Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als ik goed geïnformeerd ben doen er komende zaterdag ook twee TE2800’s mee bij de powertesting in Wateringen.
http://www.mantaclub.nl/portal.php” onclick=”window.open(this.href);return false;he erik, leuk bakkie man!
enne power heeft ie zat, je bleef aardig op de kont van mn 16v plakken!!
wees er zuinig op, is een mooie harde auto. :thumbupik zie dat ik wel weer wat gemist heb, kwas liever meegegaan,maar ja, die verjaardagen altijd :thumbdown
en weer wat verder, de tank hank er inmiddels weer onder en ook de brandstofpomp is weer klaar!!
de tank beugel weer netjes zwart!


brandstofpomp weer netjes!

setje compleet! incl nieuwe brandstof slang ophang rubbers enz

en afgebouwd!



morgen even een nieuw filter halen en nog wat klemmentjes enz is dat gedeelte ook weer af!
Het pakketje van cope komt ook 1 deze dagen binnen en dan gaat de achteras er onderuit!!
@gsi maffia. de rubbers heb ik nog niet gemonteerd, ik heb er geen haast mee ik wil eerst de rode verder verwennen met nieuw matriaal.
waarschijnlijk zitten de rubbers eerder op de rode als de zwarte! :hmmzik was er nog mee bezig he! :vertag haha
dank je voor het compliment!!
ik heb de werkzaamheden weer wat opgepakt vorige week!
De onderdelen liggen alweer een maand of 2 te wachten op montage dus het wordt echt tijd om de rode eens af te maken!

tank er onder vandaan.


bodemplaat boven de tank weer heel mooi zwart.

pomp filter enz weer opfrissen!

de tank zoals hij er onderuit kwam.

zoals hij nu is geworden.

met de nieuwe spullen!!dit is van de afgelopen weken, morgen ga ik weer eens lekker aan de slag!
en dus meer :kewlpicsook is er weer een bestelling van classic opel parts onderweg!
hierover later meer!full option bouwen van de zwarte is voorlopig even stil gezet omdat ik de rode eerst echt af wil hebben, en de astra wat onderhoud moet hebben en ik op t moment 6dagen en 3avonden per week aan t werk ben!!
@louwe 16 klepper wrote:
@Duurt wrote:
Ik zie dat de historie link niet meer werkt.
daarom hier maar een plaatje.De rechter is een replica, zat indertijd een 1200S motor in met dubbele valstroom carburateurs.
De linker is een GT/E waarvan de 1900E motor vervangen is door een 2000E.
Deze auto kwam 20 jaar geleden uit Groningen.ik herken ze zo niet ;)
terwijl ik tone wel in die regio was
en ook toen de meeste “aparte” opels in de buurt al wel kende
en 2 dubbele valstroom carburateurs??
dat zou ik wel eens willen zien ;)
dan heeft er n heel byzonder spruitstuk tussen gezeten ;)De Kadett stond vroeger altijd in Vinkhuizen.
Zelf heb ik hem destijds geruild met een groen metallic Manta B1 automaat bij iemand achter Boerakker.http://www.carsystemsbenelux.nl/component/option,com_jdownloads/Itemid,106/catid,1703/cid,6282/task,view.download/” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier staat alle text en uitleg die je nodig hebt!!
als je het download dan!Ik zie dat de historie link niet meer werkt.
daarom hier maar een plaatje.
De rechter is een replica, zat indertijd een 1200S motor in met dubbele valstroom carburateurs.
De linker is een GT/E waarvan de 1900E motor vervangen is door een 2000E.
Deze auto kwam 20 jaar geleden uit Groningen.vanmiddag blauwe Manta-B gespot op de A7 Groningen-Hoogkerk
@louwe 16 klepper wrote:
@sjouke wrote:
50.000 man op de eerste dag volgens de commandant van de basis (net gehoord op de radio)
kan best kloppen
ik was der 1 van ;)was wel n keer mooi om te zien :thumb
maar denk niet dat ik er een volgend jaar weer heen ga
heb niet gek veel met vliegtuigenkwam vandaag net goed uit ivm vrije dag t mooie weer
enzVolgend jaar is er ook geen militaire vliegshow, maar in 2013 is hij er weer.
De militaire luchtvaart bestaat dan 100 jaar in NederlandPetra en ik hebben evenals de kliënten weer genoten van deze dag.
Nadeel was wel dat ik achterin moest zitten en aangezien een TE-stoel niet naar voren klapt was het een hele opgave om daar te komen.
Dikke pluim voor de organisatie en hopelijk komt er weer een vervolg.Onderstaande foto’s zijn van de TE1041 en de Belgische BP Transeuropel Commodore en zijn genomen in Heeswijk Dinther.
De Commodore is een exacte kopie van de wagen waar René Tricot in 1975 o.a. Spa mee reed.
De orginele wagen werd destijds geprepareerd door Transeurop Engineering.
Oude tijden herleven ;)

even googlen leverde dit plaatje op.

Jullie ook veel plezier daar bij de Big Opels en mooi weer gewenst
(krijgen wij misschien ook nog een beetje mee)Als je even terugbladert op dit topic komen er al drie witte voorbij :hmmz
Van de 1050 word trouwens gezegd dat hij indertijd ook op de Autorai heeft gestaan en daarna in België is verkocht.
De meeste witte TE’s zijn vroeger naar Zwitserland gegaan, daar was oker een inpopulaire kleur.Komende zondag zijn er ook weer een paar TE’s te zien bij de Mantarun :D
@mantamanta wrote:
hallo allemaal,
hierbij zoals belooft de foto’s van m’n manta A GT/E (15 ER 16).
groetjes anno
:angel :angelvraagje,
Ik zie dat het typeplaatje op de chassisbalk zit waar hij bij een normale Manta ook zit, is dit alleen zo bij de laatste GT/E’s?
De mijne heeft hem hier ook zitten en is ook een van de laatsten.
Bij de meeste GT/E’s zit hij op het front, ter hoogte van de bovenste radiateursteun.toch?
Zo, weer een GT/E die de weg op kan :wors :thumbup
Klasse Stefanwas zeker een leuke groep auto’s en bere gezellig!!
de kadett e gsi :wub :wub was zeer goed vertegenwoordigd bij nl tuning!
@tom Kadettielac wrote:
epoxy primer is het beste, dat trekt ook een beetje in het staal,
of ijzermeni, maakt niet zoveel uit als je de binnenzijde goed tectyleerd.
dit gaat tijdens het lassen verbranden!!
Ik gebruik zelf altijd inox spray.
http://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Inoxspray.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;mijn ervaringen zijn super!
en er zit weer een jaar apk op!!
enige puntje: ik had dus de boutjes van de fusekogel verkeerd om er in gemonteerd dus draaide het fuse tegen de boutjes aan.
hmm even niet op gelet, maar hebben ze in de garage even omgedraaid voor me en toen was het goed!nu binnenkort alleen nog de distri set vervangen evenals de thermostaat
en de voor en achterbumper netjes maken of vervangen!!dat was de astra, en ook nog genoeg te doen aan de kadetts. :vertag
van het weekend naar sevenum geweest en heb toch wel veel bekijks gehad met de 16v! maar op de terug weg naar huis toch nog met panne gestaan.
op de snelweg gaf mn cockpit aan dat de dynamo de accu niet meer lade, ik ben toch maar door gereden en heb pas toen ik de snelweg afging de auto even aan de kant gezet.
kap open en ja hoor het kabeloog van de voedingkabel afgebroken!
mn vriendin laten komen met gereedschap enz, maar ik kreeg het niet voor elkaar.
dus met de astra de accu beetje volladen en starten, gauw de kabels er af en klep dicht en gauw gaan rijden!
maar ja dit houd ie maar hooguit 5 km vol, na dit 3x gedaan te hebben heb ik toch maar besloten om de auto ergens te laten staan.
s avonds terug gereden naar de auto en nogmaals geprobeerd en toen lukte het wel om het te fixen!! :Dvorderingen verder!!
de klep is klaar en verkocht!vandaag heb ik eindelijk de goede rubbers binnen gekregen en ook de rubbertjes voor de brandstofpomp, deze zijn al een tijdje kapot!

verder was mn vriendin dr astra afgekeurd op de fusekogel links voor, dus deze vanavond maar vervangen!de oude.

de nieuwe, uiteraard origineel opel.

draagarm verwijderd, anders is dit echt een kolere klus!!

kogel er uit.

nieuwe er in.

en als je m er dan toch onderuit hebt, dan ook gelijk maar even netjes zwart maken he?!en weer gemonteerd!

morgen weer opnieuw aanbieden bij de apk.
@nl-tuning wrote:
Was idd een gezellig daggie :jerry :jerry en wat hebben we goed weer gehad;)!!!!
Groeten nick
En laat die foto’s maar komen.
Was idd top!!
we hadden een leuk cluppie bij elkaar zo, en wat een mooi gezicht al die opels op de snelweg!!“jblfreak wrote:gister geweest en was een top dagwas voor mij de eerste keer sevenum van me leven alleen kon k me voor me kop slaan dat k nooit geweest ben zeg
leuke dag bij de jongens van NL-tuning
mooie dingen gezien lekker weer
volgend jaar ga ik echt zeker een weekend
me meisie heeft rond de 311 foto’s maar die moet ik nog even gaan posten dus kan even duren [/qoute]
ik ben er volgend jaar ook weer het weekend daar!
ben alleen kats verbrand dit jaar!
tevens op de terug weg ook nog pech gehad met de 16v!
op de snelweg viel de laadspanning van de dynamo weg, toch maar zo ver mogelijk door gereden tot de accu leeg was!
gelukkig strande ik een kilometertje of 20 van huis in rhenen!
uit eindelijk had ik de auto s avonds om 22.30 eindelijk thuis met een kabelbreuk in de voedings draad van dynamo naar accu!!verder heb ik het heel erg naar mn zin gehad!!
op naar volgend jaar!!
vanavond op de A28 vlak boven Zwolle, rood/oranje manta-a met kar erachter met handel er op
he robert, blijft een erg mooie astra!!
wat m ook erg goed zou staan is een verlengde motorkap!! en of strakke achterklep. :angel
ben eigenlijk wel benieuwt naar de rede van het verwijderen van de schroefset!
gr patrick
-
AuteurBerichten