Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@rinus747 wrote:
Wat was jouw ervaring met pompen die je hebt zien sneuvelen?:
1) Begonnen ze gewoon te lekken, of herrie te maken, en was het gewoon onhandig?
2) Of werd de distributie riem beschadigd, met breuk, en volledige puinhoop als gevolg, zoals kromme kleppen etc etc
Vooral dat 2de. En dan is het of de pomp slaat vast of het lager gaat kapot waardoor de riem kapot gesneden wordt of er gewoon afloopt.
Maar ook dat de pompen gaan lekken.
Dat wordt of een lange nacht, of dan maar zo komen :jerry
Die schade is wel zuur. :(Nee olie pomp lekker laten zitten.
Pas vervangen als er problemen mee zijn.
En dat is bij normaal gebruik eigenlijk nooit.Zelf zal ik zeker bij elke riemwissel de waterpomp vervangen. Heb teveel schades gezien waarbij het niet gebeurt was. En Opel staat er om bekend dat de pompen kapot gaan na een riemwissel.(pompen die lopen over de multiriem uitgesloten)
@TWA wrote:
Ok, jammer! Want t is een superhandige manier, dat is zeker :thumb
Zeker als je zo’n spanner hebt.
Zelf een keer met een oude alfa gedaan.
Daar was totaal geen info over te vinden.
En had geen markeringen.@TWA wrote:
Naar mijn idee zou t wel lukken. Je zet normaal de riem toch op spanning met de spanner? :hmmz dus de riem met de tiewrap vastmaken op dezelfde spanning, kan je de spanner gewoon loshalen toch? De riem loopt zoals je ziet op de foto’s ook bij Opel over de spanner…
Greetz Emiel
Nee dat lukt niet. De spanner moet je op voor spanning brengen. Dat lukt niet als er niks tegen de spanner drukt.
De spam net van die Nissan heeft een gleuf waar door je de hele spanner kan verschuiven. En dan vast zet.
Bij de Opel blijft daar beweging in zitten.Plus de riem van een Opel zit zo strak. Die krijg je er niet op als de spanner nog de rest van de riem op spanning houd.
Dit werkt niet met het type spanner wat Opel gebruikt.
Opel gebruikt een spanner die constante druk blijft geven.
En die moet je dus voor spanning geven.
De spanner van die Nissan zet je vast en de spanner blijft dan staan.Zeker,de auto is gewassen en nieuwe matjes er in.
Alleen de binnen kant had ik geen fut meer voor.Een nieuwe matten set. De oude had een gat er in.
En een lak stift.Lambda waarde op de 4 gas test automaat zegt niks. Dat is een berekende waarde. En komt van na de kat.
Kan meerdere oorzaken hebben.
Kat die niet goed meer is.
Een temperatuur sensor.
Of toch de lambda sensor.Egr heeft er niks mee te maken.
Dat is alleen voor de NOx uitstoot.Wat soms nog wel eens helpt is goed warm trappen.
En dan gelijk meten. Zo heb ik vaak een auto door de 4gas test gekregen.Was die 30A zekering nog wel heel dan??
Blijf het een raar verhaal vinden.@Helmer opelfan wrote:
Zou je dat moeten willen? In de winter is het echt niet aan te raden spiegels in te klappen
Ik heb geen problemen met de klap spiegels in de winter.
Al zijn de afgelopen winters nou niet echt representatief :angelTja Opel Nederland breek me de bek niet open.
Je hebt er geen zak aan.
Ik zou de dealer vragen of hun geen contact met Opel Duitsland kunnen opnemen.Of zelf bij een Duitse dealer de vraag neerleggen of bij Opel Duitsland.
Ik weet niet of je er wat aan hebt.
Maar zo ziet mijn midden console er uit, heeft af fabriek een armsteun.


Is folie zoom maar eens in.
Het zit niet gelijk en het loopt over de sierlijst van het dak.Het ABS systeem laten uitlezen.
Kan meerdere dingen zijn.
Een ABS sensor en dan vermoedelijk links voor.
Omdat daar het snelheid signaal voor de teller vandaan komt.
Of een probleem met de abs ecu.En verander de titel van het topic even.
Zo krijg je meer reacties denk ik.@Astra G X1.6SZR wrote:
@arjontje wrote:
Niet bang zijn. Grote moker pakken en op het deel slaan waar het schroefdraad in gaat(fusee stuk). NIKS ER TUSSEN dat werkt alleen maar tegen.
2 klappen en hij is los.Het werden 10 flinke klappen :lol:
’t Zat flink vast. Maar lekker lomp op de zijkant beuken en voilà, los!Geweldig forum, bedankt Arjontje.
Haha ja was even vergeten 2 klapen met mijn lompe kracht :jerry
Super dat het gelukt is. :thumbup
15 juni 2016 om 17:55 In reactie op: Astra G – Kenteken behuizing + verlichting vervangen LED #18321131Ja kenteken verlichting kan afgekeurd worden.
Het mag niet blauw of een andere kleur uit stralen.
Ook moet het zo gemonteerd zijn dat het geen licht naar achter schijnt.
Mag alleen op het kenteken plaat schijnen.Ziet er goed uit. :thumbup
Wat voor demper zit er op.
Staat erg mooi.Alleen nog een matten set scoren ;)
14 juni 2016 om 19:04 In reactie op: micvec`s vectra gts brembo schijven en blokken gemonteerd #18287250Is een lokale airco specialist niet goedkoper?
@bart-gsi wrote:
Ik denk dat dit een simpele remopstelling is.. Hoofdremcilinder, zonder abs en dan vanaf de master cilinder naar de 4 wielen…
Deze heeft ook een remkracht verdeler op de achteras.
Anders gooit hij de kont om bij geen belading.Zitten de rem schoenen niet vast?
Ver genoeg opgesteld?
Hoe is het met de remkracht verdeler?Het is soms even kloten. Maar mooi dat het gelukt is. :thumbup
Zo ver ik weet is geen enkele opel daar mee uitgerust.
Contact aan zetten. Radio uit drukken.
As indrukken en vast houden.
En dan de radio aan drukken. Wachten tot je een piep hoort.
En met de toetsen 1234 de code in voeren.
As drukken ter bevestiging.Vergeet niet de auto te laten uitlijnen.
-
AuteurBerichten