Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door kalett
Net als zovelen hier op het forum belast ik mijn Dett nooit bij koude motor en ga tevens uit voorzorg nooit gelijk de rijksweg op,tusssen de 2,5/3000 toeren rustig opschakelen en na ong en kwartier/20 min rustig gaan belasten.
maar eh,hoe zit het nou eigenlijk met dat gelijk wegrijden of eerst statoinair laten draaien,ik heb wel eens gehoord dat gelijk wegrijden het beste is,maar wellicht is een minuutje laten draaien toch beter?Over het warm draaien zijn idd heel veel meningen over.
Ik doe het eigenlijk alleen wanneer ik moet krabben.Verder schakel ik rond de 2700/2800 toeren. bij het warm rijden
dan blijft hij mooi rond de 2000 toeren zitten als ik schakel waar bij mijn motor niet hoeft te zwoegen.Als ik het drop uit ben, is zo’n 3 kilometer dan rijd ik op de 80 wegen in zijn 4. Anders draait het blok veel te weinig toeren.
Ook ben ik van mening dat het nieuwe rijden alleen er voor zorgt dat je blok kapot loopt. Vooral met 50 in zijn 4.
Dat vind die van mij niet heel leuk.gewassen en gezogen. En het buikje weer gevuld met benzine.
Bandenspanning gecontroleerd.
origineel gepost door opel_omega_steinmetz
origineel gepost door arjontje
Gister even de rem slijtindicator gemaakt bij mijn vaders omi.
en winter bandjes er op gegooid.:wtf
‘
Nu al winterbanden ?
Bij mij gaan ze er pas ergens in november onder, tenzij het al eerder echt bagger weer wordt.Banden zijn niet veel meer worden op gereden voor het winter wordt.
en met de winter weer vers rubber.
Beetje zonde om banden met plusminus 4 mm weg te gooien.origineel gepost door gts power
denk et wel ja.
(teminste ik zie geen verschillen):thumbupDenk het ook heb nog de V8 Vantage bekeken maar die is anders.
Gister even de rem slijtindicator gemaakt bij mijn vaders omi.
en winter bandjes er op gegooid.chevrolet corvette c6
zie hier

omdat ik het zeker weet dat ik het goed heb. Hier de volgende:
deze is ook simpel:

origineel gepost door Opelkees
of in de Opel shop op http://www.opel.nlKan hem daar niet vinden.
origineel gepost door Kilat
soms zijn de gaten van de velgen te klein voor die doppen, want dat had ik met mijn ex-astra meegemaakt.Ik ging toen naar vanessenbanden in westervoort en die hadden mijn slotbouten binnen 10/15 min af. Echt een aanrader dus voor mensen die hun sleutel van de slotbout kwijt zijn.
haha lache daar werk ik.
we hebben ook diverse manieren om sloten te verwijderenorigineel gepost door opel_omega_steinmetz
:wtfIk vindt dat chroom echt walgelijk :puke
Breekt echt de hele wagen, maargoed daar zijn die Amerikanen toch goed in.Vind ik ook.
Ik vind 5 spiegels in en op mijn auto al genoeg:Porigineel gepost door omega20000
origineel gepost door J-Omega
Eindelijk pics van de Diplomat :worsMooie wagen zeg, echt prachtig! Ook al een Meguiars potje voor het chroom gescoort? Sjors weet je wel te vertellen wat je moet hebben :jerry
@omega20000: Mooi hoor. Welke poetsmachine is het geworden?En trouwens, volgende keer mag alles best in 1 post hoor :P
hoe doe je dat?!:)
ja kan gewoon de foto’s onder elkaar zetten.
zet je eerste foto met de code [img]url%20foto1[/img].
Dan druk je op enterdan nogmaals een andere foto met de code.[img]url%20foto2[/img]
en ga zo maar door.
origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Lassen is niet altijd een optie, ligt maar net aan het type velg dat je hebt.Heb je bijv een velg waar alle bouten achter een naafkap liggen dan kan het wel.
Maar wanneer de bouten dus verzonken zijn zoals tegenwoordig ook veel gebeurd, dan kun je dus niet lassen.
Wij hebben in de garage daar een speciaal setje voor liggen.
Dit zijn een soort van doppen die je op/over de slotbout slaat, vervolgens zet je de luchtsleutel of een momentsleutel erop en trek je ze in 99% van de tijd los.
De slotbout is dan echter onbruikbaar geworden :P
Helaas zal dit bij nieuwe slot bouten niet meer lukken.
Die hebben een draai schijf er om heen, als je daar wat omheen zet dan kan je draaien wat je wil maar je krijgt hem niet los.helaas moeten we steeds vake de lucht hamer pakken
om een bout los te krijgen.:(De meeste banden boeren hebben wel over gebleven slotjes liggen.
Misschien kan je eens een foto maken van de bout.
Dan kunnen we zien, of het lastig is om hem te verwijderen.origineel gepost door J-Omega
Eindelijk pics van de Diplomat :worsMooie wagen zeg, echt prachtig! Ook al een Meguiars potje voor het chroom gescoort? Sjors weet je wel te vertellen wat je moet hebben :jerry
@omega20000: Mooi hoor. Welke poetsmachine is het geworden?En trouwens, volgende keer mag alles best in 1 post hoor :P
Ag zo krijg je wel je post aantal hoger.:P
En zeker een mooie Diplomat niels.
Vandaag een grote beurt aan de omega van mijn pa uitgevoerd.
O.a. ditributieriem met waterpomp, spanrollen ect,rem schijven en blokken voor, blokken agter, en schokdempers achter.
Oja ook de multiriem.lekker een halve dag bezig geweest.
begon alleen tussen door te regenen :(origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Ik doe het ook niet met mijn eigen velgen hoor, hooguit als ik ze in de opslag doen voor de zomer/winterwissel en visaversa.
De mijne worden gewoon wekelijks zoniet meer bijgehouden, dus voor mij volstaat het ook om ze met gewone autoshampoo schoon te maken.Gebruik dat velgenzuur in hoofdzaak op de zaak, en in mijn vrije tijd voor mensen die langskomen met velgen die zo niet meer schoon te krijgen zijn.
Wist ik wel dat je het niet op jou velgen gebruik.
mijn velgen worden ook niet zo vies.waardoor ik dus met shampoo mijn velgen ook goed schoon krijg.
origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Wanneer het echt niet schoon te krijgen is gebruik ik een soort van velgen zuur.
Even laten intrekken en goed afspuiten, en ze zijn als nieuw !Na die tijd wel weer even goed in de wax zetten.
Oja en mocht iemand zeggen dat het heel slecht is voor de velg, dat geloof ik niet.
Heb bepaalde velgen al letterlijk 10 tallen keren met dat spul schoon gemaakt, en je ziet er niets aan !Het is ook niet slecht. Maar je moet het goed gebruiken.
Dus met heel veel water afspoelen. en daar na gewoon de lak behandelen. Net wat jij dus doet.Bij mij op het werk gebruiken we nog agressievere spul dan dat er te koop is in de auto materialen zaak.
je moet gewoon goed op letten en niet te lang laten zitten.Maar omdat dat dus vaak fout gaat adviseren we dan ook om het met een shampoo schoon te houden.
ik zal ook niet voor de dunlop gaan. heb er niet zo goede ervaringen mee.
als je voor de sportmaxx wil gaan, kies dan voor de sportmaxx TT.
Die is beter dan de gewone sportmaxx.ziet er goed uit.
Erg netjes ingebouwd.:thumbuphmm moet wel zeggen dat de telefoon aardig kras gevoelig is :o
origineel gepost door nova….
Ik dacht vanaf 8.00…Oke:thumbup
Maar ik denk dat ik om die tijd nog een paar keer om draai in mijn bed:Pu vraagt wij draaien.
de foto is alleen bij schemering gemaakt.

Even een vraag tussen door.
Ik ben van plan om zondag langs te komen.
Maar vanaf hoe laat kan je langs komen dan .ik maak mijn velgen gewoon schoon met een wax houdende auto shampoo.
doe je dit vaak genoeg dan is het gewoon met een sponsje goed schoon te krijgen.Had je trouwens het probleem gevonden van die brand??
of ben je dat noot te weten gekomen.origineel gepost door nielss
Originally posted by maxim102
Niels, waar ben je mee bezig? :o– – –
Ah, ik zie dat je je post heb aangepast, maar ik houd ’t toch lekker bij m’n Omega :D
Ja, ik ook zeker:vertag
Maar ik zie hier de laatste tijd zo ontzettend veel Audi, en iedereen lijkt dat maar geweldig te vinden…
Met al die :wub tekentjes….
Ik dacht dan gooi ik er ook maar eens een leuk ander autotje tegenaan!:vertag
Maar ik zet er zeker geen:wub tekentje bij hoor:vertag:P:P
Groetjes,
Niels
Ik heb ook niks met audi.
(komt omdat ik vaak die krengen :angel moet uitlijnen)Ga veel liever voor een mooie benz.
-
AuteurBerichten