Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@InjectTheVenom wrote:
Vandaag en maandag worden als het goed is de laatste plaatwerkrestjes er doorheen gedrukt waarna het plamuren/schuren/primer/spuiten als het goed is zo gepiept zou moeten zijn binnen nu en ongeveer 2 weken, gaat het uiteindelijk toch nog snel :wub
Net even een inventaris gemaakt van de laatste delen die ik nog nodig heb waarvan de helft in een set peperdure deur/kofferklep rubbers en nieuwe daklijsten gaat zitten…. €1121,50 ex verzenden :shock:
En dan heb ik de bestelling bij Colourlock nog niet meegerekend om maar te zwijgen over wat er nog nodig gaat zijn om de techniek in orde te brengen.zo de kolere! :hmmz :hmmz
is dan cope geen veel goedkoper alternatief??
zelfs ik als ras echte originaliteits freak zou dat er niet zo 123 voor uitgeven!:wors :wors
interessant topic :thumb
ben ook nog eens van plan zo’n motor in een Manta te zetten, altijd leerzaam zo’n topic
zelf rijd ik al jaren met een 3.18 achteras, deze zit standaard onder een Manta A GT/E en natuurlijk de TE2800
nu heeft een 6 pitter natuurlijk veel koppel en kom je wel van je plek, maar denk dat er met een turbomotor wel met de koppeling geslipt moet worden om van plek te komen.
om een indruk te geven van de toerentallen ivm. snelheid een kleine videowil je echt de maxium snelheid uit je auto halen, of ga je meer voor de sprint
normaal ben ik niet zo van het posten van gespotte auto’s maar deze vindt ik wel zo mooi dat ik deze toch er maar even tussen zet!
iemand van hier???
afgelopen donderdag ochtend gespot in amersfoort. reed richting nefkens opel!!@kadett4x4 wrote:
de kleur :thumbup :thumbup
groeten.
jij komt inderdaad het dichts bij! :thumb de anteraciet voorbeeld is ook een 8v, als je heel goed kijkt zie je het! :jerry
maar goed!
omdat de restauratie nu toch wat dichterbij komt ben ik de garage radicaal aan t opruimen, dus moeten er ook veel onderdelen opgeruimt worden!
tevens wordt met de tijd de auto weer helemaal in serie toestand teruggebouwd net als de rode, dat houd in dat het hele full option pakket weer gaat wijken en wordt met de tijd ook in zn geheel verkocht!
***is allemaal verkocht!!
dit was van het begin al mijn plan,want het idee was om er een 3e (belastingvrije) kadett bij te kopen en hier alles op te bouwen maar daar zie ik voorlopig van af!
eerst maar eens genoeg (plaatwerk) sparen!***edit
is toch idd een mooi cockpitje zo!! wat me ook opviel, dat 4×4 logo in je stuur!! :thumb dat is oog voor detail!
:thumb
maar nu eigenlijk wat er niet klopt aan het voorbeeld ten opzichte van mijn 16v!! goed kijken!!heb trouwens de 8klepper eens netjes schoongemaakt en gepoetst om een beetje in de stemming te komen voor de eerst volgende tourrit/meeting

en ik kwam nog wat mooie foto’s tegen!


sevenum 2009


en 2foto’s van een shoot van vorig jaar!19 maart 2012 om 22:25 In reactie op: toerrit oldtimer opels zondag 1 juli 2012 aanmelden… #17995079zal mij waarschijnlijk niet lukken, zaterdags komt mij weer beter uit, maar zo zal ieder wel wat hebben ;)
@KadAstra-EF wrote:
Zo, jij bent een trotse Kadett E rijder !!!!!!!!!!
Hele mooie wagen zo op deze ene foto.Rik :)
ff -offtopic dan!

kijk maar in het restauratie topik van me voor de rest van de foto’s!
back on topic.
@GS2.6 wrote:
Dat is toch wel een mooi gezicht, die originele radio erin zeg!
Zie ik nooit meer.
speciaal voor jou dan!!
wel even goed kijken!

mijn originele kadett champion 8v
werden alle oldie’s maar zo grondig gerestaureerd! echt respect!
Dit topik geeft mij iig genoeg inspiratie om met mn kadett aan de gang te gaan! :thumbup
De bedoeling was inderdaad dat ik de foto’s die ik gemaakt had zou posten.
Nu heb ik sinds 2weken een nieuwe telefoon waar ik nog niet zo goed mee om kan gaan met het resultaat dat ik dus foto’s kwijt ben!!dit had ik nog!!




zo was het in iedergeval aan 2kanten. :thumbup voor zn leeftijd een hele harde auto.
was 100% origineel nog :thumbupLoop ik donderdag toch tegen een fantastisch aanbod. :wub
2 dorpels en 2 voorschermen voor een mooie prijs,
uiteraard origineel opel en nog helemaal nieuw!
Dus de keus was gauw gemaakt dus mezelf vanmorgen in de 8v gepropt en op naar lelystad!
Daar aangekomen had die beste man toch mooi zeldzame auto’s staan in de vorm van een
B kadett ongerestaureerde amerikaan en een vol originele ongerestaureerde a2 manta :wub
Helaas geen fotos van!En nu verder zoeken naar geschikt spul voor de 16v :wub
ff een idee hoe hij moet worden, alleen wordt hij waarschijnlijk wel verlaagd!


zoek de verschillen :D :angel

wel de reclame gezien, maar geen Manta opgevallen, we zullen er even op letten de volgende keer
Mankement opgelost, de slang tussen de stappenmotor en sfi bak was losgeschoten.
Hij hing er nog netjes onder waardoor ik niet direct in de gaten had dat ie los was en daardoor ook regelmatig gewoon goed liep.
Gelukkig was dat alles :agentVince, haal de kabel even uit je gsi. is een los kabelboompie he,de komplete kabel incl iso stekker is heel eenvoudig te demonteren en te monteren.
Rode draad (vaste voeding geheugen) achterop de schakelaar van de gevarenlichten,
en de bruine op een massa bij stuurkolom.
groen grijze (knopverlichting) bij de sigaretteaansteker erop.
contact (zwarte) bij kachelschuifjes als ik me niet vergis.
voorspeakers is een geheel.
Speakerdraden achter is ook stekkerwerk. stekkertje zit onder het kapje bij de motorkaphendel****edit***
aangepast!!
@mantallica wrote:
@stefansmilde wrote:
@Duurt wrote:
raad het plaatje

volgens mij staat deze nu op mp tekoop :hmmz
heb gezocht op mp maar kan die niet vinden :hmmz
is dit een echte TE, of replica? heel veel details lijken er wel op,
zoals motor, motorsteunen en uitlaat….Ik heb nog wat betere foto’s van de vooras en het lijkt wel om echte TE motorsteunen te gaan, maar waar die vandaan komen?


ter vergelijk.
13 maart 2012 om 08:20 In reactie op: toerrit oldtimer opels zondag 1 juli 2012 aanmelden… #17995048Als het op 9 juni is willen wij ons al vast opgeven :thumbup
@postbusmanta wrote:
Het is maar goed dat de accu van de Ascona wat hoger gemonteerd zit dan die van de TE2800…………………anders liep de stroom wellicht de verkeerde kant op………………..en dan kreeg je de TE2800 nooit gestart…….. ;)
Anders is het wellicht een manier om de auto met de volle accu op een verhoging te zetten. dan loopt de stroom altijd naar de lager gelegen, lege accu. :D
bedankt voor de tip :hmmz
@Kermitkiller wrote:
heb je niet gezien op de onderdelen beurs had je wel effe verwacht :D
DJ was zondag jarig dus huis vol visite, anders was ik wel even geweest.


De accu heeft het onderweg helaas wel begeven.


Waar zouden we zijn zonder de “moderne” Opels :D
Het was mooi weer vandaag voor een eindje toeren
Appelscha, Ravenswoud en Vochteloo








de stappenmotor had ik een tijd geleden nog schoongemaakt,
met de nodige risico’s ook nog :hmmz :hmmz viewtopic.php?f=18&t=152711.Nou wil het dat ie op het moment toch redelijk loopt weer, is nog niet optimaal maar er valt prima mee te rijden!
komende week eens tijd vrijmaken om het eens uit te zoeken!Hier nog even in Appelscha geweest

leuke flyer :wub
Van winterslaap was hier geen sprake, in januari nog even in Friesland geweest.
Hij stond hier afgelopen maandag nog de hele dag in de regen, dus hoefde ik hem ook niet af te stoffen.
Motor starte direct op alle 6 de pitten, maar na 1 keer goed gas geven niet dus niets meer.
Na 5 jaar deze storing al gehad hebbende, bleef hij er nu in en kon ik eindelijk de oorzaak eens vinden.
Een massaschroefje van de electronische ontsteking was doorgedraait.Volgens mij is er op 1 april een evenement op de TT-baan en zondag de onderdelenbeurs en word het ook nog mooi weer :D
-
AuteurBerichten
