Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jammer dat de problemen niet opgelost zijn. :(
Veel plezier met de volvo! :thumbup
Ten eerste is dit het vectra gedeelte. ;)
Verder over welke agila hebben we het de a of de bEn dan nog welke motor zit er in.
Deze motoren willen de egr kanalen dicht slippen.
Met fout melding tot gevolg.
Het schild in het slakkenhuis van het inlaat spruitstuk gat wel eens los zitten. Met een ratel tot gevolg.Wervel kleppen gaan dicht zitten. Met evt een verbrande inlaat klep tot gevolg.
Je gordel spanners werken op het airbag circuit.
En zit dus op de zekering van de airbag.Dat rechts wel en links niet voorbereid is heeft gewoon te maken met welk soort kabel boom de fabriek installeert.
Zo zijn er verschillende configuraties. En schijnbaar is het goedkoper om toch rechts voor te bereiden, in plaats van het weg te laten.Even als de stekker onder de stoel is de stekkerblok al voorbereid voor stoel verwarming, elektrische verstelling en zij airbag.
Fijne site. Advertenties over de tekst heen.
Kan niks lezen.Let op als je het filter een deel opendraait loopt de olie uit het overloopje. Wacht tot dat ophoud met druppen.
Anders krijg je een sloot olie over je heen.Ik zelf pak altijd een steek-ring sleutel 32.
Past net even wat beter.En regel eerst een carterplug.
De plug is van pisbakken staal.
En draai je te snel te vast en dan wordt de kop rond bij los draaien.Het INSP lampje uitgezet.
En natuurlijk de olie en filter vervangen.Alle 1,8 vectra c met automaat is een robot bak.
GROTE BOOG OMHEEN LOPEN!Hoe het met de 6 hand en automaten zit moet ik je even schuldig blijven
WOW. Dit ziet er echt super uit. :shock: :thumbup
Dat is idd de abs pomp.
@patrick343343 wrote:
Die heb ik niet in me bezit wil die nog wel aanschaffen maar vertrouw de buitenlandse zendingen niet dus ben nog op zoek
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Kijken via eBay en betalen via PayPal kan er weinig mis gaan.
Boven de accu naast de koelvloeistof reservoir zit een relais kast.
Onder die kast zit je abs pomp en aan die abs pomp zit ook de ecu van de abs.Als het goed is hebben alle b vectra’s abs. Zo ook die van jou.
Het lampje is een controle lampje. Mocht er iets mis zijn met de abs dan blijft dat lampje branden.Laat hem eerst eens uitlezen bij een garage.
Vaak kan er een fout in staan zonder dat het motorlampje brand.Dit is bij nokkenas, lambda sensoren vaak het geval.
Wat bedoel je precies met afstellen?
Zonder een tuner valt er weinig af te stellen.Idd luister goed naar de ketting. Die mag niet ratelen.
Kijk ook even of de radiator al vervangen is.
Er is namelijk een probleem met de oliekoeler van de automaatbak in de radiator.
Die kan kapot gaan waardoor er koelwater bij de bak olie kan komen.
Dan krijg je problemen met de bak.Verder kan deze motor olie verbruiken.
En natuurlijk de standaard dingen bij een proefrit alles uitproberen.
@opel mark. De astra heeft idd een semi onhafhankelijke torsie as. Links en rechts kan onhafhankelijk van me kaar bewegen. Maar links en rechts zit aan me kaar vast. Daarom dus semi.
En de torsie slaat dus op de dikke buis die van links naar rechts loopt deze tordeerd als er een wiel in of uit veert.Voor de topic starter, zet de auto op de uitlijnbrug.
Dan weet je hoe de achteras staat. En of het een beetje in toleranties valt.Dat is een best lijstje.
Maar als je rond rijd in de vectra dan komt er toch weer een lach op je gezicht. (althans bij mij)Je veren zien er wel anders uit dan die van mij.
Zijn dit de eigen bilstein veren??31 maart 2016 om 18:40 In reactie op: Opel kondigt details aan op het gebied van brandstof #18315149Waarom oude auto’s updaten.
Zouden de waardes van Opel ook totaal niet kloppen????Gaat lekker met de reparaties :(
Hoop dat het nu even ophoud voor je.
Vallen er meer zaken uit. Zoals ventilator, stuurbekrachtiging?
Zo ja dynamo door laten meten.Als de dynamo niet goed laad dan zet de auto onnodige dingen uit.
@Ernie63 wrote:
@arjontje wrote:
Gewoon met je wielen naar een banden boer rijden daar kopieën maken van je originele sensoren.
Nooit geen gedram meer met inleren. Gewoon wielen wisselen en klaar.Sorry, dit begrijp ik niet. Beide setjes zijn ingeleerd door de dealer, maar blijkbaar onthoud de auto die gegevens niet en moet het bij elke wissel opnieuw gebeuren.
O op die manier. Ik dacht dat je ook nog sensoren nodig had voor de winter/zomer set.
Dan kon je kopieën maken van de originele sensoren. En die kopieën in de andere wielen zetten.
Dan hoef je niet elke keer in te leren.Nu moet je elke keer opnieuw in leren idd.
Belgom is het spul voor jou.
Wat de beste motor is, is ook persoonlijk.
De 1,8 moet wat toeren maken om van zijn plek te komen.
De 2,2 heeft meer koppel onder in dus minder toeren nodig om op gang te komen.
De 1,8 zou zuiniger moeten zijn. Maar als ik zo op het forum lees is dat verschil kleinBij beide komt olie verbruik voor.
De 1,8 heeft een dis riem(vervang termijn verschilt per 1,8) de 2,2 een dis ketting maar die kan nog wel eens ratelen waarbij vervanging nodig is.De 1,8 is lichter dus minder wegen belasting de 2,2 valt net een schaal hoger.( tenminste bij de c2)
Maar het belangrijkste als je de kans hebt rijd met beide.
Ervaar het verschil. -
AuteurBerichten