Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Johan, ik heb een paar afbeeldingen van 195 70 13 op jou te koop gevraagd pagina gezet.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=82649&page=1#pid1123402Vandaag de naafkapjes aangepast, wel bijna een jaar op de stickertjes moeten wachten, maar het resultaat mag er zijn.





Johan, heb je de banden al gevonden?
Waar ik mijn banden vandaan heb had nog twee 195 70 13 van verschillende fabrikanten liggen. Ik wil wel even kijken wat voor merken het zijn en of het ook H codering is.
Ik mail je wel even.Wat de velgen betreft vind ze eigenlijk te modern voor een auto uit de jaren 70. Persoonlijk houd ik ook niet zo van grote felgen met platte banden. Lopen ze misschien voor ook aan als je het stuur geheel naar 1 kant uit draait en dan laat inveren?
Volgens mij hebben de velgen nogal een lage ET waarde.Ja, ze komen ook onder een TE vandaan, alleen heb ik de ET waarde laten veranderen zodat de wielbasis voor en achter gelijk is en ze toch niet tegen de verbreding aankomen.
Het wachten is nu op de originele lak.


Op de TE folder lijken de velgen ook deze kleur te hebben, maar ook de oker kleur van de auto is na mijn idee iets te verzadigd.
Op de foto van het losse wiel komt de kleur minder fel over, daarom heb ik originele lak besteld.
Zal nog wel een paar maanden duren voor ze klaar zijn.originele BBS E30 rennwagenfelge zoals op de TE folder



De harten zijn nog iets te fel goed, worden nog in originele BBS gold gespoten.
Let ook eens op het verschil met de ATS classic, ze zijn beiden 7J 13″

Het model is van Popke, volgens mij is het een zelfde als deze.


maar dan met BBS rennwagen felgen.

Ik durf niet te zeggen wat hij kost, laatst wel 1 op e-bay gezien met ATS velgen maar die koste al iets van €150,-
Hier nog een plaatje van de remmmen, de roest is er inmiddels al afgeremd.
Hier ook nog een paar van een zeer gedetailleerd schaalmodel, mda. Popke



let ook eens op die BBS velgen.



Als ik het zo zie is deze carosserie ook van een GTE, gezien de gaten in de balk (vlak boven de 11) en waarschijnlijk ook in de kriksteunen, dat heeft die van mij en van Popke ook, ik heb mij eens laten vertellen dat er een standaard carosserie voor werd gebruikt, maar aangezien er ook een GTE km.teller, metersetje en 3,18 achteras in zat was dit misschien voor de hand liggend.
Ik heb de mijne met 2 liter hydrauliek olie laten behandeld, dit is dun en zuurvrij, soms wordt er ook een stof aan toegevoegd waardoor het droog aanvoelt, maar in dit geval zat er al tectyl op.vandaag nog in de olie gezet.



Nu de bovenkant nog even poetsen.

en de accubak gepast, de brandstofpomp komt nog er later nog onder te hangen.

Ik ken de huidige eigenaar, zal hem eens vragen of hij nog meer weet.
origineel gepost door mantallica
Wie weet welk serie nr deze TE heeft, en of die nog bestaat?:o:cry
Deze betreft nr 1058, auto en nieuwe eigenaar staan ook in dit topic.
De oude eigenaar heeft het wonder boven wonder overleefd, maar heeft er wel het een en ander aan over gehouden.

Volgens mij de eerste manta met dwarsgeplaatste motor.De parelmoere kwam ik nog tegen op een oude flyer van de OMCN.

wel weer even wennen die guldens.voor alle fans nog een paar plaatjes.











dit is de TE folder, is er ook in het duits en frans.





Wat 1051 betreft hier enkele foto’s.



Ook enkele foto’s van Bergheim vorig jaar waar wel 10 TE’s waren. :)





Ook nog 1 met Vic Heylen, de ontwerper van de TE.

Tot slot nog enkele TE2800r’s



Hoewel de laaste ook wel wat van een Irmcher manta heeft gezien de hoge achterkant. Aan de roosters te zien is het het eerste type A.
Is deze misschien ook bekend bij onze belgische collega’s?Deze link heeft een tijd geleden ook op dit forum gestaan, begint met een TE2800.:) http://www.dailymotion.com/related/4056891/video/x2gttp_ypres-westhoek-rally-historics_auto
Dit is 1015, en is ook dezelfde als de oker-zwarte boven in dit topic.


Hier nog een originele persfoto van een mantarit in Hoogeveen eind jaren 80 begin 90.

De rechtse 5 manta’s behalve de mijne bestaan nog steeds.Ik weet niet of hij er al eerder op stond, maar halverwege zie je een manta en ascona crash.
http://nl.youtube.com/watch?v=2uhqmOsjwiw&feature=related
Later zie je ook nog een witte Manta staan.Ook op deze zien we een ascona voorbij komen.
http://nl.youtube.com/watch?v=qiIYEmpWaaQ&feature=relatedAi ai ai.
De manta als ook de caravan zijn er niet meer.
De manta is ongeveer 1993 verkocht en belande via deze persoon bij
iemand in oost-groningen, en een paar jaar later bestond het kenteken niet meer.
De caravan was van de vader van een vriend van ons, hij staat ook op de foto, was een echte opel fanaat, is intussen bij zijn Heer.
Volgens mij was het ook de laatste keer dat de caravan gebruikt is.
en of de corsa er nog is?
Ook nog even een uitstapje gemaakt in Oostenrijk.

Hierbij nog enkele vakantiefoto’s
De eerste is bij een raket welke permanent geplaatst zou worden in een tentoonstellingsruimte in de omgeving van het ESA complex.
Er waren al veel souvenierjagers ons voor geweest, Hij was al aardig gesloopt.
Later er nog eens weer geweest, maar er was toen helemaal niets meer.
Dit was in België in 1997.

Het jaar daarop zijn we weer in Martelange (België) geweest, samen met een bevriend stel welke in een Commodore reden.
Vlak voor de terugreis kwamen we er achter dat de radiator lek was, bijgevuld en met de radiatordop los erop toch weer thuisgekomen.
Mijn vriend heeft de Commodore nog steeds

In 1989 zijn we met de caravan naar de Bodensee geweest,
Ook leuk detail, vrienden welke met ons meereden met een veel nieuwere Corsa hebben twee keer stil gestaan, een keer met vochtige ontsteking en een keer met een kapotte radiatorslang, en wij met de manta incl. caravan geen enkele problemen.

Ik zal nog eens in andere boeken neuzen, er moeten nog wel veel meer foto’s zijn ook van evenementen.
Later meerDat was bij fam. Rudolphus uit Assen, in sept. 2001 organiseerden zij hun laatste rit, samen met de manta/ascona 400 club en opel club noord.
Dit waren bolletje pijltje ritten.Met deze foto heb ik nog eens een prijs gewonnen in het mantaclubblad begin jaren 90.
Foto is genomen in Joegoslavië.

Zowel de manta als Joegoslavië bestaan niet meer.Origineel gepost door henk 400rr
Origineel gepost door Duurt
Valt deze ook onder de 400 replica?
Hij was trouwens te koop.Wat denk je zelf? ;)
Ik denk het niet, persoonlijk vind ik dat je een a een a moet laten en een b een b.
Gelukkig waren er ook andere.


Valt deze ook onder de 400 replica?

Hij was trouwens te koop.

-
AuteurBerichten