Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Champions wrote:
Het is rustig hier, zal wel door de kou komen, de Dettjes blijven lekker binnen staan denk ik :)..
Toch even een update: Dankzij frenkie zit er een originele sc303 in de Champ cheer: :


Frenkie, muchos gracias!! king:
Er zijn helaas nog meer originele onderdelen die wat gehavend zijn, en ik zou ze graag weer terug origineel maken:



Het is vrij duidelijk, de deurpanelen waren ooit met deurslingers, en hadden geen speakers. Inmiddels hebben ze elektrische ramen, en ben ik op zoek naar originele, niet in gezaagde :), deurpanelen, liefst nog voor de elektrische ramen zonder dat dopje zeg maar.
Heeft toevallig iemand hier op dit forum een tip waar ik dit kan zoeken, of weet iemand een schuurtje waar ze liggen :D?
Ook de kapjes waar de tweeters ingemaakt zijn, zou ik graag origineel willen hebben, kan iemand me daar misschien ook bij helpen??
Ik hoop dat ik de Champ nog weer een stapje dichterbij origineel kan krijgen, hopelijk met jullie hulp!!
die deurpanelen had frenk ook liggen, die zou ik in eerste instansie overnemen van hem maar ik had even de centen ergens anders voor nodig.
misschien heeft hij ze nog liggen voor je!
dit zijn echt hele mooie panelen!gezien de reackties op de site leeft het wel :thumbup
maar toch ben ik bang dat de recessie roet in het eten gooit :thumbdown@hanskadett wrote:
je kunt hier popnagels voor kopen die een stukje uitsteken zeg maar
hier kun je de kunstof klemmetjes weer op vast zetten en daar je skirts op:thumbup idd gewoon even bij de opel dealer binnenlopen!
zijn nog gewoon te bestellen! klemmen en popnageltjes.Bedankt, foto is al van een paar jaar geleden, maar elk jaar ga ik er even met de oliespuit onderdoor.
Die adaptorplaat is er in 1981 al onder gezet.
Is nogal een hoop werk om zoiets te maken, gemakkelijker is om de steun die aan de 5 bak zit met 2 dikke strippen ijzer naar de ophangpunten te brengen.In de 5 rij je lekker laag in toeren, en aangezien een 2,4 ook lekker onderin trekt is het een goede toercombinatie.
Zelf reed ik indertijd met een 3.89 kleine achteras, die werd snel vervangen door een 3.44
Onderstaande video is van 3.18 achteras in de 5 de versnelling.bij een normale Manta gaan de wijzers in de vierde versnelling gelijk omhoog
onderstaande video is in de vierde versnellingook nog maar 1 in z’n derde
Vinci wrote:Mooi dat hij goed past, wel apart dat er 5mm in zit… Kan in het rubber zitten…Maar Hmm… :hmmz Die drukbegrenzers zitten in de leiding (origineel vaak op de achter as zelf) of op de hoofdremcylinder (dat ding met het witte potje er op)
quote]
he vinci, haal je nou niet de lastafhankelijke remdruk begrenzers en de remdrukbegrenzers door elkaar??
de remdrbegr zitten bij allebij mn champs op de hoofdremcylinders onder het expansievaatje!! :hmmz
en volgens mij heeft bij kadett alleen de station een lastafhankelijke remdruk systeem.waag er eens een mailtje aan naar deze jongens.
ze hebben bij een collega van me, zn mazda voorzien van een nieuw dak.
niet duur en perfect strak.
zij kunnen je voorzien in allemaal info over verfen enz
http://www.cabrio.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;@.:Stoffel:. wrote:
@Kadett Gsi 89 wrote:
Als er W3W op je adremaschild staat , dan heb je een originele Champion,
dat is het plaatje onder de motorkap. ergens in dit topic staat de uitleg van het adremaschild.
Is erg leuk om eens uit te pluizen.gr Johan.
er staat W3W of T5K op het armada schild.
bij mijn oude champ stond T5K en was ook orginele championdit is volgens mij afhankelijk van het bouwjaar 90er hebben t5k en 91er w3w!!
dit is wel echt de enigste manier om een originele te herkennen want de rest is over te schroeven en plakken, zie antwoord vorig reactie!!
tenzij ze het adremaschild overzetten natuurlijk! :hmmz :hmmz@mark wrote:
leuke champ te koop op marktplaats voor weinig, stond eerst voor 2500 euro nu 800, wel wat leuks van te maken.
dit is GEEN champion!!
deze auto is gebouwd door een oude maat van me en toen ik bij hem mijn champ heb laten spuiten moest ik de stryping opnieuw er op plakken.
hij vondt de stryping zo gaaf dat ik voor hem ook een set besteld heb toen die tijd!
was idd een c20ne.
dit is wel 1 van de grondigste gerestaureerde kadetts die ik ken,maar is inmiddels wel een jaar of 8 geleden!De aandrijfas word meestal gebruikt van een Manta-B automaat.
De kilometerkabel kun je van een Manta-A automaat gebruiken.
Die is volgens mij een dikke centimeter korter dan zou moeten, maar met een 2,4 moet dit nog wel gaan.
De steunen voor de bak moet je gewoon origineel laten, maar een adaptorplaat maken waardoor de auto toch in originele staat blijft.
Kijk anders ook eens op de topics van @henk400rr viewtopic.php?f=22&t=35034
viewtopic.php?f=22&t=35040
Bij mijn 2,4 zaten er gewoon twee dikke strippen staal tussen.foto’s zijn met adaptorplaat


ik had ditzelfde probleem met mijn standaard 16v 150pk!
op advies van gsi-maffia heb ik die stuurhuis rubbers vervangen en dat helpt enorm!!!
Het is niet helemaal weg maar er is weer fatsoenlijk te rijden met de auto!de rubbers kosten geen drol, maar met name de bestuurderszijde is een hels karwei om te vervangen, maar het is zeker de moeite waardt om deze te vervangen!
gewoon bij de dealer te bestellen.De 8klepper staat weer op z’n wielen, ik ben erg tevreden over het resultaat :thumbup
Nou kan ik in de winter maanden eens met de motorruimte aan de gang!
Hier ben ik ook nog niet helemaal tevreden over. :hmmz@gsi-maffia wrote:
Hahaha het zit niet mee..
Wij gaan vanavond de steunen inmeten om iets anders te maken voor de bevestiging.. hou je wel op de hoogte..
heb vd week het goede rubber voor de bestuurderskant gehaald, ik mocht de verkeerde omruilen voor de goede, goede service!,
Ik heb vandaag bij de 16v dus het laatste rubber vervangen en nou moest er dus gelijk getest gaan worden!! :jerry
Dus de dijk op en knallen maar.Nou moet ik eerlijk zeggen dat het heel wat minder is, echt een hele verbetering maar het is NIET weg!!
Doordat het stuurhuis beter “vast” zit stuurt hij aanzienlijk beter maar met hard gasgeven trekt ie nog steeds naar links!!
Voorlopig zit het mij verder wel best, de rest komt wel als ik m met de tijd ga restaureren!!tevens gebruik ik in vervolg mn eigen naam ipv bordeaux beauty!! :vertag
30 oktober 2011 om 07:07 In reactie op: Het wie neemt wat mee naar Tolbert zondag 30-10 topic #17932610@kabouter wrote:
@Duurt wrote:
heb nog wel een Manta A GT/E te koop, maar is te groot om mee te nemen.
is eventueel wel te bekijken, staat 10 km. vanaf de onderdelenbeurs.nauw dat valt ook wel mee je zou hem bijna er heen kunnen drukken :jerry
gr kabouterDan moet ik wel iemand hebben om te drukken :angel
Nee gekheid, ik heb er nog wel over gedacht hem daar binnen neer te zetten, maar moet dan weer een autoambulance en een rijder regelen.
Ik kom in ieder geval wel even kijken.gr Duurt
@kaneelschep wrote:
Ik heb laatst nog de betamax van mn oma op mp verkocht voor 40 euro! Zij gebruikte hem gewoon nog tot 2009.
volgens mij was het juist v2000 wat je om kon draaien. Dat was een soort van groot uitgevallen cassete bandje van philips en grundig. :DVideo2000 kon je inderdaad omdraain
Het was een voorborduursel van de VCR van Philips.
VCR is vierkant en heeft de spoelschotels boven elkaar.
Betamax is eigenlijk uniek, daar draaien alleen de koppen en stond de koppentrommel stil.
Ook is er nog iets van Videocolor geweest, maar die zijn nog weer ouder. -offtopic29 oktober 2011 om 16:28 In reactie op: Het wie neemt wat mee naar Tolbert zondag 30-10 topic #17932605heb nog wel een Manta A GT/E te koop, maar is te groot om mee te nemen.
is eventueel wel te bekijken, staat 10 km. vanaf de onderdelenbeurs.Ook welkom hier op het forum,
mooie orginele Manta GT/E, volgens mij signaal geel?
Alleen zou ik ook de achterlichten weer origineel maken.
Vroeger waren er zelfs Manta’s met 6 van die achterlichten.
Wist je trouwens dat er ook een GT/E-topic is?De achteras is weer mooi, en zit er weer onder.
het geheel moet nog afgemaakt worden maar het is iig weer erg naar mn zin al!!

ook nieuwe rem leidingen en slangen!



resultaat onder de auto, uiteraard nog niet afgebouwd.ook eindelijk met de rubbers van het stuurhuis van de 16v bezig geweest.
Toch weer tegen complicaties aangelopen, de rubbers links en rechts zijn dus toch verschillend waardoor ik alleen de bijrijderskant vervangen heb nu!
links nieuw, rechts oud.

bestuurderskant is echt kl#te om los te krijgen, maar dmv een kruiskoppeling op de ratel kreeg ik de bovenste bout uiteindelijk los en de onderste moet via de wielkast losgedraaid worden!

en toen paste de nieuwe niet!! :fy1 :fy1 :fy1‘Legend Of The Fall’ 2011
Een oldtimerrit welke begint vanuit het Belgische Bocholt

Een restauratie/ombouw verslag van deze Belgische Manta staat op;
http://www.franco-blitz.net/forums2/index.php?showtopic=1307&st=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Meerdere restauratiefoto’s onder in de links.






klinkt goed, een mannuh uitje! :jerry maar tuurlijk zijn vrouwen ook welkom!
Jullie gaan allebij mee???
We houden wel contact heren!
@Dkadett84 wrote:
Hey Pat,
Moet elke keer weer opletten dat ik niet ga kwijlen als ik naast jouw rode champion sta.. Die kadett gaat er steeds mooier en gelikter uit zien !
Die zwarte van jouw gaat trouwens ook aardig van zijn plek :thumbup
We moeten maar ff keertje met ze alle een datum prikken voor Essen dit jaar !
Grt Erik
zo lang je maar geen kwijl op de auto knoeit :jerry :jerry
ik ben ook erg tevreden over de auto, maar ik ben nog lang niet klaar maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd!de zwarte loopt aardig maar houd in hoge toeren wel wat in!
Essen komt goed, we houden telefonisch contact! :thumbup
@jblfreak wrote:
astra F achter as ?
gewoon de achteras van de 8klapper kadett 91!!
ze hebben op de astra volgens mij dezelfde gebruikt.
Zwart blijft leuk :thumbup

Vandaag was de TE1050 op de rolbank bij de powertesting van de Mantaclub.



Bij de eerste paar runs slipten de achterwielen, maar met wat gewicht in de kofferbak ging het dan toch goed.
(video)verder was er nog meer mooi spul.
en een kadett 1200S


deed het kwa geluid niet slechter dan de grote jongens :D
Van de week is er weer post binnen gekomen van classic opel parts, dus weer verder gegaan met mn champ!
resultaat van de tank nog eens.


de oude remkabel, echt een oud en versleten inmiddels.


mn irmscher veren zijn nog helemaal nieuw na inmiddels ook alweer 2.5jaar

en de achteras gedemonteerd.
before!


het after komt nog, eerst maar eens een aantal uren arbeid er in steken! :thumbup
-
AuteurBerichten






