Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Peter had zijn motor pas laten reviseren anders had hij wel even meegedaan met de sprint.

Er is trouwens wel een crossflowkop voor de Manta-A geweest, deze had trouwens 8 kleppen, volgens mij zat hij op de Steinmetz Manta/Ascona.
Deze week de onderkant en de motor weer even geolied.




Wat mij nu ook voor het eerst opviel was dat de zijkant van de tank platgeslagen was, waarschijnlijk voor een dikkere einddemper

Deze keer weer Castrol GTX 15W-40 A3/B3 gebruikt.
Heb hem nu voor het eerst een koud afgetapt en ging volgens mij meer in dan als hij warm werd afgetapt.
Ging nu dik 5 liter in.
Ow, ik wist niet dat er zoveel soorten waren.
Denk dat ik toch maar weer voor de 15W40 van Castrol ga.
Dunnere olie betekent vaak meer olielekkage en een hoger olieverbruik.
[rquote=1892890&tid=80955&author=JOZO][rquote=1892255&tid=80955&author=Duurt][rquote=1892182&tid=80955&author=JOZO]Staat een TE te koop in Danmark (nr 1067) Even 32.000 euro neerleggen en je bent een TE rijker![/rquote]
Kun je hem op de terugweg niet even meenemen?[/rquote]
Als ie over een maand nog te koop staat, neem ik hem voor je mee Duurt![/rquote]
Scheelt mij natuurlijk wel weer een rit:)
Toch denk ik niet dat hij voor die prijs verkocht word:hmmz
Maar je kunt altijd vragen.[rquote=1892544&tid=80955&author=McLambo][rquote=1881392&tid=80955&author=Duurt]Nog een artikel over de Transeurop en zijn rijder in Spa kwam ik tegen op;
http://www.flyingfinish.be/
Klikken op archief februari en dan de bovenste.
[/rquote]ik heb zelf ook een rode oldie, en vond deze bridgestone bestikkering heel erg gaaf. Er reden in de boucles meer rode en witte auto’s met deze bridgestone bestickering.
Ik vraag me af wat zoiets nou zou kosten, en of je dan bij Bridgestone moet aankloppen voor het ontwerp?[/rquote]
Kan wel eens voor je informeren.
[rquote=1892182&tid=80955&author=JOZO]Staat een TE te koop in Danmark (nr 1067) Even 32.000 euro neerleggen en je bent een TE rijker![/rquote]
Kun je hem op de terugweg niet even meenemen?
En hoppa, weer een topic erbij?
Nu nog een berlinetta topic?;)
Zal er nog twee foto’s uit de oude doos bij doen.
Het was een signaal groene SR.

Duidelijk te zien is het dubbele uitlaat eindstuk.
Volgens mij hadden niet alle SR-en een zwarte motorkap.he kerel ik zie nog steeds de motorkap er niet op:hmmz:hmmz
gaat ie er toch niet opkomen of heb je m nog niet in kleur?verder ziet hij er weer netjes uit!
Dit zijn misschien wel een paar van de oudste foto’s.


Hij is later verkocht naar Roden en zou in elkaar zijn gereden.
Het was een signaalgroene SR.
Dubbele uitlaat eindstuk is op de tweede foto nog te zien.Misschien is dit een aardig alternatief; http://link.marktplaats.nl/396781602
Of deze;
http://link.marktplaats.nl/396799400
http://link.marktplaats.nl/396809731bedankt voor de leuke reacties, ik ben ook wel erg tevreden met het resultaat!
de meeste lof gaat toch naar de spuiter, die maakt er elke keer weer een waar kunstwerk van!!
@vince, het was idd gezellig!:hmmz wie weet kunnen die mannen ook wat voor jouw cabrio betekenen!
je hebt senior ontmoet nu hé?!haha die gereedschapskar idd mooi ding hé?
gr
vandaag mijn auto weer opgehaald bij de spuiter, en ik was blij verrast hoe schitterend werk ze weer hebben afgeleverd!
de auto is echt weer als nieuw.dus vanmiddag gelijk alles weer gemonteerd en bestickerd!





volgende week gaat de zwarte richting spuitcabine! :Dhet is afgelopen week gelukt om de motorruimte helemaal klaar te maken, komende week alles schuren en fijn plamuren!
morgen weer verder!welke gele:hmmz
Ik was vroeger nog al eens actie op dit forum; http://www.opelpowerforum.net/
Later las ik dat op dat forum, dat er ook geprobeerd was wachtwoorden te ontfutselen en het bijna ook gelukt was.
Goedde raad, gebruik voor alle forums en andere sites verschillende wachtwoorden.Nog twee actiefoto’s van de 1015 de met oude kleuren.
De nieuwe bestickering was alleen voor Spa bedoeld.
Auto zal in de komende maanden weer geheel gereviseerd worden en daarna weer rijden in het BK Historic Rally.

Hij staat nu in ieder geval weer een stuk omhoog:angel
De auteur van dit topic staat er trouwens niet meer op, maar misschien kan @mar de tekst van zijn eerste post aanpassen.
Heb er met de GT/E gelukkig geen last mee:angel
Maar bij de andere heb ik de pees er later ingezet met een speciaal Opel gereedschap.
Je kunt de pees dan ook precieser op lengte maken.Nog een artikel over de Transeurop en zijn rijder in Spa kwam ik tegen op;
http://www.flyingfinish.be/
Klikken op archief februari en dan de bovenste.
[rquote=1881330&tid=143560&author=jethro][rquote=1879468&tid=143560&author=Duurt][rquote=1879253&tid=143560&author=mantamafkees01]Bij Duurt nooit.
Die komt niet boven de 80.
Maar hij kan het zich wel afvragen natuurlijk. :hmmz[/rquote]Echt wel, maar als het echt snel wil ga ik even over de grens, mijn rose kaartje is mij toch net even te kostbaar.
De oranje manta met 2,4 haalde de 210, maar deze gaat harder dan 220.
Onderstaan filmpje is bij Assen genomen, dit was in z’n derde versnelling.
Van 80 naar 160 in 12 sec.Zal dit jaar wel even een filmpje maken met de klapperende ruitenwissers, het is echt niet normaal hoe hard ze staan te klapperen, je denkt dat ze er bijna van af vliegen.[/rquote]
Dat klapperen word veroorzaakt door de bult van de TE motorkap, de air krijgt een duwtje zodat ge er achter een werveling krijgt. En die werveling zit aan je ruitenwissers te rukken, afhankelijk van de snelheid natuurlijk.;)
[/rquote]Zo creëer je een vacuum, daar had ik nog niet aan gedacht:thumbup
Modernere auto’s hebben een omhooglopende motorkap waardaar de ruitenwissers buiten de luchstroom komen.Ik kom er niet veel foto’s van tegen, misschien uitgevallen?
Deze kwam ik in ieder geval wel tegen, met dank aan @kurtmanta
Misschien bij Suselbeek?
Kon hier de catalogus trouwens niet openen.
Had in het verleden zelfs de tandwielen voor de overbenging nog nieuw,[rquote=1878566&tid=143522&author=testdrive]waarschijnlijk zit je zuiger vast door wat roestigheid.
oplossing is om je zuiger eruit tehalen en alles schoon temaken ( als het niet te erg is vergaan)
jehaalt hem eruit door op je rem te blijven trappen tot hij eruit is.
dan kwestie van opschuren met fijn schuurpapier.
zit ook nog een rubber ringetje in, die er ook ff uithalen en schoonmaken.
en dan alles weer terug zetten.[/rquote]tja en dat terugzetten, laat dat nou echt een:argue:argue werkje zijn!
[rquote=1879253&tid=143560&author=mantamafkees01]Bij Duurt nooit.
Die komt niet boven de 80.
Maar hij kan het zich wel afvragen natuurlijk. :hmmz[/rquote]Echt wel, maar als het echt snel wil ga ik even over de grens, mijn rose kaartje is mij toch net even te kostbaar.
De oranje manta met 2,4 haalde de 210, maar deze gaat harder dan 220.
Onderstaan filmpje is bij Assen genomen, dit was in z’n derde versnelling.
Van 80 naar 160 in 12 sec.Zal dit jaar wel even een filmpje maken met de klapperende ruitenwissers, het is echt niet normaal hoe hard ze staan te klapperen, je denkt dat ze er bijna van af vliegen.
vandaag heb ik de bijrijderskant even goed onderhanden genomen.
hier zit gelukkig aanzienlijk minder werk aan als de andere kant :hmmz


en alles weer dicht!


het staat nu in de staal plamuur, volgend weekend ga ik alles afwerken.verder in de avond uurtjes de motorruimte verder leeg halen!
-
AuteurBerichten
