Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vind ik leuk
@patrick v voorn wrote:
@patrick v voorn wrote:
Het lijkt inmiddels wat beter te gaan, ik maak meer kilometers maar het verbruik ed wordt niet meer, eerder minder.
Dinsdag gaat hij voor de APK en laten we er even naar kijken, ook het tikken wordt aanzienlijk minder nu ik hem meer gebruik maar wil het toch even zeker weten.Nu weer even een andere vraag, ik heb dus een zendai radio er in gezet maar nu moest vorige week de tijd een uur terug gezet worden maar zou echt niet weten hoe :hmmz :hmmz :hmmz
het instructieboekje er bij mocht niet baten :wtf
Wie kan me vertellen hoe ik de tijd terug kan zetten??
Het is een 1.6 16v uit 2005 zonder navigatie maar met cc en airco en geloof een mp30 origineel.
Nu dus een zendai v41.Edit. Tijd staat weer goed nadat ik de Zendai er uit geflikkerd heb, klote ding.
En verbruik is in orde, nu de auto alweer een poosje dagelijks gebruikt wordt.Het tikken is dus nog steeds irritant aanwezig en heb het nu maar eens bij wat mensen bij de opel dealer opgegooid.
Het eerste advies was om de 5w30 olie te vervangen voor 10w40, dus gedaan maar na een lekkere reis van 2weken italie met bijna 3500km op de klok er bij is het nog steeds niet veranderd.
Gisteren opnieuw naar de dealer geweest en zijn ze in het systeem gedoken of opel Nederland er niet iets over geschreven had en wat blijkt, dit type motor heeft dus vaker last van tikken en vaak ligt het aan “losliggende” delen in het inlaat spruitstuk. Repareren gaat niet en moet dus het spruitstuk vervangen worden. Kosten: alleen het spruitstuk al kost een kleine 1500 nieuw :hmmz Kostbaar geintje als achteraf dat niet het probleem blijkt te zijn.
Heeft iemand hier evt een tip voor me?Afgelopen vrijdag toch het inlaatspruitstuk gedemonteerd aangezien blijkt dat het euvel met “losliggende” delen wel goedkoop verholpen kan worden. Met een volledige uitleg van een forum lid ben ik aan de slag gegaan. Alles weer keurig vastgezet in het spruitstuk en het spruitstuk met nieuwe pakkingen ed weer gemonteerd en nu is het tikken echt weg :wors
Kosten: ong 6 tientjes, waarvan de locktight het duurste is.
Weer wat afgerond, nu de rest.ik heb de computer open gehad en er zitten twee IC’s met stickers er op van Vmax 310
Vanmorgen een proefrit gemaakt en het heeft geholpen. De motor draait weer heel netjes en stil.
Heerlijke bak weer zo.Weer wat afgerond. Nu de rest :thumb
Gisteren het spruitstuk gedemonteerd een de beruchte plaat opnieuw vastgezet en alles met nieuwe pakkingen gemonteerd. Vanmorgen met een goede proefrit bleek de motor weer perfect stil :D :D
Hij lijkt zelfs wat beter op het gas te reageren maar dat kan ook aan mij liggen :angelVandaag heb ik eens bij de zafira het inlaat spruitstuk gedemonteerd om te kijken of het tikken hier vandaan komt. De beroemde plaat zat niet erg los oid maar heb toch alles opnieuw vast gezet volgens de adviezen en bij de eerste start leek het geluid verdwenen maar morgen als de lijm droog is maar eens gaan proefrijden.
foto’s zijn een beetje onduidelijk :hmmz








ook de voorpijp moet voor de apk vervangen worden.


een 2e handsje opgepoetst maar wil toch een nieuwe er onder gaan zetten.
ook heb ik een reservewiel rek met krikset weten te bemachtigen en is de nieuwe velg binnen.

en de velg met nieuwe band


Nu nog het rek netjes maken en nog een keer een voorscherm, bumper, nieuwe voorpijp en middendemper en nieuwe schakelpook(hoes) regelen.
daar omheen zijn er nog genoeg kleine klusjes aan de auto te doen.November gaat de corsa de verkoop in, afgelopen week nieuwe apk er op gekregen, ook weer zonder aanmerkingen oid :thumbup
ik zal dit weekend eens kijken wat er op de chip staat
ongelooflijk hoeveel pk d’r in de aandrijving gaat, 67 pk, kan wel een gewone auto op rijden
het slecht in de versnelling gaan kan ook aan het schakelmechaniek liggen, als daar te veel speling op komt wil hij ook slecht in de versnelling http://www.gema-motorsport.de/shop/product_info.php?info=p147_Schalteingangswelle-F28.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
ze verkopen ook complete bakkenzo mag ik het zien, sommigen geven een poets of doorsmeerbeurt maar als je haar goed verwent blijft ze nog lang bij jou ;)
en heeft ze ook nog wat speciaals gekregen?
volgens mij kun je altijd het originele kenteken er weer bij krijgen, gegevens zijn vast nog bekend bij de RDW, en oude (blauwe)kentekenplaten kun je gewoon bestellen, je hoeft de oude niet in te leveren, dit geld alleen voor nummerplaten met 3 of 4 letters
de buis die naar de intercooler gaat is 6,5 cm, intercooler zelf kan ik van boven niet bij
de verkoper van de auto zei dat er een 310 chip in zat, heb echter de computer nog niet los gehad, zou ook zo een 260 chip kunnen zijn
in mijn vorige Calibra zat dacht ik een 260 chip maar die was verder helemaal origineel en trok ook niet zo goed door als dezeturbodruk loopt op tot 1,2 bar
ze staan alleen niet zo veel meer op de sloop, de oudsten zijn ondertussen ook al 25 jaar
als je de advertentie leest zijn die van 16V en Turbo gelijk, van 8V en V6 zijn anders, staan wel steeds twee plaatjes bij
http://www.performance-suspension.eu/Veerpootbruggen/Opel/Calibra/” onclick=”window.open(this.href);return false;
oei, zier er niet best uit, is de auto verder niet roestig?
Zo op de foto ziet de raamstijl er zelf nog wel goed uit, heb zelf eens zo’n stuk plaatwerk origineel gehad voor een manta A, dus met scharnierpunten, drempel en raamstijl, zal dan voor de Calibra ook wel leverbaar zijn geweest, je kunt eens kijken bij Cope Parts in Emmen.
hier in de buurt (Friesland) was vorige maand nog een Calibra gesloopt maar de eigenaar heeft de carrosserie inmiddels voor oud ijzer weg gebracht, staat hier in de buurt nog wel 1 op de sloop met de deuren er nog in, maar weet niet of die ook roestig isook even om denken dat er twee verschillende bevestigingspunten zijn waar de strip in komt die er voor zorgt dat de deur niet te ver open gaat, bij de ene zitten er plastic afstandsbusjes tussen
om eerlijk te zijn heb ik nooit gekeken naar de turbodruk, zal deze week even kijken
katalisator is er wel tussenweg maar de beide dempers zijn origineel, ik heb die er weer onder gezet omdat de dikke uitlaat die er eerst onder zat onder de achteras doorliep en vooral het spruitstuk voor geregeld aan de grond kwamhij zou inderdaad nog wat meer vermogen kunnen hebben als de brandstofdruk nog iets omlaag zou worden gezet, hij staat namelijk nog iets te rijk, voordeel bij een iets te rijk mengsel is dat het ook zorgt voor koeling
de bottleneck is de aansluiting van de turbo, op een gegeven moment zou je wel meer mengsel er in willen doen maar als het gat naar buiten niet groter is helpt dat niet veel, verder is mijn uitlaat origineel dus een dikkere pijp met opener dempers zou ook nog wat vermogen schelen
Het maximum wat bij ze daar ooit gehad hadden was 270 pk met origineel uitlaatspruitstuk
Het advies bij RICA was een dikkere turbo met gescheiden wastegate aansluiting, met dezelfde setting zou er dan wel 330 pk in zitten. Een ander advies was geen k&N filter gebruiken, deze zijn zo open dat ze ook stof en zandkorrels door laten, en dat het haast geen vermogenswinst op levert, beter was toch een papieren filter@kiyamizio wrote:
Dat is aanpassen bij Rica dus dat zou betekenen dat de TS de auto op de trailer moet zetten om naar de power test te gaan. Ik zou met een niet afgestelde auto nooit gaan rijden als je geen afr meter hebt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
wat is de TS?
Ik rij er al een tijdje mee en de meter zat redelijk vaak in het rich gedeelte (verbruik was ook aardig hoog), dit kwam omdat de brandstofdrukregelaar stuk was en hij bij de 1 bar bleef hangen, ik dacht eerst de meter is kapot maar met een andere meter gaf hij ook 1 bar aan, als je de drukregelaar veranderde werd het nog minder, eigenlijk regelde hij helemaal niet, als je de slang van de retour dicht kneep ging de druk wel omhoog, bij het monteren van de nieuwe regelaar zag ik dat dat de slangen juist andersom zaten als van de oude, dus kan best zijn dat de oude regelaar niet eens stuk was. Bij het flink doortrappen met het gas gaat hij nog steeds naar het rich gedeelte toe, alleen bij 120 constant staat hij ongeveer zo als op de foto hier boven
is er verder dan alleen de brandstofdruk nog iets af te regelen?
grotere injectoren hebben volgens mij alleen zin bij vol gas, bij minder gas regelt de computer dat de nozzeltjes wat langer open staan -
AuteurBerichten



