Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Blackbull wrote:
Is hetzelfde Patrick :thumb Balen dat het tikken nog niet verholpen is :???:[/quoter]
Ja idd, het is een irritant geluid maar hij loopt er gelukkig niet slechter van en ik hoop komende tijd eens tijd te kunnen maken om het inlaat spruitstuk eens los te gooien.
@midnight black wrote:
Nieuwe pedaalrubbers heb ik ook pas gedaan, kost weinig en ziet er gelijk veel beter uit! Als je een brancard of wieg voor het reservewiel haalt zorg er dan ook voor dat je de kunststof schotel erbij hebt waar het wiel op ligt, hiermee schuif je het wiel veel makkelijker eronder uit en weer onder. (Dit hebben ze namelijk niet allemaal.)
Die rubbers geven zeker weer een betere look, de pookhoes is ook versleten en moet ook nog vervangen worden. Moet alleen eens kijken of ik een alternatief kan vinden want hij is alleen als set te koop incl pook e.d voor 289eu en dat vindt ik veruit belachelijk :swear
:thumb thanks voor de tip.Honda S2000/Manta A project
voor de facebookers
https://www.facebook.com/s2000manta?fref=photo” onclick=”window.open(this.href);return false;http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/luftmassenmesser-lmm-c20let-vectra-calibra-4×4-turbo-150kw/354200294-223-2228″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ik had eerst de temperatuurvoeler (die met twee aansluitingen) in het thermostaathuis vervangen maar toen ik hem er in zette meete ik dezelfde weerstand als de originele dus dat was het ook niet.
toen heb ik gekeken wat de weerstand was als hij warm was en dus wel stationair bleef lopen, zo’n weerstand heb ik er tussen gedaan zodat hij ook koud stationair bleef lopen maar nog steeds in hield bij gewoon rijdenhet verhaal was dat het draadje in de luchtmassameter onderbroken zou zijn en hij op een soort noodloop zou draaien, dus een vast hoeveelheid brandstof in spuiten aan de hand van de stand van de gasschuif
met een loep naar het draadje gekeken en zag er wel goed uit en toch maar op de gok de lmm. uit Duitsland gehaald, de verkoper herkende de klachten en was er zeker van dat het de llm. was
viewtopic.php?f=7&t=188567&start=150 plaatje halverwegeAls je er wel mee gaat rijden zou ik niet te veel gas geven, turbomotoren en een verkeerd mengsel kan wel eens verkeerd aflopen
lijkt inderdaad op de luchtmassameter, die van mij had dezelfde simtonen, ook was het vermogen als de motor warm was een stuk minder en liep ook niet mooi rond
koud was hij bijna niet aan de praat te houden, je moest aardig met het gas spelen.
Ander probleem is dat er bijna niet meer aan te komen is, de meesten die er nog 1 hebben willen hem niet kwijt maar houden hem op reserve. Ook is hij anders dan die van een gewone 16klepper.
nieuw zaten ze tussen de 400 en 450 euro, ik heb voor 100 euro 1 uit Coesfeld gehaald, daar zit iemand die enkel Calibra’s sloopt
Hier in de buurt rijd er iemand met een lmm van een VW 6 cilinder, die zou ongeveer overeenkomen en zijn gemakkelijker aan te komenals je op de lijst van de RDW op Calibra c20let zoekt komen er veel minder uit dan er nog rond rijden dus kan best zijn dat er nog meer Vectra turbo’s rijden, hier in het dorp reed er vroeger ook 1
in al weer een turbo in de uitverkoop
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/motor-en-toebehoren/m960769842-calibra-turbo.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;@kadettcoupe1976 wrote:
ik heb nog wel een beugel en een reservewiel van een zafira A te koop.
als deze ook op een zafira B past heb ik wel interesse :thumb
wel alleen de beugel eigenlijk want er komt 1 vd lichtmetalen velgen in te liggen.ff een pic van het nieuwe spruitstuk. 100% origineel opel en voor een prijs waar je nog geen imitatie voor hebt :thumb

ik had idd al gelezen over de wervelkleppen, thanks voor de tip :thumbup
hij geeft overigens geen foutmelding hoor maar ik zal het eens nakijken.
voorlopig zal hij maar even moeten blijven tikken want TIJD is een schaars iets in huize van Voorn.weer een paar foto’s van de afgelopen tijd.
paar weken geleden kwam er een mooie kmstand voorbij ;)

vanwege versleten pedaalrubbers maar nieuwe geplaatst.



de achterruitenwisser gerepareerd door een andere motor te monteren incl nieuwe wisserarm.
en de werkzaamheden aan het uitlaatspruitstuk.






tevens kwam ik er achter dat het flexibele stuk in de uitlaat ook stuk is, dus deze moet ook vervangen worden.maar dit alles heeft geen effect gehad op het tikken/ratelen dus volgende stap is; het inlaatspruitstuk demonteren.
ook is er een nieuwe velg onderweg, met de schade is de rechter voorvelg ook licht beschadigd en we zijn de afgelopen tijd met de auto naar Italie en Oostenrijk geweest en het voelt toch niet goed om zulke afstanden zonder reservewiel af te leggen.
dus ook een reservewiel brancard en kriksetje staat ook op het verlanglijstje en dan kan de rechter voorvelg dienen als reservewiel onder de auto ;)kan iemand mij vertellen of de “brancard” van een zafira a hetzelfde als de B is??
de andere turbo heb ik niet meer, die is naar een verzamelaar gegaan.
ik miste hem toch wel dus maar weer 1 gekocht :wubde rvs uitlaat was in 1 stuk en lag te laag, de flens vooraan kwam aan de grond, lag zelfs lager dan de demper zelf en ben bang dat dit het uitlaatspruitstuk niet ten goede komt
nu kan ik de uitlaat aanpassen zodat de flens wat hoger komt maar als ik niet bij elke hobbel om de uitlaat hoef te denken is mij ook wat waard ;)probeer Hennie Boomkamp eens, nummer staat op zijn Site, hij heeft mij ook prima geholpen
of een betere koppeling, achter mijn C20let zit een sachs sinterkoppeling welke 500 Nm. moet kunnen hebben
@maarten1983 wrote:
@patrick. Ben nu n paar dagen op vakantie maar zal je komende week proberen n uitgebreidere beschrijving te geven :thumb
Dat zou fijn zijn, dan kan ik iets beter voorbereid aan de slag gaan.
Vast bedankt en geniet nog van je vakantie :thumbIk heb via marktplaats iemand gevonden met een nieuw origineel uitlaatspruitstuk voor een zeer geschikte prijs maar helaas heeft het geen effect op het ratelen/tikken.
Tevens zag ik dat ook het flexibel stuk in de voorpijp ook stuk is dus die moet ook vervangen worden :???:
Volgende stap wordt inlaat uit elkaar schroeven en de plaat vast zetten.@maarten1983 wrote:
ff een update…ik weet t heeft ff geduurd maar wil t jullie toch laten weten dat mn vader al een paar weken zonder ratelend geluid rond rijd :thumb :thumb
Heb hetzelfde gedaan als t filmpje van Opeltje17
uit elkaar gehaald, schoon gemaakt, schroeven vastegdraaid met locktite en nieuwe pakkingen ertussen en weer opgebouwd.
Kortom…. hartstikke bedankt voor de reacties en filmpje. :thumb :thumb :wors :wors
Hoi Maarten, ten eerste top dat het je gelukt is :thumbup
Nu het volgende, onze zafira lijkt exact hetzelfde probleem te hebben en nu wil ik dit zelf ook gaan doen, nu is het filmpje perfect duidelijk wat betreft de oorzaak maar ik mis een beetje gedetailleerd (de)montage van het spruitstuk. Zou je mij een beknopte how-to willen pm-en??
Vast bedankt voor de moeite.Patrick
is er misschien ook zo’n lijstje van de turbo’s op te vragen?
‘k heb de zwarte Turbo toch maar gekocht, trekt als een beest, carrosserie valt ook niet tegen, eerst maar even weer apk klaar maken
staat ondertussen weer een zwarte Turbo op Speurders
http://www.speurders.nl/overzicht/originele-calibra-4×4-turbo-152279144.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=calibra+turbo” onclick=”window.open(this.href);return false;blauwe Manta in Marum 45-GH-28
gister Manta B cabrio en oker Manta A gespot in Buitenpost
hij staat inmiddels ook weer op Mp
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m950446295-opel-calibra-2-0-turbo-4×4-c20let.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
@patrick v voorn wrote:
waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd maar het lukt maar niet te ontdekken wat het is.
Ik heb echt GEEN 2 linkerhanden maar mijn logica en wat ik tegen kom kloppen niet met elkaar.
Lucht zou inderdaad kunnen kloppen maar ik heb alle slangen los gehad en de wet van de communicerende vaten zou zeggen dat de lucht moet verdwijnen en kvst uit de slangen moet lopen maar het tankje blijft vol en de slangen staan droog.
ik heb de thermostaat er uit gehaald en na 1 a 1 1/2 km schoot de temperatuur alsnog omhoog en de kachel blijft wederom koud.
Dit zou duiden op lucht.
Radiateur blijft helemaal koud tot de thermostaat open gaat en dan wordt de bovenste helft warm (ook lucht)
enz enz. Maar nogmaals, wanneer ik de slangen los trek moet daar gewoon vloeistof uit komen lopen na verloop van tijd maar dat gebeurd niet.




Ik ben geen automonteur maar loodgieter, dus fenomeen lucht probleem is mij echt niet vreemd.
Wat zie ik over het hoofd? Houd de eventuele kapotte waterpomp dan het water tegen? wat eigenlijk ook niet moet kunnen want dan had alsnog via de radiateurkant water uit de slangen moeten komen :vertag :hmmz :hmmzVandaag wederom weer alle slangen losgegooid en nu koelvloeistof in de slangen gegoten en weer gemonteerd, had dit zelf nog nooit eerder hoeven te doen bij auto’s maar kreeg het als tip mee van een collega die automonteur is geweest. Hij vertelde dat dit wel eens kon helpen wanneer er geen ventieltjes aanwezig zijn.
En warempel het heeft gewerkt, alles doet het weer precies zoals het hoort. Temperatuur blijft prachtig 90oc en de kachel wordt weer heerlijk warm.Toch luchtbellen op plaatsen waar de vloeistof ze niet weg kon drukken.
Nu alleen nog een nieuwe tule draaien in de inlaat verwarming zodat dat ook weer werkt zoals bedoeld.even terugkomen op het verhaal ratel/tikken.
na flink zoeken hier op het forum lees ik dingen als uitlaat spruitstuk pakking enz.
dus wilde ik eerst eens kijken of inderdaad de pakking lek zou zijn of iets anders.toen kwam ik DIT tegen


bovenste foto is een scheurtje in het spruitstuk zichtbaar en de onderste foto duidelijk te zien dat op die plek een roet afdruk zit.
zou dit de oorzaak kunnen zijn van dat geluid? het effect is wel hetzelfde als een lekke pakking lijkt me!Edit: Nu we een weekje rijden zonder hitteschild blijkt het geluid bijna weg te zijn, mijn conclusie is dat dit het euvel wel moet zijn en dat het hitteschild als een soort klankkast werkt.
tevens is ook het onderste bevestigingspunt van het hitteschild aan het spruitstuk gaar is waardoor die ook nog eens ligt te rammelen.tevens nog een ander vervelend voorvalletje.

een of andere kloothommel heeft een handtekening achtergelaten.dus nu op zoek naar een aantal onderdelen.
voorscherm in kleur.
was al een tijdje op zoek naar een achterbumper.
ander uitlaat spruitstuk.
en een nieuw hitteschild.
ook zoek ik nog een aantal kleine interieur delen om deze zafira weer helemaal als nieuw te krijgen.
mocht iemand een complete sloper voor onderdelen weten oid hoor ik dat graag. -
AuteurBerichten








