Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
soms moet je de pijlstok ook iets draaien omdat er een bocht is zit
hoe lang is jou pijlstok vanaf de onderkant rubber tot het uiteinde?heb je ook een foto van de auto, we zijn hier gek op plaatjes :kewlpics
overdruk in het carter, het komt door dat de aansluiting op het kleppendeksel dicht gekoekt is en hij de carterdampen niet meer opzuigt, bij die van mij zat de peilstok ook los in het gat maar vloog er nooit uit, nu een andere er in gezet die wel vaster zit
ik hoorde toevallig wel een discussie of een Aero een cabrio was of een sedan met een open dakje :hmmz
voor mij is het een cabrio :thumbuphier is ie weer wat goedkoper
https://www.firma-ebermann.com/shop/index.php?h_seite=product_info&cPath=0&products_id=68″ onclick=”window.open(this.href);return false;en hier nog een pondje lichter
http://www.ebay.de/itm/121268614370?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT” onclick=”window.open(this.href);return false;mag je ook in de oude watertoren om het treffen van boven te bekijken?
blij dat het probleem weer is opgelost en met ons wilt delen, de Calibra brengt in ieder geval meer op als hij goed loopt ;)
de bak is van aluminium en het kabeloog van koper, dan tast het edelste metaal de mindere aan.
een Turbo heeft nu eenmaal meer onderhoud en bij een aantal onderdelen is er moeilijker bij te komen maar dat is tegelijk ook weer de uitdagingmaar ik vraag me wel af waarom zo’n verbouwde altijd meer kost dan een originele
en weer een Calibra Turbo op Mp
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m930140936-super-mooie-calibra-2-0turbo-4wd.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;vanmorgen een witte B-Manta in Hoogeveen
stond deze niet een tijdje bij v d Heide?
origineel zijn er alleen lakstiften van de kleur van de buitenkant van de auto te krijgen
waar je ook even op moet letten zijn ook de banden, als je vol wilt gaan zijn ZR banden nodig en ook mag er niet te veel verschil tussen het profiel voor en achter zijn
de drukbol is om de hydraulische druk voor stuur-, rembekrachtiging en 4×4 bak op druk te houden, de 4×4 aandrijving word uitgeschakeld als je remt, dit is voor de veiligheid voor als er bijvoorbeeld een wiel geen grip zou hebben en zou blokkeren. bij het optrekken is de 4×4 ingeschakeld maar als de druk te laag is doordat er bijvoorbeeld ook flink aan het stuur word gedraaid zou de koppeling kunnen slippen en verbrandenthanx Astra G X1.6SZR
volgens een oldtimercatalogus gaat de waarde van een Turbo alleen maar omhoog, je kunt het ook zien als (leuke) belegging, bij de bank krijg je ook niet veel rente en als je boven een bepaald bedrag zit moet je zelfs 4% belasting betalen, oldtimers worden gelukkig nog niet belast, dit in tegenstelling tot Frankrijk, daar word de waarde als vermogen gezien
Als je wel 1 koopt moet je goed controleren of de 4×4 en de turbo niet rookt als hij warm is, bij de mijne zat een hele onderhoud historie aan rekeningen, hier kon ik uit opmaken dat de drukbol de laatste 6 jaar niet vervangen was dus die gelijk maar vervangen (dit staat ook op de sticker aan de voorkant bij de radiateur)
onderhoud aan een 4×4 is een stuk meer dan een gewone Calibra je hebt meer bewegende delen en je kunt ook overal slechter bij, als je alles zelf kan doen is het wel te overzien maar als je alles in de garage moet laten doen kan het een dure hobby worden maar dan heb je ook iets leuks voor de deur
ook de wielranden bij de achterspatborden willen wel doorroesten evenals het blik onder de achterbumper, de mijne heeft vroeger gelukkig een behandeling gehad waardoor bijvoorbeeld de deuren ook aan de binnenkant nog lekker plakkerig aanvoelenfoto, na regen komt zonneschijn
dan kun je ze ook niet gebruiken, bij mij zit er een boutje in met een kop van 10 mm, ik denk m6, gat in de deurstop is dan ook 6 mm.
als je het Opel embleem op de motorkap hebt heb je het oude model, de nieuwe heeft hem in de grille, volgens mij zit de wijziging aan het eind van ’93, toen kwam er bij Calibra met airco ook een ander kachelhuis.
als je de deurstop los haalt aan de kant van de a stijl en de gaten in de beide delen gelijk zijn kan het nylon ringetje er dus niet in, het ringetje heeft een buitendiameter van meer dan een cmheb je trouwens een V6 of C20let, C20let kun je ook met paperclipmethode uitlezen maar dan lees je alleen uit als er abnormale afwijkingen zijn
hier bij de plaatselijke Opel dealer hebben ze nog een Tech1 maar dat is wel in Roden, al is hij wel heel lang al niet meer gebruiktje mag ze zo hebben, partnummer staat op de link van @asconahobbyist bij een berichtje hierboven, maar als je Calibra ook van 93 is gaan ze waarschijnlijk ook niet passen, bij mij zit er een boutje doorgedraaid, als ik die er uit haal is het gat veel te klein om het kunstof ringetje er in te doen, waarschijnlijk moet er net zo’n holle klinknagel in als bij de Manta
ik heb hier nog wel een nieuw setje nylon ringetjes, ik heb ook het oude model dus ging niet passen (dit topic dus niet goed gelezen :angel )
en weer een Bieber te koop
buysell/single_ad.php?ad_id=10725
is wel de tijd om een cabrio te kopen/verkopen
er zit ook nog een lucht temperatuursensor in, zit bij het injectiegebeuren en lijkt op die van de koelvloeistoftemperatuur
bij deze nog wat plaatjes.
de Corsa, is dus een silverline edition met leuke standaards.
eerste wat ik gedaan heb is de lelijke belettering er af gehaald en een pioneer radio er in gezet.
er zijn vanuit de eerste aankoop gelijk een set 16 duimers geplaatst van opel zelf en dat vindt ik m erg goed staan.
doordat hij van 2006 is zitten er al af fabriek heldere koplampen in en smoke achterlichten en de mistlampen zitten netjes onderin de achterbumper weggewerkt.
toekomstplannen zijn er wel maar we zien wel hoe en wat.



en de zafira.
deze hebben we inmiddels alweer een klein jaartje.
erg luxe en comfortabele wagen.
eerste klusje was het inbouwen van een zendai v41 multimedia systeem waar ik uiteindelijk helemaal geen plezier aan beleefde dus heb ik die maar weer verkocht en de originele radio er in gezet.
na ong 10maanden lekker sturen zat de distributie set er aan te komen, dus heb ik die samen met gsi-maffia vervangen, zodat we er lekker mee op vakantie kunnen dit jaar.
aangezien hij al die tijd wat last heeft van tikkende kleppen (lijkt het) adviseerde ze bij de dealer er andere olie in te doen, dus dat heb ik gecombineerd met een beurt als luchtfilter, bougies, ruitenwissers, 2 nieuwe voorbanden enz
het enige wat ik nu nog moet doen voor een zorgeloze vakantie is de achter ruitenwisser fixen.
Edit 12/5 gefikst.



bedoel je dat de super 4 waardeloos zijn en wat voor problemen?
zal de bobine ook meer belast worden met meer puntjes, volgens de beschrijving vonkt hij alleen bij de kortste afstandmijn motor is alleen gechipt verder is hij origineel, wat kan er dan het beste in?
op de oude bougies stond GM145 op de schacht en FR7LC2 op het metaal, je zou denken dat die door Bosch gemaakt zijn voor GM
-
AuteurBerichten















