Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bij de apk bleek het achterste rubber van de draagarm ingescheurd te zijn maar kon nog net, nu toch maar vervangen, ook gelijk fusee kogel vervangen en brak de arm van de stabilisatorstang ook nog af dus die ook gelijk maar vervangen
volgens mij is die van jou ook echt zwart en die van mij antraciet
wat is nu precies van Irmscher en wat van Zender?@2slow wrote:
Mooie wagen, vooral dit (body)kit vind ik erg mooi.
volgens mij is het een Zenders bodykit en een Irmscher vleugel
zaterdag gaat ie op de rolbank, ben wel benieuwd wat er in zit:thumbup
@macoe16v wrote:
dit is de mijne, bij deze foto’s nog helemaal top. inmiddels is er wat nieuwe lak nodig (door veel stilstaan)


ziet er niet slecht uit :thumbup stilstaan is achteruitgang haha
welke kleur is dit?@16VCalibra wrote:
Je hebt em dus toch gekocht. Veel plezier ermee
klopt, ben er wel blij mee, heb er ondertussen toch wel het een en ander aan gedaan, vanmiddag even getoerd
in een werkplaatshandboek zag ik een plaatje voorbij komen met een opengewerkte lmm
mooi dat ie weer goed loopt king: is goedkoper dan nieuwe lmm :thumbup :angel
mijn GT/E had nummer 5855107893 en was van ’75
het dunne (gloei)draadje welke er in zit wil ook wel eens onderbreken, die van mij had de zelfde symtonen als die van jou en ging dan in de noodloop, het schijnt dat als je de lmm-stekker los gooit hij ook in noodloop gaat maar heb het nooit uitgeprobeerd.
hier in de buurt rijd er iemand met een lmm. van een Golf v6, komt volgens hem aardig overeen met die van de Turbo
ik denk er zelf over om voor de zekerheid een extra lmm. aan te schaffen omdat ze al aardig schaars worden en je niets met de auto kunt als ie niet goed loopt
in welke omgeving zit je?bij een Calibra zou er dan het motorstoringslampje dan gaan branden en kun je via de paperclipmethode uitlezen of de waarde van de sensor buiten het bereik valt.
ik was vorige week in Duitsland bij iemand die allemaal Calibra’s sloopt, daar was iemand met een Tech1 uitlees app. en bij die van hem week de inlaatlucht temperatuurmeter in de luchtmassameter af waardoor hij niet lekker liep
lmm worden daar ook al zeldzamerben benieuwd hoe het af loopt :angel
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=216247577″ onclick=”window.open(this.href);return false;
kost wat maar dan heb je ook wat, alleen zonde om er in te rijden
de powertest is bij Rica in Wateringen met Dick v Loon, er zijn vaak van allerlei auto’s maar hoofdzakelijk opels
Ben er al een keer geweest met de Kadett en de transporter
kleine veranderingen worden te plekke gedaan, vorige keer was er ook een exoot die echt hoorbaar pingelde, hebben ze ter plekke aangepast, een beter mengsel en ook nog meer vermogenbedankt voor de reactie’s,
dit is het metertje welke er nu in hangt, maar zit niet een extra sensor op het uitlaatspruitstuk dus denk dat ie op de labdasensor is aangeslotenIk laat hem voor de zekerheid maar op 3 bar staan, had er achteraf ook geen dikkere pomp in gehoeven, volgens mij kan de originele pomp ook prima 3 bar leveren
Is het zo dat hoe hoger de druk hoe meer brandstof? of geld dat alleen voor vol gas en regelt hij hem bij lagere toeren automatisch weer bij
binnenkort hebben we van de Mantaclub een powertestmeeting en denk dat ik dit keer maar met de Calibra gazaterdag het rubber ringetje onder het gedeelte waar de slangen van de oliekoeler aan zitten vervangen en de olielekkage is voorbij :D oude afdichtring was helemaal hard geworden
nu heb ik af en toe nog een benzinegeur in de auto, vooral als hij een tijdje staat en je weg rijdt
ik kan verder geen lekje vinden maar kreeg een tip om het actief koolfilter te controleren en het klepje die hier aan vast zit
eerst het filter maar eens opsporenvan de week het interieurfilter maar eens vernieuwd, was volgens mij nog nooit vervangen, de ventilator blaast nu wel een paar keer zo hard, ook heb ik het de rubberen slang tussen kleppendeksel en carter vervangen door een blauwe siliconenslang, de oude slang was helemaal plat en past mooi bij de andere blauwe siliconenslangen
verder het rubber slurfje welke voor de afwatering zorgt van de sloop gehaald en er weer op gezet, die op de sloop zaten allemaal verstopt dus wel even een punt om dit af en toe te controleren, anders loopt je kachelhuis vol
zaterdag ben ik van plan de rubberen afdichting te vervangen die tussen motor en het gedeelte waar de oliekoeler leidingen aan gemonteerd zitten, hopelijk lekt hij dan niet meer bij het filter
mooi bedacht en doet niet aan het interieur af :thumbup
zaterdag de brandstofpomp en variabele drukregelaar vernieuwd, de oude pomp zat vast en de oude drukregelaar kwam maar tot 1 bar, weet iemand hier toevallig welke brandstofdruk een C20let met Z20let injectoren en Vmax 310 chip moet hebben, ik meen 4 bar maar volgens display word ie ineens wel heel erg zuinig en moet ook niet te schraal worden, ook slaat de koelvin nu vaker aan terwijl de temperatuurmeter niet hoger staat dan normaal
ook i240 :angel
Ik had dit een paar jaar geleden ook bij mijn kadett, het viel me op dat het raam moeilijk door het rubber gleed en na langdurig afstellen van het raam en een beetje vaseline in het rubber smeren liep hij weer prima.
Was destijds allemaal origineel opel spul.we zijn benieuwd
loopt hij al weer goed?
@corsaboy wrote:
maar als je gelezen had wat ik had geschreven had ik je ook al gewezen op het INLAAT spruitstuk mbt het tikken / ratelen..
Zijn inderdaad de wervelkleppen in de inlaat.Je uitlaat heeft er niets mee te maken met het ratelen. Wel voor je APK en CO meting..
Want daarop zou die dan afgekeurd kunnen worden. Maar goed het eerste gedeelte heb je nu goed. Nu nog het inlaatdeel vervangen met de wervelkleppen..Klopt, had ik gelezen.
Toch had ik div topics gelezen dat er een link lag naar de uitlaat
en wanneer iets kapot is vervang ik het. Dus de uitlaat had ik hoe dan ook vervangen.Het kan al bijna niets anders zijn dus binnenkort gaat het spruitstuk er af, enige wat ik voor de zekerheid nog even wil weten is of die plaat rammelt of de wervelkleppen niet goed zijn, dit zijn 2 verschillende dingen neem ik aan?
Ik heb niet zo veel ervaring met deze typen motoren :angel
-
AuteurBerichten






