Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door vincent23
kom binnenkort weer is smullen van je projectje pat :Dow enne de griek bij jullie daar hahahahaha :angel:angel
gr vinc
wij zijn van de week nog wezen voorproeven!
Nog steeds erg smakelijk!;)
Je bent van harte welkom!origineel gepost door turbootje
vind die grijze motorkap wel mooi :vertagdeze is heel mooi inderdaad, is alleen niet jouw oude!
deze komt van een andere champion af.
de jouwe ga ik gebruiken om helemaal strak te maken en opnieuw te spuiten voor mn rode champ!greetz
Word misschien toch tijd voor een dikke achteras:o
origineel gepost door Hulkie
nog 2 exemplaren gevonden op het mooie internet.Jammer dat ik van die blauwe niet meer kan vinden (is wel een turbo blok wat erin ligt)







mvg Gerry
De Oker is degene welke in Zwitserland gerestaureerd is en verkocht is naar iemand in Zuid Duitsland.
Foto’s zijn genomen vlak naar de restauratie, later zat ook de zwarte bies er op.De blauwe is trouwens van het type A1, kan dus geen originele TE2800 zijn, prototype’s waren wel A1 maar die hebben het niet overleefd.
@Hulkie toch bedankt weer voor het plaatsen van de foto’s:thumbupMooie foto’s, het is bijna al weer 2 jaar geleden dat we deze TE voor het laatst hebben gezien.
Deze Manta was van Aloïs, hij zou de gescheurde kop vervangen en de wagen daarna verkopen, Aloïs heeft dit echter niet meer mee mogen maken.
Zou mooi zijn als de TE toch weer op de weg zou komen.Nice look-a-like Jay:wors
And better than Transeurope, the engine is build backward:thumbup
Does the heater radiator also working?
Is it a automatic gear, (the clutsch cabel is missing)
But where are the TE-Spoilers:angel
origineel gepost door stefansmilde
origineel gepost door manta73
die zit bij een TE altijd achterinnee hoor er zijn ook TE’s waar de accu voorin zit
:oMaar ik betwijfel of het origineel is.

ziet er keurig uit die stryping!!
zo is t toch weer meer een champion he!enne succes met de cabrio, mocht je er niet meer uit komen kom je m maar hier brengen.
Ik heb wel weer zin in een project;)origineel gepost door 589MantaForever
@Duurt – TE wurde nicht restauriert nur neu lackiert und verbreitert, nach eigenen Vorstellungen und von einem befreundeten Mechaniker getuned. Hier sind die Bilder vom Motorraum, Typenschild und Innenraum.
GrußKarl
Das sieht gut aus Karl, schöner bilder, dem motorraum ist auch noch original:thumbup
Beim innenraum ist der lenkrad nicht dem originalen Nardi.
Un dem umbau sieht auch gut aus, wann al der TE’s 100%original restauriert werden, solte es auch eintönig werden.An das Typenschild steht am ende 411, das ist dem farbe nummer fur Ocker.
Haben Sie dem TE al lang im besitz?Wihr möchten Sie gerne mahl begrüssen bei einer der Manta treffens in Duitschland.
gruß,
Duurt 1051
origineel gepost door Basgsi
16V champion is toch nooit origineel in NL geleverd?Jazeker wel!
heb zelfs een folder hier ergens liggen waar die in staat!:vertager zijn er wel minder als 8klepper!
dus moeilijk te vinden!hahaha lucky me;)
origineel gepost door brobbel1
die rooie ken ik volgens mij.
die is waarschijnlijk van mijn neef geweest.
en heeft hij in oosterwolde frl ingeruild.lijkt me heel sterk, ik heb m al 10jaar en de hele geschiedenis inmiddels bekent.
hij rijdt al 20jaar in Utrecht rond!De zwarte 16v champion!
bij aanschaf



inmiddels is er veel veranderd aan de zwarte!
*origineel leren stuur er in.
*lelijke motorkap vervangen voor een hele mooie.
*groep a verwijderd. hier komt waarschijnlijk een ander systeem voor terug!
*mooie achterklep en achterbumper (tevens origineel).
*wat laswerk gedaan.
*remleiding vervangen (achter)
*handremkabel vervangen.
*champion wielen gemonteerd.
*de schroeset vervangen voor mn apex.
de komende tijd komt deze regelmatig terug in updates!










de werkzaamheden aan het scherm is maar tijdelijk, de auto krijgt op termijn 2 nieuwe voor/binneschermen!Dennis, moet zeggen hij rijd heerlijk zeg die champ!
Maar ik kan je wel zo n achterklep sticker leveren, of heb je die ook van JvV?
Hahaha die komt als t goed is ook bij mij vandaan!origineel gepost door Jo
origineel gepost door H-400
Je kan ook een GSM-afdankertje wegsteken in je auto, is veel goedkoper
en de politie kan het signaal ook traceren.Politie mag in dat geval het signaal alléén traceren wanneer met het voertuig een misdaad is gepleegd. In alle andere gevallen dus niet.
Mijn gestolen omega met ingebouwde telefoon mocht dus helaas niet worden getraceerd!Je kunt, tenmenste als het niet geblokkeerd is toch ook zelf via een andere GSM uitpijlen waar hij ongeveer is?
Wat de politie kan achterhalen via de GSM provider is de route waarlangs de telefoon is gegaan, providers moeten die gegevens een bepaalde tijd bewaren, misschien dat je het zelf via de provider kan achterhalen.origineel gepost door jethro
origineel gepost door Freestyler
beste is met de wielen van de grond (om de banden rond te houden)
zorgen dat er geen vocht bij kan, en alles vries proof maken.
Ramen open zetten, voor door luchting.1x per maand ff warm laten draaien, houdt alle dichtingen soepel
Beter is om de motor op handkracht rond te draaien, om de twee maanden is voldoende. Wil je het vaker doen?? Ga je gang.
:jerryAls je er toch 1 keer per maand de motor laat draaien kun je hem ook steeds een stukje verzetten zodat de banden niet plat worden aan 1 kant.
Deze kwam ik dit jaar tegen bij Mantaclub BSB.

Ben meer nieuwschierig hoe Tina er nu uit ziet:D
Kan ook zijn dat hij naar het buitenland is gegaan.
Vroeger kon je de geschiedenis van een auto bij de RDW laten uitzoeken.
Ook van harte vanaf deze kant en geniet er van, voor je het weet zijn ze groot:angel
origineel gepost door Emiel-Manta
gister avond op hart van nl een loods vol, met vooral kadettjes, die in vlammen op is gegaan :(was in purmerend meen ik..
http://www.hartvannederland.nl/nederland/noord-holland/2010/brand-legt-loods-oldtimers-in-as/
Deze vorig weekend gespot in Appelscha:thumbup

volgens RDW een 1600
Als je in het buitenland bent en de plaatselijke ANWB krijgt hem daar niet weer rijdend, word hij niet weer naar huis gebracht, oudere auto’s doen ze geen moeite voor:thumbdown
En wat mijn pomp betreft, heb laatst mijn voorste krukaskering vervangen en aangezien de radiateur er toch voor weg moest heb ik ook gelijk de waterpomp vervangen.
Ben vroeger eens van luxemburg teruggekomen met een lekke radiateur, het is dan zaak om de vuldop van de radiateur los te draaien zodat hij geen druk op bouwt, en rustig te rijden, onderweg maar 1 keer bij hoeven vullen.
Hetzelfde is mij ook overkomen met een lekke waterpomp, 1 groot water ballet, even bijgevuld, dop los laten zitten en zo weer naar huis gereden.Heb er wel weer wat van geleerd, bij druppeltjes koelwater gelijk de pomp vervangen en niet doorrijden tot de boel barst
origineel gepost door denny147
meeting? dit zie ik ook voor het eerst dus morgen is er ook nog meeting in roermond? zo ja wie heeft er dan adres gegevens woon namelijk in heerlen en heb hier nog nooit iets over gehoordDe site van de camping stond al op mijn eerste (Duitse) post en daar staat het adres weer op te lezen.
Camping Jachthafen
HATENBOER
Hatenboer 51
6041 TN Roermond
Tel.: 0475-336727Promotie van dit treffen laat volgens mij wel een beetje te wensen over:thumbdown
Bij deze nog de beelden van het 40 jarig Mantatreffen in Sloss Dankern.







En de Turbo Manta

Verder 3 cabio’s



en nog meer mooi spul.








Volgend evenement is een oldtimer rally vanuit Bochelt, 9 oktober, er is dit jaar geen TE2800 ingeschreven, maar toch goenoeg ander mooi spul te zien.
http://home.scarlet.be/~bdenhart/LRhome.htmorigineel gepost door 589MantaForever
Hallo, ich bin neu im Forum!Ich möchte euch gern meinen TE vorstellen, leider habe ich keine Website, auf die ich die Fotos laden kann. Könntest ihr mir vielleicht was empfehlen? Wäre super! Danke!
Karl
Hallo Karl
Herzlichen wilkommen an das Opel-forum.
Es tut mihr güt das dem TE-topic auch in Österreich gelesen werd.
Shonen bildern:thumbup
Hatte Ich noch einige frage:
Haben Sie dem TE selbst restauriert?
Ist das verbreiterung eigen bau oder von tuner?
Haben Sie auch bildern von motorraum?Gruss,
Duurt
origineel gepost door rekordherm
ik doe deze meeting organiseren en wel weer dit komend weekend op campingjachthaven de hatenboer een geheel weekend kost 25 euro en is voor alle achterwiel aangedreven opelsok, en dagbezoek?
-
AuteurBerichten