Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Helemaal goed, dikke duim:thumbup
Op onderstaande foto is het misschien nog beter te zien.
vandaag eindelijk weer eens aan 1 of the champs gewerkt!
De schakelaar van de achteruit rij verlichting moest vervangen worden, en de voeler van het koelwater ook!
en ik wilde nu toch maar eens de temperatuurvoeler van mn boordcomputer werkend krijgen.Ik heb wel de sensor maar weet niet precies of ik alles wel compleet heb, wie heeft er een werkende temp aanduiding op de bc in de gsi?
Ik wil graag even weten welke draden en/of stekker ik moet gebruiken!
even langs de dealerd voor de spullen.ook ben ik vorige week nog bij de spuiter geweest om een afspraak te maken om wat dingen bij te laten werken, aangezien ik weer roest gevonden had en nog met schade zat van een krik ongevalletje.



volgende week zaterdag kan ik m brengen!
Daarna nog een keer, een volle zaterdag de puntjes op de i zetten, en dan ga ik m laten taxeren.
Hij zat trouwens ook in de TE2800:angel


Het is inderdaad glad en er word niets opgeschroefd.
Even een plaatje er bij.


Deze cocpit is inderdaad voor de Manta-a GT/E en SR modeljaar 74 en 75.
Aan de onderkant zit een afgeschuinde kant maar niet over de gehele lengte, alleen aan de linker kant.Het is niet voor de versnellingspook of automaat handel.
[rquote=1864696&tid=142376&author=Senatorman]Ontopic graag[/rquote]
Ik dacht dat de vraag al beantwoord was:angel
Maar hier nog wat info,
De originele meters voor de Manta hadden een Opel logo en waren van metaal.
Ook staat er vaak een productiedatum op de meters.[rquote=1864653&tid=142376&author=nexus6]jammer toch dat Daf was gestopt met de productie van personen auto’s .[/rquote]
Het model sloeg in de jaren 70 niet aan bij de jeugd vanwege het pientere pookje, het was niet hip om in een automaat te rijden:cry
[rquote=1864660&tid=142376&author=mantallica]Zo’n Daf heb ook wel wat, past wel mooi bij de bus Duurt:D[/rquote]
Nu nog een TDi streep op de bus:angel
Ik vind groen toch mooier staan:D

Cockpitje is idd van Manta-a2 1974-75 en zat in de SR en GT/E.
In Belgie was het meen ik een optie voor de gewone modellen.Deze klokjes zijn trouwens niet van het Daf logo voorzien, deze schijnen zeer schaars te zijn.

Aangezien ik alle coupe’s uit de jaren 70 leuk vind plak ik deze er ook maar even bij:)

[rquote=1774341&tid=65551&author=Martijntwello]
origineel gepost door MOOK
Kick, dat plaatje kende ik nog niet. Ik heb ook even wat filmpjes zitten bekijken van diverse jaren Baarlo, maar ik kan haar zo snel niet ontdekken. Tcat had het er wel over dat ze ergens op stond….er werden toen ook opnames gemaakt door rtl4..
Typisch 80 als ik me niet vergis.
is later ook uitgezonden als zijnde een aso filmpje..
waar deze manta dus ook staat te burnen..misschien dat iemand daar nog fragmenten van heeft[/rquote]
Ik kwam vorige week toevallig de videoband met typisch 80 weer tegen. Ik meen dat het aflevering 1973 was.
Was toen zelf ook nog even in beeld met een oranje Manta-aOp zich geen rare prijs, als je alles los koopt ga je er overheen.
[rquote=1853004&tid=141339&author=Keesjr]De standaard manta achteras kan een Rover V8 wel aan, die dingen zijn maar een 150 pk of zo, de lage-compressie versie zelfs minder dacht ergens rond de 125 of zo…………….
In Engeland rijden ze zelfs met Chevy smallblocks in Manta’s rond met de standaard achteras en dan houden ze zelfs meer dan 250 pk!
Hangt er natuurlijk heel veel vanaf hoe de chauffeur er mee rijdt en zo, ieder stoplicht met rokende banden weg gaat ook niet lang goed, maar bij redelijk normaal gebruik houdt het best wel lang, net als met een hele dikke zescilinder :D[/rquote]Die motoren in combinatie met een automaatbak geven wel veel koppel.
Ik kan mij herinneren dat toen hij met de Manta met Rover blok terugkwam uit Assen z’n tussenas brak.
Toen hij z’n Manta verkocht had heb ik nog een Manta B i240 achteras bij hem gehaald waarvan hij zei dat hij dacht dat er een een sper in zat, dus mooi dus niet:thumbdown.
Hij had toenertijd (2001) ook nog een normale Manta met sper-as te koop.
Maar ik denk dat we een beetje -offtopic gaan
Ziet er mooi uit Popke, zullen vast mooi staan:thumbup
Wat is de ET waarde eigenlijk?
Hopelijk passen ze beter dan de Western velgen:angelNu de naafkapjes nog.

Ik heb mijn BBSjes trouwens verkocht, ze zijn naar een VW freak gegaan.

Het schijnt dat dit kleurnummer weer tot twee verschillende tinten omgecodeerd kan worden.
[rquote=1852045&tid=141339&author=mantadevil]ja dat klopt wel
deze foto is bij de drenthe rit gemaakt
maar dacht dat hij niet als 8pitter op kenteken stond
weet wel dat hij verdomd snel was[/rquote]
Heb de gegevens er even bijgezocht:angel
Uitvoering
Omschrijving van de inrichting coupe
Aantal zitplaatsen Niet geregistreerd
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) ORANJE
Motor
Brandstof LPG (Liquefied Petroleum Gas)
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud Niet geregistreerd
Vermogen Niet geregistreerd
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.160 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig Niet geregistreerd
Massa rijklaar 1.260 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
– ongeremd 425 kg
– geremd 850 kg
– oplegger geremd N.v.t.
– autonoom geremd N.v.t.
– middenas geremd N.v.t.Algemeen
Brandstof LPG (Liquefied Petroleum Gas)
G3 Installatie Nee
Brandstofverbruik
– stad Niet geregistreerd
– buitenweg Niet geregistreerd
– gecombineerd
Milieu
Roetfilter
CO2 uitstoot gecombineerd
Milieuclassificatie N.v.t.
Zuinigheidslabel Niet geregistreerdOok nog een plaatje van de andere 8-pitter

En nog twee welke ik in de 80eger jaren bij Kiel heb geschoten.


Deze Manta met TE2800 ombouw stond weldegelijk als 8-pitter op kenteken.
Hij is in Niekerk (prov. Groningen) opgebouwd.
Omstreeks 2001 heeft hij in het clubblad te koop gestaan en is hij als ik het goed heb naar Noord-holland gegaan.
Eigenaar heeft nu natuurlijk spijt :cry dat hij hem toen verkocht heeft en is er weer naar hem op zoek.Ook was er een Manta met 8-pitter waarbij de uitlaatpijpen door de motorkap staken, maar die was niet voor op de weg.
Bijde Manta’s zijn dacht ik eens op Assen geweest.[rquote=1850854&tid=80050&author=gsituning_montfoort][rquote=1850567&tid=80050&author=vincent23]Zonde man van de Vec 2000 :( (mijn mening he)
gr vinc[/rquote]
sommige mensen kopen/bouwen een auto met vermogen en gebruiken dat niet want de auto blijft veel te lang binnen en wordt lui mee gereden:hmmz
[/rquote]
jep die mensen zijn er ook! :P
[rquote=1838781&tid=107494&author=frenkie][rquote=1838122&tid=107494&author=.:Stoffel:.]gister mijn champion 16v verkocht.
[/rquote]schit @stoffel.
waarom heb je hem weg gedaan:o
dacht dat jij wel een liefhebber was…[/rquote]dat dacht ik ook,ik hoop dat ie weer bij een liefhebber terecht komt en zo blijft.
vandaag eindelijk weer aan de wagen gewerkt, heb de lassen mooi afgewerkt en verder nog wat gerommeld!
Foto.s komen nog want mn comp is gecrasht dus moet internetten met mn telefoon!:hmmz:wtf
[rquote=1830031&tid=139261&author=drakos]@ bordeaux: komt uit den haag de auto. vriend van denise (ben ff zn naam kwijt)
is inderdaad wel zonde, maar de auto is slechter dan verwacht en prijstechnisch is het voor mij beter dat ie gestript wordt.
weet je toevallig ook wie die “uitlaat” eronder gelast heeft? met het opladen op de trailer was ik hem al bijna kwijt namelijk :Pben een echte liefhebber en wil de calibra graag behouden maar om er nou heel veel tijd in te steken om vervolgens van de winst zo’n zelfde blok te kopen is zinloos.
kan ik beter andere helpen om met de overige onderdelen hun calibra’s langer te laten leven[/rquote]Ik kan je zo niet zeggen wie dat gelast heeft, ik denk dat in een paar jaar tijd menig keer van eigenaar gewisseld is!
Ik kom namelijk uit de regio utrecht!hmmm of zou het misschien toch een andere zijn met precies dezelfde wielen en nagenoeg hetzelfde kenteken!
ik weet zo het kenteken niet uit mn hoofd maar als ik m zie zal ik het eens vragen!Maar goed ik snap wel dat je idd niet alle auto´s op straat kan houden, en als hij intussen slecht is geworden maak je een goede keus zo!
Andere kant is: net als met mn kadetts, hoe meer er gesloopt worden hoe zeldzamer de mijne worden:angel:angel :thumbup
[rquote=1832153&tid=139380&author=bartio]en de bedrading. ligt die ook voorbereid of moet ik kabels trekken??
trekhaak zal wel lukken maar kabels lijkt me moeilijker..
[/rquote]
ligt volgens mij voorbereid, maar moet je wel een dealerkabel hebben!
bij je linker achterlicht hangt aan je kabelboom een ronde zwarte stekker, die moet je geloof ik gebruiken voor je kabels!
100% weet ik het niet maar daar gaan iig wel alle draden van remlicht,mistlicht, knipper enz enz in, dus moet volgens mij daarvoor zijn![rquote=1833183&tid=139815&author=gsi-maffia]Of je haalt voor 30 euro het mid-lock speciaal gereedschap..
Ben je klaar in 5 sekonden en hoef je nergens op te timmeren.. reuze handig en al vaak gebruikt hier..[/rquote]
:thumbup juist zo doen de vakmensen het natuurlijk!!
ik investeer ook graag in goed gereedschap!
daarom zou ik de moer er weer iets opdraaien!
je kan het beste op de moer slaan, maar wel het stuur onder spanning houden!!je bent niks vergeten los te draaien!
succes
[rquote=1828381&tid=69495&author=vincent23][rquote=1826422&tid=69495&author=bordeaux beauty][rquote=1826414&tid=69495&author=jblfreak]ja was wel jammer anders had ik de beide schermen in voorraad gehad
nu heb ik er nog 1 in stock
v6 is weer eens iets anders in een cabrio
maar k ben niet de eerste :P
[/rquote]vincent heeft ook nog 2 achterschermen, misschien kan je die over nemen!
heb je weer voorraad he?[/rquote]Ben benieuwd welke schermen ik heb dan hahaha.
ik heb 1 scherm tankzijde voor de cabrio, maar goed die hou ik zelf nog ff he :P
verders heb ik geen schermen, ja van de mattig :wors, maar goed die zijn nie te koop hahaha:thumbup
wij spreken elkaar wel weer Den, komt goed .
gr vinc[/rquote]
-offtopic
ahh ik dacht dat je er 2 had liggen!!:sleeping:sleepingik zal beter opletten de volgende keer!
back on topik!
-
AuteurBerichten
