Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik snap dat je het zo bekijkt, klopt natuurlijk ook gewoon maar aangezien het stuurhuis op en neer gaat wegens bewegende beugels denk ik echt dat door de krachten van de auto op het stuurhuis, dit probleem geeft!
nou is Eric (gsi-maffia) bezig met “vaste”beugels en wacht ik even op zijn bevindingen! misschien als dat het is dat ik m nog een jaar door de apk doe en nog een jaar langer blijf rijden met deze!@asconahobbyist wrote:
hey,zit die isolatiemat nog op je schutbord??
Die zou ik er sowieso uithalen,die is dodelijk voor je auto.
T kreng is altijd vochtig en je ziet niet wat erachter gebeurt,heeft mijn rode Ascona ook bijna vermoord!
trekken zoals jij zegt herken ik wel,had mijn ouwe GSI 2.0 SEH ook,dat was overigens een 1.2 carroserie dus ik nam aan dat t daaraan lag,maar blijkt dus van niet omdat jij t ook hebt.
Kijk eens goed naar je bodemplaat,de bekende bermuda driehoek,ik had bij de mijne het idee dat daar wat torsie inzat met bovengenoemd gedrag tot gevolg.
Wellicht bij je restauratie de boel doorlassen,dan wordt het een veel stijver geheel.die mat zit er nog in en er komt met de tijd gewoon een nieuwe in, deze is bij cope nog nieuw leverbaar en ik ga alleen maar voor 100% origineel!
ik heb de auto al meerdere keren goed bekeken en de bekende driehoek is indd erg slecht maar het zit wel vast nog!dit is 1 vd plaatdelen die helemaal vervangen gaan worden evenals de volledige binnenschermen wanneer ik m helemaal onderhanden neem!
de wagen ga ik lekker de tijd voor nemen om te restaureren en wordt mooier dan mijn rode. zal wel een jaar of 6 duren voor die af is! :hmmz :hmmz ben er alleen nog niet helemaal uit of ik m nog 1 keer laat keuren of ik dit jaar ga schorsen en beginnen!
staat nu een Manta met TE2800 uitbouw op Mobile.de
Is wel een A1 carosserie
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=152785096&pageNumber=1&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&tabNumber=2#” onclick=”window.open(this.href);return false;
het gaat niet aanlopen, maar je kilometerteller gaat wel afwijken!
de rolomtrek wordt groter dus je teller gaat minder aangeven dan je daadwerkelijk rijdt!
hoeveel precies weet ik niet!@Sebbe GSI wrote:
Vindt het een beetje raar verhaal bijna niemand heeft er las van dus zal idd naar de auto zelf kijken waar het zit anders moet elke kadett gaan zwaberen als die oud word bij mijn kadett is niks aan de hand 8cm+ verlaagt en knetter stug maar niks geen last van treken of was en schuurhuis blijft ook mooi op zijn plekie ziten.
Groeten bas.
mijn rode gsi heeft ook nergens last van! maar als je een beetje over het forum surft zijn er toch wel wat mensen die hier ook wel last van hebben!
maar jouw kadett is pas net verlaagd toch? hij gaat echt niet door het verlagen trekken maar verlagen heeft op termijn wel effect op de oude (vaak) verroeste carrosserie!
waarschijnlijk kom ik er pas achter wat het is als ik de hele auto uit elkaar haal!
restauratie komt wel dichterbij nu, als ik een mooie droge plek voor de rode heb gaat de zwarte denk ik snel de garage in.
oh ja mijn oude grijze had er ook een beetje last van, daarvoor zijn we s avonds bij botter geweest destijds!
ik weet bijna zeker dat het probleem zich ten hoogte van het stuurhuis bevindt!
met een Niet draaiende motor (stuurbekrachtiging) schuift het stuurhuis heen en weer, zoals eerder door gsi-maffia ook al aangegeven werd.
nu heeft het vervangen van de rubbers geen effect dus en heb ik bij vincent een paar weken geleden onder de kap gelegen en terwijl hij stuurde zag ik niet alleen het stuurhuis bewegen maar ook de beugels zelf! dus denk ik dat het schutbord niet al te fris meer is. DIT IS MAAR EEN AANNAME, ik weet het niet zeker! Ook wringt de auto nogal (aanzienlijk meer als mn rode en vince zn dett) met sturen als de motor niet draait, dit zie je langs het scherm/motorkap en parrafaan/motorkap.de rest is allemaal uitgesloten!
misschien binnenkort de handel vastlassen om te kijken of dat helpt!
@mantallica wrote:
Mooie modellen :thumb maar een pittige prijs voor de oker gele.
De groene NEO TE is wel de goede kleur hè Duurt :D
Ja helemaal mijn smaak :wub
‘k vind trouwens alle signaalkleuren geweldig28 januari 2012 om 18:45 In reactie op: ombouw naar full option.topik mag gesloten worden! #17871991ik stop met de ombouw!
de auto heeft last van een technisch mankement (zie in mn topik restauratie deel)
en loop ik dus al een paar weken met het idee om m helemaal te gaan restaureren net als mn rode gsi!
weet nog niet wanneer het zal gebeuren en hoe lang ik er mee bezig ben maar heb geen zin om naar spullen te zoeken voor een auto die ik op korte termijn toch helemaal uit elkaar haal!dus topik mag dicht.
@Sebbe GSI wrote:
Meschien klinkt het raar maar zal je niet even naar de uitlijningen kijken ik had het ook bij een auto van mij na het uitlijnen was het weg niet echt fijn rijden.
Groeten bas.
had ik al laten doen bas :vertag
@manta-senator wrote:
wat is het probleem dan kerel
he daan, staat een paar pagina’s terug, maar met gas geven trekt ie naar links en dat gaat nogal te keer maar als ik van het gas ga duikt ie naar rechts!
nu heb ik m laatst een keer bijna in de vangrail gehad omdat ik van het gas ging en net iets in de berm terecht kwam!
gelukkig goed afgelopen!Op ebay staat momenteel een heel mooi TE2800 schaalmodel


http://www.ebay.de/itm/Opel-Manta-A-Transeurop-TE-2800-M-1-18-/180801248926?pt=Spielzeugautos&hash=item2a18981e9e” onclick=”window.open(this.href);return false;
zit zelfs een 6 pitter in, bieden vanaf 370 euro :hmmz
Zag dat er nu ook een groene uitvoeting van NEO is art nr. 44131

http://www.ebay.nl/itm/Opel-Manta-A-2800-Vert-noir-1975-1-43-NEO-44131-/110814570012?pt=FR_YO_Jeux_VehiculesMiniaturesCircuits_VehiculesMiniatures&hash=item19cd10261c” onclick=”window.open(this.href);return false;
hij staat in ieder geval weer op de kalender ;)
22 januari 2012 om 17:42 In reactie op: LAATSTE WENS MANTA-A (OVERLEDEN 19-04-2012)restauratie manta #17969836We hebben het graag gedaan ;)
Ruinerwold 2006

Mooie wagen Johan, zonde om er mee te gaan rijden :hmmz ;)
ik heb er nog een videofragment van dat hij op de draaitafel staat
15 januari 2012 om 18:36 In reactie op: LAATSTE WENS MANTA-A (OVERLEDEN 19-04-2012)restauratie manta #17969806’t was hartverwarmend
ik denk dat we met z’n allen een onvergetelijke dag gehad hebben
14 januari 2012 om 18:57 In reactie op: LAATSTE WENS MANTA-A (OVERLEDEN 19-04-2012)restauratie manta #17969789Ben d’r klaar voor


nog 1 nachtje :sleeping
Inmiddels staat er weer een GT/E op MP
http://link.marktplaats.nl/518468084″ onclick=”window.open(this.href);return false;8 januari 2012 om 18:05 In reactie op: LAATSTE WENS MANTA-A (OVERLEDEN 19-04-2012)restauratie manta #17969751zo iemand een onvergetelijke dag bezorgen is hartverwarmend :thumbup
wij willen ons bij deze ook graag opgeven
@JOZO wrote:
Ben niet zo goed in het ‘buitenlands’ maar het begin is er. Nu nog een leesbare tekst erop het register aanvullen, foto’s en filmpjes king:
de site is nog “under construction”
het gaat eerst om de indelingOp de site staat nu ook info over het ontstaan van de TE met een schets uit het verleden :thumbup
vanavond ben ik naar gm tuningparts geweest in Best en heb dus lekker kilometer kunnen vreten maar tot mijn ergenis heeft het vervangen van de rubbers helemaal geen effect gehad! :swear :swear
Ik dacht dat het verbeterd was maar na voldoende snelweg km blijkt t tegendeel!dus een hoop gedoe voor niks helaas.
heb zo’n beetje alles gehad nu maar zou echt niet meer weten wat t kan zijn.
wie oh wie!!
@KadAstra-EF wrote:
Hier is anders een hele mooie:
Rik :)
is geen gsi he :vertag
het gaat hier over een 8klepper of 16klepper gsi!@Vinci wrote:
Beide motoren in een Kadett gaan rap als een malle, zit gewoon over zo’n breed bereik zo veel vermogen in. Zul je denk ik nog van opkijken!
Eigenlijk zou ik altijd mensen met weinig geld afraden om een Kadett te kopen, want veelal koop je ze van mensen die hem natuurlijk niet voor niks weg doen. Zo te horen heb je het niet enorm breed en zeker dan zoek je vaak naar de aantrekkelijkste deals, en die zijn nou juist vaak de wagens met verborgen gebreken.
Neem iemand mee ook die de Kadett door en door kent, want vooral aan de voorkant bij de wielophangingen zie je vaak pas problemen als je de plekjes écht goed kent.
Ik heb super veel gereden in Kadettjes met de kleinere acht kleppers en heel weinig problemen en onderhoudskosten er aan gehad, dus kan de bovenstaande antwoorden alleen maar beamen. Heb nu een 16V en mijn god wat rijdt dat als een beest, maar het is tot nu toe verre van vlekkeloos verlopen met het onderhoud/reparaties….
hier ben ik het volledig mee eens :thumbup
goede kadettjes zijn moeilijk te vinden en kost wat!!
Aan het chassisnummer is wel te zien wat voor model het is geweest.
Je zou het kunnen proberen op te vragen bij de RDW in Veendam.
Als de auto nog bestaat kunnen zij een brief schrijven naar de huidige eigenaar of die contact wil of niet. -
AuteurBerichten
