Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Black Magic
hier wat foto’s van een witte te uit zwitserland

Dit zou best dezelfde kunnen zijn, foto is indertijd genomen op de autosalon in Genéve

de bordeaux beauty is ook van de party.
met een c corsa en manta b en vectra en misschien nog wat andere opel gekkenHee Pascal, mooie foto’s.
De witte had inderdaad een kleine rode bies.Onderstaande foto’s kwam ik in een Duits Opelblad tegen, met als opschift; Homologations GS/E Coupé.

Gelbschwarzer Renner; In den Opel-Haus-farben lackiertes GS/E-Coupé.

Die kleurenbezetting komt wel erg bekend voor:)
Ik had ook plannen om naar Ruinerwold te gaan, maar door de drukte er niet aan toe gekomen.
Als het goed is waren ook de Doeks uut Hasselt aanwezig?Foto’s van de Noord-hollandrit.
ivm. het weer zijn we niet zo lang uit de auto geweest.

We zijn echter niet zo lang gebleven, omdat we ook nog even bij een andere Opel/TE liefhebber langs geweest om zijn nieuwe GT/E te bekijken.
Toch weer 400 km op de teller gezet.
ben dan net terug in ned dus ga proberen me tijger te komen showen,
neem ik gelijk me maat mee met zijn c corsa gsi.Ik heb het nog wel een tijdje druk waardoor er weinig tijd over blijft voor de hobby.
Er waren volgens mij nog een paar auto’s bij, de Manta stond later tegenover de vijver geparkeerd.
Ik ben daar inderdaad even bij de Amerikaanse Klassiekers wezen kijken, reed jij toevallig in de manta B1?
Hier ben ik weer, na een verhuizing en kleine verbouwing toch de PC maar even weer aangesloten, en deze keer een karikatuur van de TE2800 welke aan de Belgische rijkswacht geleverd zouden worden.
Uiteindelijk is er (op politieke gronden) gekozen voor de Porsche 911 (welke trouwens wel een keer zo duur was)
Verder vandaag de TE weer eens uit de stalling gehaald en naar Veenhuizen geweest en vanavond thuis nog even een paar kiekjes geschoten.
Kon gelijk de stof er wat af regenen.

We hebben nu trouwens aardig wat meer parkeer ruimte:)
Carrera TE2800 te koop op e-bay.

Is een mooi model met BBS velgen, alleen jammer van de opel bestickering.
Uit voorraad leverbaar.
model; CA30431
Ook in Nederland gewoon te bestellen.origineel gepost door mantallica
Had deze foto’s ook gevonden een keer maar wist niet welk TE-nummer….nu wel :thumbupBij de derde TE foto hebben ze een stuk van de motor afgezaagd :P
Bij de derde foto ging het mij meer om de achtergrond:thumbup
Is de manta misschien dezelfde als die achter de TE staat?
Al surfende kwam ik deze afbeeldingen tegen van 1015 op de site van Lahoutermotorsport. Dit was de TE2800 waarmee Goudezeune vele prijzen in de wacht heeft gesleept.
Zoals te zien is, is de motor naar achteren gebracht.


origineel gepost door Tristan81
@Duurt : Welk chassis nr heeft die baby blauwe TE ?De blauwe heeft ook een eigen topic;
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=85904&page=1#pid1171286Gistermiddag weer wat onderdelen verhuist, waaronder een zeer zeldzaam stuk blik waar de deur in hangt.

Wat kun je trouwens het beste tegen de viegroest doen?

Verder nog 2 van gister.


Vanmorgen bij de Opelpowerdag te Dokkum geweest en weer heel mooi weer.


Popke was er ook in zijn nieuwe TE outfit.




gelijk ook even een paar kleine deukjes er uit laten halen.

Op de terugreis ook nog even een paar kiekjes gemaakt.



Herkent iemand deze TE-spoiler ook, hij is blau metallic.
Ben wel nieuwschierig of er nog foto’s van deze auto zijn.


Hij zat bij de reserve onderdelen welke ik bij de TE kocht.
Aan de binnenkant zit een stempel van Leidinger Tuning.Op de terugreis nog even een foto geschoten in Drachten.

Vandaag meegereden in de Fryslân rit, mooie omgeving trouwens.




Zeldzame test Johan, en dan nog te bedenken dat de TE nooit is geleverd in de USA.
Met 5 TE’s per dag waren ze wel optimistisch maar in onderstaande Engelse test waren ze nog optimistischer, 50 tot 100 per dag:o
Let ook eens op die velgen:wub:wub:wub

Dit is trouwens 1 van de eerste testen, is van januari ’74
Misschien ook wel leuk deze afbeelding met alle veranderingen tov. de normale manta.

Je hoeft alleen geen kenner te zijn om te zien dat de uitlaat aan de verkeerde kant zit.
Typische lui die Belgen:P
Kun je gelijk zien dat het in België ook geen bekende auto is.Maar voor de rest ziet het er wel goed uit.
Ook is er weer iets nieuws te melden van het TE-front;
De TE posters zijn intussen klaar en zijn genummerd 1-100 en per stuk gesigneerd door de schilder.

Verder is er in het Belgische blad Oldtimerplus het levensverhaal van Vic Heylen in 6 pagina’s opgenomen.
Het gaat om nr 39 editie mei-juni.
Vandaag naar de undergoundmeeting in Emmercompascuum geweest.
Voor wie niet weet waar dat ligt, in de buurt van Ter Apel (gn)



natuurlijk ook meer moois gezien.




Meer :kewlpics op meeting topic
origineel gepost door Maartuh
Mooi treffen zo te zien, en ook nog een stel mooie FS1’s gespot :)
Heb er ook nog een staan uit 1972 met eenzelfde blok en framenummer, maar die moet ooit nog opgeknapt worden.Maar wat bedoel je precies met:
Morgen gaat de TE weer apk gekeurd worden, ook deze keer weer bij de RDW.
Daar word hij niet helemaal beklopt, en niet omhoog en ook de wielen hoeven er niet af.?
Bij ons was de Zündapp meer in trek, had de FS1 geen roterende inlaat?
Bij de rdw komt er in principe geen hamer,schroevendraaier of sleutel aan je auto. Ook zitten ze niet met een bandenlichter tussen je fuse te steken.
Het beste is wel even een afspraak te maken van te voren.
De kosten zijn €60,-
Het is toch altijd weer spannend, maar hij is nu weer gekeurd tot juni 2010.

Bij de keurmeesters rees gelijk al weer de vraag, “is het geen manta?”
Ook vandaag was het weer goed georganiseerd door de Oldtimervrienden Oost-Groningen in Vlagtwedde. Dit jaar al weer voor de 20e keer.



Dit jaar was er zelfs weer een jazz-bandje bij, deed mij denken aan een treffen van de mantaclub in Witten (vlak bij Assen) zo’n 20 jaar geleden.Deze keer stonden wij naast een hele mooie Buick welke ook een prijs gewonnen had.


verder was er ook een hoop ander mooi spul te zien.






Morgen gaat de TE weer apk gekeurd worden, ook deze keer weer bij de RDW.
Daar word hij niet helemaal beklopt, en niet omhoog en ook de wielen hoeven er niet af. -
AuteurBerichten
