arjontje

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 6,249)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Sedan 2.2 (Rebuild) #18248666

    Goed bezig :thumbup

    Mooi dat de vectra weer op de weg gezet word.

    In reactie op: Uitval stuurbekrachtiging #18323690

    Dat komt omdat de stuur bekrachtiging het meeste stroom verbruikt. De grootste verbruikers worden eerst uit gezet. Zodat er zo lang mogelijk met de auto gereden kan worden.

    In het buitenland kan het zijn dat je een flink aantal km moet rijden voordat er een afrit is van een snelweg bijvoorbeeld.

    In reactie op: p0340 #18323845

    Graag meer info.
    Welke motor wat is het bouwjaar enz.

    Maar als die vervangen moet worden HAAL EEN ORIGINELE!!!

    In reactie op: Uitval stuurbekrachtiging #18323688

    Ja het kan zijn dat er een fout in het can bus systeem zat.
    Ik ga even uit dat u een astra j rijd, aan uw forum naam te zien.

    Het grappige van can bus is dat Het zelf herstellend is.

    Maar de mogelijkheid van een slechte accu pool verbinding of een kapot gaande accu. Kan veel problemen geven. (zelf mee gemaakt bij een corsa D)
    Omdat de accu continu in de gaten gehouden wordt hoeft er maar iets kleins mis te zijn en de auto gaat over op het nood senario. Dat betekend dat de auto groot stroom verbruikers uit gaat zetten. Dit begint met de stuur bekrachtiging. Dan de airco/ventilatie, km teller. Tot uiteindelijk het brood nodige om de motor te laten draaien, zodat je veilig de auto aan de kant van de weg kan zetten.

    Ik zou het dan ook aan kijken of dit weer terug komt.
    Zo ja dan zou ik pas weer actie ondernemen.

    In reactie op: Levertijd Astra K Sports Tourer #18314623

    Dat van brexit geld nu nog niet.
    Ze zijn nog steeds gewoon lid van de Europese unie.

    Zodra ze er uit gestapt zijn heeft dit wel evt problemen.

    In reactie op: Foutcode Opel Astra G #18320062

    Vervangen door een originele sensor.
    Alleen daar mee kan je evt verdere dignose stellen.

    Iets heel stoms. Is de zekering van de sigarettenaansteker niet kapot?

    Maar de link naar het verklikker licht leg ik niet daar in.
    Haal eens de verlichting schakelaar er uit.
    En plaats hem eens opnieuw.

    Dimmende binnen spiegel heeft volgens mijn boekje geen zekering. Hij wordt niet genoemd namelijk.

    Kan je met de opcom de lampjes op je dash niet aan sturen?

    In reactie op: Verzameltopic originele Opel velgen #18323542

    Hier 17 inch Omega b2 executieve velgen onder een Vectra B

    En nog een keer Astra H/ Zafira B cosmo velgen onder de Vectra B

    En nog een omega B1 met Vectra C GTS velgen.

    In reactie op: Centraal topic: Banden en Velgen #17304625

    Geen andere bouten nodig.

    In reactie op: Bokkende motor #18321537

    Controleer/vervang de stekker van de 3de verstuiven eens.

    Komt geregeld voor dat daar wat mis mee is.
    Opel heeft daar een reparatie set voor.

    In reactie op: Centraal topic: Banden en Velgen #17304623

    @Vossie11 wrote:

    Ik heb voor mijn Zafira a een setje velgen van een Vectra b liggen.
    Moet ik voor montage van deze velgen nog andere wielbouten hebben of passen de bouten van mijn orginele stalen velgen ook?

    Als het beide origineel opel velgen zijn is het geen probleem.

    Zijn de vectra velgen niet origineel lichtmetaal?
    Dan moet je iets langere bouten hebben.

    Zo de knetters die bougies zijn slecht.

    Hoop voor je dat het nu op houd met die ongeplande reparaties.

    In reactie op: water lekkage? #18323484

    Vooral nu. De luchtvochtigheid is heel hoog
    Dan stroomt het er onder vandaan.

    In reactie op: Vragen omtrend mijn vectra b 1996 #18316536

    @bart-gsi wrote:

    Bij mij waren ze ooit gewoon geslagen.. Krassen staan op de velg rand.. Dus zeg nooit nooit… Heb nu ook geplakt.. Maar idd die kunnen ook los komen

    Niet stil gaan staan valt het er niet af. :jerry

    In reactie op: Centraal topic: Banden en Velgen #17304618

    2,4 bar is dan het beste.
    Helaas zijn de waardes die ik hanteer door ervaring gekomen.
    Staan dus niet op een lijst.

    @micvec wrote:

    @arjontje wrote:

    Even een simpel trucje. Ga rijden laat in de 3de versnelling het toerental terug vallen tot 1500 toeren.
    Geef dan vol gas. Gaat hij dan stotteren dan is het een onsteking probleem.
    Trekt de motor dan wel goed op dan is het wat anders.

    Neemt niet weg dat bobines ook bij deze motoren nog wel eens kapot gaan.

    Heb het vanavond eens geprobeerd en heb inderdaad het probleem dat hij dan stotert alleen niet zo erg als vanmiddag alleen deed hij het pas toen hij warm was bij koude motor was er niks aan de hand ook deed hij het niet elke keer

    Ja bobine probleem. Pak maar eens een verfohn maak de bobine warm en ga dan maar rijden met koude motor.
    Gaat hij ook stoteren.

    Koud goed rijden en warm een probleem is vaak een elektrisch probleem.

    In reactie op: Centraal topic: Banden en Velgen #17304616

    @_gerben_ wrote:

    Mijn voorbanden cuppen extreem veel op beide schouders terwijl ik de druk altijd keurig boven de 2,1 en onder de 2,3 bar houd. Na 40.000 km hebben beide schouders op beide banden geen profiel meer. Het gaat om Imperial Ecodriver 3 banden op een Opel Astra G. Her en der lees ik dat cuppen op beide schouders altijd veroorzaakt wordt door een te lage banden spanning. De voor de Astra G voorgeschreven spanning is van 2,1 tot 2,3 bar afhankelijk van de belading. Dat kan ik dus niet rijmen met de slijtage en ik nijg er nu naar om de banden een paar tiende bar meer op te pompen dan wordt voorgeschreven.

    Kan de aanbevolen bandenspanning verschillen per merk / type band?
    Kunnen er andere oorzaken zijn voor het gelijkmatig slijten van beide schouders?
    Kan dit een kwaaltje zijn van het merk / type band dat ik erop heb liggen?

    De banden spanning die opel op geeft is veel te laag.
    Hoeveel inch velgen heb je.

    Een astra g staat minimaal al.op 2,4 bar.
    En hoe groter de velg hoe hoger de druk.

    Ik rijd met mijn vectra in de maat 225/45-18 op 2,9 bar rond om. En 9 van de 10 keer zit ik er alleen in zonder bagage.

    In reactie op: dynamo revisie probleem #18323359

    Niet rijden zonder accu. Je frituurt dan je elektronica

    @micvec wrote:

    @arjontje wrote:

    Even een simpel trucje. Ga rijden laat in de 3de versnelling het toerental terug vallen tot 1500 toeren.
    Geef dan vol gas. Gaat hij dan stotteren dan is het een onsteking probleem.
    Trekt de motor dan wel goed op dan is het wat anders.

    Neemt niet weg dat bobines ook bij deze motoren nog wel eens kapot gaan.

    Is die test ook schadelijk voor de motor zelf

    Nee als je het 1 of 2 keer doet kan het niet kwaad.
    Doe je het continu dan kan je de katalysator kapot maken door onvoledig verbrande brandstof.

    Even een simpel trucje. Ga rijden laat in de 3de versnelling het toerental terug vallen tot 1500 toeren.
    Geef dan vol gas. Gaat hij dan stotteren dan is het een onsteking probleem.
    Trekt de motor dan wel goed op dan is het wat anders.

    Neemt niet weg dat bobines ook bij deze motoren nog wel eens kapot gaan.

    In reactie op: Astra k 1.4 automaat en trekkracht #18321190

    @Phoenix44a wrote:

    Met een 1.4 verwacht ik eigenlijk een semi-automaat. Normaal heb je eerder een 2.0 bij een automaat. Semi-automaat is een normale versnellingsbak welke automatisch wordt bediend.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    En dat is de grootste rotzooi waar je een grote boog omheen moet lopen.

    Het beste is gewoon een automaat met ouderwetse koppelomvormer.

    In reactie op: Bandenreparatieset Astra J #18323331

    @bart-gsi wrote:

    vloeistof weggooien.. vreet na een tijd je velg kapot…
    kunt beter investeren in een set run on flat banden… zijn wel wat duurder maar heb je geen reserve band nodig.. of die laat je thuis… dan kun je met een run on flat naar huis rijden van uit werk e.d. en thuis het wiel eronder gooien…
    met zo`n band kun je met een rustige snelheid gewoon nog thuis komen…

    Is alleen mogelijk met bandenspanning sensoren.
    Anders is het levens gevaarlijk.

    In reactie op: Vectra GTS – Condensor zelf vervangen #18319208

    Heb het zelf gehad bij een nieuwe carterpan.
    Daar vast de carterstop nog niet vast gezet.

    Ik had geluk dat die auto nog even bleef staan op de brug.
    Sindsdien controleer ik elk onderdeel of de boel goed is.

    In reactie op: Vectra c gts z22se houdt koud in #18306345

    @bart-gsi wrote:

    @Tiim wrote:

    Zeg ook geen lage toeren maar wat lager,, moest vorig jaar ooit tot de 6-6500 door trekken….
    Maar goed zie dit jaar of het scheelt…
    De vec was ook vrij lui toen…. Nu inmiddels wakkerder dus komt helemaal goed

    nouja idd 6000 tot 6500 is ook wel overdreven…
    eerder tussen 2500 (a 3000) en 4500 toeren houden afhankelijk van het gewicht en de klim

    onderin trekt een motor niet.. maar boven in tegen het rode deel van je toerenteller trekt een motor ook niet meer…

    4000 toeren houden. Daar zit bij deze motor het maximum koppel.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 6,249)