Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door mantallica
Mooie foto’s Duurt :wors ik heb zeker wat gemist!!Ik had het nog zo gemaild:P
origineel gepost door Opelkees
hele mooie foto’sen dat tentprobleem heb ik zelf ook al eens gehad:jerry
Krijg je als je de tent uitleent.
Zal nog wel ergens bij Walibi Flevo liggen:hmmzorigineel gepost door Kermitkiller
mooie foto,s duurt :thumbup kan ik weer zien wat ik gemist heb zijn zelf net terug van een korte vakantie uut grunnen:P:P:PMaar Grunn is ook mooi:angel
Ik heb trouwens een hele stapel TE-foto’s voor je meegekregen.
Maschen 2010;
Eerst de TE maar weer eens wassen.

Wel leuke combinatie geel/groen

En toen onderweg.
Op de camping kwam ik er achter dat de tent niet compleet was dus maar in de auto geslapen.

Ondertussen waren er al wat meer TE’s.





En ook na een weerzien van bijna 30 jaar stonden de 1041 en 1051 weer eens naast elkaar:wub





Oudste Manta was trouwens van fabriekagedatum juli 1970 en nog helemaal origineel.

Ook een bijzonderheid was deze door Karmann voor GM omgebouwde Manta cabrio.
Zoals op de foto te zien is zit de versteviging onder de drempel gebouwd.
Ook is de ronding bij de kofferklep aangepast.


En natuurlijk meer cabrio’s

Ook waren er GT/E’s in alle denkbare kleuren waar wit een niet veel voorkomende kleur van is.

En wat te denken van een GT/E automatic in originele groen matallic kleur.

En meerdere Black Magics.

En een Manta met Rover 8 pitter.


Maar ook Manta’s met minder geweld.

Ook waren er een paar Zwitserse Manta’s.
Wat op valt is dat het serienummer anders is en vergeleken met de normale Manta op zijn kop staat.
Ook een rempomp met electrische aansluiting, is ook wel nodig in de bergen, moet er niet aan denken dat de remmen opeens weigeren.

En dan nog de Amerikaanse Manta.

En een big bumper Voyage.

Kortom, was met meer dan 150 wagens weer veel te zien.
groeten,
Duurt
Klasse foto’s :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
Ben er in mijn vroege jaren ook nog eens met de Manta geweest.

En een jaar later met de Manta er door heen gereden naar Joegoslavië.
Als ik het zo zie zit de pomp wel heel dicht bij de panhardstang:hmmz
origineel gepost door babyblue
Sjeeemig wat een werk voor een tank het moet je hobby maar zijn:jerryOver werk gesproken…
Had ook eens een GT/E tank, zou nog helemaal goed zijn, echter leek ook meer op gatenkaas.
Als eerste de gaten dichtgesoldeerd met stukjes koper.
Met grind en goed schudden de losse roestdelen verwijderd.

Nu de tank dicht is er een roestoplossend middel in laten lopen en op alle kantan gelegd om het goed in te laten werken.
Hierna tanksealer er in gedaan waardoor er een hele gladde epoxylaag op kwam.

Wat ik over had heb ik over de buitenkant gesmeerd.

Hij is zo glad dat er bijna niets meer goed op wil hechten, dus maar in de tectyl gezet.
Ook de tankmeter was er slecht aan toe.

Die dus ook zo behandeld en van twee weer 1 goede gemaakt.

Ging wel veel werk in zitten, maar heb daarna nooit weer problemen gehad.
Gaat trouwens wel wat minder benzine in een GT/E tank vergeleken met de normale tank, en met de tanksealer vast nog weer wat minder, maar kon hem nu wel leeg rijden zonder dat de motor stopte in een scherpe bocht;)origineel gepost door stefansmilde
dat zijn weer hele mooie plaatjes :thumbupWas ook mooi weer, dan willen de plaatjes ook beter, ben trouwens met de terugreis nog even langs jullie gereden maar de vogel was al weer gevlogen
origineel gepost door Kermitkiller
als je van die gadgets maar eentje voor mij bewaard :D:Dverder weer veel mooie foto,s en veel bekende manta,s:thumbup:thumbup
Popke, ik heb ook 1 voor jou meegenomen, en moest nog even de groeten van der Michaël doen:)
Heb jij trouwens de strepen voor de Sommer Bazar al?
Schijnen op E-bay te staan.Zaterdag 5 juni naar 40 jarig Mantatreffen club Mantaschmiede BBS geweest.
Mas een mooi treffen op een schuttersfeestterrein in Badbergen.Het was mooi weer en we hadden het mooiste plekje zo onder de boom

Samen opgereden met de organisator van Sloss Dankern.
Hij heeft een Manta welke in Zwitserland is gemaakt en weer afwijkt van de (gewone) Manta’s.
Er waren nog twee TE’s op dit treffen.

En weer even de laatste TE-nieuwtjes bijgepraat en de laatste TE-gadgets uitgewisseld.

En er was natuurlijk meer mooi spul te zien.

Zo ook een Sommer Bazar met nog originele bestickering.









Ook een mooie 6 pitter ombouw, zie je niet vaak.

En ook de B-tjes niet te vergeten.





Bij elkaar toch weer meer dan 100 Manta’s.
Op naar het volgende treffen, zal bij maschen zijn.


Ik denk dat de sproeierbezetting overeenkomt met de Commodore B-GS.
Staat wel een CD-ROM van het Opelwerkplaatshandboek op MP.In augustus is er in Zevenhuizen (gr) altijd een Oldtimerrit, deze is echter altijd op de vrijdagmiddag.:thumbdown
Zit er voor mij ook niet in, kom pas terug van Mantaschmiede weekend en twee evenementen in een weekend is wel weer wat te veel van het goedde.


Waren toch weer meer dan 100 Manta’s:thumbup
origineel gepost door Rene_Wijlaars
Vandaag bij de sezoensrally in Bocholt geweest en daar nog een TE (weet het nr niet) nog in actie gezien, was helaas snel uit de rally met (naar ik gehoord heb) ophangingsproblemen. De coureur was Gunther Monnens (een Belg) en de auto was iig een rode, en kwam mooi driftend door de bocht!:worsWas vast de Conxion Transeurope, vorig jaar april ging hij ook al stuk http://www.bloggen.be/boezinge/archief.php?ID=297897
Gunther heeft er vorig jaar ook al een in gereden.
foto’s op; http://www.gunthermonnens.be/Ben er vandaag nog even geweest, is gelukkig goed afgelopen.
origineel gepost door JOZO
zijn mindere berichten Johan en de manta ziet er niet al te best uit.. Geen kater van de baco of nog steeds onder invloed:cool:
Succes met je klachten en de sschade afhandeling!Hoe is het met de schade afgelopen aan jou Manta @JOZO?
Dat ziet er niet best uut.
Hopelijk spring je er toch nog een beetje goed uit.
Het goedde nieuws is dat je er zelf goed van af bent gekomen.
Zal wel even schrikken zijn geweest.Zo te zien is hij er onder geschoten waardoor een hoop van de botsenergie is gegaan in het omhoog drukken van de Manta, als hij midden in de kofferbak was geraakt was het een stuk minder afgelopen.
Vraagje, heb je ook hoofdsteunen in de Manta zitten, omdat je geen nekklachten had.
Ook zou ik bij blijvende klachten even langs de huisarts gaan, je weet maar nooit, achteraf hoef je vaak niet meer bij de verzekering aan te kloppen.Man had 2 ingeklapte longen en gekneusde ribben.
http://www.112marum.nl/bericht.php?id=4783
Heb zelf in mijn jonge jaren ook zoiets meegemaakt, iemand die onder een Opel bezig was terwijl ik hem met een schaarkrikje om hoog moest draaien, ik zei dat hij er tijdens het omhoogdraaien beter onder vandaan kon komen en hij was er nog niet onder weg of klabam, schroefdraad in enen keer weg, oorzaak veelvuldig gebruik van een krik die maar voor een paar keer gemaakt was.
Later ook nog eens meegemaakt met hydraulische krik waar lucht in zat of zo, bij het voorzichtig laten zakken klapte hij in enen keer naar beneden.
Voor de zekerheid had ik er daarna altijd een wiel onder liggen.Afgelopen week was er weer het treffen van Hoornsterzwaag.
Hier weer een kleine impressie;







En bij het weg gaan kwam ik nog een witte A-Manta tegen.
Ook een zeldsaamheid is deze 1.2 Ascona
14 mei 2010 om 19:44 In reactie op: Oldtimer Festival Hoornsterzwaag Hemelvaartsdag 13 Mei.. #17623357Hierbij ook nog een paar.








En bij het weg gaan kwam ik nog een witte A-Manta tegen.
Ook een zeldsaamheid is deze 1.2 Ascona
11 mei 2010 om 11:58 In reactie op: dwars door afrika in manta a vervolg 2012 "Rondje Noord #17610413origineel gepost door hanzzz
Die manta met kenteken 13-00-UU is van de ouders van een vriend geweest.
Dat was een soort suikerklontje als het ging regenen viel die uitelkaar.zijn trouwens meerdere manta’s geweest en hebben hetzelfde kenteken gebruikt.
Meerdere auto’s met het zelfde kenteken op de weg, het Rijk geeft wel weer het goedde voorbeeld :hmmz
De kapotte Manta is later in de autocross gebruikt en daarna in onderdelen op MP gezet (zat toen al geen kenteken meer bij)
origineel gepost door g-astraa
en dat zet je nu pas op het forum ben je lekker op tijd mee:)Zag het ook pas gister, is weinig reclame voor gemaakt denk ik:hmmz
origineel gepost door Kermitkiller
geweldige foto,s weer duurt was ook een mooie rit bij drachten wist ik niet anders was ik ook effe gegaan :thumbup:thumbupsuper die bordeaux-rode berlinetta ook perfect orig :thumbup:thumbup
Wat de rit uit Drachten betreft, wist ik ook niet, maar kwamen de hele dag oldtimers voor het huis langs en na even zoeken kwam ik er achter waar ze naar toe gingen.
De wijnrode Berlinetta was volgens mij ook in Appelscha aanwezig:thumbup
Vorig weekend naar Meet Ignition in Sleen geweest.

Nou ben ik niet zo’n Ford man maar deze mocht er toch wel zijn.

En dan deze Manta met kingsize spoiler:hmmz

De enige A-manta zat in een doosje.

Afgelopen zaterdag naar de Sligro rit bij Drachten geweest.

Maar 1 Manta gespot.


En zondag de Bollenrit.





origineel gepost door manta73
Dat is zo aan de buiten/voorkant niet te zien in ieder geval.
Velgen zijn trouwens ook niet verkeerd
Maar beter zou zijn een kiekje onder de motorkapLet maar eens op de “vreemde” bult achter het nummerbord, hier zit de naar voren geplaatste radiateur achter. Ook staat hij in het RDW bestand als 6 pitter:thumbup
-
AuteurBerichten