Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nu ben ik opzoek naar de beste aanpassingen die ik kan doen om meer vermogen uit mijn 1.9 te halen.
Ik weet dat het beter is om een 2.2 of 2.4 motor te gebruiken maar ik ben koppig en wil de 1.9 gebruiken :mrgreen:Ik dacht in het begin om een andere nokkenas te steken, grotere kleppen te steken en de cilinderkop te laten vlakken voor hogere compressie.
Toen begon ik te denken dat er misschien meer vermogen kan bereikt worden met een 2l cilinderkop met de zelfde aanpassingen :hmmz
Ik heb ook al gedacht aan uitboren en zuigers steken van een 2l.Ik heb al wat gezocht en gelezen over het opdrijven van een 1.9 en de ene zegt dat je tot 30pk winst hebt met uitboren naar 2l en da andere zegd dat het de moeite niet is om de kost te doen.
Misschien dat er hier op het forum mensen zijn die mij wat tips kunnen geven :?:Nu dat de carrosserie gespoten wordt is het de ideale moment om de motor en versnellingsbak onderhanden te nemen
:vertag
De versnellingsbak ga ik eens goed kuisen en verven. maar ook voorzien van nieuwe dichtingen en ik denk dat hij er dan wel terug tegen aan kan :D



De motor heb ik uit elkaar gehaald en die ziet er nog vrij goed uit. Het enige wat opviel is dat de olie echt een vieze brij was.
Dat doet dus vermoeden dat hij in het verleden niet zo goed is onderhouden.EINDELIJK na 6 maand schuren en plamuren is hij dan toch nog klaar geraakt om te spuiten. :D
De kleuren die ik eerder had gezegd zullen het niet worden. Ik heb iets anders in gedachten ;)Zo we hebben de laatste tijd weer wat onderdelen opgekuist :D Ik heb eindelijk ook een goede techniek gevonden om de sierlijsten en logo’s terug te laten blinken.
Ik begin met 80 te schuren om diepe krassen en steenslag er uit te halen zo verfijn ik dan stap voor stap tot 1200 met water en dan laten blinken met de polierborstel :thumbHet is wel veel werk om alle sierlijsten te doen maar beetje bij beetje komt het wel goed





Op een zondag even wat fotoboeken boven gehaald en deze foto’s ontdekt :D









bak van chauffage is ook mooi gerestaureerd :D
veel schuur werk en likje verf en het is als nieuwIk ben nog steeds aan het plamuur schuren :shock: dat is zo één van die werkje waar geen einde aan lijkt te komen. :(
Maar ik ben al goed op geschoten vindt ik zelf. enkel aan de koffer en motorkap is er nog veel werk.Ik heb ook een originele GTE spoiler kunnen kopen :D . Hij was wel geschuurd maar ik kon hem zonder problemen herstellen :thumb :p





Echt al mooi werk geleverd. Veel stukken in gelast zo te zien en het resultaat mag er zijn. :thumb
Eens hij gespoten is komt het leuke werk :D ik kijk zelf ook al uit om het leuke werk te doen aan mijn project ;)Nieuwe update voor mijn manta project het is al effe geleden :D maar er is weer veel gedaan.
Aan de carrosserie ben ik nog steeds aan het plamuren en schuren maar tussendoor heb ik me wat bezig gehouden met het opkuisen van het injectie systeem king:

Zo zag het er uit voor ik er aan begonnen ben. Vuil en versleten


Ik heb het spruitstuk gespoten met speciale hitte bestendige verf en die moet gebakken worden op 100°C ;)



Ik heb de inlaat kanalen ook opgeschuurd langs binnen zodat de lucht beter kan stromen


Ik ben zelf erg tevreden met het resultaat tot nu toe
:thumbde laatste weken niet veel tijd meer gehad. Ik heb wel nog wat kunnen plamuren en
tussendoor heb ik de brandstof tank ook eens onder handen genomen ;)
Er waren behoorlijk veel gaten in de tank, maar die heb ik laten dichten met lood

Om te testen of de tank dicht was is hij gevuld met water en daardoor was hij weer roest :( dus kon ik opnieuw schuren.
De binnen kant heb ik gekuist door er bouten en moeren in te doen samen met wat benzine, dan goed schudden en uitspoelen en hij was als nieuw :D


nu nog wat schuren en plamuren aan de tank en dan hem laten spuiten in grijs metallic.
de achterste wielkasten zijn af, al het las werk is gedaan en de manta mag van de steunen :D




We zijn goed opgeschoten maar nu dat hij terug warm en droog staat gaan we het een beetje rustiger aan doen. :agent
Wat er nu nog moet gebeuren is het verder klaar zetten om naar de spuiter te gaan, er zijn nog veel blutsen die moeten geplamuurd worden. :(Ik heb de originele motor maar ik wil een beetje meer pk’s :D
Heb twee zijpanelen op de kop kunnen tikken die in zeer goede staat zijn :D
heb al ééntje opgeschuurd en met steenslag gespoten langs de binnenkant.


Aan de panelen die ik had was te veel werk :???: ik heb geluk gehad om zo snel andere te vinden.
De motor ruimte heb ik ondertussen ook al geplamuurd en in de grondverf gezet




Ook de onderkant van de neus heb ik geplamuurd omdat dat iets makkelijker werkt als de auto kan omdraaien ;)

Ik ben ondertussen al goed opgeschoten ;) de auto kan bijna terug naar binnen.




De onderkant van de auto is volledig gespoten. Ik ben zeer tevreden van het resultaat :D
@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:

:wub:wub:wub:wub:wub:wub
Dit is de manta van mijn nonkel geweest hij is verkocht aan een kennis die er nu nog steeds mee rond rijdt in belgië.
Vroeger hadden ze toch een rare smaak moet ik toegeven :DDit is trouwens geen piepschuim manta maar volledig is staalplaat gemaakt.
Ik heb er nog meer foto’s van zal ze eens zoeken en inscannen ;)Ik zou eerlijk gezegd niet goed weten wat ik wil :( De originele kleur is Bronze Metallic en op de delen waar de kleur nog zichtbaar is vindt ik het niet zo mooi.
Ik heb wel al foto’s gezien waar ik het kleur wel mooi vindt. Ik ga maar kunnen beslissen als ik de kleuren in het echt heb gezien :( ik heb dan ook al gedacht om stalen te laten spuiten
in een aantal kleuren die mij aanstaan.Tussendoor heb ik de carrosserie volledig geschuurd zodat ik dat niet meer hoef te doen als de auto terug binnen staad :D
Volgende week zal ik nog wat werk hebben aan de achterste wielkasten en hopelijk kan ik dan de onderkant spuiten en afwerken

Er is ondertussen al een groot deel van het laswerk gedaan maar er is meer werk aan dan verwacht
het eerste wat ik aangepakt heb zijn de kriksteunen




Ook onder de duuren voor het achterwiel was hij langs bijde kanten een beetje rot

Vooraan waren ook een aantal plekjes die aandacht vroegen




ja ik denk ook dat het niet de zelfde kleur is.
Persoonlijk vindt ik dit Bernsteingold nog niet echt de wauw factor hebben die ik zoek :( , dus we zoeken verder :D.
Ik heb een vermoeden dat die manta in Sahara Gold Metallic gespoten is.
en ik denk dat dit ook Sahara Gold Metallic isja inderdaad enkel de kriksteunen en de zijkanten voor de achterwielen zijn rot maar zijn ondertussen al gemaakt :D heb er wel nog geen foto’s van.
Het kleur is nog een :?:
Ik vindt deze twee wel een mooi kleur hebben maar ik weet niet hoe de kleuren noemen.

Ondertussen is alle teer en vet verwijderd :mrgreen: dit was wellicht de lastigste klus van al, ben er 2 weken aan bezig geweest.




Dan heb ik mij een weekje bezig gehouden met opschuren van de onderkant. Ik heb er onmiddellijk wat verf op gezet zodat het niet opnieuw begint te roesten.



Deze week ben ik bezig met het roest te repareren Ik hoop tegen het eind van de week de onderkant gespoten te hebben zodat hij terug binnen kan
want ik zal de volgende weken weer wat minder tijd hebben om verder te werken. :cry@commo 67 wrote:
verbruik? mijne C2 caravan heeft een 2.4L die volledig is getuned
met 45 webers en verbruikt ong 13.5L/100km op snelweg
als je begint te spelen is dat natuurlijk wel meer
maar wat dan nog, ga je er dagelijks mee rijden?Dat is inderdaad niet veel, ik dacht dat het naar de 20l zou gaan.
De standaard 1.9 met injectie verbruikte meer dan 15l volgens mijn vader maar heb een vermoeden dat dat komt door de gaten in de tank :hmmz
en nee dit wordt geen wagen voor dagelijks gebruik, enkel om mee te spelen :DAls ik dat allemaal lees heeft een 2.2 of 2.4 blok wel wat meer voordelen. :hmmz
De kost voor het opdrijven lijkt me niet het grootste probleem maar het verbruik en het feit dat hij wat moeilijker gaat draaien is wel een groot nadeel.
Ik zal nog zien wat ik er mee doe voorlopig ga ik me concentreren op de carrosserie :Dmooie manta en deftig gerestaureerd zou ik zeggen :thumb
-
AuteurBerichten