Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja jawel en daar loopt gewoon vloeistof uit.
maar weer eens een update.
afgelopen week wat tegenslag gehad. De Corsa gaat waarschijnlijk binnenkort toch weer weg aangezien ik met ander werk bezig ben waar weer een auto vd zaak bij hoort.
Maar nu is de auto momenteel niet in orde en zo wil ik hem niet weg doen.
Edit 20/7 dit probleem gelukkig gefixt!ook met de zafira zijn we wat tegen gekomen wat een dure reparatie gaat worden :???:

een of andere kloothommel heeft een handtekening achtergelaten.Ik plaats even een link omdat ik niet alles weer wil overtypen
het eerder vermelde olie vervangen ivm tikken heeft geen effect gehad!
viewtopic.php?f=8&t=192091&p=2521381#p2521381
Ook is mijn kadett afgekeurd van de week op een paar banden (zijn ook alweer 13jaar oud :angel )
en het co is te hoog. Na een tijdje zoeken kwam ik een scheur tegen in de inlaat slang, dus dat valt allemaal wel mee gelukkig.Edit 27/7 we hebben weer een jaar APK.


maar momenteel weinig auto om in te kunnen rijden helaas.
bovendien druk op zoek naar een voorscherm in kleur en nog steeds een achterbumper.
kan iemand mij advies geven over de zafira?waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd maar het lukt maar niet te ontdekken wat het is.
Ik heb echt GEEN 2 linkerhanden maar mijn logica en wat ik tegen kom kloppen niet met elkaar.
Lucht zou inderdaad kunnen kloppen maar ik heb alle slangen los gehad en de wet van de communicerende vaten zou zeggen dat de lucht moet verdwijnen en kvst uit de slangen moet lopen maar het tankje blijft vol en de slangen staan droog.
ik heb de thermostaat er uit gehaald en na 1 a 1 1/2 km schoot de temperatuur alsnog omhoog en de kachel blijft wederom koud.
Dit zou duiden op lucht.
Radiateur blijft helemaal koud tot de thermostaat open gaat en dan wordt de bovenste helft warm (ook lucht)
enz enz. Maar nogmaals, wanneer ik de slangen los trek moet daar gewoon vloeistof uit komen lopen na verloop van tijd maar dat gebeurd niet.




Ik ben geen automonteur maar loodgieter, dus fenomeen lucht probleem is mij echt niet vreemd.
Wat zie ik over het hoofd? Houd de eventuele kapotte waterpomp dan het water tegen? wat eigenlijk ook niet moet kunnen want dan had alsnog via de radiateurkant water uit de slangen moeten komen :vertag :hmmz :hmmz@Thomastra wrote:
Heren,
Goed te lezen dat er nog een aantal knappe Calibra’s op de weg zijn.
Maar wat ik mis….foto’s! :D
als je zoekt onder Calibra turbo of 4×4 kom je op dit forum al heel wat foto’s tegen :kewlpics
Calibra Turbo op de sloop?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/overige-auto-onderdelen/m947619576-onderdelen-opel-calibra-4×4-turbo-1994.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Klopt, groen/blauw, is net hoe het licht er op schijnt, ken je de auto?
dikke motor en brute sound, ziet er goed uit maar ga toch liever voor origineel
@Vannos wrote:
Daar heb ik dit jaar een corsa vandaan gehaald, Hij sprak vol lof dat de auto goed was en altijd naar de garage ging. Maar op de terug weg viel mijn km-teller constant uit. bij even stil staan vieze olie lucht ruikbaar, Eenmaal op de brug uitlaat aan alle kanten dicht gesmeerd met troep. blok zeiknat van de olie. Krukas keering lek en Kleppendeksel pakking verkeerd gemonteerd. Het hele vacuüm systeem klopte geen snars van. Speakers in de deuren hebben ze een nieuw frame voor gemaakt van een of ander krakkemikkig hout Lag lost te rammelen. Ook van de remmen klopt niks, De schijven centreren niet eens op de naaf ? als ik het wiel er af haal zakt de schijf een stuk naar beneden. Verlichting deed aan 1 kant het grootlicht niet ( Bi-xenon).
Dit alles is niet gemeld, Kon het op dat moment ook niet zien. Zag het wel de volgende ochtend dat mijn oprit onder de olie zat !!!
Eenmaal die problemen teruggekoppeld naar de verkoper, Kwam ie terug met een verhaal dat zijn garage zij dat ik een slaatje uit hem probeer te slaan( Ja hoor ik heb al 4 corsa,s gehad en werk zelf als monteur ) :fy1 :fy1 :fy1
Doe AUB geen zaken met dit persoon
bedoel je die verkoper van de zwarte of van de groene Calibra
maar als ik lees wat voor koppelingsplaat er in zit denk ik dat de 4×4 bak niet gespaard is
staat trouwens ook al een tijdje een Turbo op Mp
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m930140936-super-mooie-calibra-2-0turbo-4wd-prijsverlaagd.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
toch maar es kijken@inayat wrote:
Turbo te koop.
http://link.marktplaats.nl/m945738889″ onclick=”window.open(this.href);return false;
en ook al weer verwijderd, stond ook onder auto-onderdelen, maar staat nog wel op Speurders
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/opel/f_particulier_zakelijk-particulier/f_automodel-Calibra/f_autoaccessoires-achterbank%20neerklapbaar/opel-calibra-2-0-turbo-4×4-c20let-151740517.html?sr_ab=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ontluchten dus
ik ben dit jaar niet in Bockhorn geweest, zat een weekendje in Ommen, vorig jaar wel met de kadett naar Bockhorn geweest en mocht met de 80er ook nog het terrein op
afgelopen weekend naar het treffen van Mantaclub Siegerland geweest (Heimborn/Westenwald)
waren 8 TE’s waarvan 1 (1065) in twintig jaar niet gezien isen de 1055
maar wat was nu de oorzaak?
@patrick v voorn wrote:
Het lijkt inmiddels wat beter te gaan, ik maak meer kilometers maar het verbruik ed wordt niet meer, eerder minder.
Dinsdag gaat hij voor de APK en laten we er even naar kijken, ook het tikken wordt aanzienlijk minder nu ik hem meer gebruik maar wil het toch even zeker weten.Nu weer even een andere vraag, ik heb dus een zendai radio er in gezet maar nu moest vorige week de tijd een uur terug gezet worden maar zou echt niet weten hoe :hmmz :hmmz :hmmz
het instructieboekje er bij mocht niet baten :wtf
Wie kan me vertellen hoe ik de tijd terug kan zetten??
Het is een 1.6 16v uit 2005 zonder navigatie maar met cc en airco en geloof een mp30 origineel.
Nu dus een zendai v41.Edit. Tijd staat weer goed nadat ik de Zendai er uit geflikkerd heb, klote ding.
En verbruik is in orde, nu de auto alweer een poosje dagelijks gebruikt wordt.Het tikken is dus nog steeds irritant aanwezig en heb het nu maar eens bij wat mensen bij de opel dealer opgegooid.
Het eerste advies was om de 5w30 olie te vervangen voor 10w40, dus gedaan maar na een lekkere reis van 2weken italie met bijna 3500km op de klok er bij is het nog steeds niet veranderd.
Gisteren opnieuw naar de dealer geweest en zijn ze in het systeem gedoken of opel Nederland er niet iets over geschreven had en wat blijkt, dit type motor heeft dus vaker last van tikken en vaak ligt het aan “losliggende” delen in het inlaat spruitstuk. Repareren gaat niet en moet dus het spruitstuk vervangen worden. Kosten: alleen het spruitstuk al kost een kleine 1500 nieuw :hmmz Kostbaar geintje als achteraf dat niet het probleem blijkt te zijn.
Heeft iemand hier evt een tip voor me?André Botter misschien?
In Coesfeld (Duitsland) zit iemand die Calibra Turbo’s sloopt en heel veel onderdelen heeft maar ook motoren reviseert, wat voor onderdelen zoek je?
Als je wilt, wil ik de bedrijfsgegevens wel even opzoeken
staat trouwens ook een gereviseerde motor op Mpdie van mij is 32 cm. tot aan waar het rubber begint maar zal vast 2 cm naar binnen steken, zit er ook een soors s bocht in zodat hij in het midden van de buis blijft?
31 mei 2015 om 16:30 In reactie op: correcte emblemen achterzijde ( volgende vraag; locatie? ) #18286083’94 is het latere model met Opel embleem in de grille ipv. op de motorkap, de latere Calibra’s hadden chrome letterjes maar weet zo niet vanaf welk jaar
ben net even weg geweest met de Cali en even gekeken, maar de buis waar de peilstok in word gestoken is gewoon recht en je kunt de peilstok draaien als hij er helemaal in zit, nu heb ik hem er niet uitgehaald bij draaiende motor maal lijkt me raar dat hij tegen een draaiend gedeelte aan komt, of het moet zo zijn dat de buis die boven het onderblok uit steekt om de peilstok in te doen niet haaks staat op de steun waarmee de buis word vastgeschroefd
voor profiel moet je een kleine foto hebben, moet weer anders dan met gewone foto’s plaatsen
de peilstok loopt door een geleider buis, misschien is die bij jou weg of verdraait?
kan via Photobucket maar zijn nog meer, even zoeken hier op het forum onder rubriek foto plaatsen en je komt wel tegen hoe het moet
je mag hem ook mailen naar flonk.d@kpnplanet.nl dan zal ik hem er voor je op zetten -
AuteurBerichten









