
als je cabrio klaar is kom je hem dan even showen in het hok in driesum?
ben erg benieuwd hoe hij worden gaatgr arnold
arnold kadett
Deelnemerzag je gister nog door kollum heen cruisen in de opc ;)
arnold kadett
Deelnemeronderblok heeft niks met airco te maken :thumb
arnold kadett
Deelnemerarnold kadett
Deelnemerja vind ik ook!
vind het wel een heleboel schelen tussen de ene c18xe en de andere
c20ne scheelt niet zoveel tussen de een en de ander maar bij deze blokjes wel ! -
AuteurBerichten