Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
de 8v staat bij de spuiter, en kan ik volgende week weer ophalen!
dus heb me vandaag volledig kunnen uitleven op de 16v
de laatste plekjes dicht!

het aller laatste stuk ook weer dicht!
nog even van de accubak.
de gaatjes van de puntlassen zitten er nog in, deze las ik nog dicht.
de accubak blijft “zwevend” om niet later weer roest te krijgen daar.
hier alle lassen nog eens extra in de strijk kit dat alle evt “gaatjes” echt dicht zitten, dan kan ik volgende week eens met de body schutz er door heen voor een strak resultaat.morgen verder met de bijrijders kant!
de foto’s staan er tussen!!!!:angel
morgen gaat de rode naar de spuiter, dan is ie volgende week weer mooier!!:wub
Heb de mijne met een komborstel op de kleine slijptol blank gemaakt.
Ik heb verschillende borstels geprobeert maar die met getwiste draden waren het beste.
Verkrijgbaar bij de betere ijzerwarenwinkel.
De andere verloren veel te snel hun draden.
En vooral niet vergeten de beschermingsbril op te doen, mijn overal zat vol met losse draadjes.
Waar ik niet best bij kon heb ik met de kleinere borstel en een dikke polijststeen in de boormachine gedaan
Kleine hoekjes heb ik met polijststeentjes in de Dremel gedaan.
Ook hier geld, niet te goedkope steentjes gebruiken.

Toen in de twee componenten primer gezet.

En in de 2 componentenlak gezet

Hierna het binnenwerk omgezet naar 3.18 en sper en de andere onderdelen van de as gespoten.
Dopje voor ontluchting bovenop de as was nog nieuw te krijgen bij Dr-manta.
Hierna alles nog in de tectyl gezet.[rquote=1872770&tid=51412&author=Dkadett84]Vanmiddag gespot in mijn woonplaats !

Grt[/rquote]
leuk autootje!
zou een mooie zijn voor mn verzameling originele champions!!
:hmmz[rquote=1876558&tid=143316&author=ICEQUEEN_Manta_Logan][rquote=1876434&tid=143316&author=carlover]wat een prijzen.:o
de droom om er ooit ene te hebben,blijft op deze manier echt wel een droom….:D[/rquote]
Elke maand 500 euro op zij leggen dan kan jij er 1 kopen over 10 jaar :angel
Moet te doen zijn als je echt wil :P[/rquote]Dan heb je nog maar €60.000,- en moet je niet de pech hebben dat hij na 10 jaar verkocht is:angel
[rquote=1874915&tid=121139&author=Maartuh][rquote=1874457&tid=121139&author=Rene_Wijlaars]Ik ben voor de 1e keer geweest, en ga zeker volgend jaar weer! Veel mooie wagens gezien, helaas had Bergsteyn z’n Kadett behoorlijk in elkaar zitten op de clementine proef.[/rquote]
ja klopt, stond op een ount waar ze 2 kee rvoorbij komen, 1ste keer was hij heel, daarna ineens met deuk…
Hier een mooi filmpje, niet van mezelf maar wel leuk :)
http://www.youtube.com/watch?v=vfFPwY4CBow%5B/rquote%5DIn dit videofragment zien we de oorzaak van de deuk.
http://www.youtube.com/watch?v=31MQxIORhGU
Zijn er trouwens ook foto’s of video’s van de rode TE2800?
ik heb afgelopen weekend weer hard aan de wagens gewerkt!
de rode champ heb ik de lijsten van de bumper en de skirts weer netjes gemaakt!
heb ze in de juiste grijze kleur gespoten.

ben nog niet helemaal tevreden maar komende tijd ziet het er weer mooi uit!
dan kan ik de komende tijd eens gaan zoeken naar nieuwe lijsten.bij de zwarte zit de bumpersteun weer op zn plek en de accubak zit ook weer netjes op zn plek!






nog een paar plekjes lassen in het binnenscherm en afwerken,

dan kan ik aan de bijrijders kant beginnen!
het gaat gestaagt door maar wil toch proberen om de wagen eind maart/ begin april bij de spuiter te hebben.
als dan de motorruimte weer netjes gespoten is kan ik gaan opbouwen en eindelijk rijden!!de foto’s houden jullie nog even te goed!!
Was het misschien deze?

Deze foto is trouwens van 2009
20 februari 2011 om 17:55 In reactie op: 2 juni Oldtimertreffen Hoornsterzwaag (Friesland) #17820759[rquote=1873806&tid=143065&author=Ghanz]nu hopen op beter weer als vorig jaar. [/rquote]
Het evenement word nu weer gehouden op de plaats waar het ook begonnen is:thumbup
boven op je bak zit een kruiskoppeling daar zit een pen in,
deze verslijt nogal vaak! Deze vervangen dan is het probleem vaak verholpen![rquote=1873009&tid=80955&author=mar]Ik weet helaas geen nr maar het moest een orig TE zijn.
Dat bleek ook wel uit de prijs,maar was dan ook wel gerestoreerd al.Een nardi stuurtje wel laatst gekocht kwam uit een Ranger gts,enkel het TE teken er niet op dan natuurlijk.
Verder wel het zelfde en was geen 600 gelukkig. [/rquote]Die van een Alfa zal vast ook wel een andere naaf hebben:hmmz
Ben wel nieuwschierig welke het was.
Op MP worden nog verschillende Nardi stuurtjes aangeboden.
http://link.marktplaats.nl/424438350:o
Voor dat geld heb je een hele Manta:angel[rquote=1872200&tid=142261&author=Stender]Speedster en GT?[/rquote]
Lijkt wel een mooie combinatie.
[rquote=1871560&tid=142893&author=bmwmanu][rquote=1871400&tid=142893&author=Arjen]Ik wil deze mischien kopen, wat mag dat kosten??[/rquote]
Goh valt te zien wat de zot wilt geven he..het is al geen 16v of geen belastingvrijge wagen wat voor mij persoonlijk al een minpunt is..
maar een 4000,- is ie zeker waard als ik echt tip top is op alle punten zoals bodem en km stand niet te hoog is..[/rquote]als de staat is zoals vermeld!vindt ik het een heel net bedrag voor zo’n knappe wagen.
ik zou het er zeker voor over hebben,
mits het een originele nederlander is maar volgens mij moet hij nog ingevoerd worden of niet??[rquote=1871357&tid=142893&author=kaneelschep]plaatje bij t praatje.. ;)

[/rquote]welk bouwjaar is deze auto??
kenteken zegt 91 maar auto zegt 87/88!!:hmmz:hmmz
Zou het misschien ook iets zijn om ook een Opel GT topic te openen, of bij een ander topic onder te brengen:hmmz
[rquote=1871602&tid=115196&author=Senatorman][rquote=1871592&tid=115196&author=Duurt]Een kennis van mij kon opeens ook niet meer inloggen, en zodoende ook niet meer via u2u hier op reageren.
Zijn post staat nog wel steeds op het forum
Forumnaam is; mar
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117284%5B/rquote%5DHeeft zojuist via mail nieuwe inlog-gegevens van mij ontvangen.
Mvgr Senatorman[/rquote]
Ik kreeg een berichtje van Martijn dat het weer werkte en hij weer kon posten, klasse dat het weer geregeld is:thumbup
Een kennis van mij kon opeens ook niet meer inloggen, en zodoende ook niet meer via u2u hier op reageren.
Zijn post staat nog wel steeds op het forum
Forumnaam is; mar
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117284had gekund inderdaad, maar hij was verder kneiterhard.
ik heb gewoon geen tijd om die a stijl er af te rukken en dit zit meer dan goed!Je loopt toch altijd een risico dat de nieuwe a stijl niet mooi past!
als het ECHT nodig was geweest had ik m wel helemaal vervangen, mijn motto is nog steeds :doe het goed of doe het niet!
dat dacht ik al, dan ga ik weer eens terug naar de dealert om de goeie te halen!
heb gisteren de rode champ afgekregen, dus die kan weer naar de spuiter waar de deurstijl en het onderste gedeelte v h achterscherm opnieuw gespoten worden.
en de motorkap opnieuw voorzien wordt van een mooie blanke lak laag!
nog een raar plekkie.

het betere stucadoorswerk

spuitklaar.


hier heel duidelijk de schade te zien.ook heb ik de motorkap afgekregen, en deze wordt as zondag opgehaald!
Een 3.18 is wel lekker zuinig helemaal icm. een 5bak:angel
Maar je hebt er wel veel koppel voor nodig.
Heb vroeger ook met een 2,4 met de kleine 1600 achteras (3,89) gereden en had de ventielen van de binnenbanden er direct al scheef in staan.
Daarna de banden met een kleverige vloeistof laten monteren en er geen last weer van gehad.
Ook blijf je maar schakelen.
Later hier ook een 3,44 as ondergezet en was volgens mij een ideale combinatie voor touren.
Als je echt wilt racen zou ik voor de 3,67 gaan.ik heb veel geluk gehad vanmiddag idd het was droog.
De zwarte kan niet naar buiten dus kan helaas de garage niet in.Maar deze auto is me heilig he dus hou ik m heel goed bij.
Ik hoop alleen dat ik gauw weer met de 16v verder kan!Gr
[rquote=1863672&tid=107494&author=Pat70]Jammer van die spatborden achter….
Wordt dus niet alleen lastig met lassen en spuiten (zonder kleurverschil) maar ook nog eens met t vinden voor een nieuwe champion stryping. Voor degene die t er voor over heeft en m kan kopen voor niet te veel :hmmz ; Dan heb je een mooie zeldzame dett in je bezit !![/rquote]ik heb hier nog 4setjes stryping op voorraad, en kan er nog veel bij bestellen.
stryping lijkt me het kleinste probleem!
er zit serieus werk aan die wagen.maar is wel een champ he!
verder heb ik vanmiddag eens een begin gemaakt met de roest te verwijderen van de a stijl!
hij is inmiddels wel flink gaan roesten daaronder, dus had echt niet langer moeten wachten!





morgen maar weer verder!ik had al het vermoeden dat ik de ronde stekker moest hebben, maar bij de dealer werd me verteld dat de sensor de goede was en dat ik verder niks nodig had!
maar er moet blijkbaar nog een kabel tussen.die maar eens opzoeken.
-
AuteurBerichten