Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@InjectTheVenom wrote:
Vergeet het maar ik heb zo’n riem ook eens gehad, je hebt een stelmogelijkheid met zowel de waterpomp als de spanrol omdat ze beiden excentrisch zijn, de mogelijkheid hebben tot verdraaien en dus invloed hebben op de spanning van de distributieriem.
Je hebt het echt mis, de spanrol is echt niet te verdraaien.
Hij kan maar op 1 manier geplaatst worden, als je aan de riem trekt gaat de rol heen en weer!Deze spanrol is anders dan voor 16v motoren!
26 oktober 2012 om 05:01 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059193Niet te veel ermee rijden (zo ie zo niet in pekel) en af en toe beetje schoonmaken, blijft t best lang mooi hoor :thumb
Mijn 8v is dan wel zwart aan de onderkant maar wel erg netjes :wub
@patrick v voorn wrote:
Imitatie schermen zijn waardeloos, pasvorm kut en blik is veel dunner!
Echter origineel is echt serieus duur!
Was voor de mijne een dikke 200 kwIjt voor 2 schermenhttp://Www.copeparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; heeft nieuwe liggen, wel met knippertgat maar wel nieuw en origineel.
Tip van mij, geef een beetje meer geld uit of ga zoeken naar goede gebruikte want dat bespaart je irritaties.
Ik ben afgelopen zondag nog bij cope geweest, hij heeft ook schermen liggen zonder knippergat! Worden wel alleen als set verkocht vertelde hij!
25 oktober 2012 om 21:08 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059199@mark wrote:
wow man ziet er echt bruut uit hoor die bodem zo!
Hier sluit ik me volledig bij aan!
Zo zou mijn bodem er ook uit moeten gaan zien, hèhè dan niet rood he :angel
@InjectTheVenom wrote:
Leuke riempjes zijn dat die zowel met de waterpomp als de feitelijke spanrol gespannen moeten worden :cry
Je spant de riem met de pomp, spanrol houd de riem op spanning volgens mij!
@M-a-urice wrote:
Jij steekt er erg veel energie en geld in maar daar is het resultaat ook naar. Leuk om dit allemaal gelezen te hebben. Ik ben hier nieuw maar wel een aantal kadettjes gehad te hebben (GSI 16V). Ik blijf dit zeker volgen. Ooit hoop ik ook eens een 16v champion te vinden en op te knappen.
Grt Maurice
Thanks, dit is ook niet in een jaartje tot stand gekomen.
Het kost idd een hoop maar uiteindelijk blijft de auto z’n waarde houden terwijl een nieuwe Astra waarschijnlijk hetzelfde kost, maar binnen no time een paar duizend afgeschreven is!Maar wil je zoeken naar een 16v, is bijna mission impossible aan het worden, wil je echt weten wat je koopt adviseer ik je, indien je met een lasapparaat overweg kan zelf een nette te bouwen, hier heb je op den duur het meeste profijt van!
Er zijn zat afgeragde konijnenhokken waar je na een half jaar kotsziek van wordt!Succes met zoeken.
@Fearless wrote:
Mischien iets te strak gezet, maar een nieuwe riem kan wel eens wat lawaai maken, dat gaat weer weg als ie wat meer kms gemaakt heeft. Iig mooi aan het werk, laswerk ziet er goed uit
Hier op foto had ik m net op spanning, toen moest hij nog na gespannen worden!
Heb er inmiddels 300km bij gezet op de teller en maakt geen herrie en draait perfect.Bodem schiet op en ondertussen ook met het binnenscherm begonnen!
Tevens ook nog naar Emmen geweest zondag voor een achterplaat en waarschijnlijk de laatste in Nederland verkrijgbare bodemplaat! Deze gaat lekker de kast in voor de 8v
Ook een nieuwe schutbordisolatie mat voor de 16v.Zal gauw weer foto’s posten van de vorderingen!
Imitatie schermen zijn waardeloos, pasvorm kut en blik is veel dunner!
Echter origineel is echt serieus duur!
Was voor de mijne een dikke 200 kwIjt voor 2 schermenhttp://Www.copeparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; heeft nieuwe liggen, wel met knippertgat maar wel nieuw en origineel.
Tip van mij, geef een beetje meer geld uit of ga zoeken naar goede gebruikte want dat bespaart je irritaties.
Weer even onder de aandacht hoor!
Ben nog steeds zoekende!Na weken geen tijd te hebben gehad heb ik vandaag eindelijk weer eens wat kunnen sleutelen!
Bij de astra was de km stand al flink over de max heen voor vervangen distri set.
Ook de themperatuur liep niet meer op dus de thermostaat had het lang geleden ook al begeven!
Had een hele tijd geleden al het spul gekocht bij de dealer om het zelf te gaan doen, maar aangezien ik twijfelde aan mn kunnen heeft het erg lang geduurd maar v d week toch besloten het zelf te gaan doen.
dus party tent geregeld tegen de voorspelde regen en vraagbaak er bij en wat telefonische ondersteuning van gsi-maffia en aan de gang!!

lekker werken onder een partytent om iig droog te staan aangezien de champ de garage niet uit kan!!




nieuwe waterpomp en spanrol!


en de riem er om!!nu nog uitpluizen welke lager ik hoor zingen en vervangen en dan is de astra weer in top conditie.
aankomende week ga ik verder met de bodem van de gsi!
Mooie wagen Stefan, gefeliciteerd man :thumbup
Zit er ook een bijzondere motor in?@SigNumberOne wrote:
waar de Siemens sticker op zit is in ieder geval je brandstofpomp.
daar is destijds een terugroepactie voor geweest.
je zou kunnen checken of deze al is vervangen.Ik zal het tegen m’n vader zeggen dat ie dat eens na moet laten kijken.
Het komt vrijwel zeker uit deze hoek.Het is ook echt een schavend geluid en absoluut geen getik!
@Baba wrote:
Het getik van de ketting is alleen aan het begin, bij koude start. Als het doorlopend is zou ik de kortste route naar een dealer rijden….
Ik hem mijn auto nota bene daar moeten laten staan om hem de dag erna te laten beluisteren. De dag erna bij koude start was de brakke ketting pas hoorbaar. Als je het niet vertrouwd kun je altijd naar een dealer rijden en eens vragen of zij aan het geluid kunnen horen wat het mogelijk kan zijn. Niet. Te lang wachten is mijn tip.
het geluid lijkt wel echt rechts uit het blok te komen en is geen tikkend geluid maar een schrapend geluid, lijkt echt op kapotte/ versleten lagers!
@TWA wrote:
Denk dat je je Secundaire luchtpomp hoort…? Hoe lang is het? 2 a 3 sec of langer?
Greetz Emiel
het is echt 2 a 3 seconden idd.
is de secundaire luchtpomp dat ding op de foto??
Wat doet die pomp precies en zou het kwaad kunnen?@Baba wrote:
Als het een tikkend geluid is kan het ook de distributieketting zijn die vervangen moet worden :(
als het de keting zou zijn zou het een constant geluid zijn, en het is echt bij het starten alleen en voor 2 a3 sec.
@arjontje wrote:
benzine of diesel??
benzine. bestaat er uberhaupt een diesel 2.2 16v gts?? de diesel 2.2 16v ken ik wel maar nog nooit een diesel gts gezien!!
voor een goed dagelijks gebruik zal ik hooguit voor 60/40 of 60/60 gaan!
met die verlaging is het net aan normaal rijden en drempels over en het staat nog leuk ook!ik heb onder mn kadett een apex sportset gehad van 60/40 en die beviel me prima, goede prijs kwaliteit verhouding.
mijn vader heeft hetzelfde probleem bij zijn vectra 2.2 16v.
wel uitsluitend bij een koude start!
ik heb een topik geopend in het vectra gedeelte en als ik meer weet link ik het wel hier naar toe!
Mocht je electronische ontsteking hebben, dan moet je de weerstandsdraad die van contactslot naar de bobine loopt doorverbinden.
Ook word de fout wel eens gemaakt dat bij het verwisselen van injectie de toevooer en retour leiding omgedraait word.
en zitten er gele injectoren in?
Ook kan het brandstoffilter verstopt zijn
als je hard optrekt en helemaal als je een bocht met hoge snelheid neemt kan het ook zijn dat hij lucht aanzuigt, teminste als er geen GT/E tank onder zit en de tank bijna leeg is.27 september 2012 om 04:59 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059290@Vinci wrote:
Ja, respect hoor voor Trabi en Patje dat ze dat zonder brug doen, en Patje zelfs met gasloos MIG!! Heb het maar wat luxe, alleen staat wel dikke tijdsdruk op. Wil er ook zo min mogelijk vrije dagen voor kwijt, dus werk nu twee á drie daagjes er aan per week en dat haal ik dan weer in (kan gelukkig met mijn werk)
Ik neem er ook heel ruim de tijd er voor, dus zo bijzonder is dat niet hoor.
En ook gasloos mig werkt perfect alleen het spettert iets meer.
maar je schiet lekker op, je moet m gauw maar even showen hier,als ik meer tijd had gehad was ik zelf ff komen kijken!
Maar heb helemaal geen tijd helaas, project champ ligt ook al weken stil :swear:jerry mooi verhaal :thumb
Je kan je soms flink vergissen!
gelukkig voor vele is de auto van andré uniek en zal je dit geen 2e keer gebeuren!
:agentDit riekt toch wel wat naar zelfbouw!
Een nexia koets met kadett onderdelen :hmmz
Vooral de kofferbakmat is wel 20jaar oud aangezien het reservewiel al flink aftekent.Jammer dat er geen gesproken uitleg in het filmpje zit!
Vindt t wel een geslaagde combi zo :thumb
zit er voor mij niet meer in, hep net de aandrijfas voor mijn daily kapot en moet weer klaar
@targamanta wrote:
Gerne !! :thumb
Mein TE geht in 3-4 wochen zum Lackierer , soweit bin ich fertig mit dem Auto :DWihr warten auf neuer bilder von Ihn TE
@targamanta wrote:
Hab der 1. TE – Modell 1:18 von Torsten Braun ( Tobra ) bekommen , yuhuuuu king:


Marco danke fur die bilder :thumbup
Ben er hoogstwaarschijnlijk ook bij ;)
vandaag gespot in Neurhede


vandaag sinds maanden weer eens met de TE op stap geweest
naar Neurhede deze keer
Dit oldtimerevenement wat 1 keer in de twee jaar gehouden word was oorspronkelijk een tractor treffen maar sinds een aantal jaar zijn de auto’s ook goed vertegenwoordigd.
zo stond ik toevallig naast een gifgroene Kadett

met 2.2 motor

en later weer wat anders

maar er was nog meer te zien


en de “oudste” nog herkenbare auto :angel

@midnight black wrote:
En ja als het lampje werkt dan brandt hij ook met de motorkap dicht king:
jazeker, zit geen schakelaar tussen!
Wanneer je de verlichting aanzet brandt deze continu.Maar ja er kan natuurlijk altijd wat gewijzigd zijn door een vorige eigenaar, dus dit is hoe het origineel hoort te zijn.
-
AuteurBerichten