Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@gwriemersma wrote:
Multiriem olie filters
En diesel voor 0.899 cent king:Dat is aardig goedkope diesel. :thumbup
@AstraSpijk wrote:
Gaspedaal en rem ingedrukt en contact aangedaan.
Kreeg de volgende info te ien op de plak van de kilometerteller:
ECN 017152 en ECN 000000weet iemand wat dit eventueel betekent?
P0171 verbranding te arm.
Vaak is dat Egr probleem of de swirl kleppen.17 mei 2016 om 19:17 In reactie op: GTS Power’s topic#update:*Nieuwe Dynamo maar toch acculampje #17485244Mooi zo. :thumbup
Trillen met brommend geluid is vaak gecupte achterbanden.
Of als je pech hebt een wiel lager.Je zou met je hand over de achter banden kunnen gaan,
En voelen of het profiel onregelmatig is.Zorg wel voor originele onderdelen !!!!!!!!
Je zal niet de eerste zijn die daar op stuk looptOké vol automaat dus.
Kan een kapotte koppelomvormer zijn.
Of interne schade in de versnellingsbak.Laat ook de radiator controleren.
Het kwam nog wel eens voor dat de oliekoeler van de automaat kapot gaat. En dan komt er koelvloeistof bij de bak olie.
Hierdoor krijg je interene schade van de versnellingsbak.Of een kapotte aandrijf as.
Als er 1 breekt dan heb je geen aandrijving meer.Wat voor motor heb je?
Als eerste beginnen met het spruitstuk schoon te maken.
Daar zitten kanalen in voor de Egr. Die slibben dicht.Mooi om te zien. Beetje aandacht geven en lekker van genieten :thumbup
Uitlezen, foutcode blijven er in staan.
Als het lampje aan is geweest moet er een foutcode in staan.
Wat van de egr is schoon gemaakt?
Alleen de klep, of ook de kanalen in het spruitstuk?
Egr is niet af te doppen, alleen weg schrijven.Verder krijgen de asjes van de Swirlkleppen nog wel eens speling. Met schokkend gedrag tot gevolg.
En uiteindelijk interne motor schade.Bobines gaan ook nog wel eens kapot.
Welke is het de Z16xep of de z16xe??
Is het de xep dan moet het voledige spruitstuk er af.
Egr klep schoonmaken helpt niet.16 mei 2016 om 17:10 In reactie op: GTS Power’s topic#update:*Nieuwe Dynamo maar toch acculampje #17485238Even jou vin in vullen op http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dan weet je hoeveel ampere dynamo je hebt.
En dan zou ik persoonlijk voor een Bosch of Valeo kiezen.
De Bosch en Valeo zijn revisie modellen.Z16xep motor zeker?
Erg kanalen dicht van de inlaatspruitstuk.16 mei 2016 om 14:03 In reactie op: GTS Power’s topic#update:*Nieuwe Dynamo maar toch acculampje #17485236Laat je accu nog wel even na meten. Uit de overloop hoort alleen gas te ontsnappen. Geen accu zuur.
Vermoedelijk even een te hoge spanning gehad.
Maak die ontluchting even goed schoon met water.:( niet leuk. Succes met de afhandeling.
Slaat je pomp wel in?
Zo ja laat je drukken controleren.Slaat de pomp niet in dan kijken of er 12 volt op de stekker komt.
Moet wel zeggen dat mijn airco eigenlijk ook beter mag werken. Is niet lek maar duurt lang voor dat hij goed koelt.
Syteem is wel goed.Als je de temp op LO zet. Moet er bij 2000 toeren van de motor. 7 graden lucht uit de roosters komen.
Na maximaal 5 minuten.@andy8908 wrote:
Iemand ook een idee hoeveel het kost om alleen schokdempers te vervangen?
Het zelfde ongeveer. De werkwijze is nagenoeg het zelfde.
Dat klopt maar dan moet je de knop vast houden.
Met die module 2 keer sluiten drukken. En de ramen gaan automatisch omhoog.Bij een station is alles hetzelfde t/m de B stijl.
Ja dat klopt.
Had er bij moeten zeggen vanaf de jaren 80. ;)Als ik het zo lees dan zijn de motorkappen van 200 a300 euro van staal.
De motorkappen van 700 euro zijn van aluminium.
Ik zou zoeken op de sloop naar een motorkap in de zelfde kleur.
@Helmer opelfan wrote:
In 1995 al zelfs king:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_program” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat is altijd zo leuk. Kijk wat er op de nieuwste Mercedes s klasse zit. En 10 jaar later heeft elk merk het.
Wel een aardige fout, die AGM accu’s zijn niet goedkoop.
Staan vloeken naast de vectra. :angel
Gister gewassen is nu weer geel van de pollen. :cry -
AuteurBerichten