anoniem

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 2,285)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Interessepeiling Opel-forum jaarmeeting #18293849

    vind ik leuk

    In reactie op: Zafira b. hard op zoek naar onderdelen. #18230907

    @patrick v voorn wrote:

    @patrick v voorn wrote:

    Het lijkt inmiddels wat beter te gaan, ik maak meer kilometers maar het verbruik ed wordt niet meer, eerder minder.
    Dinsdag gaat hij voor de APK en laten we er even naar kijken, ook het tikken wordt aanzienlijk minder nu ik hem meer gebruik maar wil het toch even zeker weten.

    Nu weer even een andere vraag, ik heb dus een zendai radio er in gezet maar nu moest vorige week de tijd een uur terug gezet worden maar zou echt niet weten hoe :hmmz :hmmz :hmmz
    het instructieboekje er bij mocht niet baten :wtf
    Wie kan me vertellen hoe ik de tijd terug kan zetten??
    Het is een 1.6 16v uit 2005 zonder navigatie maar met cc en airco en geloof een mp30 origineel.
    Nu dus een zendai v41.

    Edit. Tijd staat weer goed nadat ik de Zendai er uit geflikkerd heb, klote ding.
    En verbruik is in orde, nu de auto alweer een poosje dagelijks gebruikt wordt.

    Het tikken is dus nog steeds irritant aanwezig en heb het nu maar eens bij wat mensen bij de opel dealer opgegooid.
    Het eerste advies was om de 5w30 olie te vervangen voor 10w40, dus gedaan maar na een lekkere reis van 2weken italie met bijna 3500km op de klok er bij is het nog steeds niet veranderd.
    Gisteren opnieuw naar de dealer geweest en zijn ze in het systeem gedoken of opel Nederland er niet iets over geschreven had en wat blijkt, dit type motor heeft dus vaker last van tikken en vaak ligt het aan “losliggende” delen in het inlaat spruitstuk. Repareren gaat niet en moet dus het spruitstuk vervangen worden. Kosten: alleen het spruitstuk al kost een kleine 1500 nieuw :hmmz Kostbaar geintje als achteraf dat niet het probleem blijkt te zijn.
    Heeft iemand hier evt een tip voor me?

    Afgelopen vrijdag toch het inlaatspruitstuk gedemonteerd aangezien blijkt dat het euvel met “losliggende” delen wel goedkoop verholpen kan worden. Met een volledige uitleg van een forum lid ben ik aan de slag gegaan. Alles weer keurig vastgezet in het spruitstuk en het spruitstuk met nieuwe pakkingen ed weer gemonteerd en nu is het tikken echt weg :wors
    Kosten: ong 6 tientjes, waarvan de locktight het duurste is.
    Weer wat afgerond, nu de rest.

    In reactie op: welke injectoren op een c20let vmax 310 #18298012

    ik heb de computer open gehad en er zitten twee IC’s met stickers er op van Vmax 310

    In reactie op: kadett, corsa en zafira werkzaamheden. #17737978

    Vanmorgen een proefrit gemaakt en het heeft geholpen. De motor draait weer heel netjes en stil.
    Heerlijke bak weer zo.

    Weer wat afgerond. Nu de rest :thumb

    In reactie op: Tikkende z16xep OPGELOST.. #18291059

    Gisteren het spruitstuk gedemonteerd een de beruchte plaat opnieuw vastgezet en alles met nieuwe pakkingen gemonteerd. Vanmorgen met een goede proefrit bleek de motor weer perfect stil :D :D
    Hij lijkt zelfs wat beter op het gas te reageren maar dat kan ook aan mij liggen :angel

    In reactie op: kadett, corsa en zafira werkzaamheden. #17737976

    Vandaag heb ik eens bij de zafira het inlaat spruitstuk gedemonteerd om te kijken of het tikken hier vandaan komt. De beroemde plaat zat niet erg los oid maar heb toch alles opnieuw vast gezet volgens de adviezen en bij de eerste start leek het geluid verdwenen maar morgen als de lijm droog is maar eens gaan proefrijden.
    foto’s zijn een beetje onduidelijk :hmmz







    ook de voorpijp moet voor de apk vervangen worden.

    een 2e handsje opgepoetst maar wil toch een nieuwe er onder gaan zetten.

    ook heb ik een reservewiel rek met krikset weten te bemachtigen en is de nieuwe velg binnen.

    en de velg met nieuwe band


    Nu nog het rek netjes maken en nog een keer een voorscherm, bumper, nieuwe voorpijp en middendemper en nieuwe schakelpook(hoes) regelen.
    daar omheen zijn er nog genoeg kleine klusjes aan de auto te doen.

    November gaat de corsa de verkoop in, afgelopen week nieuwe apk er op gekregen, ook weer zonder aanmerkingen oid :thumbup

    In reactie op: welke injectoren op een c20let vmax 310 #18298010

    ik zal dit weekend eens kijken wat er op de chip staat

    In reactie op: Vraag betreffend een 6 bak. #18299628

    ongelooflijk hoeveel pk d’r in de aandrijving gaat, 67 pk, kan wel een gewone auto op rijden

    In reactie op: Vraag betreffend een 6 bak. #18299620

    het slecht in de versnelling gaan kan ook aan het schakelmechaniek liggen, als daar te veel speling op komt wil hij ook slecht in de versnelling http://www.gema-motorsport.de/shop/product_info.php?info=p147_Schalteingangswelle-F28.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    ze verkopen ook complete bakken

    In reactie op: 10 jarig jubileum #18299604

    zo mag ik het zien, sommigen geven een poets of doorsmeerbeurt maar als je haar goed verwent blijft ze nog lang bij jou ;)

    In reactie op: 10 jarig jubileum #18299601

    en heeft ze ook nog wat speciaals gekregen?

    In reactie op: Eindelijk mijn eigen manta #18281706

    volgens mij kun je altijd het originele kenteken er weer bij krijgen, gegevens zijn vast nog bekend bij de RDW, en oude (blauwe)kentekenplaten kun je gewoon bestellen, je hoeft de oude niet in te leveren, dit geld alleen voor nummerplaten met 3 of 4 letters

    In reactie op: welke injectoren op een c20let vmax 310 #18298007

    de buis die naar de intercooler gaat is 6,5 cm, intercooler zelf kan ik van boven niet bij
    de verkoper van de auto zei dat er een 310 chip in zat, heb echter de computer nog niet los gehad, zou ook zo een 260 chip kunnen zijn
    in mijn vorige Calibra zat dacht ik een 260 chip maar die was verder helemaal origineel en trok ook niet zo goed door als deze

    In reactie op: welke injectoren op een c20let vmax 310 #18298005

    turbodruk loopt op tot 1,2 bar

    In reactie op: AStijl rot #18299414

    ze staan alleen niet zo veel meer op de sloop, de oudsten zijn ondertussen ook al 25 jaar

    In reactie op: veerpootbrug calibra turbo #18299509

    als je de advertentie leest zijn die van 16V en Turbo gelijk, van 8V en V6 zijn anders, staan wel steeds twee plaatjes bij

    http://www.performance-suspension.eu/Veerpootbruggen/Opel/Calibra/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: AStijl rot #18299412

    oei, zier er niet best uit, is de auto verder niet roestig?
    Zo op de foto ziet de raamstijl er zelf nog wel goed uit, heb zelf eens zo’n stuk plaatwerk origineel gehad voor een manta A, dus met scharnierpunten, drempel en raamstijl, zal dan voor de Calibra ook wel leverbaar zijn geweest, je kunt eens kijken bij Cope Parts in Emmen.
    hier in de buurt (Friesland) was vorige maand nog een Calibra gesloopt maar de eigenaar heeft de carrosserie inmiddels voor oud ijzer weg gebracht, staat hier in de buurt nog wel 1 op de sloop met de deuren er nog in, maar weet niet of die ook roestig is

    ook even om denken dat er twee verschillende bevestigingspunten zijn waar de strip in komt die er voor zorgt dat de deur niet te ver open gaat, bij de ene zitten er plastic afstandsbusjes tussen

    In reactie op: welke injectoren op een c20let vmax 310 #18298000

    om eerlijk te zijn heb ik nooit gekeken naar de turbodruk, zal deze week even kijken
    katalisator is er wel tussenweg maar de beide dempers zijn origineel, ik heb die er weer onder gezet omdat de dikke uitlaat die er eerst onder zat onder de achteras doorliep en vooral het spruitstuk voor geregeld aan de grond kwam

    In reactie op: veerpootbrug calibra turbo #18299504

    een Turbo heeft dacht ik een andere, bovenstaande foto is van een gewone 16V

    In reactie op: Mijn manta turbo #18118761

    In reactie op: welke injectoren op een c20let vmax 310 #18298003

    hij zou inderdaad nog wat meer vermogen kunnen hebben als de brandstofdruk nog iets omlaag zou worden gezet, hij staat namelijk nog iets te rijk, voordeel bij een iets te rijk mengsel is dat het ook zorgt voor koeling
    de bottleneck is de aansluiting van de turbo, op een gegeven moment zou je wel meer mengsel er in willen doen maar als het gat naar buiten niet groter is helpt dat niet veel, verder is mijn uitlaat origineel dus een dikkere pijp met opener dempers zou ook nog wat vermogen schelen
    Het maximum wat bij ze daar ooit gehad hadden was 270 pk met origineel uitlaatspruitstuk
    Het advies bij RICA was een dikkere turbo met gescheiden wastegate aansluiting, met dezelfde setting zou er dan wel 330 pk in zitten. Een ander advies was geen k&N filter gebruiken, deze zijn zo open dat ze ook stof en zandkorrels door laten, en dat het haast geen vermogenswinst op levert, beter was toch een papieren filter

    In reactie op: Mijn manta turbo #18118758

    en vandaag was dan de grote dag dat hij op de rolbank ging (video)

    In reactie op: welke injectoren op een c20let vmax 310 #18298001

    uiteindelijk 0,2 bar terug gedraaid en zit nu op 3 bar brandstofdruk, hij stond te rijk bij vol gas

    ben wel tevreden zo

    In reactie op: Show hier je Calibra #17303312

    vandaag op de vermogensbank geweest bij RICA in Wateringen (video)

    brandstofdruk nog iets bij geregeld, staat nu weer op 3 bar en reageert nu ook lekkerder op het gas pedaal

    In reactie op: welke injectoren op een c20let vmax 310 #18297999

    @kiyamizio wrote:

    Dat is aanpassen bij Rica dus dat zou betekenen dat de TS de auto op de trailer moet zetten om naar de power test te gaan. Ik zou met een niet afgestelde auto nooit gaan rijden als je geen afr meter hebt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

    wat is de TS?
    Ik rij er al een tijdje mee en de meter zat redelijk vaak in het rich gedeelte (verbruik was ook aardig hoog), dit kwam omdat de brandstofdrukregelaar stuk was en hij bij de 1 bar bleef hangen, ik dacht eerst de meter is kapot maar met een andere meter gaf hij ook 1 bar aan, als je de drukregelaar veranderde werd het nog minder, eigenlijk regelde hij helemaal niet, als je de slang van de retour dicht kneep ging de druk wel omhoog, bij het monteren van de nieuwe regelaar zag ik dat dat de slangen juist andersom zaten als van de oude, dus kan best zijn dat de oude regelaar niet eens stuk was. Bij het flink doortrappen met het gas gaat hij nog steeds naar het rich gedeelte toe, alleen bij 120 constant staat hij ongeveer zo als op de foto hier boven
    is er verder dan alleen de brandstofdruk nog iets af te regelen?
    grotere injectoren hebben volgens mij alleen zin bij vol gas, bij minder gas regelt de computer dat de nozzeltjes wat langer open staan

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 2,285)