Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gewoon met je wielen naar een banden boer rijden daar kopieën maken van je originele sensoren.
Nooit geen gedram meer met inleren. Gewoon wielen wisselen en klaar.85 is wat laag. Maar nog niet echt zorgelijk.
Mijn vectra (als die eindelijk warm is) staat continu strak op 90 graden.@bart-gsi wrote:
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/klopsensor-opel-astra-corsa-meriva-signum-tigra-v.html dit is een klopsensor.. En als het goed is zou er wel een op mketen zittrn.. Maar dat terzijde.. Eerst het olie problem..
Van de bougie dat de boven of onderzijde onder de olie??Bovenzijde = kleppendekselpakking idd.. Onderzijde = klepseals.. Dan loopt olie de verbrandingskamer in en wordt daar verbrand…
Hoe kan in gods naam olie bij de bougie komen als de klepseals slecht zijn?
Dat zit onder de kleppen deksel.Waarschijnlijk een klependeksel pakking wat niet goed meer is.
En idd als er veel olie in de bougie schacht zit kan de motor beroerd lopen.@Maurice89 wrote:
Momentsleutel voor een klopsensor? Vertel. Als het goed is zit deze vast met torks is inderdaad 1 boutje gewoon los draaien nieuwe klopsensor vast draaien en klaar mits je er fatsoenlijk bij kunt en tip koude motor als die vlak bij de voorpijp zit.
De klopsensor moet heel precies vast gezet worden.
Anders werkt hij niet goed.
En de klopsensor draai je snel te vast waardoor je in het ergste geval kapot draait.De zomerwielen door me pa laten monteren.
Helaas door gezondheid redenen zelf niet kunnen doen.@Helmer opelfan wrote:
Had het zelf met mijn auto. 1 van de achterlichten brande minder fel. Unit er uit. Lampje uit de fitting.
Bleek de onderkant van het lampje aangebrand was het contact punt. Zat veel aanslag op.
Schoon gekrast met een platte schroevendraaier. Nieuw lampje er in. En klaarEn als je pech hebt brand de pin in de stekker verbinding weg van het achter licht.
Al een paar keer mee gemaakt. En die lamphouders zijn duur.Gek genoeg waren dat allemaal stations :hmmz
Het interieur filter vervangen. En een kleine olie lekage ontdekt. :(
Dat gaat heel snel. Er zit toch aardig wat gewicht in zo’n trailer.
Weet niet of het een city trailer is met me draaiende as. Dat wringt ook lekker.Net wat helmer zegt. De contact puntjes schoon maken.
Kijk ook even de polen op de lamp na. Vaak zit het metalen lipje te jutteren en dan krijg je bloemkolen op het lampje.Vervangen van het lampje is bij halogeen en normale xenon lampje te doen.
Klep van de accu omhoog.
De vulhals van de ruitensproeiertankje omhoog trekken.
Dan kan je er net bij.Heb je AFL verlichting dan moet de bumper er af.
En de gehele koplamp los schroeven.
De knipperlicht zit bij deze lampen net even anders.Dat heeft te maken met de afvoer van regen water.
Als je nieuwe banden voor monteert dan kunne die veel meer water wegvoeren dan de achter banden
Hier door zou je in een bocht eerder de kont kwijt ranken. Ook wel overstuur genoemd.
Heb je de nieuwe banden achter dan zou de auto over de voor banden door schuiven.
Ook wel onderstuur genoemd.
Onderstuur is veel makkelijker te corrigeren dan overstuur.
Het enigste wat je hoeft te doen is gas los laten bij onderstuur.Het mooiste is 4 nieuwe banden op de auto.
En dan geregeld de banden van voor naar achter wisselen.
Dan vervang je elke keer 4 banden en houd je het cuppen zoveel mogelijk tegen.
(het wisselen wordt vaak bij de winterwissel gedaan)5 liter castrol 5w30.
Aleen even kijken wanneer ik de boel ga verversen.Er wordt wel vaker 205/55-16 onder de astra g gemonteerd.
Hou er wel rekening mee dat jou kmteller de afwijking niet meer heeft.
Er is zelfs kans dat als je 100 km/h rijd je met de 55 serie banden, in het echt harder dan 100 rijd.Verder passen de 55 serie banden wel.
Verder raad opel bij de 125 pk 1,8 de 5w30 aan.
Als de motor er al wat km op heeft zitten kan 5w40 eventueel ook.Tja de winterbanden discussie. Dat blijft een lang verhaal.
Ik heb ze ook vind het fijn rijden.
Mijn zomer wielen blijven schoon van de pekel.
En ik ben geregeld in Duitsland te vinden.
En ik heb dan geen zin om uit te zoeken of het die dag mooi weer is zodat ik met zomerbanden mag rijden.Hey geinig. Ga dit morgen even proberen.
Een lekke demper geeft totaal geen hoogte verschil.
Een demper kan wel kapot zijn waardoor die blijft hangen. Zelf wel eens mee gemaakt bij een Hyundai GetzO en je het een steek ring sleutel 32 nodig.
Anders krijg je hem niet los.
Ratel met dop 32 werkt niet. Die krijg je er niet tussen.En haal voor de zekerheid een carterplug bij de dealer.
Je draait ze nogal snel kapot. Is pisbakken staal namelijk.Dat de rechterkant sneller schoon is dat heb ik ook.
En mijn vorige vectra deed dat ook.
En dat merk ik zelfs bij andere merken.Als je de recirculatie motor zelf bedient hoor je dan wel iets zoemen of niet?
Borgingvan de fuseekogel is geen apk eis. Dit is alleen bij de stuurkogel.
Deugdelijk gemonteerd is genoeg.Waarom 10k xenon Monteren.
Je hebt minder licht dan bij bijvoorbeeld 5k.
En bij de apk kan het een afkeur zijn ivm blauw/paars licht.Bekend probleem. Uiteindelijk is elke 4 cilinder aan de beurt. Kijk ook goed of er geen tapeinden zijn afgebroken.
Nooit geweten dat er in de voet van een h1 lamp verschil zit.
De goedkoopste :jerry
Als ik eerlijk moet zijn. Kan geen verschil vinden in die lampen.
-
AuteurBerichten