arjontje

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 6,249)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Tot ziens! #18316772

    Jammer dat de problemen niet opgelost zijn. :(

    Veel plezier met de volvo! :thumbup

    In reactie op: Agila schokt, lijkt soms geen benzine te krijgen #18316568

    Ten eerste is dit het vectra gedeelte. ;)
    Verder over welke agila hebben we het de a of de b

    En dan nog welke motor zit er in.

    In reactie op: Z16xep problemen? wat zijn de kwaaltjes? #18316215

    Deze motoren willen de egr kanalen dicht slippen.
    Met fout melding tot gevolg.
    Het schild in het slakkenhuis van het inlaat spruitstuk gat wel eens los zitten. Met een ratel tot gevolg.

    Wervel kleppen gaan dicht zitten. Met evt een verbrande inlaat klep tot gevolg.

    In reactie op: Vragen omtrend mijn vectra b 1996 #18316416

    Je gordel spanners werken op het airbag circuit.
    En zit dus op de zekering van de airbag.

    In reactie op: Vragen omtrend mijn vectra b 1996 #18316414

    Dat rechts wel en links niet voorbereid is heeft gewoon te maken met welk soort kabel boom de fabriek installeert.
    Zo zijn er verschillende configuraties. En schijnbaar is het goedkoper om toch rechts voor te bereiden, in plaats van het weg te laten.

    Even als de stekker onder de stoel is de stekkerblok al voorbereid voor stoel verwarming, elektrische verstelling en zij airbag.

    In reactie op: kwam dit tegen op duits vectra forum #18316605

    Fijne site. Advertenties over de tekst heen.
    Kan niks lezen.

    In reactie op: Oliefilter z19dt #18316159

    Let op als je het filter een deel opendraait loopt de olie uit het overloopje. Wacht tot dat ophoud met druppen.
    Anders krijg je een sloot olie over je heen.

    Ik zelf pak altijd een steek-ring sleutel 32.
    Past net even wat beter.

    En regel eerst een carterplug.
    De plug is van pisbakken staal.
    En draai je te snel te vast en dan wordt de kop rond bij los draaien.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17445404

    Het INSP lampje uitgezet.
    En natuurlijk de olie en filter vervangen.

    In reactie op: automaat 5-traps vs. 6-traps #18316125

    Alle 1,8 vectra c met automaat is een robot bak.
    GROTE BOOG OMHEEN LOPEN!

    Hoe het met de 6 hand en automaten zit moet ik je even schuldig blijven

    In reactie op: Restauratie astra GSI16V 1994 #18303475

    WOW. Dit ziet er echt super uit. :shock: :thumbup

    In reactie op: Abs lampje #18315849

    Dat is idd de abs pomp.

    In reactie op: Abs lampje #18315841

    @patrick343343 wrote:

    Die heb ik niet in me bezit wil die nog wel aanschaffen maar vertrouw de buitenlandse zendingen niet dus ben nog op zoek

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

    Kijken via eBay en betalen via PayPal kan er weinig mis gaan.

    In reactie op: Abs lampje #18315840

    Boven de accu naast de koelvloeistof reservoir zit een relais kast.
    Onder die kast zit je abs pomp en aan die abs pomp zit ook de ecu van de abs.

    In reactie op: Abs lampje #18315836

    Als het goed is hebben alle b vectra’s abs. Zo ook die van jou.
    Het lampje is een controle lampje. Mocht er iets mis zijn met de abs dan blijft dat lampje branden.

    In reactie op: Afstellen motor 1.4 opel astra 2005 #18315787

    Laat hem eerst eens uitlezen bij een garage.
    Vaak kan er een fout in staan zonder dat het motorlampje brand.

    Dit is bij nokkenas, lambda sensoren vaak het geval.

    In reactie op: Afstellen motor 1.4 opel astra 2005 #18315783

    Wat bedoel je precies met afstellen?
    Zonder een tuner valt er weinig af te stellen.

    In reactie op: Opel Vectra 2.2 Sedan automaat #18315726

    Idd luister goed naar de ketting. Die mag niet ratelen.

    Kijk ook even of de radiator al vervangen is.
    Er is namelijk een probleem met de oliekoeler van de automaatbak in de radiator.
    Die kan kapot gaan waardoor er koelwater bij de bak olie kan komen.
    Dan krijg je problemen met de bak.

    Verder kan deze motor olie verbruiken.

    En natuurlijk de standaard dingen bij een proefrit alles uitproberen.

    In reactie op: Scheef afslijten achterbanden Astra h #18314031

    @opel mark. De astra heeft idd een semi onhafhankelijke torsie as. Links en rechts kan onhafhankelijk van me kaar bewegen. Maar links en rechts zit aan me kaar vast. Daarom dus semi.
    En de torsie slaat dus op de dikke buis die van links naar rechts loopt deze tordeerd als er een wiel in of uit veert.

    Voor de topic starter, zet de auto op de uitlijnbrug.
    Dan weet je hoe de achteras staat. En of het een beetje in toleranties valt.

    In reactie op: De Vec-C van Peter : de vervanger!! #17505933

    Dat is een best lijstje.
    Maar als je rond rijd in de vectra dan komt er toch weer een lach op je gezicht. (althans bij mij)

    Je veren zien er wel anders uit dan die van mij.
    Zijn dit de eigen bilstein veren??

    In reactie op: Opel kondigt details aan op het gebied van brandstof #18315149

    Waarom oude auto’s updaten.
    Zouden de waardes van Opel ook totaal niet kloppen????

    In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17785107

    Gaat lekker met de reparaties :(

    Hoop dat het nu even ophoud voor je.

    In reactie op: astra h gtc toerentellet #18314236

    Vallen er meer zaken uit. Zoals ventilator, stuurbekrachtiging?
    Zo ja dynamo door laten meten.

    Als de dynamo niet goed laad dan zet de auto onnodige dingen uit.

    In reactie op: TPMS sensoren #18314895

    @Ernie63 wrote:

    @arjontje wrote:

    Gewoon met je wielen naar een banden boer rijden daar kopieën maken van je originele sensoren.
    Nooit geen gedram meer met inleren. Gewoon wielen wisselen en klaar.

    Sorry, dit begrijp ik niet. Beide setjes zijn ingeleerd door de dealer, maar blijkbaar onthoud de auto die gegevens niet en moet het bij elke wissel opnieuw gebeuren.

    O op die manier. Ik dacht dat je ook nog sensoren nodig had voor de winter/zomer set.
    Dan kon je kopieën maken van de originele sensoren. En die kopieën in de andere wielen zetten.
    Dan hoef je niet elke keer in te leren.

    Nu moet je elke keer opnieuw in leren idd.

    In reactie op: Lelijke afdruk op chrome rand. #18314289

    Belgom is het spul voor jou.

    In reactie op: De z18xe #18314276

    Wat de beste motor is, is ook persoonlijk.
    De 1,8 moet wat toeren maken om van zijn plek te komen.
    De 2,2 heeft meer koppel onder in dus minder toeren nodig om op gang te komen.
    De 1,8 zou zuiniger moeten zijn. Maar als ik zo op het forum lees is dat verschil klein

    Bij beide komt olie verbruik voor.
    De 1,8 heeft een dis riem(vervang termijn verschilt per 1,8) de 2,2 een dis ketting maar die kan nog wel eens ratelen waarbij vervanging nodig is.

    De 1,8 is lichter dus minder wegen belasting de 2,2 valt net een schaal hoger.( tenminste bij de c2)

    Maar het belangrijkste als je de kans hebt rijd met beide.
    Ervaar het verschil.

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 6,249)