Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
5 maart 2012 om 18:51 In reactie op: Oldtimer evenement Hoornsterzwaag Hemelvaartsdag 17 mei 2012 #18004693
Heb de folder ook gekregen
Het leukste stond nog onderaan de brief;
“Deelname voor Mercedes type 124, 126 en 201 is beperkt. Alleen de eerste inschrijvers krijgen toegang.
Dit om de veelzijdigheid van het evenement te garanderen, Het staat u natuurlijk vrij om uw exclusieve Mercedes op het parkeerterrein te plaatsen.” :thumbup :thumbupHeb een fantastisch weekend in de ardennen achter de rug, had donderdagavond besloten om met de 16v kadett de reis te wagen.
Dus vrijdagochtend de auto volgeladen met spullen en boodschappen enz en met vrienden op pad richting belgie!
De heenreis heeft de kadett geen krimp gegeven, ondanks hij toch bijna 5uur heeft staan draaien met wat pauzes van een uur oid.Nou ging ook de terugreis vanmorgen perfect maar eenmaal bijna thuis begon de 16v wat in te houden en uit zichzelf gas te geven!
Leek sterk op wegvallen brandstofdruk!
Het motormanagementlampje ging niet branden, dus denk wel aan een mechanisch probleem!
Hij heeft me wel netjes thuis gebracht maar dit zit me niet lekker, heeft iemand een idee wat dit is??Ik dacht zelf eerst aan de stappenmotor, maar het is niet constant.
Misschien luchtmassameter??
brandstofpomp blijft volgens mij gewoon netjes draaien.Ik ga de komende dagen zoeken naar het probleem, maar als iemand dit herkent en weet wat er is hoor ik dat graag!
Gelukkig niet zo veel last gehad van gezwabber op de weg! met volgoende gewicht verdeelt in de auto gaat het goed.
Hier kun je de schade goed zien

en nog 1 in betere tijden

@voyageboy wrote:
ik zou die manta graag nog willen redden howr ik vind hem ontzettend mooi.
maar ik ben niet zo rijkAls je gezond bent ben je rijk :???:
Je kunt altijd nog bieden, maar hij is ook krom bij de C-stijl en dat kun je denk ik niet weer recht trekken.
bij deze nog een paar van deze toch wel bijzondere Manta;







nu de laatsten :???:



Deze Manta is op pagina 1 voorbijgekomen op dit topic
Bij deze een paar foto’s van de restauratie.





Auto staat nu helaas totalloss op Martkplaats,
maar gezien de sper, geventilleeerde schijven, kenteken en de andere onderdelen geen slechte vraagprijsraad het plaatje

@ vincent23, ja idd, de fan draaide toch te zwaar. maar jouw fan doet het perfect dus ik ga even een nieuwe bestellen en dan krijg je de jouwe weer terug.
@mr f, waar wil je foto’s van zien?? hele topik staat vol met plaatjes van de auto’s en de 86er ging niet door zaterdag, dus heb ik ook geen foto’s van!!
Oh wacht ik snap m, van het poetsen?! haha hij staat nu lekker droog onder zo’n fijne hoes! :agentIk zal die schaalmodellen in de gaten houden, moet iig wel aan mn verzameling toegevoegd worden dan!
@Dkadett84 nou die nieuwe aanwinst laat nog even op zich wachten! moet weer verder zoeken.
tevens ben ik nog op zoek naar een geschikte ruimte om 1 of 2 auto’s te stallen!heb vandaag nog wel de moeite genomen om de 16v eens lekker te wassen en te poetsen, ziet er wel weer gelikt uit zo.
gisteren van vincent23 een koelfan meegekregen voor mn 8v, om te testen of de mijne kapot is en ja dat is dus het geval!
dus gauw eens een nieuwe aanschaffen.’t is dan wel niet een TE replica, toch jammer voor deze Manta en eigenaar :(
http://link.marktplaats.nl/533739555″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Even een update!
Het probleem ’trekken” begint steeds extremere vormen aan te nemen, als ik de kofferbak gevuld heb met een aardige lading dan is de wagen niet meer op de weg te houden!
en een drempel nemen is al helemaal niet leuk meer!
Maar waarschijnlijk heb ik vanaf zaterdag een leuk 86er dett, waar ik de gehele champ (lees motor,bak, veerpoten enz enz) op ga bouwen en omkeuren tot 16v!
zodat ik mn 16v carros eens lekker op mn gemak helemaal kan herstellen tot fabrieks nieuw en origineel! :wub :wubKomend seizoen zal ik dus veel met de rode op pad gaan! :thumbup
21 februari 2012 om 22:16 In reactie op: toerrit oldtimer opels zondag 1 juli 2012 aanmelden… #17995065Manta kas met Commodore motor, eigenlijk horen we negens bij :???:
We wachten de datum wel af ;)
21 februari 2012 om 22:01 In reactie op: toerrit oldtimer opels zondag 1 juli 2012 aanmelden… #17995063Leuk idee, als we kunnen, komen we, maar heb eigenlijk geen Opel :hmmz is de Transeurop ook welkom :angel
Hier staat hij ook te koop
http://www.2dehands.be/autos/autos/overige-merken/te2800-nummer-1010-114720039.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

blijft een mooie wagen
ondertussen is het TE-topic ook al weer 100.000 keer bekeken :wors :thumbup
mooie gsi gespot in werkhoven!

beetje kitche stryping maar super strak in de lak!
beetje belabberde foto!daarna om de hoek ook nog mooie c sedan gespot, grijs met zwart/wit geblokt dak!
helaas geen foto van!auto’s van hier??
@asconahobbyist wrote:
@patrick v voorn wrote:
12sc lijkt qau uiterlijk nogal op de 13n die wel in latere modellen lag!
Dus zou best wel kunnen en het was maar een idee!
t klopt niet iig. Kan ook best een 1.2 in gelepeld zijn.nee toch,een 12SC is een OHV blok,de 13N is al een OHC.
http://nl.kapaza.be/antwerpen/opel-kadett-1-2-61043127.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier nog een ,een 12S Life uitvoering met 4 bak!
rare jongens,die belgen………Idd daar heb je een punt!
Maar goed niet iedereen ziet het verschil, dus alles is mogelijk.
kan ook heel goed een hele eerlijke auto zijn.12sc lijkt qau uiterlijk nogal op de 13n die wel in latere modellen lag!
Dus zou best wel kunnen en het was maar een idee!
t klopt niet iig. Kan ook best een 1.2 in gelepeld zijn.@asconahobbyist wrote:
http://nl.kapaza.be/antwerpen/opel-kadett-1200-ls-61289449.htm
Een Kadett E2 uit 90 met 1200 motor,nog nooit gezien!
Dacht dat t blokje vanaf modeljaar 1989 vervallen was.
In Belgie blijkbaar dus niet.Ik weet wel zeker dat er iets niet klopt aan de auto!
dat blokkie werd idd niet meer gebruikt!zou best wel eens een ander kenteken ingelast zijn!
zo heb ik jaren geleden een originele champion gehad met een kenteken van 88! Na aankoop kwam ik er achter dat omgekat was en heb ik m gesloopt!Dalfsen was eind jaren 80 :shock:
begin mij nu echt oud te voelenhttp://www.112marum.nl/bericht.php?id=7171″ onclick=”window.open(this.href);return false;
klopt, en daarvoor was het in de Norgerberg in Norg, en helemaal voeger de noordelijke onderdelenbeurs bij een camping bij Dalfsen
De plaats waar de onderdelen beurs altijd is zal waarschijnlijk wel gespaard blijven, die staat een eindje er achter
Zo werd er in Eelde eens een asbak aangeboden van een autorijschool met een A-Manta er in afgebeeld, had toen geen Manta meer dus ook maar niet gekocht
30 januari 2012 om 21:34 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472079groot respect dat ik je zoveel origineel materiaal op de auto zie schroeven, :wors
het kost een paar centen maar past iig altijd perfect!
ik dacht even dat ik de enigste in nederland was die alleen maar gm materiaal op zn auto’s schroeft!mooi project en ben benieuwt hoe hij er bij staat over 3maanden!
vaste steunen zullen idd meer trillingen doorgeven, alleen zitten in de stuurstangen ook rubbers dus die dempen ook wel wat!
nu ben ik een enorme zeikerd als het om originaliteit gaat dus zou dit alleen maar tijdelijk zijn om uit te vogelen of dit idd de oorzaak is!
na restauratie is alles perfect origineel en stevig dus zou het ook over moeten zijn! -
AuteurBerichten