Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Sebbe GSI wrote:
klopt niet helemaal patrick de eeste kadettjes hebben nog klauwen met gelijderpennen zijn van die poke dingen die vast rotten als ze te lang stil staan toen de 16v kadett er kwam zijn ze de nieuwe type klauwen gaan gebruiken die ook op de astra en zo ziten.
Daar zit wat in, echter zijn deze ook in verschillende diameters gemonteerd geweest!
Dat bedoelde ik met de 1.8 8v van bouwjaar 86 t/m 88 die hadden deze klauwen,waarvan ik dus de diameter niet zeker weet!
ook de 2.0 motoren vanaf bouwjaar hadden deze klauwen ook maar de 2.0 versie zijn de schijf diameters gelijk aan de nieuwere model klauwen.
En kan zijn dat de 1.8 modellen een kleinere schijf had.bij Vincent zn cabrio (2.0 bj 89) hebben we een aantal weken geleden zulke kut klauwen er af gegooit en de volledige set van mijn 16v gemonteerd maar was kwa diameter echt hetzelfde!
8v en 16v hebben exact dezelfde klauwen enz.
Hooguit dat de 1.8 8v een afwijkende maat heeft,dat weet ik niet zeker.
Hoe het zit met record remmerij weet ik niet maar je kan ook calibra turbo remklauwen gebruiken met meriva schijven voor 4gaatsLampje gaat idd met het dash verlichting mee aan.
Dan zou het lampje kapot kunnen zijn of…Er zit een klein zwart stekkertje ter hoogte van de ruitenwisser motor,
Die kan ook gecorrodeerd/los zijn.Of, vaak worden de draadjes weggetrokken, deze moet je gewoon kunnen zien zitten.
Is een grijs draadje en loopt met je motorkap scharnier mee.3 september 2012 om 19:47 In reactie op: wie o wie kan me even helpen vraag over kadett gsi #18063216De spruit aan de onderkant van het filter
moet een slang op die met een klem aan de onderkant van je radiateurbalk vast gezet wordt.
Dus naar buiten. :thumbDe slang vanaf de tank loopt langs de remleiding aan de bestuurderskant.
En de laatste moet op het zwarte 4kante kastje ter hoogte van injectierail!
de dempers zijn exact hetzelfde!
opel geeft verschillende nummers op, maar het enigste model dat een andere diameter heeft is de 16v
en zelfs die past zonder aanpassingen op een 8v!!oh ja, wel even goed kijken of je met of zonder kat besteld/koopt!!!
@Mr.F wrote:
Goed bezig!!
Inmiddels ook al wat gevonden van het alarm?
nee helaas niet, het is een flinke zoektocht maar levert tot nu toe nog niets op!
het enigste wat ik gevonden heb is een nieuwe sirene, maar die hoef ik niet zo lang ik de rest niet heb!Heeft ook geen haast, de herfst zal niet al te lang meer op zich laten wachten en dan ga ik de rode champ waarschijnlijk voor een langere tijd wegzetten en zal een alarm niet nodig zijn!
maar hierover later meer!!
****edit 5/10 vandaag het grootste deel van de ondd van de wagen versleept naar een grote opslag bij mijn oom!
de ruimte in de garage is beperkt en aangezien ik de hele auto gedemonteerd heb stond de garage vol :swear :swear
over een paar weekjes gaan allebij de auto’s naar hem toe en wordt ook de rode weer voor de winter geschorst!
*zwarte ga ik af en toe nog wat aan werken maar zal rustig aan gaan.
*rode wordt voorlopig weggezet.zoals het nu loopt mag ik komende lente een nieuwe garage gaan bouwen, om 2x de ruimte te maken als ik nu heb!
daarna komen de auto’s weer naar huis :agent@vincent23 wrote:
kunstwerk weer patjuh :thumb
thanks man!!
patrick da vinci :thumb :jerry :jerry@InjectTheVenom wrote:
Ah ik wilde al zeggen het waren er zo veel :-P
Het moet idd wel goed vast zitten, wil niet dat straks als die klaar is, met de proefrit met 230km pu dat de steunen loskomen :agent
@kadett4x4 wrote:
ach, die paar gaatjes :angel :angel
je zou ze allemaal los moeten boren, en ik heb ervaring met nog veeel meer.
goed bezig gozer, ga vooral zo door :thumbup :thumbup :thumbupgroeten.
Ik weet t Gerwin, er is geen ene restauratie die aan de jouwe kan tippen!!! niet met gaatjes boren en niet met lef!!!
Sommige restauraties zijn heel erg de moeite waard te volgen en zeker respect voor ieder die zn best doet om de auto weer roestvrij te krijgen, maar wat jij gemaakt hebt………… :wubHet paswerk is voorlopig even gedaan, vd week de steunen aflassen dan kan de plaat eronder gemaakt worden.
to be continue……..
@arnold kadett wrote:
zijn op de schotel na gelijk ook de dempers/veren bij bepaalde types
ook van een astra is redelijk gelijk ene is iets stugger dan de ander maar net wat je gebruikt 1.4/1.6/gsi
stomme vragen bestaan niet daar in tegen antwoorden……..ze zijn wat maatvoering betreft misschien zo goed als gelijk, echter is de zuigerstang van een astra demper verschillend met de kadett schokdemper waardoor je de toplager niet zo op een kadett schokdemper kan zetten!
Zo is dus de astra veer (naar mijn idee gezien het gewichts verschil) dus echt wel langer als een kadett veer.
gemeten met een vergelijkbaar model.
De windingen van de veren zijn wel gelijk dus het past wel maar zal geen 80mm inveren vanwege het gewicht van een kadett!Nog een “weetje” de veren zijn bij alle bv hatchback kadett modellen gelijk uitzondering de 16v!
dit zijn uitsluitend eigen ervaringen! :vertag
Zulke vragen worden regelmatig gesteld hier en wordt ook steeds hetzelfde beantwoord met ja dat past wel,
Maar het past met wat wissel van toplager en schokdemper (toplagers kunnen niet uitgewisselt worden zonder de schokkers) maar onduidelijk is of alle dempers exact hetzelfde zijn!
Verder heb je ook nog te maken met gewicht verschillen waardoor veer en dempgedrag anders wordt als dat bedoeld is!
Waarom risico’s nemen, er is zat goed gebruikt te koop!Deze laatst gespot in Bockhorn




@InjectTheVenom wrote:
Misschien heb ik wat gemist maar waarom boor je zoveel gaten wat is daar de bedoeling van?

dat is om de steunen van de draagarmen aan de bodem/schutbord te bevestigen!
de steunen zitten gehecht nu en als het perfect past dan proplas ik via al die gaten de steun vast aan de bodem.
vervolgens kan ik ze dan mooi vlakslijpen en alles heel netjes in de epoxy zetten voor ik het deel aan de auto vast las!@gsi jurgen wrote:
hoi mijn duitse 16v champion nadert voltooiing hoi hoeveel centimeter moet de bovenkant van de grijze champ streep onder de zwarte stootrubber komen alvast bedankt mvg jurgen
als je het geultje aanhoud, vanaf de onderkant van het geultje tot bovenkant stryping is 2cm!
de kleurtjes achteraan weet ik niet uit mn hoofd!succes!
die lijn zoals jij aangeeft heb ik aangepast,
en past perfect.
Dat bodemdeel is perfect, het ligt aan de bodemplaat ter hoogte van de pendalen,
hier moet nog wat gecorrigeerd worden!Heb afgelopen weekend nog een paar uurtjes aan de champ kunnen werken!

de eerste keer passen met de steunen er op, deze met de bouten vast gezet!!

bodem weer enigzins dicht! ga ik nog wat verder afwerken maar eerst verder passen!

beginnen met gaatjes boren! :swear

steunen in de inox(las) spray


andere kant nog meer gaten boren :fy1
wat een werk!!

begin van het lassen!


en eerst weer passen!
Ben nog niet helemaal tevreden over de pasvorm, moet nog wat aan de bodem gecorrigeerd worden hier en daar!
Maar wat betreft de vorderingen ben ik dik tevreden!de bedoeling is dus dat ik de volledige plaat incl steunen voorbereid en wanneer het perfect past helemaal af las eerst en dan de volledige plaat er in 1x in zet!
Kan voor sommige kenners een wat vreemde (omslachtige) werkwijze zijn maar ben ervan overtuigt dat ik op deze manier alles voldoende perfect afgewerkt kan krijgen en dus in de epoxy kan krijgen zonder dat dat weer verbrand!
enigste is dat ik echt heeeel zuiver moet werken en constant moet meten en passen!:angel
@Kermitkiller wrote:
nee duurt is een manta van 1973 en een tussentype A1 en A2
[/quote]waarschijnlijk heb je het dan over een andere Manta, dit kenteken is toch echt van 71
ook meen ik dat het tussenmodel van 73 geen B-stijl had maar wel weer het nieuw type luchtroostertjes in de c-stijlleuk video fragment 1979 met Manta-A in de hoofdrol :wors
http://www.youtube.com/watch?v=LWc6Nqy8N4M&t=1h0m43s” onclick=”window.open(this.href);return false;
wat is het toch altijd met die oranje manta’s, het lijkt wel of ze altijd willen vliegen
in een nieuwsbericht een paar c tjes gespot
http://www.automobielmanagement.nl/nieuws/auto-milieu/nid15036-duitse-auto-heeft-steeds-meer-pks.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

nog net op tijd voor het concoursweekend, klasse :thumbup
zo te zien is het een nieuw type carrosserie met oud type kenteken :hmmz
24 augustus 2012 om 05:03 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059244He vinci, top dat je de operatie begonnen bent,
ben heel benieuwt of het lukt om de wijzigingen naar je zin te krijgen.ik ga met een beetje geluk morgen beginnen met lassen.
Dus als je nog dingen wilt weten voor het vastlassen, ben je natuurlijk welkom!Succes met de operatie :thumb
@JOZO wrote:
Aantal weken geleden een 5bak weze ophalen in Houten. De man had een TE replica staan. Hij zei dat een slechte TE gesloopt was en met de onderdelen daarvan, de TE replica is gemaakt. Zag er origineel uit (oa radiateurbalk, motor) alleen miste de originele logo’s in de grill. Zit nu 100% sper onder..
Kon de replica kopen.. Heb liever een echte king: Eens kijken of de TE daadwerkelijk zo fijn/goed rijd als ze zeggen :angel
:kewlpics :kewlpics
een TE slopen om een replica te bouwen :cry :cry
@jblfreak wrote:
Ja er is altijd wel iets met een oude auto
Gelukkig kan ik t zelf he
Dorpel gaat gelijk maar een nieuwe in dus is dat weer goed
De rest is zeik dingetjes behalve de remleiding dan
Heb er nog niet echt naar gekeken maar hoop dat t de flexibele is
Maar komt goed
Mocht het de leiding zelf zijn, ik heb hier spullen om zelf remleidingen te buigen en op te trompen!
Ik kan m dus namaken voor je!zo gaat dat dus bij mij ook altijd, enige voordeel is dat als je dit verholpen hebt de auto wel echt goed is en dat je zeker weet dat er niet een of andere beunhaas met 2 vingers in zn neus een stempel zet!!!
het is me dit jaar trouwens wel gelukt om er met glans door te komen, dus de auto wordt oprecht elk jaar “beter”!!!
succes met het herstel! :thumbup@ST1 V6 wrote:
Henri Greder in memoriam.
http://www.autosport.nl/news/25711/retro_in_memoriam_henri_greder_1930-2012.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Henri was vroeger de importeur van de TE2800 in Frankrijk.
Ik wist trouwens niet dat hij de laatste tijd in België woonde.
-
AuteurBerichten