Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
check je computer en stekker eens!
jaren terug ook gehad, toen liep er een paar druppels vocht via mn kabelboom de computer in!!
door “sluiting” liep de auto niet meer!!***edit
zie post hier boven, idd :jerry12 augustus 2011 om 19:21 In reactie op: een kleinigheidje kan zomaar slecht aflopen! /wie wat waar?? #17893426@Fearless wrote:
DIng wil toch niet starten als je hem niet op contact hebt staan…dan slaat ie nooit aan.
Maar hoe komt het dat je ineens een brandje had dan? Remmenreiniger oid?
hij start idd niet, maar als de startmotor draait en hij staat in de versnelling valt ie wel van de assteun!
dat is niet bevordelijk als je er onder ligt.ik had geen idee waar dat brandje vandaan kwam, maar dacht dat het iets van kabelband of rubber was oid!
ik koppel iig van nu af aan altijd de accu los!!
ik ben eigenlijk wel nieuwsschierig naar jullie verhalen!!
post gerust je eigen verhaal onder de noemer wie wat waar!!
ik ben zoals je hier boven lezen kan niet de enige! :vertagkijk of bv de voorspatborden netjes aansluiten met de deurlijn, als deze niet evenwijdig loopt dan is er bijna zeker een overlasdorpel geplaatst, en kan de rotte oude er nog onder zitten! resultaat: gauw weer rotte dorpels!
Lekbakken achter, zelfde verhaal, let op de montage van de achterbumper!!
achterschermen kan je bekijken via achterlichten!
veerschotels achterveren! langs de kokerbalken.
binnenzijde achterklep. langs de rand aan de onderkant!
achterplaat,reservewielbak. even de koffermat losplukken van de drukkers, en alles bekijken.
en last but not least, de draagarm ophanging!! dit is echt 1 vd belangrijkste! als dit rot is dan gaat er een hoop tijd in zitten.
dit is alleen plaatwerk technisch, de rest is natuurlijk zoals alle andere auto’s!
zo op foto te zien wel een knappe auto, dus laat je door deze “adviespunten” niet ontmoedigen!!!!!!!
7 augustus 2011 om 08:17 In reactie op: ombouw naar full option.topik mag gesloten worden! #17871944de vakantie zit er weer op dus ik ga weer verder met de kadett!
sevenum komt er aan en daar wil ik eens gaan shoppen voor afwerk matriaal en oa een antenne, boordcomputer en hoofdsteunen.
stoelverwarming komt wel een keer!eerst de afwerking:
bij het stuur mis ik nog het kapje onderaan bij het ruitenwisser schakelaar enz.
mis nog een kapje op de bestuurdersdeur voor spiegelhoek.
2 deurpanelen, leer zonder slingergaten, of wellicht mn eigen panelen opnieuw bekleden!
tunnel, af fabriek geprepareerd voor de schakelaars vd ramen en spiegels!iig is ie te bewonderen zaterdags op sevenum!!
de achterklep van de astra is over, dus heb besloten om die eens helemaal strak te maken!
wanneer hij helemaal klaar is wordt die weer verkocht!het resultaat is wel ontzettend mooi aant worden.
en vd week de allerlaatste onderdelen binnen gekregen van de dealer!

nieuw stuurhuis rubber voor de 8v
montage rubbers voor stuurhuis voor beide auto’s, ivm scheef trekken vd 16v hoop ik dat dit het probleem oplost.
dus gelijk maar voor allebij de auto’s besteld! ********ben dr inmiddels achter dat ik niet de goede rubbers heb, dus kan het nog niet testen!!distributie set voor de astra, incl nieuwe thermostaat enz.
deze binnenkort ook maar vervangen!
en de komende week met de 16v aan de gang om m klaar te maken voor sevenum!@Kermitkiller wrote:
ja zou idd top zijn ja :wors es kijken of we er nog wat wijzer van gaan worden vast wel denk ik :thumb
Het wachten is nog even op reactie van GM
vandaag blauw metallic Manta-A gespot op de A7 ter hoogte van Leek.
Heb er een fotootje van op de mobile, nu nog even plaatsenEen andere Manta stond te kijken bij het wegrijden van de trucks bij het Truckstarfestival in Assen
@Vinci wrote:
Ik denk trouwens dat bij één draaddikte en een lineaire spoed de veer alsnog wel wat progressief wordt van de kleiner naar groter lopende diameter van de windingen van Kadett achter veren. Hoe groter de diameter hoe slapper hij wordt namelijk. Betekent wel dat de kleine trillingen bij deze veren meer in de middelste windingen zullen worden geabsorbeerd.
dit denk ik dus ook, en dan in combinatie met dikte verschil moet dat dezelfde eigenschappen geven als bovenstaande apex veer!
vanwege het gebrek aan lengte vd veer zullen ze het wel zo oplossen.wat betreft de trillingen, daar houd mijn kennis/ ervaringen wel op! :hmmz
begint wel een erg interessant topik te worden zo! :vertag
ik heb nog wat van carssupport.nl afgehaald over progressieve veren!
Waarom werkt de PRO-veer wel progressief en zijn alle andere veren eigenlijk lineair?:
Alleen de Carsupport PRO-veren werken PROgressief.
De veercontante (de “stugheid”) van een veer wordt onder andere bepaald door het aantal windingen. Hoe meer windingen, hoe soepeler een veer is.
Bij het ontwerp van de PRO-veren zorgen wij ervoor, dat onbeladen (met 1 of 2 personen) de progressieve windingen van de veer nog net vrij liggen. Als de auto verder beladen wordt, komen deze windingen geleidelijk op elkaar te liggen.
Omdat deze windingen niet meer mee veren, stijgt de veersterkte.
Om schade en geluiden te voorkomen zijn de progressieve windingen voorzien van een zware slijtvaste rubbermantel (zie foto).Aanbieders van bijv. mad-sets beweren ten onrechte dat deze ook progressief werken.
Dit is niet waar en berust waarschijnlijk op onkunde.
Zogenaamde progressieve sets van andere fabrikanten zijn nl. slechts uiterlijk progressief.
Om geluiden en veerbreuk te voorkomen, ligt het progressieve deel óf altijd dicht óf komt zelfs bij max. belading nog niet dicht en heeft dus geen effect.
Deze veren werken dus lineair en zijn vergelijkbaar met onze PER-veren.N.B. dit is ook de reden dat er geen progressief werkende hulpveren bestaan. Bij zogenaamde progressieve hulpveren blijft de veerconstante in het werkgebied gelijk en werkt de veer dus lineair.
Bij hulpveren is een progressieve werking zinloos. De veerconstante van de hulpveer is ca. 30% van de originele veer (orig. veer bijv. 20, dan is de hulpveer 6 kg/cm). Stel dat de veerconstante van de hulpveer zeer optimistisch 50% stijgt (van 6 naar 9), dan is het effect op de auto slechts 11% (29 i.p.v. 26). Dit heeft dus geen zin.Conclusie: alleen Carsupport PRO-veren leveren ca. 50% meer veersterkte en ca. 45mm extra hoogte bij de maximale belading, terwijl de auto onbeladen even comfortabel is als origineel en nagenoeg op de originele hoogte blijft staan.
misschien biedt dit verheldering!!
kan ook een verkoop praatje zijn natuurlijk.@Vinci wrote:
Veren zijn binnen gekomen vandaag en begrijp wel waarom ze een stuk goedkoper zijn. De originele en die van Spidan zijn van staal wat ‘verjongt’ naar de uiteinden en deze zijn van één dikte draad gebogen.
Ga ze er toch eens onder leggen om te proberen hoe het rijdt, maar als het ook maar een beetje tegen valt vind ik het te zonde van de mooie Bilstein B6 dempers om ze er onder te houden. Dan ga ik toch verder kijken en of Irmscher of Eibach aanschaffen.
De irmscher veren “verjongen” ook! echter alleen de achter veren.
mn apex dan weer niet!van de eibach weet ik niet.
het zou best wel te maken kunnen hebben met de progresive eigenschap,
bij de meeste verlagingsveren halen ze dit uit de windingen. de eerste windingen liggen ver uit elkaar en de rest steeds dichter bij elkaar!

denk dat de andere veren dit uit matriaal dikte verschil halen!
Ik kan het mis hebben, maar dit lijkt me logisch.@lemmuh wrote:
Heb zowel Arta als Cope een mail gestuurd, van Arta ook al een reactie gehad.
Nu de reactie van Cope even afwachten…
Verder ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de diverse imitatie merken…
Klokkerholm
Van Wezel
Hartsant
etc.Jeroen
ik heb een foto toegevoegd!
Naar mijn weten is het plaatwerk van klokkerholm echt kwa pasvorm 1 vd beste!
ook de dikte van het staal is gelijk aan origineel!niet om iemand tegen de schenen te schoppen, maar ik heb ook al een aantal keren van arta besteld maar het immitatie is kwa pasvorm iets minder en ook de dikte is minder!
dit zijn alleen maar mijn ervaringen!!! :vertag :vertag
edit***
ik praat dus over kadett, heb geen idee over vectra!dorpels zijn nooit met pennetjes geleverd!
deze moet je er altijd zelf in boren, en monteren als popnagels!!
deze zijn nog gewoon leverbaar bij de dealer.ik zal gauw een fotootje posten hoe die dingen er uit zien, ik heb er een boel op voorraad.
verder kan je ook classic opel parts (cope) proberen, hij heeft nog heel veel origineel opel plaatwerk!
edit*******
foto toegevoegd!!

@Vinci wrote:
Nog even een kanttekening bij de Spidan veren, ik heb er ongeveer een anderhalf jaar mee gereden en maar 3000km en de coating was wel al ietsjes aan het bladderen op sommige plekjes. Dat is ook een ding waar ik de TC-TECH veren op ga testen, er staan namelijk nogal wat beloften over het materiaal en de coating bij… :vertag :hmmz
ik had ditzelfde met mn huidige apex set, schokkers waren na 2000km al aan t afbladeren en roesten!
ook de veren hebben al sporen van lichte roest, dit komt na mijn mening door dat er toch windingen op elkaar liggen en dan wrijft dat gedurig langs elkaar, waardoor de coating beschadigd!de irmscher veren hebben dit overigens niet!!
@kaneelschep wrote:
:) Zijn die je nu gekocht hebt verlaagd of niet? Nee toch? Zien er wel goed uit!
Ik hoorde trouwens altijd, ook bij de opel dealer dat de gsi veren voor 8v wel degelijk anders waren dan normale. Stugger.
Maar heb me daar niet verder in verdiept omdat ie me daarna de prijs vertelde. Toen ben ik lachend weggelopen.dit gaat toch echt om de 16v modellen!
helemaal zeker weten wat betreft de seh doe ik niet, maar de ne modellen zijn de veren echt exact hetzelfde als oa 1.8
Ik kan me voorstellen dat de seh dezelfde veren had als de 16v!ik heb al heel veel gewisseld met veren, en ben ervan overtuigt dat het hetzelfde is!
prijs is idd een lachertje van nieuwe veren!de 8v heeft weer verse apk! had nog wel wat tegenslag en de laatste spullen waren toch niet op tijd binnen, dus de uitlaat nog gauw dicht moeten lassen enz, maar we kunnen er weer een jaar tegen!
en s’middags kwamen de laatste onderdelen binnen, dus deze liggen nu te wachten op montage!

ik heb nu vakantie en steek nu alleen maar even wat tijd in de astra van mn vriendin!
ze had met achteruit rijden een best paaltje geraakt!ook de banden waren wel aan vervanging toe, en die wieldoppen waren echt heel lelijk aan t worden, dus ben ik maar op zoek gegaan naar een leuk setje velgen!
deze ook gevonden in de vorm van 17″ team dynamics motorsport velgen!


na de vakantie gaat ik weer verder met de kadetts!
en nog zoeken naar een achterbumper voor de vrouw dr astra!De witte TE1046 staat ook nog steeds te koop.
Auto is in slechtere staat dan de foto’s doen vermoeden, foto’s zijn meen +/- 2004.http://anciennes.net/annonce/201137113-Ventes-Auto-OPEL-Manta-TE-2800.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wat wel grappig is, is dat de eerste eigenaar van deze TE ook gereageerd heeft met de verkoper.
Ook bied Popke twee TE2800 kalenders te koop aan op Markplaats.
http://link.marktplaats.nl/464535108″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Laatste nieuws is dat Vic van plan is een site te gaat maken met alle info over de TE2800 :wors
ze lopen idd op de randjes aan, afhankelijk van de et waarde vd velg, moet 185 55 gewoon perfect passen en vrijlopen ongeacht verlaging of niet!
even terugkomend op de veren, de veren van alle types kadett zijn hetzelfde, behalve de 16v.
deze zijn standaard iets lager als de rest. verder hebben ze exact dezelfde eigenschappen als de andere modellen!
het gewicht vd auto zorgt er voor hoe laag de auto staat!
de irmscher veren zijn kwa hoogte gelijk aan de 16v veren, alleen hebben ze net een wat stijvere eigenschap.het grote verschil zit in de schokdempers, deze zijn per model verschillend! tevens is de wielvlucht op de achteras bij de 16v negatiever als bij de andere modellen!
met andere woorden de gsi 8v heeft exact dezelfde veren als bv de 1.6 of 1.8.
:vertagomkloppen van de randjes gaat de lak niet leuk vinden, dit scheurt op de vouw en moet je dus goed behandelen anders gaat ie daar juist op roesten.
wat betreft roest preventie voor deze randjes, deze moet je proberen zo veel mogelijk van binnenuit vol te laten lopen met een beschermmiddel of roestomvormer!
vocht tussen de binnen/buitenscherm (dat randje dus) zorgt er voor dat de wielkasten gaan roesten en wegrotten!ik heb onder mijn gsi een set irmscher veren!
deze zijn iets lager als origineel en super comfortabel maar toch als je flink gewicht in de auto legt blijft ie mooi stabiel!
echt een aanrader.er is op t forum iemand die een nieuw setje aanbied.
ik rij ook op 185 55 15.
@Kermitkiller wrote:
ja leuk :thumbup die moet ik ook ergens hebben :D
Jaah, zu hause haben wir alles :jerry
Gaat er dit weekend ook nog iemand naar het grill treffen in Duitsland?
15.-17. Juli 2011 Grillfeier des Manta-A Club Siegerland in Heimborn/WesterwaldDie van mij had tot vorig jaar er wel eens last van dat als ik hem in zijn vrij zette dat hij achteruit ging en als ik hem in de 1e, 2e, 3e of 4e versnelling zette de bak vast liep.
Als ik hem dan in zijn 5 zette en dan weer in neutraal was het weer goed.
Dit deed hij alleen als ik hem warm wegzette en ook warm weer starte.
Dit jaar nog geen last weer gehad.Heb contact gehad met classic opel parts en heb een nieuwe uitlaat besteld en een nieuwe handremkabel!
Ik mocht zelfs de verkeerde terugsturen,en werd verrekend. echt een top service!!
de rest was nog bij de dealer te bestellen!hopenlijk is zaterdag alles binnen.
nu maak ik van dit ongenoegen gelijk maar een deugd, want ik kan nu ook onder de wagen alles weer eens lekker opfrissen.
het is tenslotte alweer ruim 6jaar geleden dat ik m opgeknapt heb.
hier zal ik spoedig wat foto’s van posten.edit! foto’s toegevoegd.








ik had dus nog niet alles binnen!
hopelijk vd week afmaken!@Oenatje wrote:
astra is op basis van kadett,
zijn hetzelfde alleen ander uiterlijk
klopt ook niet helemaal, de astra is wel degelijk anders!
hier zit een oa een subframe onder, dat wil niet zeggen dat de poten anders zijn!veerpoten zijn op de toplagers na exact hetzelfde!
en de originele veren zijn iets langer als kadett veren van hetzelfde type!@manta_dennis wrote:
Hoe is het met je laatste aanwinst? Al gemonteerd in de Kadett?
He Dennis,
Ik heb nog geen tijd gehad om een mooi plekkie te vinden!
aangezien mn andere gsi afgekeurd is vd week.
dus ben op t moment erg druk om matriaal te verzamelen (origineel gm) maar het begint er op te lijken!
zaterdag kan ik waarschijnlijk de onderdelen monteren en kan die volgende week weer gekeurd gaan worden!daarna weer verder met de zwarte! :thumbup
edit***
de apk problemen steken weer de kop op, dit maal bij de rode 8v!
de 8v moest vandaag voor apk en resultaat, afkeur! :wtf :wtf
ik wist dat de remkabel slecht was maar dit is al een paar jaar zo en ik had net een nieuwe klaar liggen om dit eens rustig te verhelpen, maar een nieuwe regel in de apk wetgeving zegt gelijk afkeur nu wanneer het plastic beschadigd is!verder is ineens de wiellager slecht, is nog nooit een aandachtspunt geweest! ***bleek ook niet kapot te zijn maar de moer zat niet goed aan gedraait waardoor er iets meer speling opgekomen is! toch maar vervangen!
stofhoes van fusekogel kapot, na jah dat kan! heb ik zelf waarschijnlijk over het hoofd gezien. ********vervangen!!
en aandrijfashoes gescheurd, deze had ik vorig jaar ook al vervangen, :hmmz :hmmz ********ook vervangen!heel vreemd alles bij elkaar, zeker omdat de keurmeester zelf nog met grote ogen zei: he er is maar net 1000km mee gereden na de laatste apk!
en er is niet meer aan gesleutelt!!dus auto naar huis en aan de gang!
tot overmaat van ramp had ik de verkeerde remkabel besteld en bleek mn middendemper ook verotter te zijn met demonteren!
****deze zijn nog niet binnen!!op de 1 of andere manier blijf ik toch plezier houden in mn hobby, maar soms :hmmz :hmmz
maar ook dit gaat weer goed komen!!
gisteren weer wat leuke spullen binnen gekregen.
het ontbrekende stootlijstje voor mn voorscherm! van een forum lid.
bij cope had ik een nieuwe remkabel voor de rode, een 16v embleem en rem slijtagesensoren besteld, hier wil ik straks een berg plaatwerk gaan bestellen en was benieuwt hoe de afhandelingen van bestellingen zijn!
maar ik moet zeggen, ik had mn spullen met 2dagen in huis, ben echt zeer tevreden.
dus dat plaatwerk gaat besteld worden binnenkort.en bij een ander forumlid had ik een houder vd afstandsbediening van mn radio opgehaald!
dat ook weer compleet. :thumbupverder heb ik vh weekend ook nog mn skirts vd zwarte netjes gespoten in de goede kleur.
dat was het weer even.
@vincent23 wrote:
Beetje jammer dat mijn mooie schakelaar voor de spiegels niet op de foto’s staat :ass :ass
:thumb vinc :thumb
Hij staat er tussen nu!!
ik moest m even goed schoonmaken eerst he!! :angel
-
AuteurBerichten