Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb mij ondertussen al wat geamuseerd met het terug in elkaar steken :D

de rempomp is eens grondig gekuist en dat was echt wel nodig want ze zat een beetje vast :(
maar er is geen schade aan dus die is nu terug als nieuw :angel
Ja van het kleur ben ik echt tevreden :thumb. En inderdaad aan de ophanging heb ik nog wat werk :D
Morgen haal ik alles er van onder en hopelijk tegen vrijdag alles uit elkaar om te laten zandstralen en metaliseren.
En men pa vindt het wel supper denk ik, dat de manta weer als nieuw wordt.Onderkant terug mooi zwart gespoten en de auto goed behandeld met dinitrol




Kaboem gespoten!!! :D king:









:wub :wub :wub



Klaar voor de lak :jerry
Ja voor de remmen ben ik al aan het kijken wat ik zou doen record 2.2 remmen steken of de originele met beter blokken en schijven
En een nieuwe motor met wat meer pit zal wel leuk zijn jaTja we zien wel.
Als hij maar goed rijd en niet te veel in panne staat dan ben ik al lang tevreden ;) en ik heb remmen die voorzien zijn op 60 pk dus 150 zou denk ik toch wat te veel van het goede zijn.
ik zit nog maar halfweg maar ik krijg al schrik hoeveel het mij gaat kosten
Ideeën genoeg om het goed te doen maar aan alles zit een prijskaartje ;)
Vooral dat prijskaartje heeft mijn ideeën al wat doen veranderen de laatste tijdEuh kheb nu gewoon de zelfde injectoren gekocht als origineel dus zal wel goed zijn :thumb
Moest ik een andere (programeerbare) computer hebben dan zou het beter zijn om de best passende injectoren te hebben maar dat is het geval nietik ben het wachten beu :???:
Auto staat al meer dan een maand in de carrosserie. Normaal gezien zal ik hem volgend weekend kunnen halen :thumb
de motor zit bij iemand die er 50pk extra gaat uithalen king: het wordt een 2l en er wordt overal wel wat aangepast maar het belangrijkste is dat het een volledige nieuwe wordt.
enige minpunt is dan wel dat ik er heeeeeeeel veeeeeel geduld ga moeten voor hebben :cryondertussen heb ik mijn matten opgekuist en nog wat onderdelen verzamelt …



de meeste onderdelen zijn opgekuist en klaar om te monteren

vandaag nog nieuwe pomp en injectoren gekocht
@Fearless wrote:
Mooi gemaakt. Leuk idee lastafel ook! Ik zat zelf te denken aan een lastafel, maar met gaten….dit is veel makkelijker! :thumbup
ja das echt simpel om te maken olievat in twee slijpen, paar buizen er rond en een rooster er op





manta is gespoten maar staat nog te drogen in spuitcabine :thumb dus spijtig genoeg nog geen foto’s daarvan :(
Ondertussen heb ik deze mooie steuntjes gemaakt king: dat zal het toch makkelijker maken om aan het onderstel te werkenniet zijn originele kleur nee :-| dat was “Bronze Metallic 412” maar dat vind ik niet mooi
en tegen eind deze week of begin volgende week zal hij in zijn nieuwe kleur staan :thumbTussendoor effe iets anders :D ik ben naar de carrosserie geweest om eens te kijken hoe ver ze stonden met het spuitwerk.
Het is al goed opgeschoten en er wordt mooi werk geleverd :thumb

En tegen eind volgend weekend zou hij klaar zijn :) ik ben echt benieuwd om het kleur te zien :mrgreen:
Op het alu plaatje is het een 1.6 en de diff is ook 1.6 maar de motor en versnellingsbak zijn ooit eens vervangen geweest door 1.9
Op het al u plaatje is het een 1.6 en de diff is ook 1.6 maar de motor en versnellingsbak zijn ooit eens vervangen geweest door een 1.9
In mijn versnellingsbak zit een rode stift dat wil dus zeggen dat die van een 1.9 is :thumb
De achteras is wel van een 1.6 maar ik denk dat ik die in de toekomst wel ga veranderen :D op z’n minst de differentieel veranderen.Amai veel info :thumb dank je
Het is wel een voordeel dat versnellingsbak er op past zodat er niet te veel aanpassingen nodig zijn.Ik ben bij een motorbouwer geweest en hij ging eens rond bellen voor onderdelen om de 1.9 nieuw op te bouwen en hij zal mij dan een totaalprijs geven.
Als de prijs mee valt zal de 1.9 gebruikt worden. :Dkan je een 2.2 eigenlijk gewoon monteren zonder aanpassingen aan carrosserie en dergelijke te doen?
of kun je de originele 4 bak van de 1.9 er niet achter hangenSlecht nieuws gekregen :cry de motor is te versleten om goed te krijgen met honen.
Ik ben daarjuist bij iemand geweest die hem opgemeten heeft en er zit gem. 13 hondersten speling tussen de zuigers en de cilinders en de cilinders zijn ook allesbehalve rond :swearDus het zal nog wat nadenken en rond kijken worden.
De blok kan goed gemaakt worden door te boren
of miss nog andere opties overwegen.Een 1.9 injectie heeft toch al 103 pk dacht ik en een deftige uitlaat komt er ook zowiso onder :thumb
Van webers ben ik niet echt zo een voorstander als het buiten 10 garden warmer of kouder is zou je die moeten bij stellen :???:Ah zo ja :hmmz
Ja ik heb een lijstje opgesteld en ik kom aan 1200 euro onderdelen om de 1.9 als nieuw op te bouwen met andere kleppen en andere nokkenas
Kleppen moeten zowiso veranderd worden om loodvrij te kunnen tanken dan kan ik even goed grotere steken.
En ik ga volgende maandag eens gaan horen wat het zou kosten om het machine werk te laten doen zoals honen, vlakken en klepzittingen aanpassen
En ik hoop rond de 2000 euro te blijven met de totale kosten ☺dus uitboren zal er niet meer bij zijn vrees ik.Bedoel je dan een 2.2 cilinderkop voor op de 1.9?
Als ik de standaard 1.9 onderblok gebruik met een 2.0 cilinderkop zou dat wat pk winst opleveren met de 1.9 injectie?
of zou ik beter de 1.9 cilinderkop laten bewerken en grotere kleppen steken?@commo 67 wrote:
waarom niet?
om naar een 2.4 of 2.5 te gaan moet je de cilinders toch al veel uitboren en dan verzwak je de motor toch?
Ik denk dat het totaal prijskaartje zowiso duurder zal zijn met een 2.2 of 2.4 want dan moet ik eerst nog een motor kopen en dan nog eens de prijs voor het reviseren.
en de 1.9 is een originele manta a motor en de 2.2 of 2.4 nietAls je boort tot 2.4 of 2.5 is het dan nog een betrouwbare motor voor de straat?
-
AuteurBerichten