Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag naar Hoornsterzwaag geweest






Eerst het sproeiertje er uit wippen, het slangetje loshalen en uit je klep trekken.
Dan borgveertjes van de pennen halen.
Daarna de borgveertjes van de dempers loshalen, dit kan met een schroevendraaier.
Als laatste sla je de pennen er uit en haal je de dempers los.
Lukt wel in je 1tje maar met 2 man gaat t makkelijker.@Henk-J wrote:
En Duurt, hoe is het gegaan met de TE vandaag?
Ben je al aan de GT/E begonnen?
De TE ging in 1 keer weer door de keuring.
Hij is weer APK gekeurd tot 05-06-2014
Ik had de voorwielen nog wel even weer willen laten uitlijnen, maar de auto was te oud voor het het uitlijnapp. :hmmzWij zijn er ook weer met de TE2800
Zullen we weer verzamelen bij Donkerbroek?

heb het boekje weer gevonden, waarden gelden voor 185 70 13 banden


Hallo Marco
Wilkommen an das forum,
Sind Sie Marco von dem Black Magic?Es hat etwas dauert, aber ich solte doch arbeiten an dem TE weil er Mittwoch zum TÜF geht, so habe
Ich einige bildern gemacht von dem bügel.
Dem durchschnitt von dem rohr is 42mm.



gruß,
Duurtvanavond even 2 nieuwe originele achterpanelen op wezen halen voor mn champ :wub
kreeg er gratis 2 imitatie binnenschermen bij, maar weet nog niet of ik die ga gebruiken!lucky me :vertag
dus heb inmiddels:
2 nieuwe originele voorschermen.
2 nieuwe originele dorpels.
originele bodemplaat/draagarmsteunen.
2 originele achterschermen.nu weer hopen dat we gauw weer ergens tegen aan lopen!! :angel
In het boekje “Maak uw opel sneller” van Gert Hack staat een grafiek met de theoretische wagensnelheden bij de verschillende overbrengingen.
@JvV wrote:
http://www.europeesche.nl/verzekeringen/vervoer-en-verblijf/oldtimerverzekering/
Jasper bedankt voor het meedenken, maar ook hier betreft t n verzekering voor oldtimers.
De mijne is pas 20jaar oud, dus zal echt 5jaar moeten wachten.Oh ja in tegenstelling met de belasting blijft oldtimer regeling voor verzekeringen wel hetzelfde!!
Ik vindt t nou niet echt een nette dett. Kijk eens goed naar de dorpels!!!
Er zitten overzet dorpels over wat niet is gelast volgend mij!
Verder vindt ik t maar een zooitje, lijkt op een GT maar is een beetje en rommelige mix van diverse modellen.Ik weet t, het is ook geen nieuwe.
maar voor die prijs kan je ook wel een netter exemplaar vinden.is zeker een restauratie waardige auto (daar bedoel ik niet mee dat ie zo slecht is) aangezien er nog niet aan gelast is!
Daardoor is het erg lekker werken aan zo’n auto!
Ik hoor t wel als je m ooit eens kwijt wil Erik, dan zal ik wel weer ergens een plek weten te vinden om m te stallen :angel :angel :angelnou, heb er een paar geprobeerd vandaag, maar niemand kan me aan een geschikte verzekering helpen!
oa de maatschappij via de HOCN.
Ook hier kreeg ik te horen dat de auto te nieuw is voor een oldtimer verzekering.
En ze hebben wel een klassieker verzekering maar daar valt de kadett dan weer niet onder. Hierbij moest ik denken aan ferrari, austin martin enz enz! tja een kadett is nou eenmaal geen peperdure sportwagen he meneer?? kreeg ik te horen.na nogmaals een telefoontje gewaagd te hebben aan mn huidige verzekering zijn ze het tot op de bodem gaan uitzoeken voor me en blijkt dat ik gewoon mijn huidige vezekering kan blijven gebruiken zonder dat de premie omhoog gaat.
Het blijkt dat dus al die tijd mijn zwarte als 2e auto verzekerd was.dus de rode blijft voorlopig maar hier volledig casco verzekerd, moet ik alleen bij schade het taxatierapport open leggen en hopen dat de schadeexpert bereid is om mij tegemoet te komen!
natuurlijk er voor zorgen dat er geen schade gereden wordt. :vertag
vindt het trouwens wel vreemd dat ik m ondanks zn leeftijd wel casco kan verzekeren, maar niet tegen taxatiewaarde!! :hmmz
heb via de HOCN (historische opel club nederland) ook wat tips gekregen en nu blijkt zelfs een maatschappij te adverteren in het clubblad!!
deze maar eens bellen morgen en eens kijken of ze wat kunnen betekenen voor me :thumbup@asconahobbyist, ik zal er eens een telefoontje aan wagen.
@opel remco anwb heeft wel oldtimer verzekeringen maar die gaan vanaf 25jaar en ouder.
met mijn gsi kom ik in een gewone categorie terecht en dus niet tegen taxatiewaarde te verzekeren.
kansloos dus aangezien een dagwaarde van een gsi 8v nog geen 200euro meer is.
@fearless Al onze verzekeringen lopen via een tussen persoon bij de interpolis maar hiervoor geld hetzelfde als voor de anwb (zie hier boven).
anders was het helemaal geen probleem geweest, want dan had ik mijn auto als 2e auto daar verzekerd, wat dus andere voorwaarde biedt, naast de auto van mn vriendin die daar wel verzekerd is!@inject the venom, is dit een goede klassieker verzekering waar je een auto jonger dan 25jaar kan verzekeren tegen taxatiewaarde??
om nog even het probleem uit te leggen.. het is GEEN oldtimer, maar wil m WEL tegen taxatiewaarde verzekeren.
HEEL VEEL verzekeringen doen dit dus NIET!!Kreeg vandaag de herinnering dat de Transeurop 5 juni weer APK gekeurd moet zijn, werk aan de winkel :D
mensen ik kom er niet uit!! over 2 weken wordt de zwarte gsi geschorst en komt dus de verzekering te vervallen.
We hebben alle verzekeringen lopen bij interpolis maar deze hebben geen klassieker/oldtimer verzekering dus ben ik vorig jaar met allebij mijn kadettjes overgestapt naar een andere maatschapij. met gevolg dat mijn schadevrije jaren op de auto van mn vriendin moesten blijven staan.nu de verzekering vd zwarte vervalt moet ik de hoofdprijs gaan betalen voor de rode!
wie weet een maatschapij waar ik de rode tegen taxatiewaarde kan verzekeren, als klassieker zonder dat ie als 2e auto verzekerd moet zijn
@kadett4x4 wrote:
@kadett4x4 wrote:
nu ben ik weer een kapje kwijt die bij de zijraam zit!!!!!!!!!!!!!!
was er een van een nexia.
kon die toch niet zo goed tegen hoge snelheid :angel :angel
heb nu maar een setje orginele op de zaak gegooid, moeten even mat zwart gespoten worden.groeten.
na het monteren van die nieuw gespoten kapjes een paar weekje terug, BEN IK ER G.V.D WEER EEN KWIJT.
die kapjes kunnen maar slecht tegen de snelweg :thumbdown :thumbdown , en ik rijd echt niet hard :angel :angel
dus gaan we weer een ander setje scoren, en deze gaan er dan waarschijnlijk nooit meer af :vertag :vertag
zo komt die wagen nooit klaar, heb nog een aantal dingen liggen om nog te doen.
maar, goed werk heeft tijd nodig, veel werk ook.groeten.
Gerwin, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd he!!
Een perfecte auto heeft gewoon tijd nodig om te voltooien, ik ben met mijn bordeaux rode tenslotte ook alweer 12jaar bezig!
Dus geen zorgen man, neem lekker de tijd er voor, het is zo ook al een plaatje om te zien!heb even uit nieuwsschierigheid vd week gekeken, en ik had die sensor daar al 100keer zien zitten dus had moeten weten dat ie daar zat :hmmz :hmmz
maar goed de 16v begint aardig op een uitgeleefd hok te lijken op t moment en is een doorn in t oog voor liefhebber, maar het is voor een goed doel! :vertag
veel onderdelen hebben al een nieuw baasje of staan op t punt opgehaald te worden en mag ik komende 2 weken er over doen om de tank leeg te rijden!
en dan gaat t toch echt gebeuren!
dus mocht iemand nog opzoek zijn naar een super goed lopende 16v, er mag de komende 2weken nog proefgereden worden!
daarna is hij nog een aantal weken te horen maar wegens verkoop veren en dempers enz kan er NIET meer mee gereden worden dan!niet bekent hier, maar!! zo ie zo gaat de teller bij zo’n auto niet verder als een ton dus de km stand moet een 1 of miss wel 2 voor!!!
zeker omdat de eigenaar van auto 1 al aangeeft alleen maar lange stukken te hebben gereden!!
dat zou ik even goed informeren, daar kan een evt aankoop bedrag aardig van afhangen!en iedereen kan in een advertentie zetten dat de bodem “keihard” is, maar zien is pas geloven! een PUNTGAVE kadett begint echt bij hele andere bedragen als 900euro!
succes ermee!
ps. ze hebben wel allebij “DE” kleur :angel :thumb
er staat ondertussen weer een i200 op MP
http://link.marktplaats.nl/555823554″ onclick=”window.open(this.href);return false;
@kaneelschep wrote:
ik heb die boete al 2 keer gehad. ik kreeg ook nooit die herinnering.
2e keer heb ik het voor laten komen om er eens over te praten. de rechter was een erg aardige vrouw en ondanks dat ze het met me eens was dat in onze situatie deze boete totaal overtrokken is, heeft ze me niet vrijgesproken. ze heeft het verminderd met de helft omdat de verzekering maar 70 euro per jaar is en ik gewoon by had moeten houden wanneer die schorsing verliep.
nu heb ik 2 autos en een motor geschorst. en heb ze allemaal op dezelfde dag geschorst en heb de datum overal hangen en ingezet. hahaha :) die vergeet ik nooit meer!Het probleem met de verzekering is dat de auto dan wel weer apk gekeurd moet zijn, maar als hij in onderdelen uit elkaar ligt word dat ook een beetje moeilijk.
Zo had ik vroeger een Kadett gekocht, maar de verzekering hem niet wilde verzekeren omdat er geen apk op zat, toen maar naar de garage (1km.) gereden voor een apk en onderweg natuurlijk door de politie gespot en later alsnog een dikke boete gekregen voor het onverzekerd rijden :thumbdown
(ze hadden hem van de garage op moeten halen met groene nummerplaten)hier twee maand geleden nog wel bericht gehad voor verlenging van de schorsing ;)
@79V4 wrote:
Ik ben nog nieuw hier op het forum maar die manta ken ik wel.
http://www.youtube.com/watch?v=skNCQZ__E8k
greets
welkom op het forum en het is inderdaad dezelfde manta
het filmpje heeft trouwens wel een hoog MantaManta gehalte ;)Kijk zo leer ik ook elke keer wat bij! :thumbup
Ken de kadett echt helemaal binnenste buiten maar motorisch heb ik
Nog wel wat te leren! maar ben al een end :angel@InjectTheVenom wrote:
Dan weet ik ook gelijk wat de mogelijke oorzaak was van het tegen de redline vliegen van de 1.6 8v in mijn voormalige Kadettje vlak voor ik hem in ging ruilen.
volgens mij heeft een 1.6 die niet! mijn 8klepper heeft ook die sensor niet! misschien op een andere plaats maar ben m tot nu toe nooit tegengekomen!
die tempsensor zit bij een 16v in het thermostaathuis naast de andere tempsensor voor het dashboard, bij de 8klepper zit ie daar iig niet! -
AuteurBerichten