Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/41/565/4045/41587/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier heb je een site waar je de onderdelen kan vinden.
Als het goed is moet je de 24418357 of de 24418358
Hebben. Je zal dan toch onder de motor kap moeten kijken welke je hebt.Ja bumpers zijn het zelfde.
Op het o eerste deel na dan.@touro_louco wrote:
@liviu2004 wrote:
2BU – GM optie code.
Z20Q – kleur code.Wat bedoel je met “optie code”? Is dat een kleuroptie? Of heeft dat met uitrusting te maken, want in het boekje staat deze code achter “kleurcode:”?
Zo als hij het zegt. Die kleur was een optie.
En de code van die optie is 2bu.Maar de kleur code is z20Q.
Word nog wel eens door mekaar gehaald.
Gewoon de zelfde motor pakken.
De motor die je nu hebt is een direct ingespoten motor.
Die andere is een “ouderwetse” indirect ingespoten motor.
De aanbouw delen zijn dus compleet anders.
En zal niet lopen op De ecu die je nu hebt.De motor van een omega b2 past sowieso niet.
Is een kompleet andere motor.Je kan eerst de kop er af halen om te kijken of er nog extra schade is.
Is dat niet het geval is een kop revisie voldoende.
Vervang dan ook gelijk de ketting als je de boel dan toch los hebt liggen.Dat is minder. Heb je wel een goede plastic primer gebruikt?
@Haasje17 wrote:
Dit kan wel degelijk verschil maken in verbruik en behaalde snelheid met aantal toeren omdat de vermogenskurve hierdoor verandert.
je toerental kan nooit veranderen. Mits het een handbak is. 120 is altijd het x aantal toeren.
Ga je naar een andere bandenmaat of bak verhoudibgen dan kan het toerental veranderen.
Of bedoel je dat alleen het verbruik kan veranderen omdat bij het toerental van 120km/h, het vermogen en koppel anders is? Na de luchtfilter mod.
Totale productie is tussen de 20 a 30 uur.
Ik weet niet of je aangemeld bent bij dit forum.
Maar hier staat het beschrevenhttps://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?200005-Retrofit-ESP-TC” onclick=”window.open(this.href);return false;
@Haasje17 wrote:
@arjontje wrote:
Persoonlijk zou ik met een grote boog om koni lopen.
Die dempers zijn na 5 jaar helemaal rot door de roest.
Die verstelbaar heid zal je in de praktijk nooit gebruiken.Ik zou voor een set bilstein schokdempers gaan.
Waar hij de b4 gewoon de normale schokdempers zijn.
De b6 de sport variant. En de b8 een verkorte variant van de b6, die is er voor als je jouw auto verlaagd.Ik rijd a l meer dan 5 jaar Rode en de Oranje Koni´s en hier is nogsteeds geen spatje roest op te vinden.
Ik vraag me af welke koni´s je dan hebt gehad.De gele.
En ben op mijn werk ook een aantal klanten tegen gekomen met het zelfde probleem.24 juni 2016 om 21:37 In reactie op: micvec`s vectra gts brembo schijven en blokken gemonteerd #18287254Super dat het weer werkt. Met die temperaturen en benauwdheid van gister is een airco erg fijn.
@Corsa_GSi wrote:
@arjontje wrote:
Persoonlijk zou ik met een grote boog om koni lopen.
Die dempers zijn na 5 jaar helemaal rot door de roest.Volgens mij heb je als eerste eigenaar levenslang garantie op Koni. :hmmz
Geen idee. Het wegdek besloot dat mijn auto niet meer door nog rijden voor dat Ik daar naar gekeken heb.
Persoonlijk zou ik met een grote boog om koni lopen.
Die dempers zijn na 5 jaar helemaal rot door de roest.
Die verstelbaar heid zal je in de praktijk nooit gebruiken.Ik zou voor een set bilstein schokdempers gaan.
Waar hij de b4 gewoon de normale schokdempers zijn.
De b6 de sport variant. En de b8 een verkorte variant van de b6, die is er voor als je jouw auto verlaagd.23 juni 2016 om 21:42 In reactie op: Egr laten uitschakelen Egr afgedopt mm brand nog geen power #18321771Pm c00kie eens.
Dat is de man voor de 3,0 v6 diesel.@D.J.R. wrote:
@jraaf wrote:
Als je de link wilt gebruiken dan kopieer je gewoon de url zo als al gedaan is. Echter dient iedereen die ‘m gebruikt lid te zijn van het Engelse forum omdat ie anders er niet bij komt :agent
Wat ze overigens aangeven in die how2 is dat je die kerst-verlichting het best kan weg pakken bij je plavond verlichting omdat ie dan mooi aan gaat en weer automatisch dimt bij het ontgrendelen/vergrendelen en starten van de motor.
Groet jraaf
Ik ben er al mee bezig geweest vorig jaar en via die how to gedaan maar idd dat werkte niet echt want tijdens het rijden op als je de auto start gaan ze niet uit.
Ben er toen mee gestopt en heb er verder geen aandacht meer aan besteed omdat mijn Engels zwaar klote is.
Tot vorige week zag ik die tropic weer voorbij komen en dacht eens weer even in duiken maar begreep er niet veel van maar had zo iets al zien staan.
Via binnen verlichting zou het beter moeten werken.
Maar waar vind ik die kabels want boven op het hemeltje liggen die lint kabels natuurlijk.Dirkjan
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je moet het ook bij het linker of rechter voet paneel weg halen. Als ik het zo lees
Zie deze link.
https://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?197443-Fit-footwell-lights-synchronised-with-interior-lights&highlight=footwell+light” onclick=”window.open(this.href);return false;
Idd wat lynx84 zegt. Je moet een gts bumper hebben dan.
Dit is namelijk een sedan bumper.(ja hij zit idd op een gts. Maar dat hebben ze allemaal vanaf sept 2007)

Kijk dat ziet er weer goed uit. :thumbup
En is opzich wel een leuk klusje.Merken waar ik goede ervaringen bij heb zijn oa.
Brembo, Bosch, Ferodo, TRW, ATE.
En dat zijn ook gelijk de merken die meestal ook origineel levert aan de auto fabrikanten.Even wat putjes op de stootstrippen weg gewerkt.
Is niet helemaal professioneel maar het valt nu minder snel op king:

Tip ga naar de Opel dealer en haal ook die koppel klemmen. De kans is groot dat je ze sloopt.
Kosten geen drol.@bart-gsi wrote:
zijn je remlichten gecombineerd met andere licht functies?? check je lampen achter eens om er de juiste in zitten.. dus lampen met een dubbele functie in een fitting voor een dubbele functie..
als die niet gelijk zijn kan alles oplichten..Dat kan niet. Alle lampen in de vectra c achter zijn 21 watt.(kenteken uitgezonderd)
Ook die voor normaal licht.Branden alle 4 de lichten als rem lichten of alleen de 2 die normaal als rem lichten branden. (3de remlicht even buiten beschouwing gelaten)
Er zal een probleem zijn met de Can bus.
Heb je iets veranderd aan de auto.
Radio
Verlichting
Trekhaak
Airco
Enz enz enz.Even uit mijn hoofd is lang geleden.
De twee kleine plaatjes naast de asbak naar je toe trekken.
Daar achter zitten 2 schroeven. Die losdraaien en het geheel uit het dash pakken.
Dit is handig dan heb je later meer ruimte.Dan het paneel er boven los halen. Voorzichtig met een schroevendraaier er achter naar je toe trekken.
Dit kost wat kracht. De knoppen kan je laten zitten het paneel zet er omheen.Nu kan je het airco paneel los schroeven.
Het paneel naar achter duwen en dan naar onder leggen zodat je bij de stekkers kan.Volgens mij zaten de stekkers doormiddel van een plastic beugeltje vast. Die beugeltjes omhalen en de stekker komt omhoog. Zat het niet met een beugeltje vast dan voorzichtig los halen.
Nu kan je het paneel verwijderen. En aan de achterkant de lampjes vervangen. LET OP VERVANGEN DOOR GELIJK WATAGE! Anders brand de printplaat door.
@Stefan662 wrote:
Met een mesje of schroevendraaier kun je dat schijfje eruit wippen.
Nieuw (led) lampje erin en hij doet het weer…Zou ik niet doen dan sloop je het paneel.
De magneet koppeling is ook af gezekerd.
Controleer die ook.*edit* dat is zekering nr 4 van de zekeringen kast in de motor ruimte.
@lucas1975 wrote:
Was weer gezellig mensen!! Weer een hoop mooie veccies gezien!!
Je rijd net weg :jerry
Tot straks. Ik zit nog aan het ontbijt denk dat Ik er rond 12,15 zal zijn. Als de omlijding een beetje wilt. De a 12 bij ede zit dicht :(
-
AuteurBerichten