Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb deze luidsprekers zelf nog niet beluisterd maar het is een pasklaar alternatief op de ts-e series, en daar heb ik heel veel ervaring mee!
met andere woorden, ik zou nooit meer anders willen, prijs kwaliteit verhouding is echt top!!
mooi vol geluid met een warme lage tonen.
ik zou de gok wagen!@Vinci wrote:
Mijn vermoedens dus bevestigd, was gewoon vergeten ze zelf nog even te meten en ineens dacht ik er aan omdat ik zelf nog die bouten zoek en leek mij dan M10. Is dus M14… :hmmz Op mijn werk heb ik namelijk een Fabory account, en die hebben wel M14x150 met 40mm draad in 10.9 hardheid. Lijkt me een prima kandidaat eigenlijk. Ook hebben ze die ovale borgmoeren er voor. Alleen die cup ring en dikke kleine ring moet ik nog even zoeken…
http://www.fabory.com/pages/product.html?product=04100140150″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ik heb ook de achterste ringen en moeren er niet bij,
deze zijn niet leverbaar door de dealer en zal je via andere wegen moeten vinden idd!
ik heb wel de cupring erbij, deze zijn wel leverbaar, maar raken wel op inmiddels had ik begrepen!@InjectTheVenom wrote:
Ik kan nu al niet wachten om hem onder de auto te zien :mrgreen: Terugreis is goed verlopen ja, heb op de terugweg bij wijze van lunch maar een broodje dönner gepakt op station Breda. We spreken elkaar nog wel :thumb
gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst! :thumb
maar ik ben inmiddels erg nieuwsschierig te worden naar het resultaat :angel
heb je al enig idee wanneer de spuiter z’n werk voltooid heeft??we willen :kewlpics :kewlpics
na een paar weken ruststand met mn knie en vakantie,ben ik weer rustig aan wat aan het doen!
met dank aan vinci heb ik de nieuwe steunen voor de draagarmen.


echter hadden ze voor de passagierszijde geen losse steun, wat doe je dan, juist een volledige koker aanschaffen!!
en dus maar gelijk losboren!!

toen liep ik tegen de volgende verassing, de gaten zijn te klein!
het gat is maar 9,5mm
en de draagarm bouten (nog bedankt gerwin) zijn 14mm!!

dus ik zal ze groter moeten boren! :hmmz :hmmz dat zal best nauw luisteren denk ik!
ze geven komende week nog wat minder weer op dus kan ik mooi nog 1of 2 vakantiedagen de garage in om het bodemdeel verwijdert te krijgen!
apex levert ze ook!! met oa tuv papieren en al! 60/40 set met dempers en al.
prima kwaliteit en prijs.heb een set te koop met originele tuv papieren er bij!!!
kerel, het was me weer een waar genoegen aan je cabrio te werken!! :thumb
Wel klote dat we niet alles hebben kunnen doen maar ondanks m’n knie :swear :swear zijn we wel weer wat verder gekomen!
eist wel zn tol weer nu :hmmz ,maar goed,g*dd***ed wat wordt die bak mooi!!!
@vincent23 wrote:
Zo ff een kleine update :thumbup
Zowel de trekhaak als de hulpveren zijn binnen :afro
nu nog even zoeken naar een kabelset 13 polig voor de kadett.
Vrijdag proberen zoveel mogelijk te doen voor de apk, o.a :
– veren en schokkers vervangen.
– hulpveren instaleren achter.
– remmerij vrij maken en evt vervangen.
– restanten verlichting terug zetten.
– kleine klusjes doen.Maar even kijken hoever we komen
gr vinc
hopelijk heb je er een beetje zin in, want ik moet er een stoel bij hebben, heb toch een beste slijmbeurs ontsteking in mn knie kerel!!
ik kom wel zoals ik al zei maar je zal zelf het werk moeten doen! :D :D@kaneelschep wrote:
tegen de 10rooie in een Calibra gestopt????? :shock: Als je bedenkt wat je daar allemaal voor moois had kunnen kopen….. :hmmz
Dat wordt verplicht in de auto blijven rijden tot je dood :Dtja de één koopt een nieuwe auto met gemiddelde afschrijving van 2000 op jaarbasis (afhankelijk wat voor auto natuurlijk) en de ander knapt daar een toekomstige klassieker van op! ik zeg, dit is echt wel een betere investering!!
heeft ook z’n charmes, een nieuwe auto van 15jaar oud :jerry :jerryga zo door zeg ik!!
al gevonden wat t is?? ik ben er achter wat bij mij het probleem is.
de gaten waar de draagarmbouten doorheen zitten zijn helemaal ovaal uitgesleten.

volgens kenners op t engelse mk2 forum zou dit komen door de pu rubbers aan de voorzijde van de draagarmen!
check dit maar eens, even je draagarmen demonteren en je kan gauw zien of het hier aan ligt!!update!
omdat ik met de bodemplaat/draagarm ophanging begonnen ben aangezien de achterzijde nog wel even gaat duren,
is vd week savonds vinci hier geweest,hij is ook van plan het deel te vervangen dus had ik m aangeboden hier te komen kijken!hier in zijn topik staat zeker nuttige info voor degene die van plan zijn hun kadett GOED aan te pakken en dit deel willen vervangen en bij opel classic parts ebay willen kopen!!
viewtopic.php?f=4&t=166349&p=2170253#p2170253ook het dashboard en hemel er nog even eruit gehaald en tegen de vrouw er zin in maar op de logeerkamer neer gegooit :angel
morgen weer verder!!he vinci dat zijn verrekt duidelijke foto’s zeg!!
Het was inderdaad erg leerzaam zo’n avond brainstormen en ik ga me ook maar eens op dat engelse forum aanmelden!
Dat zijn volgens mij DE liefhebbers zoals er maar een handje vol in nederland zit!
Ook dat handboek wat je bij je had is zeker geen overbodige luxe en zal ik eens opzoeken!Morgen ga ik weer verder met boren en even een goede manier bedenken om het stuk bodemplaat/schutbord op exact dezelfde plaats terug te zetten!
:kewlpics komen uiteraard weer in mijn restauratie topik! :vertag
Ik ga dus wel het volledige stuk vervangen voor nieuw en dus aanpassen naar origineel, dwz houder motorsteun losboren van het nieuw en vervangen voor originele oude (dat nog in perfecte staat verkeerd) en ook de moeren voor de spoorstang aanpassen.Mensen haal even goede info in huis voor je aan pu bussen begint want met die ovale gaten is niet verantwoord rijden, dit is goed te lezen in mijn restauratie topik!
Mark ik zou mooie deurbakken maken! netjes van mdf en die spuiten in zijdeglans zwart!
Uiteraard de klankkast voldoende volume houden :hmmz :hmmz
Dat is een mooie oplossing voor je composetjeeven een kleine update!!
bij de rode deed de dagteller het al een tijdje niet meer dus maar even het spul uit elkaar gehaald en alles nagekeken en alle stangetjes schoon geschuurd en gevet opnieuw enz enz



moet alleen weer uitelkaar want doet het nog steeds niet goed, hapert nog steeds.
ook gisteren gereedschap erbij gekocht in de vorm van een goede momentsleutel,uitdeukset, doppenset, en wat spul en belangrijkste een goede compressor en een liter epoxy primer.

nu kunnen we ook werkzaamheden netjes afwerken!
en inmiddels is de motorruimte zo goed als leeg!!

hier is goed te zien dat de draagarmpunten goed ingesleten zijn en zullen vervangen moeten worden.
ook zie je een groot gat in het schutbord! dit gedeelte is dus de beroemde bodemplaat die ook in zn geheel vervangen wordt!

ook de binnenzijde bijna leeg! zit inmiddels met plaats gebrek voor de rest, dus moet nu eerst maar eens plaatwerk weg gaan werken en dan heb ik weer plek om het dashboard en hemel ed weg te leggen :angel


heb een nieuw binnenpaneel besteld voor links achter als vervanger voor het immitatie binnenscherm, als ik deze binnen heb kan ik eindelijk weer eens lekker verder werken!
@InjectTheVenom wrote:
Naafkapstickers zijn dus klaar maar het middengedeelte van de bliksemschicht is te breed en het logo als geheel is heel ietsjes te klein dus daar zal ik mee terug moeten :(
De spuiter was vanmiddag (ik maak geen geintje) zichtbaar zwaar onder de indruk van de ruwe versie van het restauratieverslag en gaat het dit weekend inlezen voor eventuele opmerkingen en aanvullingen/wijzigingen. Ik kreeg complimenten over de zinsopbouw, verwoording, schrijfstijl en diepgaande behoorlijk uitgebreide to-the-point inhoud zonder theoretisch geblaat in de lucht en dat voor een eerste restauratie :wub
Vanaf volgende week gaat hij als het goed is de laatste restjes plaatwerk af maken waarna het spuitwerk snel dichterbij komt.
is dit wat voor je?? buysell/single_ad.php?ad_id=1884
volgens mij originele nieuwe!Hier was het contactslot ook stuk, maar heb er eerst even een op gezet van een sloper met andere sleutel.
Later er nog 1 bij opgezocht waar de originele sleutel in ieder gaval in paste maar niet wilde draaien, deze uit elkaar gehaald en de lipjes verplaatst zodat het binnenste deel aardig vlak was en de rest via het amareel gedaan.
Nu past de originele sleutel weer voor een tientje.Als de sleutel nog in het slot wil draaien kun je het slotje er uit halen door met een pinnenje in het ronde gaatje te steken in de contactslotbehuizing.
Als het slot niet wil draaien zal dat waarschinlijk niet lukken, dan heb ik in het mijne geval een stuk aluminium van het huis afgebroken waardoor ik de stalen beugel over de stuuras kon verwijderen, bij de sloper heb ik toen de stalen beugel doorgebroken zodat ik weer een compleet setje had en deze gemonteerd met een imbusbout.
De originele bevestiging was met een breekbout en had op de sloop geen boormachine tot mijn beschikking
;)dat ze net dit stukje lieten zien met het commentaar dat je zo’n gele Manta niet zou vinden op het parkeerterrein :D
is al een keer eerder voorbij gekomen viewtopic.php?f=10&t=118433&p=1565082&hilit=chriet#p1565082
:thumbup :thumbup :thumbup
zelfs de kinder hebben zich goed vermaakt
:thumbup :thumbup :thumbupZijn inderdaad originele stoelen :thumbup
Vandaag de 8v bij de garage gebracht, morgen is t weer zover :apk.
Nu maar hopen dat het nu in 1x lukt, na alle inspanningen van afgelopen winter :hmmzOok tussendoor begonnen met t maken van een spit, dus dat gaat ook lekker door.
:angelEdit:29/06
Het harde werk is beloond met een perfecte apk!
@Kermitkiller wrote:
wij zitten er ook op te broeden om even te gaan :hmmz
aan het weer zal het in ieder geval niet liggen :thumbup
kwam zo surfend deze ook tegen
http://www.youtube.com/watch?v=Lr1ocTJuSck” onclick=”window.open(this.href);return false;
als je calibra AF is zul je er “al rijdend” van moeten genieten, lekker schoonhouden en poetsen en rijden kan al ongelooflijk veel voldoening geven.
Ik heb met mijn rode champ een hele verkeerde keus gemaakt, toen ik hem bij de spuiter had staan heb ik “even” een huis gekocht en heb ik wegens kosten ed de huur van de loods opgezegt en mn kadett beauty verkocht om bij mijn ouders in de garage de auto in razend tempo af te bouwen!
Met dus nu het gevolg dat ik al dik 7jaar bezig ben om allemaal kleine dingen naar mn zin te maken met toch de spijt dat ik het niet in 1x goed gedaan heb. tenslotte ging het maar om een paar tientjes in de maand, wat ik overhield omdat ik de loods en de auto kwijt was :hmmz :hmmzNu met de restauratie van mn zwarte champ ga ik het heel anders aanpakken, deze komt niet eerder de weg op als dat ie AF is (lees NIEUW)!! neem er ook tenslotte lekker de tijd voor :angel
Zodat ik er ook echt van genieten kan als ie af is!!@Mr.F wrote:
Mijn Astra is van Nov. 1993.
Heb het alarm dat veel in de Astra F Cabrio’s zit.
Gaat inderdaad via het deurslot en in de alarmlichtschakelaar zit een LED.
Tevens, als het alarm af gaat start hij niet.in dat geval heb ik antwoord op mijn vraag! ik kan dus ook een astra f alarm pakken!
deze zullen iets beter te vinden zijn denk ik!thanks.
@saluma wrote:
Ik denk dat je dan uitkomt op zo’n sleuteltje die je tegen een metalen plaatje moet houden.Een gewone startonderbreker dus.
Van Opel zelf zijn ze meestal al fabrieksaf ingebouwd.Ik had in mijn Expression een 3voudige alarm zitten van Gemini.Kon je gewoon je sleutel gebruiken,alleen heb je dus een handzender aan je bos hangen.
Gevaar hier van is ,is dat ze je auto kunnen scannen.(heb ik hier voor de deur meegemaakt).
Ik heb een handmatige startonderbreker in de Kadett zitten,die alleen ik weet te vinden.En zo’n AutoLock.gr Marcel.
heeft in de auto sinds 1996 een gemini alarm in gezeten, was dus al door de vorige eigenaar laten installeren, heb daar veel plezier aan gehad.
wel een aantal keren wat moeten vervangen, maar deed het prima.
maar sinds restauratie in 2005 heb ik het alarm er uitgehaald en in andere auto’s ingebouwd gehad.
nu wil ik uitsluitend origineel opel matriaal gebruiken!alarm heb ik overigens een paar weken geleden verkocht, na 16jaar deed ie het nog steeds perfect.
@Mr.F wrote:
Heb het geluk dat ik een origineel alarm heb in mn Astra.
Zodra ik iets weet van die stickers hoor je het! :thumbhoe werkt dat alarm bij jou? gaat dat ook via je deurslot?
want mijn kadett is net zo oud als jouw astra, dus zou zo’n alarm een goed alternatief zijn! -
AuteurBerichten