Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2016 om 10:08 In reactie op: GTS Power’s topic#update:*Nieuwe Dynamo maar toch acculampje #17485247
Is de accu ook getest?
Komt nog wel eens voor dat de accu ook de geest geeft na dat de dynamo kapot gaat.Ik had een bout van de egr los gedraaid. (ivm afdoppen)
En daar een massa aan gemaakt idd.@cano666 wrote:
hoe heb jij het gedaan? zwart pennetje op de min pool en rode gewoon op het blok/ijzer?
Ja op die manier. Anders om kan ook gewoon.
Maar niet uit of rood of zwart op de accu pool staat.Kras wel even met de pen op de motor om het oppervlakte schoon te maken.
Ik zelf had bij mijn vectra een dikke kabel van af de egr.(links onder de motor afdekplaat.)
Naar het centrale massa punt boven de veer schotel links gemaakt.
En vanaf daar een dikke kabel naar de min pool van de accu.En links is de bestuurderkant.
Mooi overzicht. :thumbup
Maar ik mis de vectra C :cry@cano666 wrote:
Hoe bedoel je arjontje? als er geen verandering op de meter komt gewoon 1 blijft als nog mogelijk een massa probleem? Morgen even langs mijn schoonvader die heeft vast wel een startkabel..
Mijn multi meter geeft altijd een 1 aan in het display, als er oneindig veel weerstand is. En dat betekend dat er geen goede massa is. Zie foto hier onder.

En zo hoort een waarde er uit te zien.

Wat een kul verhaal.
Ik heb zelf een x18xe1 gehad. Dat deed die echt niet.
Zou het in of de sensor of in de massa zoeken.@bart-gsi wrote:
gisteren ook m`n auto gewassen na een dagje zeeland voor sporting_astra te helpen…

even de lijken van de voorkant afgehaald..
Tering Dat zijn veel vliegen.
Dat viel bij mij nog mee na een retourtje Zandvoort-Duiven.De auto gewassen nadat de vec gister de heledag bij de kust stond. En aangevallen was door ik vermoed meeuwen.
Als je meter 1 aan geeft is dat vaak oneindig. Dan zou er een massa probleem kunnen zijn.
Wat je kan doen is een startkabel van je blok naar de min Pool van de accu plaatsen om te kijken of het beter wordt. (niet mee rijden natuurlijk)Is helaas einde verhaal. Revisie of ruil bak is de enigste optie.
Dat hoort zo.
Stel je zelf de vraag hoevaak gebruik je de sproeier achter.
Ik zelf gebruik dat ding nooit bij mijn gts.
En mij zou afdoppen de beste oplossing lijken.Maar meestal gaat het slangetje kapot in het rubber wat de carroserie met de klep verbind.
@zierbeek wrote:
dus het is op geen enkele manier mogelijk om hem langer te laten knipperen zonder door de weerstand te drukken? :)
Ja vast blijven houden in de eerste stand.
Het is het storing lampje wat gaat branden. Niet het gloeilampje. Wat Haasje17 zegt uitlezen op moment het lampje brand. Mag ook als hij uit is maar niet de motor uit zetten.(hij moet natuurlijk wel gebrand hebben)
Mocht daar echt niks geks uitkomen.
Dan een live data run maken.
Met de iniedergeval brandstof data. Turbo en lucht data.@tijne wrote:
Haha hoe raad je het zo?peter.
Ok ga straks op me werk gelijk ff kijken. Dank voor de tip
Gr martijn
De babyphone op je dash ;)
Als ik moet gokken. Regen/lichtsensor, dimmende binnen spiegel?
Wat veel voor komt Is dat een deel plaat in het slakkenhuis van het spruitstuk los gaat zitten.
Inlaat er af halen, de twee helften delen.
En de plaat weer vast zetten. Tip gebruik daar lock-tite voor.Als je met het gas pendaal gaat spelen krijg je waarschijnlijk ook het geluid.
Top mooi dat het opgelost is. :thumbup
Geeft altijd zo’n rotzooi een lekke kering.Kan meerdere oorzaken zijn lees ik.
En deze punten komen elke keer naar voren.– te lage transmissie vloeistofniveau
– vervuilde versnellingsbakolie
– schakel elektromagneten/actuatoren
– mechanische problemen
– hydraulisch stuureenheid (brein)
– toerental sensoren in versnellingsbakGecontroleerd op steenmarter schade. :argue
Gelukkig niks gevonden.Behalve dat, dat beest onder de kap is geweest
Evap is niet de Egr. Maar de benzine damp regel klep.
De benzine damp wordt ivm milieu verbrand.Die klep wil nog wel eens van de luchtfilter box af vallen.
Waardoor er wel eens wat door slijt.
Of er is iets anders mis.
Maar dit is denk ik niet het probleem wat je hebt met de automaat.Automaat fouten heb ik helaas geen kaas van gegeten.
Waar ik werk wordt dat uitbesteed aan de automaat specialist.@Eppo18 wrote:
Hij heeft wel Canbus als t goed is
Als ik namelijk een lamp eruit draai van het dimlicht bijvoorbeeld. geeft ie een melding ervan.Jammer genoeg wordt can bus verkeerd gebruikt bij veel “tuning” sites. Wat ze bedoelen is dat je geen melding krijgt bij het plaatsen van aftermarked spullen.
Helaas krijg je af en toe wel storingen of raar gedrag.Het heeft 99% nooit iets met can bus can van doen.
Can bus is een besturing/aansturing systeem waarmee er met o.a minder draad dingen aan gestuurd kunnen worden.Dit alles wordt met kleine computers aangestuurd.
Dat wil bijvoorbeeld zeggen lampen krijgen geen vaste 12 volt meer maar èèntjes of nulletjes.@Stefan662 wrote:
Als ik “tellerplaten opel vectra c” in toets in Google. krijg ik genoeg hits.
Heb jij een andere Google dan ?Ik krijg zat hits ja
Maar daar zit niks voor een c vectra in. ;)@Stefan662 wrote:
Toets in Google eens “Tellerplaten Vectra C” in. Zo moeilijk is dat toch niet?
Heb je dat zelf ook gedaan dan ??
Want ik kan het ook via Google niet vinden.Nee de b vectra heeft geen can bus.
-
AuteurBerichten