Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Krijg je een foutmelding als je hem uitlees?
Welke melding is dit?@bart-gsi wrote:
@b07 wrote:
voor 50 euro wil ik em wel vervangen, kan em woensdag of zondag voor je vervangen in Spijkenisse, denk dat ik er een halfuurtje mee bezig ben.
hou er wel rekening mee dat je em daar na weer moet uitlijnen.
om een homokineet of aandrijfas te vervangen hoef je niet uit te lijnen… wielstand blijft het zelfde na montage
He krijgt de will standen nooit meer het zelfde.
En een controle na zo’n in greep is zeker aan te raden.23 april 2016 om 16:46 In reactie op: milieuzones nederland of buitenland wel of geen goed systeem #18317277@jethro wrote:
Geen goed systeem!
Dit is pesten van de burger in ons land, terwijl de burger in auto`s rijden die volgens de regels gelden en goed zijn.
De meesten worden elk jaar gekeurd, de rest is jonger en jawel soms schoner.
Dus waarom dat pesten door die politici en ambtenaren?
Terwijl men doodleuk die hout/alles branders/kachels maar lustig laat roken en stinken. ;) king: :kewlpicsDie stekkerbakjes redden de planeet aarde ook niet.
:jerry :kewlpics :thumb
Idd ik stook lekker door met mijn openhaard. :afro
23 april 2016 om 15:07 In reactie op: ventilators radiateur slaan niet aan Vectra C 2.2 (z22SE) #18317316@Theo1970 wrote:
Na 5 minuten zal die toch wel een keer aanslaan lijkt me,ook bij een warme motor en ja hij komt zeker op temparatuur
5 minuten na starten zeker niet.
En 5 minuten stationair draaien bij bedrijfs temp ook niet.
Dat duurt veel langer.
Het kan zelfs zijn dat de ventilatoren met deze buiten temperatuur en wind niet eens aan slaan.Even een rondje Duitsland gedaan.
En er achter gekomen dat mijn koeling te goed werkt op hoge snelheden. :jerryBoven de 180 tot aan de 205 km/h, loopt mijn temperatuur terug naar 80 graden. :hmmz
@bart-gsi wrote:
Bouten kun je gewoon gebruiken… Maat past gewoon.. Moet alleen kijken wat de steekmaat is..
Ik heb 5×110 maar er is volgens mij ook voor de vectra b 4×110… Dat is het enige waar je op moet letten.. Opel velgen passen over het algemeen wel.. Volgens mij zelfs de bbs opc velgen van een astra g of zafira aHo originele Opel bouten zijn aardig kort.
Dit kan problemen geven bij imitatie velgen.Van staal naar originele Opel lm velgen is geen probleem velgen zijn er op aan gepast.
ALTIJD controleren dat de bout minimaal 5 slagen met de hand draait!!
Lijkt me leuk. Is lang geleden dat ik bij een meeting was.
Maar ivm mijn gezondheid even onder voorbehoud.1. Jraaf
2. Speaker
3. Corsabc20xe Signum 2.8 Ovb
4. GTS Power
5. Arjontje OvbHad je origineel xenon??
Sowieso passen r lampen niet in een vectra c ivm lens lampen.@patrick343343 wrote:
Ik ben google maar ben ik verplicht om me hele bumper te moeten demonteren om me koplamp te vervangen
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Heb je een b2 1999-2002 Ja dan moet de bumper er af.
Heb je een b1 1995-1999 dan kan het zonder bumper er af te halen.Na 5 dagen stil staan er maar even een rondje mee gereden.
Circulatie klep van de kachel die het niet goed meer doet?
Nou met afpersen kan je mischien zien waar die lekt.
Aangezien je onder je vacuüm pomp koelvloeistof ziet.De vacuüm pomp zou eigenlijk niks met de motortemp moeten doen.
Even iets stoms. Heb je het koel systeem al eens afgeperst.
Benzine,diesel??????
Sorry ik moet beter lezen :sleeping
Uitschrijven is wel noodzakelijk.
Er zit een flowsensor in.Er zitten waarschijnlijk rubberen doppen in de dorpel aan de onderkant.
Die doppen worden er in gedrukt nadat de antiroest behandeling gedaan hebben.
Kan zijn dat ze verstopt onder de skirt zit.
Wat ook een mogelijkheid kan zijn is rotzooi wat achter de wielkuipen zit. Tussen het zij scherm en het chassis.
Controleer of de doppen in de dorpels nog goed zijn.
Heb het een keer gehad bij een corsa c.Controleren kan nooit kwaad.
@bart-gsi wrote:
Bij een kia carens uit 2003.. Ik laat de kat zitten.. Bouten zijn ervan verroest.. Dus ik wurm vaak de oliefilter via de hoek bij de plastic wielkuip en schutbord naar de motor… Is zo’n blikje…
Moet je eens een polo 1,4 16v vorig type met airco proberen.
Ook zo lekker.
Of een landrover met Ford motor die normaal in voorwiel aandrijvers zit.Snap het ook niet dat merken het zo lastig maken.
Vraag even na of dat niet voor 1 dopje is. king:
@opelkadetje wrote:
ik heb opcom, kan dus gewoon ook zo uitlezen neem ik aan.
Ja klopt. Is wel een fout die aardig snel terug komt.
Maar voor dat het motor lampje aan gaat duurt langer.Uitlezen zonder storingslampje kan dus fouten opleveren.
We hebben het zelfde probleem bij onze leen corsas.
Brandstof pomp gecontroleerd, nieuwe gloeiers( had het iets verbeterd) maar bij de leen corsa’s is waarschijnlijk een injector probleem.Maar omdat hij het minder dan een halve minuut is laten ze het maar zitten :sleeping
@bart-gsi wrote:
het rammelen van het binnenwerk van het inlaatspruitstuk is duidelijk hoorbaar = metaal geklapper
vervuilt inlaatspruitstuk vast zittende wervelkleppen = vermogen verlies ( auto trekt minder hard op) , storing op het dashboard
EGR kanaal kan ook een storing geven i.v.m. dat de egr niet goed werkt..
roest is zelf even je blik erop werpen…Je krijgt geen storing op de egr.
Je krijgt een fout melding dat (meestal) cilinder 1 te arm loopt. Dan zitten de kanalen naar de inlaat verstopt.@bart-gsi wrote:
Kniestuk erop zetten kun je de ratel in een andere hoek zetten..
Lukt niet geen ruimte.
Ik pak altijd een steek-ring sleutel.
En draai hem met de ring kant steeds los.
Als je de slag te pakken hebt ben je Even snel als met een ratel bijvoorbeeld.Klopt van het scrol wiel.
Dat het langzaam gaat was ik al gewend van mijn b vectra. Daar ging het ook wat moeizaam.Veel plezier met de Volvo :thumbup
Stiekem vind ik dat ook wel een schiterende auto. :angel -
AuteurBerichten