Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De motor zit er in en alles werkt.
Hier en daar moeten er wel nog wat kleinigheden gebeuren maar hij rijdt wel terug.De leidingen voor de kachel heb ik in koper gemaakt omdat die rubberen slangen toch zo slordig zijn
Nu nog een beetje wachten op het interieur en dan naar de keuring
Ja het zijn goeie motoren he
Maar om eerlijk te zijn had ik nie verwacht dat het zo goed ging zijnMotor is gespoten en is klaar om in de auto te gaan
De 1.6 draait mooi en maakt geen nare geluiden
Ik ben momenteel het originele 1.6 blok aan het reanimeren. Dat blok lag 25 in een schuur tussen het vuil maar na al die tijd zat hij nog mooi los, ben begonnen met het eens goed af te stomen. ik heb de binnenkant zo veel mogelijjkt uitgespoeld met diesel dit ontvet een beetje maar is nie agressief voor de lagers en dichtingen.
De solex didta 32 carburator heb ik volledig gereviseerd, daar leefden al heel wat spinnen in en alle kleppen zaten vast door al het vuil dat er in zatmijn bedoeling is om met dit blok door de keuring te gaan en daarna de nieuwe gereviseerde 1.9 er in te leggen. de Belgische keuring doet nogal moeilijk als het motor niet klopt daarom doe ik de moeite om de oude motor te reanimeren.
Hij is bijna klaar om eens te testen ik heb al goede oliedruk en compressie, dat is dus al een goed begin. Ik hoop tegen volgende week te weten of hij het nog doet of niet.
Ik heb het aangepast nu zouden ze wel zichtbaar moeten zijn.
Ik heb eindelijk mooie bumpers gevonden voor de manta en met bumpers is het toch al een heel ander zicht. nu is de buitenkant afgewerkt.
Deze week mijn uitlaat ontvangen van friedrich-motorsport
Het project is voor de rest een beetje tot stilstand gekomen aangezien ik aan het wachten ben op mijn interieur en mijn motor.
Ik vrees dat ik spijtig genoeg nog wat geduld ga moeten hebben maar hoop na de winter te kunnen rond rijden@commo 67 wrote:
en ga je zo met dat diff rijden zonder uit te klokken? :hmmz
Dat gaat een serieuze ballade worden denk ik …Er zijn geen andere lagers of tandwielen gestoken. Alles was gemerkt en staat nu even vast dus ik heb er een goed oog in
en als het niet goed komt doen we het opnieuw en beter :D@pierrekrik wrote:
Mooi diffdeksel op de achteras.
Waar zijn deze eventueel te verkrijgen?Ik heb het hier gekocht: http://www.splendid-parts.de/kaufhaus_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=179805&kategorieid=105&source=2&refertype=1&referid=105″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Het lijkt wel tegen de panhardstang te komen aangezien het wat verder uitsteekt maar moet wagen op zijn wielen zetten om dat te zien.
Moest dat zo zijn kan ik de koelvinnen wel wat weg schuren op het diffdeksel zodat er voldoende bewegingsruimte is.Ophanging reviseren lijkt simpeler als het is :shock:
maar het is gelukt :thumb hier en daar zijn er details die ik graag beter had gedaan.
Het is ook maar de onderkant van de auto het belangrijkste is dat het goed rijd :afroik heb mijn differentieel uit elkaar moeten hallen omdat er staal korrels naar binnen gekomen waren van het stralen :cry maar alles is goed uitgespoeld dus het zou moeten goed zijn nu :thumb
Nog een paar kleine dingen afwerken aan het brandstofsysteem en dan kan hij terug met de vier wielen op de grond :thumb
Het interieur is weg om te laten bekleden in leder king: en ja in een zo origineel mogelijke look.
en eigenlijk mag ik zeggen dat hij dan bijna klaar is op de motor na want die moet nog verder gereviseerd worden.Ja ik ken het probleem met die achterbumper ben ook nog naar eentje opzoek :(
Is wel echt een dikke manta :thumbdeze week heb ik de onderdelen terug gekregen van het poederlakken :jerry
het heeft wel wat meer gekost dan ik had verwacht maar het resultaat mag er wel zijn king: alles ziet er als nieuw uitja tis maar een auto om in het weekend te gebruiken en bij mooi weer dus onderhoud maakt niet zo veel uit en als ze goed gemaakt zijn krijg je geen lekken.
ik ben aan het twijfelen over welke wielen ik onder mijn manta zou steken :???:
ik zou daar liefst iets speciaal doen maar een moderne velg past niet onder zo een auto.
verbreed staal dat vind ik dan niet speciaal genoeg dus kwam ik op het idee om de ATS Classic velgen die ik heb te laten vergroten naar 15″.
door ze te laten vergroten kan ik er een minder hoge band op leggen en hebben ze een mooie brede lip met boutjes
die zouden er dan ongeveer zou kunnen uitzien :D die gouden pinnen vind ik er wel wat over maar voor de rest vind ik ze best mooi.
Wat denken jullie hiervan?ja dat denk ik er ook van want in het terug origineel maken kan je heel ver gaan als je wil
en aangezien de wagen toch nooit zal verkocht worden doe ik mijn zin er mee king:koplampen zijn gereviseerd! :thumb
Ik heb ook alle bouten en moeren van de ophanging laten verzinken en nog wat andere stukken dus van zodra ik de gepoederlakte stukken terug krijg kan ik alles in elkaar steken king:
Ja K had het klap dak ook liever niet gehad maar ik zag het niet zitten om er een ander dak in te lassen :(
In de zomer is het wel aangenaam natuurlijk dus zo erg is het ook niet ;)Ik ben ondertussen iets meer dan een jaar bezig en ik ben echt blij met hoe het project vooruit gaat :D
het volgende wat moet gebeuren zijn remleidingen en brandstofleidingen leggen.
dan is het nog wachten tot de onderdelen van de ophanging terug komen zodat die ook terug in elkaar kan
en verder nog wachten tot de motor gereviseerd is en het interieur herbekleed is.ondertussen alweer veel gedaan ;)
ik dacht dat een dakhemel plaatsen nie zo moeilijk was maar daar denk ik nu wel anders over :) Ik ben wel gelukkig met het resultaat na 3 dagen liggen klooien en prutsen is het allemaal goed gekomen
de binnenkant is ondertussen ook terug geïsoleerd zoals het hoort. :thumbup :thumbup :thumbup
daar waar de oude antidreunplaten losgekomen waren heb ik nieuwe gehangen en de originele witte mousse heb ik vervangen door een iets modernere isolatie


Mijn brandstoftank is ondertussen bijna klaar :thumb daar is wel al behoorlijk wat werk aan geweest.
De buitenkant is grondig geschuurd en de vele gaten die ik dan ontdekt heb zijn gedicht.
ik heb geprobeerd om de binnen kant zelf te reinigen maar dat is nie helemaal gelukt :(


:wtf :wtf :wtf
Er hing een groene aanslag aan de binnenkant van de tank die ik er niet uitkreeg door te spoelen met benziene daarom heb ik hem laten reinigen en coaten. want de injectoren hebben dat groene spul niet graag

nu de binnenkant als nieuw is moet ik enkel nog een beetje verf op de buiten kant zetten en dan is hij klaar :D
ophanging is volledig uit elkaar en de stukken zijn ondertussen ook al weg om te poederlakken :D

Vandaag de assen er van onder gehaald en al begonnen met uit elkaar halen :agent









In ploegen werken is wel handig als je een oldtimer aan het restaureren bent :D zo heb ik elke dag genoeg tijd om er aan te werken
-
AuteurBerichten