Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@gsi-maffia wrote:
Mijn gele GSI heeft dit ook in ernstige mate.. als ik vol vermogen vraag dan zoekt hij ook zijn weg..
Bij mij komt t door de bevestigingsrubbers van t stuurhuis.. Het stuurhuis beweegt in deze rubbers/bevestigingsbeugels..
Dit kun je zien als de auto op de put staat, en je laat iemand anders sturen.. dan beweegt eerst het stuurhuis in de rubbers,
en dan pas de stuurstangen.. controleer dit eens..
kijk dat zijn antwoorden waar ik wat mee kan :thumbup
ik ga dit eens proberen, dit zou heel goed het probleem kunnen zijn aangezien de rest in het verleden al vervangen is!!thanks!
Als het bij een A-tje kan moet het met een B zeker lukken.

zo kerel ziet er weer gelikt uit, incl motorkap!! staat m erg netjes!
je maakt trouwens lekker reclame voor me :thumbup :thumbup !
veel plezier ermee.
gr
ik ben nog steeds op zoek wat het probleem kan zijn,
heb nu een ander stuurkollom (gelijk hoogte verstelbaar) gemonteerd en nog geen resultaat!
ook andere velgen hebben geen resultaat!.wie heeft een idee??
verder had ik ook al een tijdje last bij de rode dat ie bij een kouwe motor heel slecht olie druk opbouwde
daar over navraag gedaan bij de dealer en die vonden het ook raar, aangezien die met warme motor wel druk opbouwde!
dus maar alle olie weer afgetapt en filter vervangen enz enz en weer lekkere verse olie er in! en nu draait hij weer prachtig olie druk!!ook de temperatuurmeter van de boordcomputer in de rode doet het perfect eindelijk!
gaat de goede kant op!!
ben van het weekend bezig geweest met de kadett!
de spiegels werken, de schakelaar zit er tussen!! (thanks vince)
ook het hoogte verstelbaar stuurhuis zit er in en werkt perfect!




ook het contactslot gaf nog wat problemen, deze zijn anders!
gelukkig hoefde ik alleen de haak er af te slijpen.






nu de zoektocht verder zetten naar:boordcomputer.
electrische antenne.
stoelverwarming.
setje hoofdsteunen voor de achterbank.en div delen voor de afwerking!
@Mr.F wrote:
kopsteunen waren nog goed. Stoelverwarming zat er ook in ja.
Was best luxe ding dacht ikheb er vandaag even een telefoontje aan gewaagd, voor ik morgen een rit van totaal 342km voor jan l#l zou maken!
Maar na een telefoontje van ong een half uur was de conclusie dat ik beter thuis kan blijven!
de achterklep was naar hun zeggen erg verrot, evenals de voorschermen en de stoelen hadden geen verwarming!
het enige dat ik kan gebruiken zijn de skirts, en die heb ik het minst hard nodig.dus deze jongen gaat de reis niet maken!
jammer!!
ga ik weer verder zoeken.@Kermitkiller wrote:
@Duurt wrote:
Ik wou dat de mijne zo ver was :wub
ga je toch doorzetten duurt :thumbup
Advertentie is inmiddels verwijderd, hij staat mij ook niet in de weg, maar 17 jaar?
De man die de carosserie voor mij zou doen zit met ziekte en het ziet er niet naar uit dat hij spoedig aan het restaureren toe komt.@Prikkie wrote:
kan komen door verkeerd afgesleten banden / kromme velgen
ik zou het eens kunnen proberen maar denk toch dat dit niet het probleem is!
zit toch meer aan iets te denken als toplagers of stuurhuis oid!!@kadett4x4 wrote:
de witte stekker voor mijn digi klok is ook binnen dankzij bordeux beauty.
nu een vraagje, weet iemand of er aan de achterkant van het dashbord overal lampjes moeten zitten.
heb namelijk een paar lege gaatjes, en is wel fijn als ik het weet voor hij er tegen die tijd in gaat.groeten.
ik denk dat het zelfde geldt als voor de gsi klok, er zitten lege plekken omdat daar lampjes zitten voor voorgloeien,choke enz enz.
deze heb jij niet nodig ;)
gewoon even tegen het licht aanhouden en kijken in het glaasje wat voor functie daar moet zitten, weet je gauw genoeg of daar een lampje in hoort ja of nee!!@vincent23 wrote:
Patjuh we moeten het nog maar is hebben over die spiegelbediening ok :thumb
Weet jij toevallig ook welke radio er geleverd was in mijn Gsi ?
gr vinc
is goed kerel!! :wors
jouw auto had optioneel ofwel de sc202, sc303 en nog 1 waar ik ff niet op kom maar deze was een beetje armoedig!
dus ook jij kan er een sc303 inzetten hoor!! ;)ik zal eens kijken of ik een foto van de advertentie kan maken en plaatsen!
grIk wou dat de mijne zo ver was :wub
@JOZO wrote:
Kwijl gehalte is weer erg hoog :wors Wij zaten op het Zeelandweekend dus konden helaas niet al dit moois zien…
Het jaarlijkse int. Manta A treffen vind ik toch altijd het hoogtepunt van het jaar.
Er waren wel wat B-tjes maar die moesten in de hoek staan :thumbup




Zeelandweekend was voor ons trouwens ook verder weg :angel
@Kermitkiller wrote:
en dit zijn de mannen van de foto,s :jerry

Ja, zonder fotografen geen foto’s ;)
als hij is zoals ik denk dat ie is, heb ik daar wel zo’n leuk ritje voor over!
eerst donderdag maar eens bellen!!
moet maar eens voorzichtig voorstellen om de klep te ruilen aangezien het een beetje krap is als ik de schermen ook meeneem! :angelfoto’s toegevoegd!!
heb inmiddels bijna 1000km op de klok erbij gezet en ik moet zeggen, hij bevalt me perfect!!
rij er op t moment dagelijks mee en hij gaat steeds lekkerder lopen.dus de komende tijd ga ik er weer eens flink aan klussen om m echt helemaal naar mn eigen zin te maken!
even een opsomming van de werkzaamheden van de afgelopen tijd!
full option kabelboom er in gemaakt, dit is te volgen in het modellen kadett gedeelte!
vloerbedekking gewassen, deze was er toch uit voor de kabelboom!
div interieur kappen vervangen ivm gaatjes.
pedaalrubbers vervangen, bij alle 2 de auto’s

en zo nog veel meer kleine dingenmaar ook nog 3kleine minpuntjes:
de fan slaat niet aan (nieuwe sensor al besteld) en opgelost inmiddels!
Het kabeltje van de temperatuur verstelling is gebroken.en met optrekken trekt ie best naar links en als je van het gas gaat trekt ie naar rechts!
nu heb ik m voor 2weken geleden laten uitlijnen en hierna is het wel minder geworden maar hij blijft het doen!!wie heeft een idee wat het kan zijn??
er zitten pu rubbers in de draagarm steunen!
fusé kogels en stuur kogels hebben geen speling! deze waren al vervangen!
stuurhuis vertoont geen gebreken!
schokdempers/veren zitten goed vast!kan er verder prima mee rijden, maar wil het toch wel een keer verholpen hebben!
alle tips zijn welkom!
de electrische ramen werken inmiddels perfect, ze liepen nogal stroef maar dat heb ik goed weten te verhelpen.
de spiegels zijn ook aangesloten, maar deze kan ik nog niet testen omdat ik de schakelaar nog mis.
ook de koplampen gaan netjes omhoog en omlaag.
het stuurhuis wacht ik nog even mee want dit is niet in een avondje te doen,
en aangezien ik op t moment de champ als daily gebruik mag het niet mis gaan.
nu mn zoektocht voortzetten naar:schakelaar spiegels (misschien de jouwe vince???? :hmmz )
Boordcomputer 16v
electrische antenne
stoelverwarming (misschien naar zeeland zaterdag)
hoofdsteunen achterbank (uit de stoelen uit zeeland??)wie o wie!!
@Hulkie wrote:
ikw il heel graag meer foto’s zien van de meeting in duitsland
Ik zou er eigenlijk ook naar toe gaan, maar door omstandigheden is het er neit van gekomen.Zijn wel meer grote treffens in Duitsland, maar dit was wel het grootste A-Manta treffen van dit jaar.
1.-3. Juli 2011 Treffen für Hecktriebler bis 1988 in Murrhardt veranstaltet vom Rekord D Commodore B Club Deutschland und dem Manta-A Club Mittlerer Neckar
15.-17. Juli 2011 Grillfeier des Manta-A Club Siegerland in Heimborn/Westerwald
En hier nog wat GT/E foto’s








Nog een paar plaatjes omdat we er geen genoeg van kunnen krijgen.
Even er op klikken en zo worden nog iets groter om eventueel op te slaan ;)







































@frenkie wrote:
die heb ik nog… hoeveel wil je er hebben ;)

kan het toch niet laten om lekker naar en cd,tje te luisteren.
de radio zit er gewoon los in, dus binnen 5 seconden zit de orginele er toch zo weer in ;)ik zoek zo ie zo nog zo’n doosje!
misschien ook nog wel een compleet setje voor in de zwarte!!ik had trouwens je bericht wel gekregen maar is niet te lezen, zou je m nog een keer willen verzenden?
grsuper, ik denk dat het zaterdag wel een mooi daggie gaat worden om daar eens te gaan kijken!
@Mr.F wrote:
Gister er nog geweest, dettje is nog volledig compleet.
hoe is de staat van de voorschermen (staal en lak), en van de achterklep?
ik zit er aan te denken om volgende week zaterdag die kant op te gaan,
maar moet het wel de moeite lonen gezien de 171 kilometer enkele reis!
ik ga m vd week even bellen maar met wat achtergrond info belt wat makkelijker!gisteren op de sloop hier in de buurt geweest, en daar heb ik een verstelbaar stuur huis gekocht.
incl kappen ed!
ook nog een mooi setje spiegels met goede stekkers er aan.hierbij ook wat foto’s





en nog 1 met de spullen van de sloop.

Dit is ook wel een uniek plaatje, 8 SR’s op een rij.


Was een leuke dag gister in Löhne :thumbup

We zijn met z’n drieen heengereden.

In totaal waren er 11 TE’s en het hadden er nog meer kunnen zijn :angel

10 op een rij :thumbup



En deze, de 1055 kwam later.


De anderen zijn inmiddels al eens voorbijgekomen.
Toch nog een paar van de 1050.

En natuurlijk is een TE pas af met een handtekening van Vic in de kofferklep ;)

Natuurlijk was er meer mooi spul zoals deze black Magic
Zelfs de puma zoals op de folder werd er bijgehaald.
En nog nooit vertoond op een treffen, 4 stuks.



En een goed voorbeeld doet goed volgen :D
8 stuks SR

Nu nog wachten op een rij GT/E’s, er waren in ieder geval een hele hoop.


En alweer een Turbo




En zo konden we weer tevreden naar huis gaan.

@mr f, dit is de perfecte donor voor mij, misschien toch volgende week mn ouders maar eens op gaan zoeken daar in zeeland!!
[qoute] Heb nog wel een check control doosje liggen…
Oh en in dat kader ben je nog verslijt indicatoren vergeten op de remklauwen en de bekabeling daar voor. En de gloeilamp controle en indicatie en stuur unit daarvoor, lage olie pijl waarschuwings indicatie, indicatie niveau remvloeistof, koelvloeistof niveau en ruitenwisservloeistof….
[qoute]ik hoef jou toch niet te vertellen dat een champion een aktie model is die op basis van de gsi gebouwd is, en dus standaard een checkcontrol heeft met de sensoren er op!!
:vertag :vertag
en geen enkele kadett heeft origineel een enkele wisser! -
AuteurBerichten